Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Sama oli mullakin, että en saanut nätisti sitä pregnyl pulloa rikki. Ajattelin sitten, että on se neulankärki niin ohut, ettei sinne kyllä ihan helpolla pienikään lasinsiru mene. Varsinkin se pistosneula on ohut. Hui, ethän sä vaan sillä neulalla pistä, millä imetään se neste ;) ? Mä en tiedä, minkä paksuinen on puregonin neula, mutta itse pistin pregnylin samanlaisella neulalla kuin fostimonin eikä se tuntunut pahalta. Orgalutranissa oli pienempi neula, mutta silti se sattui musta jotenkin enemmän. Ehkä se oli tylsempi.
Nyt on sellaisia tuntemuksia, että ihan kuin munasarjassa olis eri lämpötila. Ei pahemmin nipistele eikä juili (mikähän sana tämäkin on :D ), mutta olen jotenkin koko ajan tietoinen munasarjastani :D
Kyllä on lähellä sun seuraava painotavoite :) Aivan mahtavaa! Mulla kyllä jymähti nyt paino paikalleen, mutta se voi olla myös tästä lääkityksestä johtuvaa. Nyt ei ole enää tulossa vieraita, joten saan jättää leipomisetkin vähäksi aikaa.
Ja hei, äläkä sitten vähennä yhtään pisteitä, vaikka alle satasen meneekin. Onhan tuo jatkuva laihtuminen merkki siitä, että sä syöt sopivasti kulutukseen nähden.
Ja nyt tuohon tupakka-asiaan. Omakohtaista kokemusta mulla ei ole, kun yhdellä kertaa hoitui sekä aloitus että lopetus ;) Kokeilin nuorena heti punaisella nortilla ja tulin niin pahoinvoivaksi, ettei tullut mieleenkään kokeilla toista kertaa. Siskolla lopettamisessa suurin ongelma oli se, että mitä tekee silloin, kun oli se tupakka-aika. Jos keksisit siihen hetkeen jotain mielenkiintoista. Lue vaikka vauvalehteä ;) Syö laku tai jotain. Mun mielestä lievä ylipainokin on parempi kuin tupakointi.
Tässä sulle vielä yksi linkki....ethän halua itseäsi vastaavaan kuvaan http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=2234529
Nyt roskikseen se tupakka-aski niine tupakkineen. Sen verran voit kyllä tuhlata, ettei niitä tarvitse polttaa. Ja sitten et osta yhtään askia enää. Sovitaanko, että kerrot tänne jokaisen tupakan, minkä olet polttanut? Tiedät kyllä saavasi nuhteita ;)
Raikastuokuista ja tupakoimatonta päivää toivotteleepi Tuuli
läksytyksestä;-) Poltin juuri viimeisen syöpäkääryleen! Keksinkin korvaavaa tekemistä kun kiukku iskee, eli kohta...
Ostin nimittäin jo syksyllä kirjan, johon oli tarkoitus kirjoitella tuntemuksia näistä insseistä ym, ja se on jäänyt ihan vaiheeseen. Eli ryhdyn nyt päivittelemään sitä ja liimailen sinne kaikki ultrakuvat ja muuta mukavaa. Siinä vähäksi aikaa muuta tekemistä. Ja sitten vaan koiran kanssa kävelylle kun alkaa kunnolla ahdistamaan.
Joo, muistin vaihtaa neulan pregnyliin, mutta silti se on jotenkin niin pitkä, että auts. Puregonkynässä on joku sentin mittainen tosi ohut, mikä tunnu missään. Mutta kyllä sen kestää kun tietää, minkä avun voi antaa.
Varasin varmuuden vuoksi sen inssiajan viikon päästä perjantaille. arvaan,e ttä aika on silloin, koska viikonlopun jälkeen voipi olla myöhäistä. Varasin siksi, kun oma lääkäri ei ole perjantaisin paikalla ja olen aiemmin käynyt yhdellä loistavalla toisella lääkärillä niin halusin saada ajan hänelle, hän kun osaa tehdä homman täysin kivuttomasti. Kerran jouduin nimittäin toiselle lääkärille ja se oli aikas järkky kokemus kaikkinensa. Niin varmistin, etten vaan taas joudu hänelle. Onko hieman sekavaa tämä pulputukseni.
Tupakasta vielä, naapuriini muutti juuri viimeisillään raskaana oleva nuori äiti joka tupakoi KOKO AJAN! Tekee pahaa katsoa, kun hän naama sinisenä vetää savua sisäänsä ja masussa pikkuinen yrittää hengittää. Yritän pitää tuota kauhukuvaa mielessäni aina kun tekee mieli mennä parvekkeelle.
Vauvalehti on aivan ihana, tulisipa vaan useammin. Onneksi mulla on tuo vaatekaapin tyhjennysprojektikin tulossa niin on ainakin hommaa. Voisinkin aloittaa sen verran, että katson sieltä poisheitettävää tavaraa jo valmiiksi.
Tästä se lähtee! Olen onnellinen jokaisesta savuttomsta hetkestä!
mutta myös sama lääkäri voi tehdä asian erilailla. Ekalla kerralla hoitaja "näytti tietä" sillä vatsan päältä katsottavalla ultralla. Ja se sattui jonkin verran. Seuraavalla kerralla sama lääkäri laittoin alkiot paikalleen ultraamatta samalla ja se oli ihan kivuton juttu. Lopuksi sitten näytti ultralla, että tuossa kohtaa ne nyt on. Oli pienen pieni värimuutos siinä näytössä :)
Kysyitköhän sä edellisessä viestissä, miten paljon pitäis juoda vettä. Mulle hoitaja kirjoitti lappuun, että 2,5 - 3 litraa päivässä pitää juoda. En ole joka päivä mitannut, mutta ihan selvästi juon ainakin enemmän kuin normaalisti.
Mä lähden tästä kohta kaverilla käymään ja sen jälkeen tulee mies tänne. Me keskitytään ilta huomiseen, joten en taida enää ennen punktiota kirjoittamaan. Kirjoittelen sitten, kun olen taas yksin, ehkä huomenna illalla, viimeistään torstaiaamuna. Peukutelkaa te jossain 10 ja 12 välillä, silloin se tapahtuu :)
Onhan sun loppupäivä ollut savuton ;9 ?
Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!
Olen ollut tupakoimatta! Heitin kaikki purkit ja sytkätkin roskiin. Ja siivosin parvekkeen hajuista. Sytkää tarviin vasta syksymmällä kun kynttilöitä polttelen, joten parempi vaan hankkiutua kaikista välineistä eroon.
Toivottavasti huominen menee hyvin ja ihanaa, että miehesi pääsee tukemaan sinua!
Johan mä olen tässä neljästä asti odotellut ;)Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ilmoittelen sitten illalla tai huomenna aamulla.
Savutonta päivää tänäänkin :)
sun puolesta Tuuli! Mulla vahva fiilis, että siellä on monta top-yksilöä. Tule heti kertomaan fiilikset kun vaan jaksat.
Täällä levoton yö takana, vieroitusoireita varmaan. Mutta joo, olen ollut ilman tupakkaa!! Suuhun nousee vielä tupakan maku, ja kävinkin ostamassa kirpeitä sokerittomia kevytpastilleja. Ja tietty hedelmiä ja marjoja. Huh, ällö maku, yäk. No, kohta helpottaa.
Kaikki meni ihan hyvin. Neljä niitä saatiin talteen. Huomenna vasta tietää, moniko hedelmöittyi ja tuleeko top-yksilöitä. Kohdun limakalvo oli vähän ohut ja siihen sain estrogeenilaastareita.
Lääkitystä oli kyllä riittävästi. Kotona en ole mitään enää mitään kipulääkettä ottanut. Tosin en ole muuta juuri tehnytkään kuin nukkunut ;) Varmasti ne lyhyet yöunetkin vaikutti ja tokkurainen olo lääkkeistä, niin heti kotiin tullessa nukuin viisi tuntia.
Huomenna kahden aikaan saan soittaa ja kysellä tuloksia. Tämä se vasta jännittääkin :) Sitten pitää miettiä sitä, miten niitä nyt siirretään ja miten sen pakastuksen kanssa tehdään.
Hienoa, että olet pysynyt erossa tupakasta. Jatka vain samaan malliin :) Kyllä ne vieroitusoireet kohta häviää.
Nyt vois taas mennä nukkumaan. Vielä sitä unta tuntuu riittävän ;) Öitä!
Hih minä olen hypännyt täällä jatkuvasti katsomassa, josko olisit tullut kertomaan tilannetta. Hyvältä kuulostaa. Ja nyt peukutan, että kaikki hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan, vai miten se nyt sanotaankaan. Sulla superjännää tänään ja vielä huomennakin ja seuraavat kaksi viikkoa, huh. Saako sen testin tehdä 14 vrk siirrosta niin kuin inssissäkin vai meneekö ihan oman kierron mukaan?
Jesh, ei tupakointia ja paino on nyt alta satasen. TEIN sen! KYMPPI rikki! Olenko vähän onnellinen. yöunet edelleen hikiset ja päivällä ketuttaa, mutta muutaman päivän päästä helpottaa. Hitsit kun vähän lupailin mennä maalaamaan veljelleni, mutta nyt en uskaltaisikaan kun selkä vähän ilmoittaa taas itsestään enkä haluaisi "katketa" kesken hoitoja. Kalliit hormonit menee hukaaan jos en pääsisi vastaanotolle. Taidanpa nyt kerrankin olla itsekäs ja sanoa, että inssin jälkeen voin auttaa vaikka missä, mutta siihen asti pitää olla hissukseen ettei vaan satu mitään.
Huomenna mulla alkaa puregon-pistokset, taas sähläystä;-)
Kivaa päivää ja Tuuli, torstai on toivoa täynnä!
Onnea uudesta kymmenluvusta :) Hienosti olet kyllä tsempannut ja vielä näin tupakoinnin lopettamisen yhteydessä, jolloin monella menee sitten syömiseksi se aika, jota polttamiseen on käytetty. Aivan mahtavaa, jatka samaan malliin :) Ei siis mitään pisteiden vähentämistä ;)
Kyllä mäkin varmaan jättäisin maalaamiset hoitojen aikana vähemmälle. Kyllä veljesi varmasti ymmärtää, jos olet hänelle näistä puhunut. Tai voithan sä mennä sinne kahvinkeittäjäksi ja työnjohtajaksi ;)
Suositeltu testauspäivä on kahden viikon ja kahden päivän päästä. Voi olla, että menee pitemmäksikin, kun haluan tehdä sen ehdottomasti miehen kanssa kahdestaan. Kahden viikon kuluttua on vielä reissu kavereiden kanssa, joten ei sinä viikonloppuna onnistu. Mutta niinhän se on, että raskaana siihen saakka, kunnes toisin todistetaan ;)
Joo, ne ensimmäiset pistokset on kyllä melko sähellystä :D Viimeisten aikana jo tuntui siltä, että voishan musta sittenkin tulla vaikka sairaanhoitaja, kun se meni jo niin rutiinilla ;D
Nyt tekemään jotain järkevää, kun tuntuu olevan tuota virtaa, kun eilinen meni melkein nukkuessa. Ilmoittelen sitten kahden jälkeen, mitä labrasta sanotaan. Toivottavasti tulee paljon hyviä alkioita :)
Toiveikasta torstaita :)
Kiva, että sulla on reissu just ennen h-hetkeä, saat ajatukset muualle, edes hetkeksi. Ja tottakai testin tekee mieluiten yhdessä miehen kanssa.
Testeistä puheenollen. Minähän urputin mammaksi-osastolle, etten ole vielä saanut pakettia. No, kyse oli siitä, että olivat unohtaneet lähettää jonkun varmismeilin, missä tsekkasivat vielä osoitteen uudelleen. No, eilen sitten tuli paketti, ja tulipa toinenkin;-) Hih, eli mulla on nyt sitten 24 kpl r-testejä, kääk. Kaksi yhden hinnalla näköjään. Toivottavasti en tarvitse kuin yhden, joka näyttää selkeää plussaa. No ei testit lopu ihan heti. Muistatko kauanko tuo pregnyl vaikuttaa elimistössä? Muistelin, että noin viikon. Tämä siksi, kun jotkut testaa ovis-testeillä ennen menkkoja, mutta pregnyl antaa virheellisen plussan jos testin tekee liian aikaisin. Nuo r-testit on sellaisia, että voisi testata jo kuusi päivää ennen menkkoja. Silloin saattaa kyllä pregnylistä olla vielä jäänteitä varsinkin kun tupla-annoksen täräytän.
Yritän kyllä vihjasta klinikalle, että saisinko jotain hyvitystä. Heidän olisi pitänyt huomata, ettei normiannos pregnyliä minulla tehonnut. Kun joka kerta siitä mainitsin. Eli neljä turhaa inssiä. No eihän sitä voi tietää olisinko sittenkään raskautunut, mutta en ainakaan raskaudu, jos inssi tehdään monta päivää liian aikaisin eikä irrotuspiikki tehoa.
Jännää tuo painon putoaminen näin yhtäkkiä. En nimittäin ole kahteen päivään jaksanut laskea oikein pisteitä, olen vaan syönyt silloin kun siltä tuntuu. Ja sitten käykin näin hienosti. Pitääpä jatkaa samalla linjalla ja seurata, mitä tapahtuu. En nyt siis ainakaan vähempää ole syönyt, päin vastoin. Mutta niitä protskuja mun täytyy kyllä vielä lisätä ruokavalioon, jos tuo selkäkin pysyisi paremmin kasassa. Tein kyllä yhtä inhaa jumppaliikettä, mistä mun ruoto ei vissin oikein tykännyt eli voi senkin takia vähän kiukutella.
Joo velipoika saa nyt odotella maalaajaa hetken. Tai voin ehkä maalata jos hän kyykkii lattian rajat ja muut missä pitää kumarrella. Mutta koska hänellä on virallinen muutto vasta 1.9 niin onhan tässä aikaa. Ymmärrän kyllä että kun hän on saanut jo avaimet niin haluasi pikkuhiljaa tehdä sitä muuttoa. Mutta kyllä siellä pystyy maalaamaan vaikka osa tavaroista olisikin jo sisällä. Hänellä kun niin vähän on sitä tavaraa toistaiseksi.
Olen tässä jo pikkuhiljaa inventoinut omaa vaatekaappia kun se parin viikon päästä pitää olla tyhjä. Eli siinä mulle hommaa ihan riittämiin. Ja hyvä onkin, ettei ole tuo tupakka niin mielessä kun on tekemistä.
Hyviä uutisia odotellen...
Aattele nyt, sulla jää 23 kappaletta ylimääräisiä raskaustestejä, kun et itse tarvitse kuin yhden :) Ei muuta kuin myyt tarvitseville ja ostat rahoilla vaikka vaippoja vauvalle ;)
Siitä pregnylistä en yhtään tiedä, miten kauan sen vaikutus kestää. Sen vain, että se otetaan ennen 36 tuntia punktiota. Mutta ethän säkään sillä tiedolla mitään tee, kun testaat vasta kahden viikon kuluttua, vai mitä ;) ? Siihen mennessä sen vaikutus on joka tapauksessa loppunut.
Mä soitin juuri sinne labraan. Neljästä kolme oli hedelmöittynyt. Nyt seuraavaksi jännätään sitä, miten ne lähtee jakautumaan ja tuleeko top-alkioita.
Viimeksi taisi mennä niin, että neljä kerättiin, kaksi hedelmöittyi heti, mutta siirtopäivään mennessä kolmaskin oli hedelmöittynyt ja jakautunut. Ehkä sitten huomiseksi tästä satsista se viimeinenkin on huomenna jakautunut.
Huomenna klo 10.30 pitää olla klinikalla. Mutta oikeesti mä olen jo nyt raskaana :) Tämä päivä otetaan jo huomioon.
Jeee, nyt on hyvä fiilis :)
olen niin onnellinen puolestasi! Uskon, että kaikki menee loistavasti ja toukokuussa sylissäsi tuhisee nyytti tai kaksi. Ihanaa!
Voih, mulla nyt ruoto tosi huonona kun piti kauheasti siivota. Yks vieras tulee huomenna aamupäivällä kahville ja täällä oli kaaos. No nyt siistiä mutta selän kustannuksella. Eli nyt tämä neito ottaa rennosti inssiin asti eikä tee yhtään mitään hämärää, ettei vaan peruunnu hoito. Peukut pystyyn,e ttä alkaa ruoto palautumaan ja vähän nopeasti kans. Onneksi vielä voi ottaa lääkkeitä mielin määrin. huh ja auts, nyt vaaka-asentoon!
Voi että, kun saisit tuon selän kuntoon. Kuulostaa kyllä hurjalta, jos siivoaminen saa sen jo noin jumiin.
Mähän kerroin niistä estrogeenilaastareista, joita mulle määrättiin ohuen limakalvon takia. Tänään luin ohjeita siitä ja siinä luki, että tulee olla varovainen, jos on joskus ollut veritulppa. Ja mulla oli 2004 leikkauksen jälkeen pohkeessa veritulppa. Soitin äsken klinikalle ja saankin uudet ohjeet huomenna. Nyt ainakin alkuun pidän laastareita plussatestiin saakka, vaikka aluksi sanottiin, että viikolle 11 asti. Ohjeeksi annettiin taas, että paljon vettä ja liikuntaa. Eli pakko lähteä lenkille ihan lääkärin määräyksestä. Tulee ainakin nyt sitten liikuttua :)
No, tänään kävin jo kaupassa kävellen. Kohta on tunnin odotus pojan treenien ajan, joten lenkkeilen sen ajan. Eiköhän siinä ole jo tarpeeksi tälle päivää :)
tuo tulppajuttu. Kannattaa tosiaan ryypätä sitä vettä ja liikkua paljon jos sulla kerran on jo aiemmin ollut tulppa jalassa. Mun femareissa on sama teksti, mutta onneks kardiologi sanoi, etten kuitenkaan ole sen enempää altis tulpille kuin kukaan normi-ihminenkään, vaikka sydänvikaa onkin. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, kelle sellainen osuu kohdalle vaikkei erityistä alttiutta olisikaan. Eikös raskausaikanakin saata tulla helpommin tulppa juuri noista hormonimuutoksista johtuen?
Otin hetken vaaka-asentoa ja nyt taas parempi ruoto. Kävin lenkillä koirulin kanssa ja kävely selkeästi tekee mulle hyvää. Pieniä lyhyitä lenkkejä ja usein. Se on kyllä jännä, miksi ruoto kipuilee näin paljon kun ei isompaa vikaa ole löytynyt. Kulumamuutoksia ja välilevyrappeumaa, mutta ei niiden pitäisi näin paljoa vaikuttaa. Selvää on, että syvät lihakset on mulla huonot, sen tiedän siitä, etten jaksa seistä kauaa ja pakko aina välillä jännittää vatsaa että pysyy kasassa. Tuon perusteella pitäisi niitä lihaksia saada, mutta ei ne yhdessä yössä tule. Teen joka päivä jotain liikkeitä, mutta jotenkin turhauttaa kun sitten yhdestä megasiivouksesta selkä suuttuu näin. Mietin vähän josko kävisin pari kertaa vaikka fysioterapeutilla tai hierojalla, että pehmittäisi vähän alaselän lihaksia kun ovat aika kovana ja siksi tietysti kipuilee enempi. Toisaalta joskus hieronta on pahentanut oloa, enkä tässä kohtaa haluaisi ottaa mitään riskiä että selkä naksahtaa kokonaan, enkä pääsisi sitten klinikalle. Eli ehkä otan nyt vaan varovasti ja teen kevyitä liikkeitä ja venytyksiä ja kävelyä ja menen sitten inssin jälkeen vaikka hierojalle jos tilanne niin vaatii. Vaikka uskon, että kun jännitys loppuu siihen inssiin niin loppuu selkäkipukin. Näin mulle ainakin kävi viime inssinkin aikana.
Uuah, nyt loppui selkävalittelu.
Hitsit, huomasin,e tten taas ole juonut tarpeksi, ei kun vesituopponen täyteen ja huiviin. Juon jonkin verran myös vähäsuolaisia maustamattomia kivennäisvesiä kun toisinaan normivesi alkaa tökkiä.
Voi hitsit Tuuli, huomenna sulla on suuren suuri päivä. Ja ajatella, että sä tosiaan olet jo raskaana;-) Olisiko sulla toiveissa siirtää yksi vai kaksi jos kaikki ovat top-luokkaa?
Mitä se jakautuminen oikeastaan tarkoittaa ts. kun puhutaan että siirretään neli tai kasi-jakautuneita..en ymmärrä tuosta osastosta mitään.
jännittääkö sinua kovin? Pääseekö miehesi huomennakin mukaan? Ajattele, kohta pojallesi on tulossa pikkuveikka tai sisko tai molemmat.
Pitääpä kaivaa puregon-kynä ja ohjeet esille ja tutustua niihin taas uudestaan, huomenna alkaa piikitys. Meillä on sitten laskettu aika vain viikon erolla vai onko se viikko ja päivä jos sulla tämä päivä jos lasketaan raskaana olemiseksi. Voi hitsit et on jännää.
Joo, oli puhetta lääkärin kanssa (ei oman, vaan toisen), että raskaus tosiaan altistaa vähän enemmän veritulpille. Mutta siihenkin on olemassa lääke ja kun riski on tiedossa, niin uskon, että seurataan tarkemmin. Ja hyvä itsekin tiedostaa, että muistaa liikkua ja juoda tarpeeksi sekä seurata vähän enemmän oireita. Vähän huono siinä mielessä, että jalat on vähän väliä jostain kipeät ja olen jo tottunut elämään jomotusten kanssa. Toivottavasti osaan sitten rekisteröidä ne oireet, jos on tulppa tullallakseen.
Kyllä meillä on toiveissa, että tulisi monta top-alkiota ja siirrettäisi yksi kerrallaan. Ajattelin kysyä, että voisko pakastaa eri putkiin, jos kaikki olis oikein hyvälaatuisia. Mutta tehdään kuitenkin niin, miten sieltä suositellaan.
En minäkään tuosta jakautumisosastosta kovin paljoa tiedä, mutta mitä enemmän, niin sen parempi ilmeisesti. Joku nauraa nyt varmasti partaansa tätä tietämättömyyttä, mutta ei haittaa :D Pääasia, että alkio kiinnittyy ja pysyy loppuun asti :)
Meidän suvussa on jo vähän menetetty toivoa, että kukaan vois saada tyttöä. Kaikilla sisaruksilla on vain poikia. Ja sisko on ajat sitten nähnyt unen, että isällämme on seitsemän lastenlasta ja kaikki poikia...ja vain yksi puuttuu ;) Sukupuolella ei tietenkään ole mitään väliä, kumpikin on vallan tervetullut :)
Yllättävän rauhallinen olen edelleen. Liekö vielä lääketokkurassa eilisestä ;D Mies ei pääse mukaan tällä kertaa. Harmi tietenkin, mutta nyt on onneksi paljon helpompi toimenpide. Ainoa ongelma on se, ettei sieltä malttais lähteä pois, kun tahtois vain maata paikoillaan niin kauan kunnes alkio on kiinnittynyt :D Sillähän ei oikeesti ole mitään merkitystä onko pysty- vai makuuasennossa, mutta psyykkeeseen se vaikuttaa :)
Olis se kyllä tosi kivaa, jos vauvat syntyis viikon välein. Nyt tuplapeukutukset, että toukovauvat saavat alkunsa :)
pukkas otsikkoon kun otin puregon-laukun esille. Ohjeet hukassa, kääääkkkk! No käänsin kaikki laatikot ympäri ja löytyihän se. Huh helpotus. No onneksi huomenna on perjantai ja klinikka auki, mutta ehkäpä nyt selviän ilman neuvoja. Mutta kyllä pelästyin. Pregnyl-ohjeita siellä oli vinot pinot, mutta se oikea puuttui. No loppu hyvin kaikki hyvin.
Jaa no ihan loogista tuo jakautumisjuttu. On tämä kyllä sellaista mysteeria koko touhu, mutta mitäpä emme tekisi pikkukäärön eteen.
Jännä juttu tuo psyykkinen puoli. Minäkin niin ajattelin, että pitäisikö inssin jälkeen köllötellä, ettei siimahännät vaan valu pois. Lekuri sanoi, että lähde vaikka lenkille, siellä ovat ja pysyvät. Seuraavaksi ajattelin, et pitäisiköhän käydä vasemmalle kyljelle, että osaavat uida oikeaan suuntaan. Mulla oli silloin vain toisella puolella rakkula. Oikeasti kyllä nyt vähän jo naurattaa nämä omat ajatukset, mutta minkäs teet.
Onnea huomiselle Tuuli ja uskotaan, että siellä ovat kaikki erittäin paljon jakautuneet ja saatte top-yksilöt vielä pakkaseenkin.
Hassua,e ttä puhuit tuosta pojasta. Mulla oli jotenkin sellainen fiilis, että sulle syntyy poika. No ehkä se vaan johtuu siitä kun sulla on jo poika, tiedä häntä. Mutta sellainen outo fiilis mulle tuli. Kun taas jotenkin luulen, että minä saisin tytön. Kumpikin on yhtä tervetullut kylläkin, mutta jotenkin se tyttö on ollut vaan mielessä enemmän. Alkaapas jutut olemaan taas aika levottomia, hih. lienee aika mennä koisimaan, että jaksaa taas aamulla. Ja huomenna siis pistokset kehiin, jibii, tarkoittaa siis, että h-hetki lähestyy.
Hyvää yötä ja koitahan saada nukutuksi!
Nää lääkkeet aiheuttaa kyllä ylimääräisiä sydämentykytyksiä :D Onneksi vain säikähdyksen muodossa ;)
Viideltä olen taas ollut jo hereillä. Rauhallinen oon, ei yhtään jännitä...muka ;D Olenpahan siivoillut vaatehuonetta ja järjestellyt papereita.
Tuosta psyykepuolesta vielä. Mä heitin tämän piikityksen aikana lääkärille, että pitäiskö piikitellä enempi tuonne vasemmalle puolelle, jossa munasarja on vielä jäljellä ja olis niinku lyhyempi matka ;D Naureskeli, että ei ne lääkkeet ihan niin vaikuta, mutta jos yhtään siltä tuntuu, niin sen kun pistelet kaikki sille puolelle.Ja lähes kaikki sinne puolelle menikin :D
Ja lisää psyykepuolta. Musta tuntuu jo nyt, että rinnat on aremmat kuin normisti. Ei ehkä ihan vielä pitäis olla raskausoireita :D Todennäköisesti nämä estrogeenilaastarit aiheuttaa sen. Lugesteron kuulemma ainakin aiheuttaa, mutta sitähän mä en ole vielä ottanut.
Reilun kolmen tunnin päästä mun sisällä kasvaa pieni ihmistaimi :) Tulen kyllä heti kertomaan, miten meni.
13. päivä ja perjantai...olkoon se meille kaikille onnenpäivä :)
Siellä se näkyi...kohdussa pienen pieni vaalea täplä :)
Tuli kaksi top-alkiota ja yksi non-top. Se neljäskin oli hedelmöittynyt, mutta jakautui huonosti, joten sitä ei käytetä. Nyt siirrettiin yksi top-alkio ja toinen laitettiin pakkaseen sen non-topin kanssa.
Nyt otan rauhallisesti seuraavat kolme päivää, jolloin kiinnittymisen pitäisi tapahtua. Testipäivä on vasta 30.8.
Kylläpä on ihana päivä sulla! Nyt kovasti vauvaliimaa ja tarrasukkia lähetän! Elikkäs nyt olet sitten oikeasti raskaana, jee!
Mitä se lääkäri sanoi siitä laastarista? Saatko käyttää sitä vai vaihdettiinko johonkin toiseen? Onko tuo laastari vähän niin kuin se lugesteroni tai jotain, mitä jotkut syövät tai laitetaanko se alapäähän en muista. Pitääkö sitä käyttää siihen asti kun on testin aika?
KAveri kävi kylässä ja söin yhden sitruunamuffinssin, oli muuten hyvää. Mutta siis vain yhden. Ja eka puregonpistos tänä aamuna. Hyvin se meni vaikka jänskäsin, osaanko taas laittaa ne jutskat oikein siihen kynään ja neulan vaihdot ym.
Huh onpas taas kuuma päivä, hikea pukkaa.
voi että olen onskuna sun puolesta Tuuli. Nyt vaan sitten ota rauhallisesti ja kerrohan kun alkaa tulla niitä raskausoireita tai mitä tahansa tuntemuksia.
Meikkis käy taas vaaka-asentoon, ei ole selkä vielä ihan hyvä joten varmuuslepoa.
Huomenna se eka suuri päivä sitten koittaa ja perjantaina masussa kasvaa jo pikkuTuuli tai kaksi, ihanaa.
Kauhea jännitysmomentti sulla eilen. Onneksi pregnyl löytyi. Mä aina jotenkin onnistun sähläämään sen pregnylin kanssa. Lasinsiruja tippuu nesteen sekaan kun en osaa katkaista sitä pulloa oikein. ja se piikki on aika ikävä verrattuna esim, puregon-kynään. Miksi se pitää olla niin pitkä se piikki?
Taitaa femarit jo vähän vaikuttaa kun tunnen pientä painetta vasemmassa munasarjassa. Jos liikahdan nopeasti niin aikas muikeasti juilahtaa vasemmalla puolella. Kuinkahan paljon sitä vettä oikein pitäisi lipitellä ylimääräistä...
Joo nuo raskausoireet on kyllä niin mielenkiintoisia ja miten mieli tekee tepposet. Kerran mulle tuli kaupassa okse-olo kun siellä oli joku yöks haju ja toivoin jo, että olisi raskauspahoinvointia vaikka tiesin, ettei viikolla 1,5 kyllä vielä voi olla pahoinvointia. Tuo rintojen arkuus taitaa olla aika yleistä varsinkin jos kärsii siitä menkkojenkin aikana. Mulla ei ole tuota ongelmaa ollut ikinä. Jotkut kaverini sanoivat, että heillä oli menkkamaista kipua alavatsassa jo ennen testin tekoa ja luulivatkin, että menkathan siellä on tulossa. Nämä tuntuu olevan niin yksilöllisiä juttuja.
Mutta sitten painoasioihin. Et muuten usko, mutta kun tänäänkin hyppäsiin vaakaan niin meinasin lentää pyllylleni, 100,1kg näytti hän. Eli sata grammaa puuttuu mun välitavoitteesta. Vähänkö mahtavaa. Sitten kun alitan tuon satasen niin saan syödä yhden pisteen vähemmän sapuskaa, kääk. Mutta Tuuli, auta, en ole vieläkään päässyt irti tupakasta ja mua niin hävettää. HALUAN lopettaa, mutta aina vaan löydän itseni parvekkeelta..en halua mennä ultraan tupakalta haisevana, en en en! Mitä kivaa keksisin "palkinnoksi" itselleni kun sen viimeisen tupakan olen polttanut? Luulisi, että vauva oli aika riittävä motivaattori, mutta nyt tämä on vaikeampaa kuin ikinä. Muutama tupakki olisi vielä askissa jäljellä ja en haluaisi enää ostaa uutta askia. Pitää varmaan vaan tehdä kertlaakista se lopetus ja kärsiä tyynesti muutama päivä, kyllä se siitä sitten helpottaa.
Mukavaa ja viileämpää päivää!