Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi etukäteen, että otan Kaunis pieni elämä-blogin puheeksi

Vierailija
19.07.2010 |

(täällä kun ennenkin on ollut juttua)

MUTTA korostan että minun tarkoituksena ei ole haukkua! Ihailen tätä aikaansaavaa nuorta äiti-ihmistä... johon liittyykin asiani.

Katsoin blogia tänään ja oli päivitetty, ja siellä sitten kirjoitti jotain että lapset olivat sanoneet että olisi ihanaa kun olisi oma sirkus. Ja kappas, sitten aikaansaavat äiti ja isi tekivät heille sirkuslavan, isä nikkaroi ja äiti ompeli sivuverhot ja esiriput. :O

Miten joku oikeasti jaksaa ja on noin aikaansaava! Taitaa olla aika poikkeuksellista..? Vai voisitko itse kuvitella että tekisitte ex-tempore tuollaisen lastenne pyynnöstä (eli olenko minä vaan saamaton ja laiska?)?

Itselläni kyllä on myös ideoita silloin tällöin (ja lapsilla varsinkin) mutta mä en vaan saa mitään aikaiseksi, ei ole aikaa, materiaaleja, ja suurimmaksi osaksi VIITSELIÄISYYTTÄ.

Olen esimerkiksi jo yli vuoden suunnitellut, että tekisin vanhasta hulavanteesta "majan" lapselle (katosta vaakaan roikkumaan ja verhot) johon ei periaatteessa menisi varmaan kuin muutama tunti kun ryhtyisi tekemään.. mutta siis, vuosi jo kulunut, hulavanne odottelee työhuoneessa mutta mitään en ole saanut tehtyä...

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvyydeksi täytyy infota teitä, että mun (ap:n) kirjoituksia ovat vain kommentit 1, 4 ja 7.

Ja tarkoitukseni ei siis ole ollut haukkua ko. blogistia, kuten aloituksessa sanoin, ihailen häntä ja aikaansaavuuttaan.

...ja hulavannemaja on edelleen tekemättä... niin se vaan menee, ei meikäläisestä ole näpertelijäksi :)

ap

Vierailija
42/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää piittaa tämänkaltaisista viestiketjuista:)

Ihana blogi, kauniit lapset, upea talo ja sisustus. Ja paljon ovat töitä tuon eteen tehneet.

Mutta aina riittää maailmassa eri asioihin mielenkiintoa. Toisilla kauniiden asioiden esille laittamiseen (blogin muodossa) ja toisilla sen ihmettelemiseen ja inhoamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää piittaa tämänkaltaisista viestiketjuista:)

Ihana blogi, kauniit lapset, upea talo ja sisustus. Ja paljon ovat töitä tuon eteen tehneet.

Mutta aina riittää maailmassa eri asioihin mielenkiintoa. Toisilla kauniiden asioiden esille laittamiseen (blogin muodossa) ja toisilla sen ihmettelemiseen ja inhoamiseen.

eiköhän sieltä kohta löydy vuodatus, miten hänen ihanaa blogiaan on taas arvosteltu. Kyllähän hän selvästi lukee ahkerasti tätäkin palstaa.

Ollaan me ihmiset kummallisia, niin, toiset on semmoisia ja tämmöisiä, laittaiskohan tähän pari d hymiötä vielä perään, niin tai näin

Vierailija
44/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo hymiö-juttu tarkoitti? en ihan aina pysy perässä näissä nettiketeissä...

Kummallisia kyllä ollaan kaikki, ainakin tämän palstan äkkiselailulla.

Vierailija
45/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiini pistivät viestit, joissa kritisoitiin sitä, miksi blogisti esittelee itseään ja omaa elämäänsä ikään kuin kehujen toivossa. Tämä olettamus kertoo minusta enemmän kritisoijista kuin blogista. Heille selvästi muille ihmisille "näyttäminen", siis kulissit, ovat tärkeitä.

Minä olen vähävarainen ja askartelussa täysin lahjaton, mutta minulle ei ole kertaakaan tullut blogista sellaista tunnetta, että siinä yritettäisiin näyttelymielessä tuoda esille oman elämän hienoutta. Päin vastoin. Blogisti on hyvin herttaisen ja vaatimattomankin oloinen ja panostaa kuvien kauneuteen, esteettisyyteen sekä inspiraation ja ideoiden antamiseen muille. On vain sattumaa, että hän on myös varakas ja se näkyy kuvissakin. Se ei todellakaan ole blogin idea tai punainen lanka.

Blogista välittyy minulle myös se, että kirjoittaja todella etsii elämästä pieniä kauniita asioita ja osaa nauttia niistä. Todella hieno ominaisuus ihnisessä.

Vierailija
46/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kotiäitinä ja mies töissä. Silti ostan vaatteita 20-40 euroa per vaatekappale. Olisi mielenkiintoista tietää mitä pidät köyhänä ja mitä rikkaana..? Mielestäni on myös siitä kiinni mihin sen rahan haluaa laittaa..toiset laittaa sen mieluummin muuhun kun lasten vaatteisiin.

Itsekin välillä teen kirpparilöytöjä, mutta on vaan niin ihana ostaa uusia vaatteita lapsille. H&M vaatteita meilläkin enimmäkseen on, mutta eivät ole kyllä kestäviä. Olenkin nyt mieluummin ostanut Lindexiltä tai Kapphallista..(vähän kestävämpiä) mutta mieluiten ostan merkkivaatteita, koska OIKEASTI kestävät paremmin ja maksavat itsensä takaisin monta kertaa..lasten vaatteita kun saa olla pesemässä kokoajan..ainakin meillä! Usein käy niin, että juuri pesusta tullut pusero likaantuu melkein heti niin saa pistää uudestaan pesuun.

Ymmärrän jos joku on oikeasti köyhä ja ei ole varaa, mutta miksi toiset ei saisi ostaa jos on varaa..tätä en ymmärrä, en ollenkaan! :D :O

Tiedän myös monia jotka molemmat on hyväpalkkaisessa työssä ja silti ei muka ole rahaa..ja vaatteet ostetaan kirppareilta lapsille..rahat menee sit johonkin..en tiedä mihin. Itselle ostetaan vaikka mitä, mutta lapsille ei..en sitäkään ymmärrä! Mielestäni 20 euroa on aika vähän jostain kivasta vaatteesta ja 40 euroakin jos on vaate on hyvä ja kestävä..H&M:ltä en välttämättä osta 40 euron vaatteita..no tulee ostettua mutta eivät vaan ole sitten laadukkaammasta päästä. :D

Miksi tälläiset asiat vaivaa ihmisiä..miksei jokainen saa elää niinkun haluaa ja ostaa mitä haluaa..ilman että naapurin irma on heti päivittelemässä??!!??

Vierailija
47/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan ole kateellinen tuntemattomille ihmisille, eihän tuosta blogististakaan tai hänen oikeasta onnestaan voi blogin perusteella päätellä mitään, mutta silti ihmettelen, miksi on mainittava, että joku teltta on tehty juuri Gantin tai jonkun muun kalliin merkin lakanoista, miksei voi sanoa, että tein lakanoista tällaiset? Ja miten flyygelin tilaaminen liittyy mitenkään sisutukseen tai lapsiin, joista tuossa blogissa kai on kyse?

En mä hirveästi tykännyt yhdestä työkaveristakaan, joka parin viikon yhteistyön aikana luetteli isänsä yo- arvosanat (7 ällää taisi olla), isänsä palkat ja erilaiset palkinnot, oman pankkitilinsä ja tulevan perinnön määrän, selkäleikkauksensa tehneen huippulääkärin nimen ja leikkauksen hinnan..ei minusta ihan normaalia small- talkia, ja samantyyppiseltä tuokin blogisti vaikuttaa.

Vierailija
48/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olenko minä huono äiti kun lapset pukeutuvat vähän-miten-sattuu? Kun en jaksa askarrella-paskarrella ja näperrellä? Kun kodissa on yksi huonekalu Sotkasta, toinen Ikeasta ja verhot mistä lie kumminkaimalta. Kun kauniissa pienessä elämässä askarrellaan, kokataan, sisustetaan ja siinä sivussa vielä puetaan lapset ihanasti mutta meillä vaan ukko makaa ja lapset riehuvat..Jo on huono äiti-syndrooma valloillaan. Älkäätte av-mammat vaipuko synkkyyteen. Meitä on moneen junaan!"

Toiset eivät välitä kuinka lapset pukevat, toiset välittävät..toisia kiinnostaa vaatteet enemmän, kun toisia..toiset pukevat itsensäkin hienosti, toiset eivät niin välitä mitä päällensä laittavat.

Miksi sisustussuunnittelijan koti ei saisi olla upea? Mitä sitten ajattelit? Että asuvat jossain luolassa? Miettikää ihmiset ennenkun avaatte suunne tai alatte kirjoittaa!!

Jos et jaksa askarrella, näperrellä niin ehkä se ei sitten vaan yksinkertaisesti ole sun juttusi! Älä ota sitä niin vakavasti!

Toiset ostavat huonekalunsa iskusta, toiset sotkasta, toiset ikealta ja pälä pälä..jokainen itse päättää mistä ne hankkii..vai olenko ymmärtänyt väärin?? Jos sinulle se on yhdentekevää miksi jaksat edes välittää, mutta jos se ei ole niin miksi et tee asialle mitään? Jos "ukkosi" makaa..käske nousta ylös jos se sinua häiritsee ja jos lapsesi riehuvat, käske rauhoittua..paitsi kaikki lapset riehuu välillä. Ei siinä huono äiti-syndroomassa tarvi jäädä rypemään..elämä on nyt..kannattaa alkaa elää..lapset on nyt pieniä..ei kannata laittaa energiaa toisten elämän vatvomiseen..ainut kenet siitä saat surulliseksi on sinä itse..blogin pitäjä jatkaa ihanaa elämäänsä ja sinä murjotat itsesäälissä..muutos alkaa sinusta!

On myös jokaisen oma ongelma jos tarvii kokea huonoa äitiyttä siitä ettei jaksa tehdä mitään ja näkee kun joku tekee..miksi kaikkien pitäisi olla niinkun sinä..miksei toisetkaan saa sitten tehdä, kun sinä et jaksa!? Tää on niin outoa koko palsta tuosta blogista, menkää hoitoon ja jättäkää tuo ihanan blogin pitäjä rauhaan!!

Vierailija
49/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MÄ en ainakaan ole kateellinen tuntemattomille ihmisille, eihän tuosta blogististakaan tai hänen oikeasta onnestaan voi blogin perusteella päätellä mitään, mutta silti ihmettelen, miksi on mainittava, että joku teltta on tehty juuri Gantin tai jonkun muun kalliin merkin lakanoista, miksei voi sanoa, että tein lakanoista tällaiset? Ja miten flyygelin tilaaminen liittyy mitenkään sisutukseen tai lapsiin, joista tuossa blogissa kai on kyse?

En mä hirveästi tykännyt yhdestä työkaveristakaan, joka parin viikon yhteistyön aikana luetteli isänsä yo- arvosanat (7 ällää taisi olla), isänsä palkat ja erilaiset palkinnot, oman pankkitilinsä ja tulevan perinnön määrän, selkäleikkauksensa tehneen huippulääkärin nimen ja leikkauksen hinnan..ei minusta ihan normaalia small- talkia, ja samantyyppiseltä tuokin blogisti vaikuttaa."

MIKSI HELKKARI LUET KOKO BLOGIA JOS HÄIRITSEE???? Miksei saisi sanoa lakanoiden merkkiä? Minua ainakin kiinnostaisi tai muita jotka katsovat, että ihanat lakanat..mistä hankkinut jne. ja jos meille olisi tulossa flyygeli, niin olisi se mielestäni sisustukseen liittyvä asia. Miksi otat asian niin vakavasti? Ja voin sanoa, että tuon blogistin onnellisuus on aitoa..se näkyy! Te olette katkeria kateellisia ihmisiä joiden mielestä kukaan ei saisi olla onnellinen tai näyttää sitä ja miksi pitäisi vähätellen kertoa jos on tehnyt jotain oikeasti kaunista..?! Hulluksi teidän kans tulee..oikeesti!!

Vierailija
50/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuorimmalla lapsella yli 10 vuotta sitten ostettuja sisaruksilta perittyjä Henkkamaukan ja Lindexin rättejä(?) ja edelleen siistejä ja hyviä. Juuri myin kirppiksellä ihan hyvään hintaankin osan jo pieneksi jääneitä. Köyhän kannattaa ostaa hyvälaatuista, se on totta , mutta se ei aina tarkoitakaan kallista.

kyse on nimenomaan siitä että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Blogisti ei oleköyhä mutta tämä kannattaa pitää mielessä:kun ostaa laatua, se kestää. Samalla hinnalla saisi kasan Prisman tai HenkkaMaukan rättejä mutta kestääkö ne pesusta pesuun nuhjaantumattomina ja hyvinä? Ei. Laatu on klassista, kaunista, kestävää ja kyllä, myös kallistakin. Mutta yksi laadukas paita kestää takuulla lapselta toiselle ja on vielä parin vuoden jälkeenkin tyylikäs!

Vierailija
51/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan ole kateellinen tuntemattomille ihmisille, eihän tuosta blogististakaan tai hänen oikeasta onnestaan voi blogin perusteella päätellä mitään, mutta silti ihmettelen, miksi on mainittava, että joku teltta on tehty juuri Gantin tai jonkun muun kalliin merkin lakanoista, miksei voi sanoa, että tein lakanoista tällaiset? Ja miten flyygelin tilaaminen liittyy mitenkään sisutukseen tai lapsiin, joista tuossa blogissa kai on kyse? En mä hirveästi tykännyt yhdestä työkaveristakaan, joka parin viikon yhteistyön aikana luetteli isänsä yo- arvosanat (7 ällää taisi olla), isänsä palkat ja erilaiset palkinnot, oman pankkitilinsä ja tulevan perinnön määrän, selkäleikkauksensa tehneen huippulääkärin nimen ja leikkauksen hinnan..ei minusta ihan normaalia small- talkia, ja samantyyppiseltä tuokin blogisti vaikuttaa.

Minusta on ihan kivsaa, että blogisti mainitsi lakanoiden merkin. Tiedän sitten, mistä halutessani voin ostaa kyseiset kivat lakanat. Itse luen blogia ideoidensaamismielessä, en tehdäkseni henkilöprofiilia tuntemattomasta ihmisestä.

Vaikka olen köyhä, Gant ei edusta minulle mitään hienoa kallista merkkiä. Ja vaikka edustaisi, en todellakaan ajattelisi, että blogistin pitää jättää kuvissa esiintyvien tavaroiden merkit mainitsematta, ettei nyt vain kenellekään tule paha mieli.

Olen lukenut blogia vasta jokusen viikon, mutta olen silti täysin vakuuttunut siitä, että blogin idea on jotain aivan muuta kuin kertoa minkä merkkisiä tuotteita kotoa löytyy. Blogisti ei ole vastuussa siitä, millaisia ajatuksia pikkusieluisten ihmisten päässä syntyy eikä hänen tarvitse kirjoittaa blogia heidän ehdoillaan.

Vierailija
52/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogia on kiva lukea! Kauniita kuvia jne. Selvästi esteettistä silmää blogistilla.

Silti en voi olla ihmettelemättä blogin tarkoitusta? Miksi niitä tehdään? Tulee jotenkin epätodellinen olo siitä, että millaista blogistin elämä oikeasti on? Jotakin ihan muuta kuin kaunista ja ihanaa? Saahan tällä tavalla rakennettua sellaisen elämän josta haaveilee, mutta jota ei todellisuudessa ole olemassakaan..

Vierailija
53/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voida hyäksyä erilaisuutta? Miksi ei voida iloita toisten kanssa? Miksi maailmassa pitää olla niin paljon kateutta? Kaikkien pitäisi pysähtyä hetkeksi miettimään minkälainen ihminen on ja minkäkainen haluaa olla. Haluaako olla toisista pahaa puhuva jne? Jokainen itse päättää minkälainen ihminen haluaa olla ja minkälainen äiti haluaa lapsilleen olla. Moni ehkä miettii omaa lapsuuttaan minkälainen oma äiti ja isä on ollut ja peilaa itseään heihin. Ei kuluteta elämäämme puhumalla toisista pahaa ja karehtimalla muita. Miksi ei voida iloita, kun joku on luova, taitava, aikaansaava jne? Kaikki ei ole näpertelijöitä ja se on ihan ok. jokainen on hyvä jossain! Ei tuomita toisia muutamien kuvien ja blogin perusteella..tuskin kukaan voi sanoa jostain ihmisestä jotain jos ei edes tunne. Jos ette itse jaksa olla lastenne kanssa tai puuhastella, näperrellä, askarrella ym. ei se tarkoita etteikö muut saisi kuitenkin niin tehdä.

Kenenkään ei kuitenkaan tarvi kuluttaa elämäänsä surkutteluun ja karehtimiseen vaan jokainen voi tehdä asioille jotain! Moni saa syyttää itseään jos ei ole rahaa..kannattaa opiskella sellainen ammatti missä tienaa paremmin. Ei kukaan ole määrännyt kenellekkään jotain tiettyä ammattia! HERÄTKÄÄ ja TAJUTKAA, että VOITTE itse tehdä asioille jotain!!!

Kaunis blogi, kaunis koti, ihanat lapset, taitava äiti ja isä. Jatka samaan malliin! Innostat meitä muitakin nuoria äitejä. Kiitos.

Vierailija
54/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa toki ajatella tuosta blogista mitä haluaa ja kritiikkikin on sallittua. On mielestäni väärin, jos kaikki asiallinen kritiikki leimataan heti kateudeksi.

Tuon blogin/blogistin kommentointi täällä ei kuitenkaan ole mielestäni yleensä asianmukaista kritiikkiä vaan usein panettelua, jossa pyritään painamaan alas varakkaan miehen kaunis ja lahjakas vaimo, ettei se vain alkaisi luulla itsestään mitään. On myös raukkamaista, että palaute annetaan täällä piilossa eikä suoraan blogissa.

Vierailija
55/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiini pistivät viestit, joissa kritisoitiin sitä, miksi blogisti esittelee itseään ja omaa elämäänsä ikään kuin kehujen toivossa. Tämä olettamus kertoo minusta enemmän kritisoijista kuin blogista. Heille selvästi muille ihmisille "näyttäminen", siis kulissit, ovat tärkeitä.

Minä olen vähävarainen ja askartelussa täysin lahjaton, mutta minulle ei ole kertaakaan tullut blogista sellaista tunnetta, että siinä yritettäisiin näyttelymielessä tuoda esille oman elämän hienoutta. Päin vastoin. Blogisti on hyvin herttaisen ja vaatimattomankin oloinen ja panostaa kuvien kauneuteen, esteettisyyteen sekä inspiraation ja ideoiden antamiseen muille. On vain sattumaa, että hän on myös varakas ja se näkyy kuvissakin. Se ei todellakaan ole blogin idea tai punainen lanka.

Blogista välittyy minulle myös se, että kirjoittaja todella etsii elämästä pieniä kauniita asioita ja osaa nauttia niistä. Todella hieno ominaisuus ihnisessä.

Vierailija
56/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eri mieltä asioista, se ei meinaa sitä, että olisi kateellinen.

Ihmiset nyt vain ovat eri mieltä asioista ja makuja on monenlaisia.

Kiihkomammat huutaa naama punaisena katellisuutta kun eivät hyväksy sitä, että kaikki eivät ihaile heitä. Osoittaa pahaa epävarmuutta.

Vierailija
57/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi taivas, missähän säkissä elät? Netti on aiitä hyvä että EI OLE PAKKO lukea kaikkea!

silti ihmettelen ihmisiä, joiden täytyy tuoda julkisuuteen yksityiselämänsä. Toki ymmärrän, että kotimammana elo on välillä turhauttavaa, mutten silti keräisi pisteitä julkistamalla lapseni ja kotini. Miksi?

etenkin kun aloittelee siitä joka foorumilla keskusteluja.Tuollaiset ihmiset eivät kestäisi, jos eivät olisi jatkuvasti tapetilla, hyvässä tai pahassa. Hyvässä=kehuja, pahassa=kaikki kadehtivat. Tosiasia nyt kuitenkin on se, että ainakaan minä en kadehdi mitään tuolta bloginpitäjältä,ihmettelen vaan, miksi haluaa elämänsä julkiseksi?

Vierailija
58/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisellä on tosiaan paljon muitakin tunteita, kuin kateus/ihailu. Tähän blogiin sopii hyvin vanha sanonta: kuka kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse.

Vierailija
59/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

[/quote]

etenkin kun aloittelee siitä joka foorumilla keskusteluja.Tuollaiset ihmiset eivät kestäisi, jos eivät olisi jatkuvasti tapetilla, hyvässä tai pahassa. Hyvässä=kehuja, pahassa=kaikki kadehtivat. Tosiasia nyt kuitenkin on se, että ainakaan minä en kadehdi mitään tuolta bloginpitäjältä,ihmettelen vaan, miksi haluaa elämänsä julkiseksi?

[/quote]

aika läpinäkyviä puolusteluja tämä mamma laittelee.

Vierailija
60/113 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää piittaa tämänkaltaisista viestiketjuista:) Ihana blogi, kauniit lapset, upea talo ja sisustus. Ja paljon ovat töitä tuon eteen tehneet. Mutta aina riittää maailmassa eri asioihin mielenkiintoa. Toisilla kauniiden asioiden esille laittamiseen (blogin muodossa) ja toisilla sen ihmettelemiseen ja inhoamiseen.

vai oikein paljon ovat tehneet töitä, pappa betalarilla ei ole ollut asian kanssa mitään tekemistä? Epäilenpä että tavallinen tallaaja, jonka ei tarvitse mainostaa elämäänsä missään, tekee niitä töitä paljon enemmän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän