Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelottavinta/yliluonnollista mitä sinulle on tapahtunut?

Vierailija
23.10.2004 |

Nostan.

Kommentit (425)

Vierailija
301/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että lapsi ei herännyt näihin ääniin, eikä koiramme reagoinut millään tavalla. Outoa, koska yleensä se säntää heti katsomaan ja haukkumaan jos yöllä jotakin tapahtuu. Nyt se makasi aivan " tajuttomana" .

Vierailija
302/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kuului pari viikkoa sitten. Lastenhuone on meidän seinän takana ja ääni kuului sieltä. Mies meni kuuntelemaan ja äänet lakkasi. Hyvällä mielikuvituksella saatan sanoa, että kellarin rapuista kuului juoksuääntä ja sitten kellarin ovi narahti. Siihen loppui koputukset. Sillä kertaa. Taas viime yönä alkoi koputus. Puutalossa se ei ole mitenkään tavatonta näin syksyllä. Mutta siitä ei jää yhtään hyvä fiilis. Samoin ihoni nousee kananlihalle yhtäkkiä, ilman että ovi tai ikkuna on auki mistä voisi saada vetoa. Välillä oikein päänahkaa kihelmöi. Tunne on hyvin lähellä pelkoa.

Yksi päivä bussissa ajattelin lähiaikoina kuolleita sukulaisiani ja mielessäni halasin heitä. Samassa cd-soittimeni päätti valita kolme biisiä soittolistalle, enkä saanut sitä järjestystä millään pois. Kaikissa kolmessa laulussa laulettiin isästä tai etäisyydestä. Kuolleen isäni olin mielessäni jättänyt halaamatta. Korjasin tietenkin tilanteen.

Meidän suvussa on tapahtunut omituisia juttuja. Tuoli paiskautunut seinään murrosikäisen tätini uhmatessa. Miehen kasvot näkynyt kotitalomme ikkunassa talvella, kuitenkaan ei jäänyt hankeen jalanjälkiä. Tätini leikkimielisesti ennusti minulle korteista. Siinä näkyi minulle läheisen naissukulaisen vakava sairaus. Tätini jakoi kortit uudestaan, taas sama juttu. Äitini sairastui syöpään parin vuoden kuluttua siitä. Myös yhdelle ystävänsä kuoleman tätini näki korteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilassa kuului usein askeleita yläkerrasta, vaikka tiesin, ettei siellä ketään ollut.

Kesämökillä on oma kotikummitus. Siirsimme nukkumatilaksi vanhan aitan ja kummitus tuli sen mukana. Se on vanha mies, kutsun häntä tässä vaikka Veikoksi. Isä tietää tyypin oikeankin nimen, on aikoja sitten kuollut vanha mies. Veikko käy tervehtimässä uusia tuttavuuksia. Veljeni tyttöystävää kävi tervehtimässä, kun tämä oli nukkumassa aitan yläkerrassa: raskaat askeleet pitkin portaita ja miehen matalalla äänellä kuului, että " tervehdys" . Mutta portaiden yläpäässä ei ollut ketään. Tyttöystävä säikähti;). Veikko myös koputtelee aitan seiniä ja ryskyttääkin joskus. Lopulta niin häiritsevästi, että veljeni meni pihalle karjumaan, että " lopeta jo, tai poltan koko aitan" . Ryskyttely loppui siihen. Veikolla on myös oma istumapaikka aitassa. Pitkään aiheutti ihmettelyä, kun tietyltä penkiltä oli aina viskattu tavarat pois (ei kukaan mökillä olijoista). Lopulta päädyttiin siihen, että ko. penkille ei jätetä mitään tavaroita, kun eivät siinä ikinä pysy. Veljeni on joskus myös nähnyt Veikon harmaan hahmon kulkevan aitan pihalla. Aika harmiton ja ystävällismielinen aave tämä Veikko on.

Nämä asiat eivät perhettäni sen kummemmin haittaa, koska suvussa on paljon enneunien näkijöitä ja muita " taitajia" .

Vierailija
304/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsuuden kotini makkarin nurkassa (200 v. vanha sukutila) vanhan, harmaan mummon. Ensin luulin, että mummi siellä oli minua katselemassa, mutta eipä ollutkaan. Myöhemmin kuulin, että moni muukin oli nähnyt tämä harmaan mummelin.

Kun mummi kuoli, niin isä kävi hänen asuntonsa siivoamassa ja haki mummin tavarat pois. Ovet olivat siellä aukeilleet itsestään. Isä oli vain itsekseen miettinyt, että mummi kävi sanomassa asunnolle heihei ja tarkisti, että kaikki on kunnossa.

Eräänä iltana olin nukkumassa makuuhuoneessa ja ovi avautui. Avasin silmäni raolleen ja näin, että miehen hahmo tuli huoneeseen. Suljin silmäni ja ajattelin, että mieheni se vain on. Hahmo kumartui ylleni ja katseli ilmeisesti minua siitä pitkään. Siltä ainakin tuntui. Olin silmät kiinni ja ajattelin, että mieheni se vain tuli tarkistamaan, että nukunko. Väsytti ja en sanonut mitään, enkä avannut silmiäni ja hahmo poistui huoneesta. Myöhemmin kysyin mieheltäni, että oliko hänellä jotain asiaa kun kävi huoneessa minua katsomassa ja miksei sanonut mitään. Mieheni oli ihmeissään ja sanoi, ettei hän ollut käynyt huoneessa lainkaan. En tiedä kuka oli tämä hahmo, talossa ei ollut muita kuin mieheni ja minä. Niskavillat nousivat pystyyn!

Vierailija
305/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 17 vuotta sitten. Sen jälkeen hän aika säännöllisesti kävi unissani. Olin välillä naimisissa ja erosin. Eron jälkeen oli vaikeaa aikaa toista vuotta. Sitten alkoi helpottaa ja löysin taas elämänilon. Harrastin itselleni mieluista asiaa ja sain uusia ystäviä. Erityisesti ystävystyin erään miehen kanssa.

Eräänä yönä edesmennyt kihlattuni tuli taas uneeni ja sanoi minulle, että hän on nyt tehnyt tehtävänsä, tästä eteenpäin pärjäisin ilman hänen suojelustaan.

Tästä meni aikaa jokunen viikko kun miestuttavani harrastuksesta pyysi minua illalliselle. Siitä on aikaa nyt kolme vuotta ja meillä on ihana pieni poika. Kertaakaan ei nuoruudenkihlattuni ole enää uniini tullut.

Yliluonnollista tai ei, muistan häntä edelleen lämpimästi ja minulla on hyvä olla...

Vierailija
306/425 |
11.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todennäköisesti jokin hyönteinen, esim. Kuolemankello nakuttelee juuri tuohon tyyliin.

Vierailija
307/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin noin 3-4 vuotias kun äitini oli hakenut minut tarhasta ja olitiin jo kotona riisumassa multa ulkoiluhaalaria niin olin siinä sitten " ohimennen" todennut äidilleni että " äiti mummi on kuollut" .

Äiti oli sitten tietysti sanonut että " älä höpsi. Ei mummo mitään oo kuollu" . Noin kakskyt minuuttia sen jälkeen oli tätini soittanut että mummo on kuollu.

Ja sama juttu oli sitten vaarini kuollessa, jolloin olin jo 7 vuotias.

Nyt sitten noin kaksi vuotta sitten, hyvä ystäväni lähti oman käden kautta, muistan ikäni sen illan/yön.

Oltiin illalla keilaamassa ja sen jälkeen käytiin kahvilla yhdellä huoltamolla. Olin kotona noin yhden aikaan yöllä.

Seisoin keittiössä kissat jalkojeni ympärillä kiehnäten kun yht äkkiä kuulin kolme koputusta.

Kissat molemmat käntyi katsomaan äänen suuntaan.

Huhuilin ukolleni että sekö siellä koputtelee... vaikkakin ääni tuli toisesta suunnasta kuin missä ukkoni sillä hetkellä oli.

Se sitten hölmistyneenä että mitäs se nyt koputtelis.

Mieleeni tuli jostain sanonta tai joku: kuolema koputtaa komesti.

Ja tämä ystäväni tuli heti mieleeni.

Seuraavana yönä näin unta jossa olin tämän ystäväni kanssa hautajaisissa, ja ystäväni painoi päänsä syliini ja itki ihan kauheesti.

Seuraavana päivänä yritin soittaa ystävälleni moneen kertaan mutta hän ei vastannut.

Odotin kauhulla iltaa kun meillä oli yhteinen työvuoro.... Hän ei ikinä enään tullut töihin.

Ja nyt sitten tammikuussa kun tätini mies kuoli niin kuulin siitä pari päivää tapahtuneen jälkeen.

Äitini soitti minulle ja kysyi että on ko tätini soittanut mulle. Vastasin että " ei.... mut äiti mä tiedän" .

Kiva huomata että muillakin on tällaisia kokemuksia.

-Henna-

Vierailija
308/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

unet kun olit 3-4 vuotias ?? :D

Voi tsiisus mitä juttua.

Vierailija
309/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt lukea juttus paremmin....My bad

Vierailija
310/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

unet kun olit 3-4 vuotias ?? :D

Voi tsiisus mitä juttua.

Ihmisen muisti on kovin yksilöllinen. Joku muistaa kaksivuotiaasta (jopa aikaisemmastakin), toiset vasta noin viisivuotiaasta lähtien.

Älä pidä itseäsi kaiken mittarina, jos sinä et muistakaan!

Vierailija
311/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei nyt ole mitään yliluonnollista, mutta se peloitti silloin niin paljon, että vieläkin sen muistan.

Kävelin kellarissa ja seinistä alkoi ilmestyä päitä. Voin vieläkin nähdä kuinka ne irvistelivät...

Vierailija
312/425 |
12.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello oli pysähtynyt edellisenä iltana kuuden aikaan, isäni kuoli seuraavana aamuna kuuden aikaan. Kello sitten taas muutaman päivän päästä jatkoi kukuaan normaalisti. Kun hain koirani lapsuuden kotiin 5 päivää kuolemasta. Juoksi hän suoraan olohuoneen sohvalle raapimaan ihan `villinä`. Isäni oli maannut viimeisen yön juuri silllä sohvalla. Mikä lienee koiralle tullut.

Mummolassakin kummittelee.Aikoinaan isoisoäitini uhkasi tulla kummittelemaan kunhan oo kuollut, Nyt siellä sitten alakerrassa yöllä availlaan ovia ja kuuluu kävelyä. Itse en niitä ole kuullut. mutta jotkut tädeistäni ovat kuulleet.

Vierailija
313/425 |
13.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 5kk vanhan vauvan kanssa illalla sängyssä ja yhtäkkiä vaaveli katselee tyhjää kattoa kauhuissaan,katsoo sitten minua ja uudestaan kattoa, en nähnyt siellä mitään omituista,ja vauva rupesi itkemään kauhuissaan...

Vierailija
314/425 |
13.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä todella pelottavaa, kun lapsi katsoo jotain " tyhjää" kauhuissaan, mulla ainakin tulee sellaisina hetkinä kiire pakoon (lapsen kanssa), siis koska itse uskon kaikenmaailman yliluonnollisiin (olen muutaman kokemuksen tähän listaan jo pistänyt) niin uskon/tiedän, että taito periytyy.

Vierailija
315/425 |
13.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun olen avannut radion, niin se on ihan oikeasti soinut siellä.

Mulla on näitä kokemuksia niin paljon kaikenlaisia ja koko ajan tulee uusia mieleen, mitä ei aiemmin muistanutkaan.

Vierailija
316/425 |
13.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulle tuli myös kiire sieppasin vauvan kainaloon ja olohuoneeseen oli se sen verran pelottavaa...ja sitten muutama viikko sitten mä näin omituista unta jossa mä makasin mun miehen kanssa sängyssä(jossa me myös silloin nukuttiin)unessa me oltiin silleen sylikkäin nukkumassa,mun käsi silleen miehen kyljen päällä, ja samaan aikaan katon rajassa leijaili semmoisia kirkkaita valoja niinkuin jotain henkiä unessa pelkäsin ihan mielettömästi ja samaan aikaan joku näkymätön vääntää ja painaa mun kättä mun miestä vasten tosi kovaa, heräsin omaan huutooni ja se sama käsi oli oikeastikkin kipeä, en ollut nukkunut sen päällä.

Vierailija
317/425 |
15.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös kun on ehkä parhaimpia ketjua vauva sivuilla....

Vierailija
318/425 |
16.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää näitä!

Vierailija
319/425 |
16.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen olin pitkään todella ahdistunut ja suorastaan shokissa. Tänä aikana poksahtelivat katto- ja muiden lamppujen lamput lähes päivittäin, vaikka olin juuri ne vaihtanut. Myöhemmin luin jostain, että tämä on hyvin tavallista. Itse kai sen voimakkaalla ahdistuksellani psykokineettisesti aiheutin. Kun tunne laantui, niin myös ilmiö loppui.

Vierailija
320/425 |
16.11.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis koputtelee. Asumme uudessa talossa, mutta vanhalla tontilla. Vanha talo purettiin tästä noin vuosi sitten.

Pari yötä sitten kyllästyin noihin koputteluihin, koska alan olla jo todella väsynyt. Päätin pitää tyynyt korvien päällä siten, etten kuule niitä ääniä. No en kuullut koputuksia, mutta noin neljän aikaan yöllä lapsemme lelu (Fischer Pricen) alkoi itsekseen soittaa musiikkia. Heräsimme siihen molemmat, ja koira nukkui sänkymme vieressä, eli sekään ei sitä aiheuttanut. Ja arvatkaa pelästyinkö...

Lapsemme huoneesta palaa lamppu koko ajan. Parin viikon aikana olen vaihtanut lampun 4 kertaa. Ei ihan normaalia. Ja lämmin vesi loppui eilen, vaikka varaaja on kunnossa (nyt toimii).

Rasittavaa. Olisi ihanaa löytää luonnolliset selitykset näille jutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä