Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Hienoa, että tuli hyviä uutisia kardiologilta. Osaavan lääkärin seurannassa ei varmasti tule mitään hätää. Toivottavasti siihen heikotukseenkin löytyy joku syy, että tietää sitten tehdä toisin. Erittäin huonona kotilääkärinä heitän kehiin taas sen perusepäilyksen, että syötkö tarpeeksi? Mua niin hirvittää sun pienet kalorimäärät kokoosi nähden. Sekin voi aiheuttaa heikotusta.
Mulla oli mukava päivä tänään, kunhan vain sain itseni ensin liikkeelle. Kävin rannalla kaverin ja hänen tyttären kanssa. Sitten pääsin hänen luokseen valmiiseen ruokapöytään kevyelle aterialle, pelattiin lautapeliä yhdessä ja muutenkin vain vietettiin rauhallista päivää. Lenkki nyt sitten jäi, mutta huomenna aamulla ensimmäisenä reippaalle lenkille.
Jahas...se alkaa taas olla piikityksen aika. Tänään laitetaan fostimonin lisäksi orgalutran. Näin kolmena iltana. Sitten maanantaina aamulla vielä yksi annos fostimonia ja illalla tupla-pregnyl. Kohtahan se on jo keskiviikko ;)
Viikonloppua myös täältäkin :)
Ja anteeksi eilinen vuodatus. olin ihan paniikissa kun oli niin huono olo, etten meinannut jossain kohti saada edes kunnolla hengitettyä. Mutta heti kun sain hyvät uutiset lääkäriltä, olo helpottui ja nyt on ihan normiolo. Ja kiitos Tuuli, söin eilen vähän enemmän;-) Eli uskon, että mulla oli miljoona ressin aihetta päällä ja jännitin itseni hyperventilaatiotilaan. Kun sain ne hyvät uutiset, tuntui kuin olisi miljoona kiloa painoa hävinnyt hartioilta ja selästä kans. Eli nyt happi kulkee, eikä selkään koske. Tästä oppineena, ei pidä stressata;-)
Eilestä tankkauksesta huolimatta paino oli pudonnut pari sataa grammaa, ihanaa. En vielä tällä viikolla kyllä pääse alle satasen, mutta ei haittaa. Pääasia, että olo on hyvä ja kaikki hyvin. Tuntuu siltä, että täti tulee hetkellä millä hyvänsä ja kalenterin mukaan oikea saapumispäivä olisikin tänään.
Ajattele Tuuli, ihan kohta sulla on masukissa pieni vauvan alku. Mitenkäs meinaat malttaa tuon testaamisen kanssa?
Pistin eilen sähköpostia sinne mammaksi.fi osoitteeseen kun tilaamani r-testit eivät ole vieläkään tulleet. Heillä luvataan paketin saapuvan 1-3 päivää ja tilasin ne viikko sitten torstaina. Ettei vaan olisi postipoika taas jakanut väärin, niin meinaan tapahtuu täällä usein. No onneksi mulla on aikaa testailuun, saattais ottaa pattiin jos testailut olis jo alkuviikosta eikä testeistä tietoakaan. No onneksi on apteeki lähellä.
Voi kun olen niin onnellinen tästä hyvästä olosta. Kun hetken kärsii niin osaa taas arvostaa normioloa. Mahtavaa lauantaita kaikille!
Ei tosiaankaan tarvitse vuodatuksia anteeksi pyydellä. Jos yhtään helpottaa, että voi vuodattaa, niin kaikin mokomin. Neuvoja en valitettavasti osaa antaa, mutta kuunnella kyllä jaksan. Varmaankin sun syöpätaustan vuoksi vielä enemmän kuuntelet kehoa ja rekisteröit muutokset nopeammin ja kun nyt on tämä vauvaprojektikin kesken , joten en ihmettele, että stressaa. Onneksi tulee niitä hyviä uutisia, jotka helpottavat :)
Oliko se niin, että olit aiemminkin tilannut sieltä mammaksi.fistä jotain? Oliskohan päässyt testit loppumaan ja sen takia viivästyy? Toivottavasti kuitenkin tulevat ennen kuin tarve tulee.
Mä luulen, että maltan odottaa sinne testipäivään. Pari kertaa meinasin viime kerralla kokeilla aikaisemmin kuin piti, mutta mies sai mut rauhoitettua vielä odottamisen kannalle. Uskon, että nyt käy samoin. Olen ajatellut asian niin, että olen varmasti raskaana niin kauan kunnes täti tulee tai negaa näyttää.
Ajattele, ensi viikon torstaina olen jo raskaana, vaikkei alkio ole edes mun kohdussa ;) tietysti siis siinä tapauksessa, että munarakkuloita saadaan talteen ja joku niistä hedelmöittyy. Uskon vahvasti, että näin tapahtuu.
Toivottavasti sulla on tänään parempi olo ja pääset nauttimaan kauniista päivästä. Täällä ainakin näyttää aurinko paistavan. Ja mun pitäis siivota :-/ Pakko, pakko, kun on tämä viikko jäänyt vähemmälle siinä hommassa. Mun normirytmit on kyllä ihan sekaisin aina tässä vaiheessa, kun ajatukset liitelee ihan missä sattuu ;)
Leppoisaa lauantaita kaikille!
Upeeta, mahtavaa! Enpä ole koskaan aiemmin ollut yhtä iloinen kyseisestä vierailusta! Huomenna alan sitten syömään femaria ja päivänä 7 alkaa puregon-pistokset.
Kylläpäs taas elämä tuntuu ihanalta.
Juu, Tuuli, totta on, että kun on ollut kaikkea kökköä terveyden kanssa ja isoja asioita tulossa niin sitä ilmeisesti herkemmin kuuntelee kroppaansa ja luulee pienestäkin oireista heti pahinta. Nyt unohdan kaikki vanhat ja keskityn luottavaisin mielin tulevaan.
Ja todellakin samoilla linjoilla sinun kanssa, että ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan.
Elämä hymyilee jälleen!
Aurinkoista lauantaita!
Kylläpä osasi tämä täti ilahduttaa :) Mutta olkoon se kuitenkin viimeinen vierailu vuoteen ;)
Sun hymy näkyy tänne saakka :)
Seuraava täti tulkoon sitten joskus vasta reilun vuoden kuluttua eikös vaan. Kyllä täällä on oltu pelkkää hymyä koko päivä. Edes se, että vietän huomenna 39-vee synttäreitä ei lannista fiilistä. Mieleltänihän ja toivottavasti munarakkuloiltanikin olen vasta 29-vuotias, eikös se niin mene.
Terkut Evelina tohkeissaan
oli tällä kertaa -600g. Olen tyytyväinen:-) Mahdollisesti jo kahden viikon päästä pääsen alle 90 kilon.
Nyt väsyttää ja rantasauna odottaa joten ei sen enempää tällä kertaa.
Viikonlopunjatkoja!
Tinsku
Siis aivan mahtava tulos! Onneksi olkoon! Eikö ole mieletön fiilis aina kun joku maaginen raja on ihan lähellä ja lopulta pääsee sen alle. Mulla puuttuu reilut puoli kiloa siitä satasen alituksesta ja tiedän, etten saa sitä nyt maanantain punnitukseen, mutta eipä tuo haittaa. Pääasia, että menee alaspäin ja kyllä se satku vielä alittuu ennemmin tai myöhemmin. Seuraava maaginen luku ois sitten 95 ja siitä vielä 90 niin olen normaalipainoinen. Mutta kun tietty tulen kohta raskaaksi niin sitten ei enää laihduteta raivokkaasti, mutta sillai syömällä järkevästi niin varmasti vähän vielä putoaa paino, ennen kuin vauva alkaa sitä nostamaan. Pientä psyykkausta tässä yritän, eli kun kohta olen raskaana, hihih.
Laskeskelin muuten, että taas pukkaa viikonloppua mun oviksen tietämille. pe viikon päästä olis kp 14 eli todennäköisesti inssi on silloin, koska ma olis jo 17 vaikka normisti mulla on ovis just jotain 17-19 mutta jos kerran käytetään tuplapregnylia niin luulenpa että tekevät sen silloin päivänä 14. Jännäksi menee taas kerran. No ultrassa selviää sitten se aika, mitäs sitä turhaan pähkäilemään.
Ja nyt vielä pientä iltapalaa kehiin, ettei tartte tyhjällä mahalla nukkumaan mennä. Tarkistelin muuten noita laskemiani pisteitä ja ainakin kahdesta päivittäisestä ruoasta olen laskenut liian suuren pistemäärän. Eli olen todella syönyt liian vähän, kuten Tuuli tuolla aiemmin arvelikin. Ilmankos on vähän heikottanut;-) Hyvää yötä siskot ja kauniita unia!
Hitsi, meikäläinen katsoi äsken kelloa ja luuli, että se on puoli kahdeksan. Tuossa jo pyykkejä lajittelin ja jotain järjestelin, kunnes nyt huomasin koneen avattuani, että kello onkin vasta kuusi!! No, aikainen lintu madon nappaa, vaimitenseoli ;) ? Pelkäänpä vaan, että uupelo iskee ennen puolta päivää.
Hmmm, hellepäivä ja rantasauna kuulosti kyllä loistavalta yhdistelmältä :) Loistavalta kuulosti myös Tinskun viikkopudotus. Ei muuta kuin kohti pienempiä lukuja.
Mä tarvitsisin nyt jonkun ravistuksen, kun en meinaa millään saada huonon syömisen putkea poikki :-/ En mä nyt niin kauheesti herkuttele, mutta annokset taitaa olla liian suuret ja kun sen päälle tulee vähän herkkuja, niin paino jumittaa. Taitaa olla blondin aivokapasiteetti liian kovilla nyt, kun on niin paljon mietittävää, ettei muista kaikkiin asioihin kiinnittää huomiota ;D
Jännät paikat on Evelinallakin :) Maanantaina varmaan soitat klinikalle ja kyselet ultra-aikoja? Voi että mä toivon, että meillä molemmilla onnistuis nyt tällä kerralla ja Tinskulla ja Justuksella sitten myöhemmin :)Kaikki peukut ja varpaat pystyyn :)
Nyt tää lintu lähtee nappaileen niitä matoja ;) Mukavata sunnuntaita kaikille :)
huono sanavalinta :-/ Toivottavasti tajusitte, että tietysti toivon, että Tinskulla ja Justuksellakin onnistuis hoidot heti seuraavasta kerrasta sitten myöhemmin syksyllä, kun hoidot alkaa.
Pitäis aina lukea ajatuksella, mitä kirjoittaa....
en kyllä herännyt omasta tahdostani vaan naapuritalon bileisiin, jotka alkoivat klo 4.30, mahtavaa.
No, mutta nyt reippaana jo käyty aamulenkillä ja aamukahvit hörpätty, tästä se lähtee kunnes päivällä varmaankin mullekin iskee pikku päikkärien tarve.
Voi miten sua nyt Tuuli auttais...toimisko jos et ostaisi yhtään herkkuja kaappiin etkä myöskään leipoisi vähään aikaan. Paitsi jos tulee vieraita. Ja annoksiin vaan lisää rehuja?
Mutta älä nyt vaan stressaa asialla kun on niin paljon isompia juttuja meneillään. Pääasia, että syöt terveellisesti ja monipuolisesti vauvaakin varten. Ja saahan sitä välillä vähän herkutellakin.
Yes huomenna rimpauttelen heti aamusta ja varaan ultran. Kyllä kohta alkaa jännittämään.
Kivaa ja kuumaa päivää kaikille!
Tosi kiva aika naapureilla aloittaa bileet :-/ Mä en ollut yhtä reipas kuin sinä, vaan otin melko pian aamupäiväpäikkärit. Ja muutenkin on saanut pakottaa itsensä liikkelle tänään. Liekö tämä kuumuus vaivana tai sitten olen juonut liian vähän. Alavatsassa juilii välillä just siellä vasemmalla puolella, missä munasarja on jäljellä. Toivottavasti se on merkki siitä, että hyvin siellä kasvetaan ;) Huomenna pitää mennä ostamaan pregnylit, että saan illalla pistettyä.
Ja taas mä leivon. Huomenna tulee kaveri kylään, kun viimeinkin saatin sovittua molemmille passaava aika. Illalla on onneksi kokous täällä kotona ja voin tarjota loput mutakakusta siellä eli ei mene omaan suuhun kohtuuttomasti.
Tähän asti syömiset on mennyt tänään ihan ok. Lenkille menen illemmalla. Eiköhän se tästä vielä normalisoidu vähitellen:) Tuli just mieleeni, että en muuten ole kunnon salaattia syönyt moneen päivään, pelkästään tomaatti tai kurkkuviipaleita. Oliskohan siinäkin yksi syy tähän oloon ja turhan syömiseen? Miksi ihmeessä sitä ei voi koko aikaa tehdä, minkä tietää olevan itselleen parhaaksi :-o
sinä kirjoittelet, ihan kuin olisi omaa tekstiäni;-) Minäkin väsähdin jo heti aamupäivästä, nukuin kahdeksasta kymmeneen ja näin ihania unia. Veto veks kun on niin kuuma, enkä minäkään selvästikään ole taas muistanut juoda tarpeeksi. Vähän päätäkin jomottaa, liekö femarien syytä vai kuumuus.
Hih, tein saman havainnon salaattien suhteen. Pelkkää tomaattia ja kurkkua on tullut viipaloitua ruoan mukaan. Ei oikein nyt jaksa väsätä kovin erikoisia pöperöitä. Tänään olen kyllä muuten syönyt hyvin, joten katsotaanpa mitä vaaka sanoo huomenna.
voi hitsit, sulla on ihan kohta se punkteeraus. Tuo nippailu kuulostaa oikein hyvältä, siellä kasvaa valioyksilöitä.
Jospa minäkin tästä pienelle iltalenkille koirulin kanssa, raukkakin ihan läähättää tästä kuumuudesta.
Illan jatkoja!
sieltä mammaksi.fi tuli tänään (ihme kun on sunnuntai) sähköpostia, että ovat unohtaneet lähettää mulle tässä välillä yhden meilin, jossa vielä tarkistavat osoitteen. mutta siis paketti on sitten tulossa ensi viikolla. Hyvä että kysyin. Taitaa olla joku pieni perheyritys kun sunnuntaisin tekevät töitä. Onneksi tilasin hyvissä ajoin;-)
Hyvää syntymäpäivää, Evelina =)
Näin mulle aina käy, että vaikka tiedän milloin synttärit on, niin sinä oikeana päivänä unohdan...voi minnuu :-/
Olkoon tämä sinun 39. vuosi täynnä mukavia tapahtumia. Tasavuosia juhlitaan sitten vauva kainalossa :)
Vauvantahtoiset nelikymppiset ensi kesänä;-)
Senttejä ei ollut lähtenyt yhtään, mutta painoa kuitenkin -400g mikä on ihan ok tulos ottaen huomioon menkat ja lääkkeet. Mutta kyllä se on pienestä kiinni tuo kympin alitus, puoli kiloa puuttuu vielä.
Soitin just klinikalle ja mulla on ultra 17. päivä tiistaina. Se on kp11 ja samalla suunnitellaan ivf-hoito jos nyt ei jostain syystä tärppää. Kyllä ärstyttää, että taas menee kierto pahasti viikonlopulle. No toivotaan, että nuo lääkkeet pistäis rakkuloihin vähän vauhtia ja kypsyisivät normia nopeammin.
Joko Tuulia alkaa jännittämään? Minä jännitän sunkin puolesta;-)
Kivaa viikkoa kaikille!
Ja kiitos Tuuli onnitteluista!
Sain eilen tietää, että yksi tuttava on raskaana :) Viikko 11 menossa. Toivottavasti pääsen kohta peesaamaan ;)
Tänään pistän viimeisen fostimonin nyt aamulla. Tämä vähän pienempi annos on tarkoitettu niille pienimmille rakkuloille ;) Toivottavasti tulis hyvänlaatuisia. Illalla sitten pregnyliä tupla-annos ja siinä ne piikit sitten tällä kertaa oliskin.
Oikeastaan mä olen yllättävän rauhallinen...ehkä siksi, että sä jännität mun puolesta ;-D Tietysti asia on koko ajan mielessä, mutta sellaisella seesteisellä tavalla. Ja nyt on vielä hyvä olokin eikä sellainen vetämättömyys kuten viikonloppuna.
Hyvä pudotus tuo 400 grammaakin, tasaisesti alaspäin kuitenkin. Mulla paino heittelee ihan hirveesti.
Kyllä ne rakkulat sieltä kehittyy sopivaan aikaan, usko vaan :) Ei ole kuin reilu viikko, niin näet jo millä mallilla ne siellä on. Muista juoda vettä paljon!
Nyt imuroimaan ennen pakollista lepohetkeä piikin jälkeen. Hyvä, että välillä tulee vierata, niin on pakko siivotakin ;)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
Hienoa Tuuli, että pystyt olemaan seesteinen. Itse jännitän jo omia piinaviikkoja etukäteen. Jotenkin mullakin on nyt alkanut tulemaan pikkuhiljaa sellainen varmempi olo, että nyt onnistuisi. Ehkä se johtuu tuosta kun tiedän että nyt saan sen tuplapregnylin. Mutta malttamaton kun olen, niin arvaan kyllä, että tulen testaamaan niillä monilla testeillä jo etukäteen vaikka kuinka lupaisin odottaa oikeata hetkeä. Pystytkö sinä olemaan testaamatta etukäteen? Tuliko sinulle minkälaisia tuntemuksia viimeksi kun olit raskaana, ennen kun teit testin? Ymmärrän jos on liian rankkaa puhua asiasta, sorry. Minulla kun ei ole mitään kokemusta asiasta niin tietysti kuvittelee kaikkea mahdollista. Aiemmissa insseissä mulla oli jonkin verran nippailua alavatsassa, varsinkin tässä viimeisessä, josta sainkin haamuplussan. Mutta rinnat mulla ei missään vaiheessa kipeytynyt tai kasvanut niin joillakin vissiin mitä olen täältä lukenut. Ajattele Tuuli, kohta sinä olet raskaana ja minä tulen lujaa perässä, hih.
Näihin tunnelmiin, kivaa iltaa!
mullekin tunnin päästä, tämäkin pieni etappi :)
Tiedän varmaksi, etten tule testaamaan etukäteen. Mies on niin rauhallinen, että malttaa odottaa. Täytyy kunnioittaa hänen mielipidettä ja testata vasta testipäivänä.
Silloin ensimmäisellä kerralla kuukautiset alkoi ihan normipäivänä, joten en ehtinyt edes ajatella testaamista. Tein kyllä testin sen jälkeen, kun toiveikkaasti ajattelin, että joillakin on ollut kuukautiset, vaikka raskaus on alkanutkin (esim. mun siskolla ja kaverilla).
Toisella kerralla kuukautiset oli viikon ja kaksi päivää myöhässä, minkä jälkeen tein sen plussatestin. Olin ihan varma plussatuloksesta. Rinnat oli kipeät. Vatsakin tuntui muka erilaiselta. Melkein heti plussatestin jälkeen rintojen arkuus loppui. Ja parin päivän päästähän se keskenmeno sitten tuli. Soitin heti klinikalle ja sanoin mm. tästä rintojen arkuudesta ja sen loppumisesta. Hoitaja sanoi, ettei se ole mikään selvä keskenmenon merkki, koska lugesteronien lopettaminen voi myös aiheuttaa sen rintojen arkuuden loppumisen. Hoitaja sanoi, ettei auta muu kuin odottaa viikko ja tehdä uusi testi, koska raskaus oli kuitenkin vasta niin aikasessa vaiheessa, ettei ultralla näy mitään. Elättelin toiveita, että edes toinen alkioista olisi säästynyt, mutta viikon päästä kaksi testiä näytti negaa, joten uskottava oli :-(
Mun vatsa oli pitkän aikaan ihan erilainen kuin yleensä. Alavatsa mulla tuppaa reakoimaan, mutta nyt oli sellainen outo tuntemus ylävatsalla. Googletin netistä varmasti kaikki jutut, jossa joku on raskaana, vaikka negaa näyttää ;) Ei valitettavasti ollut siitä kyse. Kahdet seuraavat kuukautiset tietysti vahvisti asian.
Kaikki raskausoireethan on ihan yksilöllisiä, ettei ainakaan mihinkään rintojen arkuuteen tai siihen arkuuden puuttumiseen kannata kiinnittää huomioita niillä piinapäivillä. Malta sinäkin sitten odotella testipäivään asti. Myyt sitten käyttämättömät testit jollekin tarvitsevalle ;-)
Et kuule arvaa, miten säikähdin äsken. Tuli pregnyylit mieleen ja muistin, että ne pitää säilyttää jääkaapissa. Kurkkasin kaappiin enkä nähnyt niitä. Juoksin laukulle eikä ne ollut sielläkään. Luulin jo jättäneeni apteekkiin tai pistäneeni johonkin lämpimään. No, löytyihän ne vihanneslaatikosta. No, pientä jännitystä elämään! Ei tarvi lenkille mennä, kun syke nousee muutenkin :-D
Itseasiassa pieni lenkki ennen piikkiä tekis hyvää. Lähdenpä tästä just nyt....öitä :)
ps. lisää jännitystä...lähetin tämän ja sitten väitti, ettei sivua enää löytynyt. Luulin,että meni tekstit hukkaan, mutta peruuttamalla onneksi löytyi, ettei tarvinnut uudelleen kirjoittaa. Uusi yritys, kunhan ensin kopioin koko tekstin :)
no vihdoinkin jotain hyvää. Kardiologi soitti ja sydämen puolesta kaikki hyvin tai siis ennallaan viime vuoteen nähden. Eli siitä vaan raskautumaan mutta raskautumisen jälkeen joka kuukausi täytyy mennä sydämen ultraan ja yritettävä pitää verenpaine alhaisena. Huh vähän hirvittää, että leikinkö hengelläni, mutta lääkäri kuitenkin sanoi, että huoli pois. Kuukausittainen seuranta on riittävä ja tarpeen mukaan otetaan verenpainelääkkeet avuksi. Ja seuranta alkaa heti jos ja KUN raskauden. Ei millään jaksaisi juosta koko aikaa lekureissa, mutta se on vain minun ja tulevan vauvan parhaaksi. Nyt pikkaisen helpottaa.
No nyt riittää tämä oma napa.
Mites on Tinskulla ja Justuksella mennyt viikko? Onko Tinsku malttanut olla punnitsematta?
Loistavaa viikonloppua kaikille!