Anteeksi etukäteen, että otan Kaunis pieni elämä-blogin puheeksi
(täällä kun ennenkin on ollut juttua)
MUTTA korostan että minun tarkoituksena ei ole haukkua! Ihailen tätä aikaansaavaa nuorta äiti-ihmistä... johon liittyykin asiani.
Katsoin blogia tänään ja oli päivitetty, ja siellä sitten kirjoitti jotain että lapset olivat sanoneet että olisi ihanaa kun olisi oma sirkus. Ja kappas, sitten aikaansaavat äiti ja isi tekivät heille sirkuslavan, isä nikkaroi ja äiti ompeli sivuverhot ja esiriput. :O
Miten joku oikeasti jaksaa ja on noin aikaansaava! Taitaa olla aika poikkeuksellista..? Vai voisitko itse kuvitella että tekisitte ex-tempore tuollaisen lastenne pyynnöstä (eli olenko minä vaan saamaton ja laiska?)?
Itselläni kyllä on myös ideoita silloin tällöin (ja lapsilla varsinkin) mutta mä en vaan saa mitään aikaiseksi, ei ole aikaa, materiaaleja, ja suurimmaksi osaksi VIITSELIÄISYYTTÄ.
Olen esimerkiksi jo yli vuoden suunnitellut, että tekisin vanhasta hulavanteesta "majan" lapselle (katosta vaakaan roikkumaan ja verhot) johon ei periaatteessa menisi varmaan kuin muutama tunti kun ryhtyisi tekemään.. mutta siis, vuosi jo kulunut, hulavanne odottelee työhuoneessa mutta mitään en ole saanut tehtyä...
Kommentit (113)
sydämen sivistystä ei saa rahalla ja sitä blogin pitäjällä on enemmän kuin häntä morkkaavilla yhteensä.. toivottavasti jaksaa vielä kaiken loan jälkeen ihanaa blogiansa pitää.. älkää lukeko blogia jos muututte noin myrkyllisiksi.. meitä on kuitenkin monia jotka nautimme sen lukemisesta..
Älkää edes yrittäkö väittää ettette olisi kateellisia, kun se loistaa teidän teksteistä kilometrien päähän!! :D Ihminen jolla on eri maku tai tyyli ei jaksa jossain palstalla puhua paskaa toisista vaan antaa asian olla eikä käy kyseisellä blogisivulla enää..MUTTA kateelliset ne jaksaa just tollee puhua loukkaavasti näillä palstoilla. Fiksu ihminen ei tule tänne hakemaan tukea omille mielipiteilleen vaan ei vain enää käy lukemassa sitä blogia. KATEUS teitä vaivaa, kun haluatte tulla tänne mesomaan ja hakemaan tukea itsellenne ettei olisi huono omatunto, kun ajattelette pahasti mielessänne! Kattokaa peiliin!!
Haluan kirjoittaa oman mielipiteeni. Onko koko elämä muka julkista jos omistaa blogin. Sittenhän löytyy paljon muitakin blogeja jos et ole huomannut. On monia muitakin jotka ottavat esim. enemmän kuvia lapsistaan ja kodistaan ja kertovat vielä jopa enemmän elämästään. Katsohan uudestaan eri blogeja, niin huomaat.
Myöskin jos joku haluaa laittaa elämästään julkisesti nettiin, niin eihän se sinua pitäisi haitata millään tavalla..en ymmärrä miten jaksatte vaivata päätänne asioilla jotka on ihan ulkopuolella omaa elämäänne.
Kyllä mielestäni eri mieltä saa olla ja olemmehan me ihmisenä, äitinä, vaimona erilaisia ja niin saa ollakin. Miksi teitä häiritsee jos joku jaksaa ja tykkää askarrella, näperrellä, sisustaa ym. ja nauttii siitä jos teitä itseä ei edes kyseiset asiat kiinnosta. Itse olen seurannut myös esim. kakkublogeja ja voisin olla heille kateellinen, kun tekevät ihania kakkuja ja herkkuja ja itse en osaa tehdä tai jaksa. On erilaisia blogeja, niin kun on erilaisia ihmisiäkin.
Luin eilen jonkun liikuntablogia. Näistä kaikista voi kyllä hakea aihetta negatiivisiin keskusteluihin, mutta kuka oikeasti jaksaa sellaista! Mielestäni ihmisellä joka jaksaa päivitellä tuolla tavoin voi varmasti olla eri maku ym. mutta on varmasti myös huono itsetunto ja kokee heti itsensä huonoksi ja riittämättömäksi. Näin ei kuitenkaan tarvitsisi ajatella. Jokainen meistä on hyvä jossain! Ihan varmasti ja kaikessa mitä tekee voi kehittyä ja jokainen tekee sitä mistä tykkää ja SAA TEHDÄ!! :)
Lopetetaan tuon blogistin ja muiden haukkuminen/pahaa puhuminen. (vaikka ne olisi vain mielipiteitä, ne voi loukata)
lopetetaan tää teinitappelu ja ollaan aikuisia!
, niin oli vähän surkuhuopaisaa, että kirjoittaja pitkään selitti, miten hän itse siivoaa oman ison talonsa... Täällähän on puitu, että sillä on aikaa sisustella, koska on vataa palkata siivooja.
Aiemmin sanoi, ettei ikinä aion tulla enää tänne palstalle lukemaan kommentteja blogistaa, mutta oli kuitenkin tullut, koska niin pkajon piti todistella omaa siivomamistaan.
tuo Annehan on av-mama ihan selvästi. Kauheeta todistelua kokoajan, mm. lapset katsovat telkkaria kun ovat kipeitä, ei tietenkään muuten :D
Ihan kivahan tuo on, mutta enemmän suunnattu nuorille ja ei-akateemisille, jotka palvovat noita merkkejä ja merkkien näkyvyyttä.
Ne näpertelykuvat ja muut elämänmakuiset kuvat on ihanan inspiroivia ja saavat hyvälle mielelle. Mutta ne merkkien esittelykuvat taas ärsyttää. Vie jotenkin fiiliksen koko blogista.
Anne on lahjakas valokuvaaja. Sisustus nyt on sitä samaa white washia ja Lexington-Gant-tyyliä jota lehdet ja kaupat ovat olleet jo kauan pullollaan. Ei hirveän omaperäistä, mutta kieltämättä raikasta jos osaa sisustaa.
Kirjoitustyyli sen sijaan ei iske ollenkaan enkä lue tekstejä vaan ihailen ainoastaan kuvia. Kalastajan vaimo taas kirjoittaa rennolla ja helppolukuisella tyylillä. Tykkään enempi siksi.
Sellaisista lapsista, jotka saavat heti kaiken mitä keksivät pyytää, tulee raivostuttavia aikuisia. En viittaa tähän blogiin, vaan tämä on yleisen tason vastaus ap:n kysymykseen.
sitten sinä ja suurin osa muistakin tämän palstan kirjoittajista olette saaneet aina kaiken mitä olette halunneet. Ootte nimittäin niin helvetin rasittavia.
mitä se on teiltä muilta pois jos toisella on paremmin asiat kuin teillä. olen itsekin sinustanut kotini ihan mukavasti, vaikka olen opiskelija. Kaksi työpaikkaa ja säästäminen on auttanut siinä. Voisihan sitä rahaa tietysti olla enemmänkin, mutta en mä hauku tuntemattomia ihmisiä, joita en tunne lainkaa sen takia.
Ainiin olen pari vuotta työttämänä olleen yksinhuoltajan lapsi, eli EN todellakaan ole syntynyt kultalusikkatakapuolessa, kiitos ja moi!
Tästä muistui mieleen Kaunis pieni elämän ihanat kuvat kuinka hänen 2 ja 5-vuotiaat lapsensa maalavaat pahvilaatikkoa. Annoin omille 15, 10 ja 5- vuotiaille tytöille pensseleitä ja sormivärit...innostuivat niin, että jokaisen vaatteet ja naamat olivat väreissä niin myös lattiat (vaikka olin suojanut niitä), joku oli astunut väriin ja tallustellut pitkin kotia! Vessa oli ihan väreissä.....
Oletko tullut ajatelleeksi, että kun kiellät kaiken "sotkun pelossa" niin samalla lastesi kädentaidot eivät pääse kehittymään ja sotkua syntyy takuuvarmasti sitten, kun päästät heidät "irti". Nämä blogin lapset ovaat arkarrelleet, maalanneet ja tehneet käsitöitä AINA ja taidot ovaat kehittyneet - sotkuakin tulee harvemmin.
vanhalle aihevapaalle.
"Blogisti on takuulla av:n vanha vakkari Stella!"
Ja minä se en ainakaan ole.
Pakko mainita kyseisestä blogistä kaunis,pieni elämä..siis joo, kaikki on niin täydellistä ja pikkusievää,jotenkin tekstistä paistaa läpi tarve tuoda esiin, että rahaa löytyy (mainitaan talon neliöt, ja on kosittu Marbellassa, just samassa paikassa missä kuvattiin miljönääriäidit, elämä on yhtä shoppailua..) ja rahaa tosiaan on paljon, satun tietämään ja lisäksi taitavat olla helluntailaisia..jotenkin vaan tekopyhää kun taustalla soi uskovaisten laulut ja blogikirjoitukset on täyttä materiaa ja pintaa. Nyt varmaan haukutaan kateelliseksi ym. sitä en ole, en vaan voi ymmärtää miten jonkun elämä voi olla vaan tuollaista höpötystä ja hattaraa, voisi tuokin rikas uskovainen tehdä vaikka hyväntekeväisyyttä ja jotain oikeasti järkevämpää. Niin lapsellista tekstiä. Ugh!
Mistä sä tiedät ettei he tee hyväntekeväisyyttä? Sitä nyt ei vaan blogissa olla sanottu. Ei heidän koko elämä ole tuossa, eikä blogin tarkoitus ole kertoa heistä kaikkea. Se että on kaunis koti ja taitoa sisustukseen, ei käsittääkseni tarkoita että välittää vain materiasta. Miten joku voi ajatella noin yksinkertaisesti ja silti päästä noin pitkälle analyysissaan toisen perhe-elämästä blogin perusteella.
Minulle paksusta levystä ja puisista elementeistä kauniin linnan. Siis ihan oikean linnan näköisen suuren rakennuksen huoneeseeni kun olin lapsi. Se oli maalattu kauniisti. Kauniit ikkunanreunukset tms.
Mukava siinä oli leikkiä. Isäni teki minulle samoin puisen keinuhevosen, kalusteita nukketaloon ja kaikenlaista muuta pientä kivaa. Ei minusta mitenkään erikoista, mutta ihmisillä ei nykyään tahdo olla kädentaitoja/viitseliäisyyttä. Todella moni taitaa olla lisäksi laiska ja itse tekeminen ei ole muutenkaan muodissa. Kivempi istua sohvalla ja tuijottaa telkkaa.
Isäni on liikemies, joten hän ei edes ollut puu- tai sisustusalalla.
Minulle paksusta levystä ja puisista elementeistä kauniin linnan kun olin lapsi. Siis ihan oikean linnan näköisen suuren rakennuksen huoneeseeni. Se oli maalattu kauniisti. Kauniit ikkunanreunukset jne.
Mukava siinä oli leikkiä. Isäni teki minulle samoin puisen keinuhevosen, kalusteita nukketaloon ja kaikenlaista muuta pientä kivaa. Ei minusta mitenkään erikoista, mutta ihmisillä ei nykyään tahdo olla kädentaitoja/viitseliäisyyttä. Todella moni taitaa olla lisäksi laiska ja itse tekeminen ei ole muutenkaan muodissa. Kivempi istua sohvalla ja tuijottaa telkkaa.
Isäni on liikemies, joten hän ei edes ollut puu- tai sisustusalalla. Hän on myös rakentanut huvikseen meille useamman huvimajan ja muutaman leikkimökin. Veljilleni teki linnakkeen metsään.
että kuka mitenkin aikansa (ja rahansa) käyttää! Hyvä idea muuten tuo hulavanne-maja, joko se on rakennettu?
Blogissa on todella täydellisen näköinen koti ja perhe, ihan kivaa luettavaa ja katseltavaa...! Pitää vain muistaa, ettei ota paineita noista "täydellisistä" blogisteista. Enimmäkseen noita lifestyle/harrasteblogeja on ihana lukea, mutta välillä tulee kieltämättä itsellekin saamaton olo! Ja mulla on sentään vain yksi lapsi joka nukkuu vielä yli yksi vuotiaana kolmen tunnin päikkärit, eli aikaa pitäs olla ruhtinaallisesti kaikelle ihanalle luovalle touhuamiselle....No ekaksi voin sanoa, etten ole sisustussuunnittelija, eikä minulla ole rikasta miestä. Muuten varmaan kaikki edellytykset on, eli luovana ihmisenä näprään kaikenlaista ehkä jopa yhden asian kahdessa viikossa saan aikaan, joskus jopa yhden viikossa (siis jonkun käsityön tms projektin) Mä pyhitän yleensä lapsen nukkuma-ajan omille jutuille, kotityöt ehtii tehdä lapsen hereillä ollessakin.
-Tsemppiä kaikille luoville ihmisille, ottakaa aikaa itsellenne!
ei tossa taida olla kyse vaan siitä että on aikaa ja mielikuvitusta. Näkyy olevaan myös rahaa käytössä... Tuo blogin äippä tuskin tekee kotitöitään itse. :-)
Ei kannata verrata itseään ihmiseen, jolla on rahaa ja henkilökuntaa:)
On ihan eri juttu pyörittää ITSE arkea ja luovia siinä eri kotitöiden ja vaateiden paineessa kuin olla vapaa arkisista puuhista ja keskittyä visuaalisen ympäristön rakentamiseen.
kateushan se laittaa ihmisen kirjoittamaan kaikenlaista. Jos jollain on silmää ja aikaa/mielikuvitusta tehdä oma kaunis elämä,niin keltä se on pois? nämä on niitä lahjoja jotka harvat ihmiset saavat geeneissään, eli että pystyvät suunnittelemaan, ideoimaan ja toteuttamaan mitä upeampia juttuja esteettisyyden keinoin. Tähän muiden on vain tyytyminen, that`s it!
näyttää häiritsevän tuo blogi. Minusta siinä on tyylikkäitä kuvia, niitä on kiva katsoa. Mitä se haittaa, jos heillä näyttää olevan varaa enemmän kuin itsellä. Ei minullakaan olisi sellaiseen varaa, mutta mielelläni toisinaan katselen kauniita blogeja.