Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi etukäteen, että otan Kaunis pieni elämä-blogin puheeksi

Vierailija
19.07.2010 |

(täällä kun ennenkin on ollut juttua)

MUTTA korostan että minun tarkoituksena ei ole haukkua! Ihailen tätä aikaansaavaa nuorta äiti-ihmistä... johon liittyykin asiani.

Katsoin blogia tänään ja oli päivitetty, ja siellä sitten kirjoitti jotain että lapset olivat sanoneet että olisi ihanaa kun olisi oma sirkus. Ja kappas, sitten aikaansaavat äiti ja isi tekivät heille sirkuslavan, isä nikkaroi ja äiti ompeli sivuverhot ja esiriput. :O

Miten joku oikeasti jaksaa ja on noin aikaansaava! Taitaa olla aika poikkeuksellista..? Vai voisitko itse kuvitella että tekisitte ex-tempore tuollaisen lastenne pyynnöstä (eli olenko minä vaan saamaton ja laiska?)?

Itselläni kyllä on myös ideoita silloin tällöin (ja lapsilla varsinkin) mutta mä en vaan saa mitään aikaiseksi, ei ole aikaa, materiaaleja, ja suurimmaksi osaksi VIITSELIÄISYYTTÄ.

Olen esimerkiksi jo yli vuoden suunnitellut, että tekisin vanhasta hulavanteesta "majan" lapselle (katosta vaakaan roikkumaan ja verhot) johon ei periaatteessa menisi varmaan kuin muutama tunti kun ryhtyisi tekemään.. mutta siis, vuosi jo kulunut, hulavanne odottelee työhuoneessa mutta mitään en ole saanut tehtyä...

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

askartelu ja sisustaminen ole mistään geeneistä kiinni vaan ajasta ja harjoittelusta.

Vierailija
82/113 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa niskaansa blogissa(kommentteja)

Minä puhtaasti ihailen, upea talo, on kaunis, komea mies, kauniit lapset ja näyttää saavan aikaan paljon ja kaikki viimeisen päälle upeaa vielä.

Minä se tässä syön pakastepizzaa vain ja istun koneella :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa niskaansa blogissa(kommentteja)

Minä puhtaasti ihailen, upea talo, on kaunis, komea mies, kauniit lapset ja näyttää saavan aikaan paljon ja kaikki viimeisen päälle upeaa vielä.

Minä se tässä syön pakastepizzaa vain ja istun koneella :D

olisihan se ihan kamalaa, jos mies olisi tavallisen näköinenja lapset läskejä. On se saanut paljon aikaan.

Vierailija
84/113 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten, että lapsetkin voisivat suunnitella miltä asiat näyttävät? Nythän tuossakin blogissa kaikki tehdään äidin esteettisten mieltymysten mukaan, kulisseiksi.

Jotkut äidit pystyvät joustamaan visuaalisista päämääristään lastensa hyväksi ja antavat lasten osallistua suunnitteluun ja tekemiseen ja siten auttavat lapsiaan vahvistamaan mielikuvitustaan.

Vaikka jutuista ei sitten tulisikaan niin harmonisia ja äidin sisustukseen sopivia. Lapsillekin kannattaisi antaa mahdollisuus tehdä itse!

Vierailija
85/113 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava on käsistään ja hyvä tyylitaju. Ahkera ja kauniit lapset ja koti.

Turha verrata kehenkään sillä isossa talossa helpompi pitää siisteyttä ja varastotiloja enemmän.

Rahalla, oletettavasti rikkaita, helppo ostaa palveluita esim. remontti, siivous jne... sekä talo jota rempata. Rahaa matkustaa ym.

Tekee töitä kotona, joten aikaa enemmän varsinkin jos lapset jos isompia eli ei imeväisikäisiä. Mieskin kai kotona, joten auttaa varmaan asiaa.

En tiedä mikä yritys ja onko vieraita töissä, mut esim. tiskin taakse saa nykyään hyvää työvoimaa orjapalkalla niin ei tarvi siellä itse kykkiä. Mikäli työ on harrastus niin sillä ei tarvi elää.

Varmaan isovanhemmat elossa molemmin puolin eli lastenhoitoapuakin saa varmaan tarvittaessa heiltä ja sisaruksilta.

Ammattitaito ja kokemus auttavat sisustamisessa.

Yksinkertaisesti yhtälö toimii kun on hyvät edellytykset ja halua, ei siinä mitään.

Ainoa mitä itse mietin on miksi helvetissä noissa kaikissa "vaaleissa" suosituissa sisustusblogeissa on tuo sama tyyli? Miksi kaikilla samat maalaisromanttiset kamppeet ja kalusteet tai sitten jotain "Muuramea"? Mikäli on niin ammattitaitoisia niin miksei kalusteta ajattomasti ja yksilöllisesti? Maalaisromanttisuus on kohta mennyttä muotia ja vaikuttaa naurettavalta.

Vierailija
86/113 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustukseen, tutustu ihmeessä koti ja keittiö -lehden blogiin. Siinä remontin alla oleva koti on sisustettu ihanilla tavaroilla ja huonekaluilla.

koulunlattianarisee.kotijakeittio.fi

Vierailija
87/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia luette kyseistä blogia jos se ahdistaa?;)..ja ihan oikeasti vanteen kattoon laittaminen ja siihen joku kangas ei vie aikaa kuin puoli tuntia..ei kannata etukäteen miettiä että onpa raskasta;)aurinkoista syksyä:))

Vierailija
88/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenki epäaito blogi.hämää tuo "täydellisyys".ettei vaan ois satuu koko blogi..

Vierailija
89/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa meilläkin lapset haluta vaikka mitä ja silti vanhemmat ei heti juoksujalkaa riennä toteuttamaan sitä.

Toiseksi, meillä lapset saa käyttää omaa luovuttaan ja rakentaa itse majansa ja lavansa ja leikkinsä, eikä äiti syöksy niitä rakentamaan ja ottamaan kuvia ja laittamaan nettiin, että saisi ihailua.

Ne lapsien itsetekemäthän ei olekaan niin hienoja ja kauniita, että niillä nyt kehuja saisikaan. Mutta eipä istu lapset nurkassa odottamassa, että isi ja äiti tekee valmista.

Vierailija
90/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että aidosti tätä ihmettelit ja et halunnut "puhua pahaa". Monen kommenteista paistaa kateus ja pahansuopaisuus...

Jos aidosti nauttii kaikenlaisesta tuollaisesta puuhastelusta saa aikaan monenlaista kivaa myös lapsille. Aina ei siihen tarvita suurta rahamäärääkään!!! Ja jos ei kiinnosta telkkarin tölläys niin sillä ajalla ehtii tehdä näitä muita juttuja. Aktiiviset ihmiset, joihin minä en valitettavasti lukeudu, saavat aikaan vähässäkin ajassa. Minun siskoni on tallainen ja on aina hetkessä esimerkiksi leiponut sämpylät ja maalannut pihavajan, näpertänyt jotain pientä ja ihanaa, hoitanut lapsensa ja juuu-u työssä käy myös.

Vierailija
91/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kritisoi blogistia siitä, ettei hän antaisi lasten osallistua "täydelliseen" askarteluunsa: juuri uusimmassa postauksessa lapset olivat tehneet kynttilämansetit pihlajanmarjoista ja lisäksi tyttö oli tehnyt oman syysasetelmansa. Ja ihania olivat; lapsen tekemän näköisiä mutta erittäin kauniita ja tunnelmallisia koristeita!

Vierailija
92/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka kritisoi blogistia siitä, ettei hän antaisi lasten osallistua "täydelliseen" askarteluunsa: juuri uusimmassa postauksessa lapset olivat tehneet kynttilämansetit pihlajanmarjoista ja lisäksi tyttö oli tehnyt oman syysasetelmansa. Ja ihania olivat; lapsen tekemän näköisiä mutta erittäin kauniita ja tunnelmallisia koristeita!

Lapsi vihjaisee, että sirkus olisi kiva. Lapset pois näkyvistä ja isi ja äiti alkaa puuhaamaan lavaa. Sitten saa lapset tulla taas esille leikkimään lavalla.

Missä oli se lasten luovuus.

Kun lapset murkkuna sanovat, että haluttaa kaljaa ja röökiä niin täydelliset vanhemmat rakentaa kotiin pikku pubin ja ostavat kaljat valmiiksi.

Vierailija
93/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvä ihme miten pahansuopia ja kateellisia ihmiset voivat olla? jos joku omaa tuollaisen sisustussilmän niin onhan se kiva että toisetkin voimme siitä nauttia? ja nuo ovat KUVIA ,eivät ne heidän koko elämäänsä näytä..minkä ihmeen takia lapset olisivat muka piilossa kun jotain tehdään?..kuvat kun vievät aika lyhyen ajan heidän varsinaisesta elämästään..

Vierailija
94/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista lapsista, jotka saavat heti kaiken mitä keksivät pyytää, tulee raivostuttavia aikuisia. En viittaa tähän blogiin, vaan tämä on yleisen tason vastaus ap:n kysymykseen.

Vierailija
95/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen aikaa menee, että tekee lavan ja verhot yms.

Lapsen kehityksen kannalta olisi parempi, että hän saisi itse oivaltaa ja rakentaa, eikä istua pleikan ääressä odottamassa, että isi ja äiti tekee valmista.

Mutta ymmärrän kyllä toisaalta tämän, sillä näitähän tehdään juuri siksi, että saa kuvata ja laittaa blogiin ja kehuja. Jos niitä ei laittaisi esille, tuskin olisi tämäkään mamma alkanut sirkuslavaa rakentamaan.

Toiset ne jää koukkuun ulkoisiin kehuihin ja menee lapsi pesuveden matkassa.

voi hyvä ihme miten pahansuopia ja kateellisia ihmiset voivat olla? jos joku omaa tuollaisen sisustussilmän niin onhan se kiva että toisetkin voimme siitä nauttia? ja nuo ovat KUVIA ,eivät ne heidän koko elämäänsä näytä..minkä ihmeen takia lapset olisivat muka piilossa kun jotain tehdään?..kuvat kun vievät aika lyhyen ajan heidän varsinaisesta elämästään..

Vierailija
96/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teoin. Omasta laiskuudesta on turha muita syyttää! Tässä onkin kateuden ydin, kadehditaan niitä jotka saavat elämässä jotain ihan ITSE aikaan!

Vierailija
97/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit voinut vaikka rakentaa lastesi kanssa kauniin syyskranssin ulko-oveen ilahduttamaan. Mutta ei, läskiperse velloo penkissä ja aika energia kuluu muiden asioita vatvoessa ja muita haukkuessa.

Lapsen kehityksen kannalta olisi parempi, että hän saisi itse oivaltaa ja rakentaa, eikä istua pleikan ääressä odottamassa, että isi ja äiti tekee valmista.

Mutta ymmärrän kyllä toisaalta tämän, sillä näitähän tehdään juuri siksi, että saa kuvata ja laittaa blogiin ja kehuja. Jos niitä ei laittaisi esille, tuskin olisi tämäkään mamma alkanut sirkuslavaa rakentamaan.

Vierailija
98/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ammattitaiteilija ja talo täynnä tauluja.

On siinä monella voivottelun aihetta. Visuaalisesti lahjakkaat ihmiset ovat monelle vaikea paikka. Mutta siinä sen näkee, kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Jotkut ovat yrittäneet jopa väittää että olen taiteilija vain saadakseni huomiota! Kunnon juntteja! :D

Vierailija
99/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on toki aina kateellisuutta jos kritisoi jotain. Kateellisuutta sekin kun rikkaat uravanhemmat työntää lapset aina hoitoon ja lapset ovat iltaisin yksin. Läskipersemamma on vain kateellinen kun sillä ei ole rahaa.

Kateellisuutta on sekin jos rikas yrityspomo pieksää vaimoaan ja lapsiaan viikonloppuisin. Läskiperse av.mamma on vain kateellinen heidän rahoistaan.

Kateellisuutta on se, että katsoo kulissien taakse ja näkee jotain muuta kuin sen kuvan, mikä annetaan julkisuuteen.

olisit voinut vaikka rakentaa lastesi kanssa kauniin syyskranssin ulko-oveen ilahduttamaan. Mutta ei, läskiperse velloo penkissä ja aika energia kuluu muiden asioita vatvoessa ja muita haukkuessa.

Vierailija
100/113 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai se on automaattisesti aina "kulissia" jos jollakulla on kaunis koti ja aikaa puuhata lasten kanssa...

Mutta sehän on toki aina kateellisuutta jos kritisoi jotain. Kateellisuutta sekin kun rikkaat uravanhemmat työntää lapset aina hoitoon ja lapset ovat iltaisin yksin. Läskipersemamma on vain kateellinen kun sillä ei ole rahaa. Kateellisuutta on sekin jos rikas yrityspomo pieksää vaimoaan ja lapsiaan viikonloppuisin. Läskiperse av.mamma on vain kateellinen heidän rahoistaan. Kateellisuutta on se, että katsoo kulissien taakse ja näkee jotain muuta kuin sen kuvan, mikä annetaan julkisuuteen.

Kyllä siihen aikaa menee, että tekee lavan ja verhot yms. Lapsen kehityksen kannalta olisi parempi, että hän saisi itse oivaltaa ja rakentaa, eikä istua pleikan ääressä odottamassa, että isi ja äiti tekee valmista. Mutta ymmärrän kyllä toisaalta tämän, sillä näitähän tehdään juuri siksi, että saa kuvata ja laittaa blogiin ja kehuja. Jos niitä ei laittaisi esille, tuskin olisi tämäkään mamma alkanut sirkuslavaa rakentamaan. Toiset ne jää koukkuun ulkoisiin kehuihin ja menee lapsi pesuveden matkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi