Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi etukäteen, että otan Kaunis pieni elämä-blogin puheeksi

Vierailija
19.07.2010 |

(täällä kun ennenkin on ollut juttua)

MUTTA korostan että minun tarkoituksena ei ole haukkua! Ihailen tätä aikaansaavaa nuorta äiti-ihmistä... johon liittyykin asiani.

Katsoin blogia tänään ja oli päivitetty, ja siellä sitten kirjoitti jotain että lapset olivat sanoneet että olisi ihanaa kun olisi oma sirkus. Ja kappas, sitten aikaansaavat äiti ja isi tekivät heille sirkuslavan, isä nikkaroi ja äiti ompeli sivuverhot ja esiriput. :O

Miten joku oikeasti jaksaa ja on noin aikaansaava! Taitaa olla aika poikkeuksellista..? Vai voisitko itse kuvitella että tekisitte ex-tempore tuollaisen lastenne pyynnöstä (eli olenko minä vaan saamaton ja laiska?)?

Itselläni kyllä on myös ideoita silloin tällöin (ja lapsilla varsinkin) mutta mä en vaan saa mitään aikaiseksi, ei ole aikaa, materiaaleja, ja suurimmaksi osaksi VIITSELIÄISYYTTÄ.

Olen esimerkiksi jo yli vuoden suunnitellut, että tekisin vanhasta hulavanteesta "majan" lapselle (katosta vaakaan roikkumaan ja verhot) johon ei periaatteessa menisi varmaan kuin muutama tunti kun ryhtyisi tekemään.. mutta siis, vuosi jo kulunut, hulavanne odottelee työhuoneessa mutta mitään en ole saanut tehtyä...

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se käy töissä, on siis 8 tuntia enemmän aikaa näperrellä kuin muilla. Sinä varmaan käyt?

Vierailija
2/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan sirkuksen olivat tehneet.

Harvapa kotiäiti tosiaan tällaiseen ryhtyy:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se käy töissä, on siis 8 tuntia enemmän aikaa näperrellä kuin muilla. Sinä varmaan käyt?

ap

Vierailija
4/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näperrellään ja nikkaroidaan paljon kaikkea lasten kanssa,lapsille ja meillekkin.

miksi ei nähtäisi pientä vivaa,että lapset saavat toteuttaa itseään.hyvähän se vaan on.

sitäpaitsi kun lapset ovat tehneet esityksen,sitä kelpaa sitten katsella:)

meillä pitää ainakin 2-3krt viikossa istua katsomaan milloin lauluesityksiä/tanssiesityksiä/sirkustemppuesityksiä tms..ihania!! siinähän ne oppii ilmaisemaan itseään :)

Vierailija
5/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittaa blogia ja huomaat miettiväsi kaikesta, miten kivat kuvat ja jutun tästäkin saa palkaksi ;o)

Vierailija
6/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näperrellään ja nikkaroidaan paljon kaikkea lasten kanssa,lapsille ja meillekkin.

miksi ei nähtäisi pientä vivaa,että lapset saavat toteuttaa itseään.hyvähän se vaan on.

sitäpaitsi kun lapset ovat tehneet esityksen,sitä kelpaa sitten katsella:)

meillä pitää ainakin 2-3krt viikossa istua katsomaan milloin lauluesityksiä/tanssiesityksiä/sirkustemppuesityksiä tms..ihania!! siinähän ne oppii ilmaisemaan itseään :)

mutta mua lähinnä ihmetyttää että mistä tulee se energia, jaksaminen, innostus tekemään jotain ylimääräistä puuhastelua vielä tavallisten kotitöiden, ruoanlaittojen yms. pyykinpesurumban ohella?

Itse kun teen kotitöitä ja paimennan lapsia, niin ne harvat hetket kun on vapaa-aikaa ja hiljaista, mä raahaudun kahvikupin kanssa tänne nettiin tai lysähdän sohvalle... en jaksa edes ajatella että viitsisin alkaa väkertämään jotain ylimääräistä.. :/

ap

Vierailija
7/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saamaton. En saisi aikaan moista. Mieluummin laiskottelen lapsen kanssa. Käyn uimassa ja saunassa tms. Huoks.

Vierailija
8/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin omasta lapsuudesta lämmöllä muistelen äidin kanssa saunomisia ja uimisia:)

Vierailija
9/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaiketi siitä, että blogisti aidosti pitää ja nauttii näpertelystä ja puuhastelusta. Eli se mikä olisi minulle turhauttavaa ja ikävää puuhaa (ompelu, restaurointi ja muu tuunaus) onkin hänelle mielekästä ja harrastuksenomaista kivaa puuhaa.

Vierailija
10/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirkusta varten? No ei tarvitse!

Kyllä itse lapsena esitettiin näytelmiä (kutsuttiin ihan yleisöäkin) ja myyjäisiä ja vaikka mitä ilman, että vanhemmat olisivat asian eteen tikkua ristiin laittaneet. Emmekä sitä odottaneetkaan! Lapsen mielikuvitus loihtii sen lavan ilman mitään rakennelmiakaan! Ja kasvaa oma-aloitteisuuskin niin.

Mutta hyvähän se tietysti on, jos jaksavat rakentaa. Mutta ap:lle sanoisin lohdutuksena, että älä huoli: et edusta vähemmistöä. Ja ihan hyvä niin :)

Vierailija
11/113 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös puuhastelija. Tulee vähän aina huono omatunto, jos laiskottelen päivällä, kun mies kuitenkin tekee tahollaan työtä 8-10 tuntia päivässä ja tekee viikonloppuisin myös osansa kotitöistä.

Ehkä olen vähän suorittaja, mutta jotenkin on pakko ottaa kotiäitiys "tosissaan", kun se on kumminkin mun työ...

Vierailija
12/113 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä sitä on sen verran nähnyt näpertelijää, mutta harvalla on siihen silmää.Katsoo esim. huuto.netissä,kuka saa käsitöitään myytyä tuhansien ihmisten joukosta ja kyllä ne on niitä jolla on oikeasti lahjakkuutta nähdä ja toteuttaa kaikkea kaunista.Näpertelijöitä riittää ja vaikka olisi taitoa, niin ei kato kaikilla ole silmää!

Vierailija
13/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa ihminen käsittää miten vinoutuneita ajatuksenkulkuja voi ihan sivistyneillä suomalaisilla naisilla olla??? pitäisihän se nyt jokaisen tajuta että kuvat pienenpieni osa heidän arkeaan...heillä on elämä ja suosittelen teitä pahansuopaisia myös sen hankkimaan..ja nauttimaan siitä vähän rennommalla asenteella..

Vierailija
14/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan silti lukea tuota blogia, jos sen kirjoittaja asuisi kolmistaan kahden lapsensa kanssa itähelsinkiläisessä kerrostalossa, ja kuvaisi keittiönpöydän alle rakennettua majaa, tai kuvaisi citymarketista ostamiaan alekenkiä, kertoisi viikonloppureissusta Töyrylään jne, kyllä rahalla on tuossa blogissa iso merkitys sen viehätykseen.

Vierailija
15/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan silti lukea tuota blogia, jos sen kirjoittaja asuisi kolmistaan kahden lapsensa kanssa itähelsinkiläisessä kerrostalossa, ja kuvaisi keittiönpöydän alle rakennettua majaa, tai kuvaisi citymarketista ostamiaan alekenkiä, kertoisi viikonloppureissusta Töyrylään jne, kyllä rahalla on tuossa blogissa iso merkitys sen viehätykseen.

mitä ihmeen merkitystä sillä sitten on?

Vierailija
16/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavampihan sitä on lukea kun on kaunista ja hyvällä maulla sisustettu..saahan jokainen kokeilla bloggausta..vaikka istuisi keittiön lattialla kuvaamassa pölypalleroita..jokainen valitsee sen josta pitää?!!!

Vierailija
17/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen merkitystä sillä sitten on?

kun kaikki kehuvat, miten luova ja kauniita asioita aikaan saava ko. blogisti on, niin siihen vaikuttaa myös käytettävissä olevan rahan ja sitä myöten tulevan ajan määrä, ei pelkkä oma luovuus. Kyllähän nyt silkistä saa aikaan kauniimpia asioita kuin trikoosta.

Vierailija
18/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut minkä ihmeen takia sitä pitää kadehtia?..vastauksesi osoitti just sen..ei jaksa vääntää rautalangasta sitä että kauniista asioista voi NAUTTIA..ei se ole sinulta eikä muiltakaan pois?

Vierailija
19/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jaksaa aina vain puhuttaa palstoilla.

Vierailija
20/113 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aina hyvälle mielelle ja silmä lepää. kiitos blogin pitäjälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän