Mitä seniorit, 45+, tyypillisesti harrastaa?
Siskoni on tulossa tähän ikään ja on selkeästi jotenkin taantuneen oloinen. Haluaisin ehdottaa hänelle jotain uutta harrastusta jos toisi häneen vähän lisää elinvoimaa.
Kommentit (70)
Bingo ja neulominen, ehtoopuolellahan tuossa iässä jo ollaan.
/sarkasmia
Kutoo sukkaa, tarkkailee vatsansa toimintaa.
Katsellaan vanhoja valokuvia keinutuolissa ja muistellaan vanhoja aikoja. Välillä leivotaan pitko.
No siis mä olen 48v ja tuntuu kuin toinen jalka olisi jo haudassa. En ymmärrä miten voi näin äkkiä muuttua parissa vuodessa.
Vertaillaan sigvaris-tukisukkia, niiden vahvuusasteita ja muita ominaisuuksia.
Välineurheilu!
Mä käyn jazztanssitunneilla ja tanssin myös kilpailevassa ryhmässä, lenkkeilen, liikun kuntoportaissa, käyn ulkokuntosalilla, pyöräilen, talvella hiihdän, neulonkin kyllä ja luen sekä kuuntelen äänikirjoja. Ikää tänä vuonna 48
Heh heh. Vai että 45v muka seniori. Vasta tulee parhaaseen nuoruuden alkuun! Ainakin sisäisesti. Ulkomaanmatka ja mereen kastautuminen? Kysy mistä tykkää harrastuksena.
Me ollaan +50 pari ja harrastamme aktiivisesti seksiä. Kyllä meille voi tulla kyläilemään!
Isä Brownin katson. Hoidan parveke kukkia. Leivon välillä. Ei oikein jaksa mitään.
Kaverini 55 v kesäisin pyöräilee ultrapitkiä matkoja. Talvella hiihtää.
Osallistuu esim pyöräilytapahtumaan Helsinki-Halti
Itse harrastan mm lasteni kanssa leikkimistä ja hassuttelua. Itse olen 45 ja nuorin lapseni 3v.
Larppaamista. Se tuli Suomeen, kun oltiin nuoria. Myös fanfictionin kirjoittaminen on kivaa! N48
Käydään klubeilla tanssimassa House ja Trance musiikkia muiden seniorien kanssa. Katsotaan netflixistä teinisarjoja ja harrastetaan seksiä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Heh heh. Vai että 45v muka seniori. Vasta tulee parhaaseen nuoruuden alkuun! Ainakin sisäisesti. Ulkomaanmatka ja mereen kastautuminen? Kysy mistä tykkää harrastuksena.
45-vuotiaan tavoite-eläkeikä on 68 vuotta. Siihenhän eläkejärjestelmämme olemassaolo nojaa, että ihmiset ovat töissä tavoite-eläkeikäänsä asti.
Käyn jumpassa silloin kun kunto kestää.
Tulukee meile ni nussitaa kimpassa.
Ai onko nykynuoret niin heikkokuntoisia, että 45 vuotiaana ollaan jo senioreita?
Itse olen 54v, ja syksyllä olisi tarkoitus alkaa opiskelemaan täysin uutta alaa. Minun ikäluokallani seniori-ikä alkaa aikaisintaan 75 vuotiaana.
Työtekoa (toimitusjohtaja), opiskelua (väitöskirjan teko) ja liikuntaa (juoksua).
Me seniorit 45+ ollaan tosiaan armottoman vanhoja!