Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?

17.07.2010 |

Heips siskot!

Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.

onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...

TErkuin Evelina

Kommentit (427)

Vierailija
141/427 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin hurjalta nuo Evelinan selkäkivut :-( Onneksi nyt kuitenkin on kyyti tiedossa, että pääset joka tapauksessa sinne klinikalle, ettei siitä nyt ainakaan tarvitse stressiä ottaa. Kovasti voimahaleja ja paranemisia toivoen :)

Onneksi Sadun mies ei ole tuon kauempana, vaikka onhan tuossa sadassa kilometrissäkin ajamista. Olisko tilanne toinen, jos ovis tuliskin ylihuomenna?

Mun masussa on täysinäinen olo :D Ei taida vielä se mikroskooppisen pieni ihmisenalku siellä paljon tilaa viedä ;) Syömiset on kuitenkin olleet kohtuulliset, mutta en ehkä ole juonut tarpeeksi *kipittää hakemaan ison lasin vettä tässä välissä*. Rinnat on arat, mutta se luultavasti johtuu lugesteroneista, tähän suuntaan se hoitaja viimeksi selitti. Kauheesti kuulostelen kehoa nyt ja suuressa toivossani kuvittelen kaiken johtuvan raskaudesta :)

Onneksi Evelinan koirulissa näkyy paranemisen merkkejä :)

142/427 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo täysinäinen olo kyllä saattaisi jo olla vauvelin aiheuttamaa. Pikkuinen kun on jo tarrannut kiinni ja siellä kasvaa istukkaa niin tottahan se tuntuu kohdussa "täysinäiseltä" näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna. Olikos sulla se testipäivä vasta 30. päivä? Eihän siihen ole enää kauaa;-)

Ihanaa koira on ainakin nyt ihan rauhallinen ja meitsi tempaisee vielä kunnon satsit lääkkeitä ja toivoo heräävänsä aamulla paremmassa kunnossa. Toivottavasti saisin pregnylit mukaan sieltä klinikalta ettei tarttis enää mennä konkkaamaan apteekkiin, ettei vaan satu mitään niksahduksia ennen inssiä nääs. Joskus ennenkin ovat antaneet mukaan jos pistosaika on ollut hyvin lähellä ja olen sitten vienyt heille takaisin päin myöhemmin.

oletko Satu julkisella vai yksityisellä puolella hoidossa?

Mitäs mieltä olette, uskaltaisinko pyytää edes pientä hyvitystä tuosta liian aikaisesta inssistä/liian pienestä pregnylistä? Kai sitä voisi kysyä sillai nätisti eihän se ota jos ei annakaan. Ekassa inssissä sain rutkasti alennusta kun eivät olleet huomanneet sanoa labraan ajoissa, että siittiöt pitää olla valmiina ja jouduin odottamaan vajaan tunnin. Itsellä ei olisi käynyt mielessäkään pyytää hyvitystä, mutta lääkäri sanoi heti, että koska tämä on heidän moka niin alennusta ropisee. Aika kiva juttu.

Pitäisköhän mun vielä ennen nukkumaan menoa kokeilla tuota piikkimattoa, jos se vaikka vähän rentouttaisi lihaksia. Yes, kaikki konstit käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/427 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä pysyisi housuissani jos olisin samassa tilanteessa Tuulin kanssa! Jännää miten sitä kuulostelee kehoaan ihan erilailla, kun toivoo raskautta!

Hienoa, että koira on parantumaan päin, mutta voi harmi tuota sun selkää Eveliina! Rajoittaa varmaan todella paljon menoa etenkin, kun on noin kipeä!

Mä olen yksityisellä puolella pk-seudulla. Vertailin pitkään eri tahoja ja sitten päädyttiin miehen kanssa tähän. Mun mielestä sun kannattaa ehdottomasti kysyä tulisivatko hinnassa vastaan tuon liian aikaisen inssin takia, on noi hoidot kuitenkin sen verran hinnakkaita.

Jos tikuttaisin plussaa vasta keskiviikkona, niin se olisi kyllä hienoa, sillä sitten mies ehtisi kotiin ja voitaisiin mennä yhdessä inssiin. Nyt on kyllä alavatsassa sen verran painetta, että on ihme jos ei huomenna plussata.

Mä käyn pihalla noukkimassa vielä vähän tomaatteja ja sitten hiivin pehkuihin, kun aamulla on töihin lähtö jo klo 5.00.

Makoisia unia!

Vierailija
144/427 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin googlesta hyvän lähteen tähän meidän tilanteeseen. Vaikuttaa selkokieliseltä, mutta en nyt ehdi lukea sen tarkemmin. Laitan linkin tänne, että löydän joskus uudelleen samalle sivulle.

http://www.ituprojekti.net/itu_kirjasto/sikionkehitys.pdf

Hyvää yötä! Huomenna paremmalla ajalla lisää.

Vierailija
145/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko näin sanoa, jos Satu on lähtenyt töihin jo viideltä ;) ? No, ei tässä paljoa ole tullut nukuttua koko yönä. Liikaa mieleisiä ajatuksia, niin ei ehtinyt aivot mennä lepotilaan ollenkaan. Onneksi ei ole mitään pakollista tälle päivää, joten nukutaan sitten kun nukuttaa.

Kohta tämä sama on sullakin edessä Satu, joten sun on vaihdettava hameeseen, jos et housuissas pysyisi ;D On tämä kyllä toisaalta niin piinaavaa, mutta toisaalta niin ihanaa aikaa. Mitä se sun ovistikku näytti tänään?

Evelinalla on suuri päivä tänään :) Miten sait nukuttua viime yönä? Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin. Minunkin mielestä voisit ihan hyvin kysyä sitä hyvitystä. Voi olla, ettei suoranaisesti laskua hyvitä, mutta esim. jos saisit jotain lääkkeitä mukaan ilmaiseksi. Me ollaan saatu pari ovistestiä ja orgalurtan piikkiäkin, kun sanoivat, että jotkut tuo sinne ylimääräiseksi jääneitä ja lisäksi lääketehtaat antavat näytekappaleita ilmaiseksi.

Maalausurakka siirtyi taas, kun huomattiin, että sudit on mökillä. Jos tästä unettomuudesta vielä tokenen normiaikaan, niin lähden vähän poimimaan mustikoita. Käsin tarkoitus poimia, ettei tarvitse enää perata niitä. Se on yksi inhokkitehtävistä.

Evelinalle peukutukset iltapäivälle :) Olen hengessä mukana. Tulehan ilmoittamaan sitten, kun on sopiva hetki. Yritän malttaa odotella ;)

Mukavaa tiistaipäivää kaikille :) Tinskulle ja Justukselle myös...tulkaahan tekin kertomaan kuulumisia :)

146/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuestanne, nyt sitä tarvitaan!

Yö meni ihan harakoille, kivulta en saanut nukutuksi. Nousin viideltä ja käytin koiran ulkona ja selkä oikealta puolelta ihan jumissa. Soitin eilen vielä yhdelle tutulle lääkärille ja hän arveli kivun johtuvan hormoneista, joskus niin kuulemma käy. No otin lisää lääkettä ja kävin uudestaan nukkumaan ja sain pari tuntia koisattua ihanaa. Mutta seisominen on ihan syvältä, istua voin hetken ja kävelyyn tarttis jonkun tuen. No lataan kaikki voimat iltapäivään ja onneksi tosiaan veli vie mut sinne ja tuo kotiin. Näin nyt aamulla unta, että siellä oli joku toinenkin lääkäri mua tutkimassa ja paineli vatsaa ja sanoi, että täällä on joku kasvain. Hui kamalaa mitä unia.

Onneksi pesin eilen hiukset ja nyt sain pikasuihkun otettua. Pyydän naapuria käyttämään koiran ulkona niin mun ei tartte ärstyttää ruotoa enempää. Ripuli onneksi ohi, huh jotain hyvää sentään. voisihan tuo hormonikipu toisaalta olla totta kun vihloo oikeaan munasarjaan samalla ja mullahan oli keväälläkin selkä kipeä kun piikkittelin itseäni,mutta silloin ei läheskään näin pahasti.

Sorry tämä oma napa nyt tällä kertaa mutta kun ahistaa ja pelottaa että jotain sattuu enkä pääsisi hoitoon. Nyt taas lepäämään.

Kivaa päivää teille.

Vierailija
147/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota selkää, ei oikein muuta osaa sanoa :-/ Mutta jos se johtuu hormoneista, niin kohta varmaan helpotta, kun ei enää tarvitse piikittää.

Uniinhan me ei uskota, ainakaan painajaisiin ;) Aika erikoinen oli se munkin uni tässä muutama yö taaksepäin. Liekö tämäkin hormoneiden syytä.

Olen peukut pystyssä, että kaikki menis hyvin. Jännittää montako rakkulaa siellä on kypsymässä, toivottavasti monta, monta :)

148/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirauttelin taas klinikalle ja tarkistin, mitä lääkkeitä tässä kohtaa voin ottaa. Sainkin peruutusajan omalle lekurille elikkäs olen siis jo käynyt ultrassa.

Siellä oli molemmilla puolilla yksi hyvä 16mm ja vasemmalla vielä yksi pienempi 12mm. Eli kaksi vahvaa ja yksi pienempi. Pistän tuplapregnylin tällä kertaa lihakseen (vaikuttaa kuulemma paremmin kuin vatsaan) huomenna klo 23.40 ja pe sitten inssi niin kuin arvelinkin.

Jos tämä pregnyl irrottaa rakkulat oikeean aikaan eli tutkiskelen sitä ovislimaa niin keskustellaan sitten niistä korvauksista. Hän kyllä oli myös sitä mieltä, että mahdollista on et tuo normiannos ei ole ollut riittävä. Jos tämä tuplis tehoaa ja ovis oikeaan aikaan niin mietitään vielä tehdäänkö vielä yksi inssi vai olisiko sittenkin se icsi. Siis jos en tästä raskaudu. Sain kuitenkin jo reseptiti ivf/icsiä varten.

Ai niin limakalvon paksuus mulla oli 9 mm ja se on kuulemma ok.

Selkä vielä pipi, mutta pikkasen parempi. buranaa ei saa nyt syödä kun voi estää ovulaation, mutta kaikkia muita myrkkyjä voin vedellä.

Aah olen niin helpottunut kun pääsin vastaanotolle ja siellä oli hyvän kokoiset rakkulat. Pistän vielä huomen aamulla viimeisen puregonin, että saavat vielä vähän vauhtia.

Mutta miten ihmeessä saan sen kamalan pregnylin pistettyä kankkuun. Oikea kohta on suoliluun korkeudella pakaran yläpuolella, kääk. No onneksi se on vain yksi piikki.

vieläkös Tuulilla on "vatsa täynnä" entä väsymystä? Tuuli on raskaana jeeeee! Minä ja Satu kohta myös, jibii. Olenkos vähän taas vaihteeksi hyvällä tuulella;-)

Aurinkoista päivää!

Vierailija
149/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se vaan oli, että kun tikutin aamulla, niin testi näytti plussaa, soitin lääkärille ja huomenna aamupäivällä on inssi, jännää!! Pitää vielä illalla koordinoida miehen kanssa tämä spermaralli, että saadaan kama perille alle tunnin ikäisenä. Toivottavasti ei osu poliiseja tutkan kanssa tielle!! Mulla on kyllä oikeat megafollit, toinen oli viime perjantaina 19mm ja toinen 17mm, joten ovat varmaan jo nyt yli kaksikymppisiä! Ainakin tuntuu, että molemmilla puolilla olisi isot kivet :D

Kivaa, että Evelinan ultra meni hyvin ja ihanaa, että Tuulilla kaikki hyvin masussa! Toivottavasti me tullaan Evelinan kanssa pian perässä!

Mä lähden kohta kotia kohti ja sitten ilalla jumppaan, kivaa päivän jatkoa!

Vierailija
150/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kun luin teidän viestejä :) Mahtavaa, että Evelina pääsi klinikalle aikaisemmin ja että, kaikki siellä näkyi olevan kunnossa :-))))

Mun limakalvo oli vain millin ohuempi ja mä sain ne estrogeenilaastarit. Varmaankin sen takia, että mulla aikaisemmin oli paksumpi, niin tämä on mulle poikkeustilanne.

Minä kyllä suosittelisin Sadulle ja miehelle sitä klinikan miestenhuonetta. Ei tarttis ajella tuhatta ja sataa, pelätä poliiseja tai yllättäviä liikenneruuhkia. Mikä olis sen ikävämpää kuin sen takia joutuis keskeyttämään hoito tällä erää? Me ollaan molemmilla kerroilla miehen kanssa käytetty sitä, vaikka matkaa klinikalle on vain kymmenisen kilometriä. Yhdessä mentiin, joten ei se niin kamala paikka ollut. Yksityisellä puolella siihenkin puoleen on vähän satsattu. Mun mies ei halunnut ottaa mitään riskejä sen suhteen, varsinkin kun ensimmäisellä kerralla oli niitä kovia pakkasia. Ei tarvinnut miettiä sitä oikeaa lämpötilaa eikä sitä tunnin aikarajaa.

Mä en muista eikä paperitkaan ole mukana, minkä kokoisia rakkuloita mulla oli. Hyvin ne kuitenkin hedelmöityi ja lähti jakaantumaan, kun 50% oli top-luokkaa. Kuulostaa paljon paremmalta noin sanottuna kuin, jos sanois, että neljästä kaksi toppia ;D

Ei ole nyt niin täysinäinen olo kuin eilen. Tosin en ole syönytkään tähän mennessä kuin lautasellisen puuroa ja muutama leivän ja banaanin. Mutta muut oireet on kyllä jäljellä...rintojen arkuus. Siellä se istukka nyt kasvattaa rintarauhasia ;) Eikä lugesteroneista puhuta nyt mitään ;)

Ei tullut maalauspäivää tänäänkään, kun sudit oli mökillä. Mutta ajatelin lähteä tästä mustikoita poimimaan. Pikkusatsin vain ilman poimuria, ettei tarvitse perata.

Aurinkoista päivää kaikille!

151/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiseen koitokseen. Sullapa onkin reilun kokoiset follit. Itseäni vähän huolestuttaa, että ehtiikö omani kasvaa tarpeeksi perjaihin mennessä. Niiden pitäisi luomusti kasvaa n. 2mm vuorokaudessa eli ne olisi sitten perjantaina 22mm eli kyllä kai riittää. Lääkäri oli ainakin ihan tyytyväinen tilanteeseen.

Voi että kun niin toivon, että meillä kaikilla lykästäisi nyt vihdoin.

Nyt käyn pienellä kävelyllä ja sitten varovaista pakaravenyttelyä ja lepoa ja sama sitten uudestaan niin eikähän tuo ruoto ala "sulaa" pikkuhiljaa.

Vierailija
152/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis laskelmien mukaan mun follit voisivat olla reilusti yli 20 millisiä :o

En ole hirveän toiveikas tuon inssin onnistumisen suhteen, kun onnistumisprosentit ovat kuitenkin niin pienet, mutta pieni toivo takaraivossa kuitenkin :)

Oi, se olisikin helppoa kun voitaisiin käydä klinikalla "lepohuoneessa", mutta eiii, meidän homma menee vaikeimman kautta! Mies ei nimittäin saa poistua harjoitusalueelta (hän on siis sotilas). Siksi tämä kuljetusrumba :)

Meillä kokeillaan inssiä varmaankin 2 kertaa (nyt elokuussa ja syyskuussa), lokakuussa yritetään luomuna, kun ollaan ovulaation aikaan juuri etukäteen häämatkalla ja sitten jatketaan eteenpäin hoitoja jos ei ole tärpännyt.

Toivotaan kuitenkin, että meillä kaikilla tärpää! Tai Tuulilla on siis jo tärpännyt! :)

Vierailija
153/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä inssijännitystä kerrakseen:-) Toivotan paljon onnea.

Viime viikolla paino tippui 500g ja oli nyt 90.6kg. Jospa vaihtuis kohta kymmenluku... Sillä on mulle iso merkitys.

Nyt menossa toinen kierto Teroilla. Ovisplussaa ei ole vielä kuulunut, voi olla ettei kuulukaan... ClearBluen digitaalinen on näyttänyt negaa koko ajan, joten hormonit ei ihan sekaisin ole. Joillakin pco-laisilla näyttää ovistestit plussaa koko ajan.

Olen lueskellut netistä ulkomaisia tutkimuksia joissa testosteroniarvoja on saatu laskemaan lakritsilla. Joten olen syönyt 20g lakritsia joka päivä tässä kierrossa:-) Personan näyttämä viiva onkin ollut hailakampi kuin aiemmissa kierroissa. Persona mulle aina näyttää plussaa, on ilmeisesti herkempi kuin CB:n ovistestit...

154/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Tinsku tuo painonpudotus! Superonnittelut! Eikö ole mahtava fiilis kun on jo niin lähellä tasalukemaa ja sitten kun pääsee sen alapuolelle, niin juhlaa. Lakua kehiin vaan jos kerran auttaa.

Mun pitäisi nyt vaan jatkaa pisteiden laskua, mutta jotenkin on ajatukset ihan muualla eikä huvita yhtään laskea mitään. Toisaalta olen syönyt ihan saman kaavan mukaan jo viikkokausia, joten kaipa se pistemäärä on riittänyt. Jotenkin mulle ei taas nuo rehut maita, en tiedä mikä siinä on. Tai siis jos joku tekee hyvän salaatin niin toki söisin, mutta itseä ei huvita väsätä mitään rehuja. tänäänkin mulla oli vaan maksaa ja perunamuussia eikä yhtään horsmaa lautasella. Olen kyllä sitten välipaloiksi syönyt hedelmiä ja marjoja, mutta en varmaan riittävästi. Pitää koittaa tehdä vaikka joku kasvissosekeitto mistä saa paljon vitskuja ja vähän kaloreita.

Kivaa iltaa kaikille!

Vierailija
155/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsku, ei ole enää pitkästi uudelle kymmenelle :) Ehkä jo ensi viikolla :) Sullakin on niin hienon tasaista vauhtia tippunut paino, ettei olis mitenkään mahdottomuus. Ei ole varmasti kauhean vaikea noudattaa tuon tutkimuksen ohjetta ;) ? Vaan saatko pysymään sen siinä 20 grammassa? Vois tuottaa meikäläiselle pientä ongelmaa ;) Hyvä kuitenkin, jos näyttäis olevan oikeata hyötyäkin siitä.

Satu, luulin, että se sun mies lähtee itse tuomaan niitä, mutta eihän se onnistu, jos ei ole poistumislupaa. Että sattuikin just tähän aikaan tulemaan se ovis. Mutta se on nyt kuitenkin tärkeintä. Toivottavasti kuriirihomma toimii. Muistakaa sanoa, että kyydissä on äärettömän kallis lasti ;)

Enpä ihmettele, että Evelinalla on ajatukset vähän muualla ;) H-hetki lähestyy....Salaatin syönti on mullakin ollut vähän heikoilla kannattimilla viime aikoina, mutta tänään tein. Tuli niin suolaista munakasta, että piti saada vähän raikastetta joukkoon ;)

Alkaa vähän silmä luppasta, kun jäi niin vähälle unille viime yö.Olis vaan sinniteltävä, ettei ensi yön unet häviä. Mikä olis tehokkain tapa pysyä hereillä ;)?

156/427 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeillaanpa viidennen kerran jos saisin tämän viestin läpi.

Tuuli on niin raskaana! Rinnat aristaa ja vätystää. Selvä peli. Ihailen kovin Tuuli, että voit olla noin rauhallinen. Meikäläinen kun on muurahaiset pöksyssä enkä ole vielä edes ollut inssissä. Mitenköhän sekoan kun lähestyy testipäivä...

Kysyin muuten lääkäriltä, että kauan pregnyl vaikuttaa elimistössä niin tupla-annos ainakin viikon, jopa 10 päivää. Eli ei kannata testata ihan kovin aikaisin ettei turhaan tule pettymyksiä. Puhun tässä siis itselleni kun en taaskaan tietty malta odotella vaan alan testailemaan jo hyvissä ajoin. Onhan mulla noita testejäkin 24 kpl joten voi vaikka monta kertaa päivässä suhauttaa menemään. Voe tokkiinsa.

Voi harmittava takaisku Satu, ettei miehesi pääse pois sieltä noin tärkeän asian vuoksi edes. No pääasia tietty, että kuriiripalvelu toimii ja ehtii perille ajoissa ja hyvässä kunnossa. Kyllä voisivat sen verran joustaa, ei sitä joka päivä tapahdu kuitekaan.

Mulla tuntuis taas olevan virtaa vaikka mihin kun otin päivällä kunnon tirsat. Selkäkin tuntuu vähän paremmalta, mutta pitää akrobatiat jättää kuitenkin vähemmälle että paranen kokonaan.

Mutta sanokaas siskot, miten ihmeessä huomennä yöllä saan tuikkastua sen pregnylin tuonne takalistoon sillai oikein ja about kivuttomasti. Kun se koko neula pitäis mennä sinne lihakseen, auts. Mahassa se oli eri juttu kun mahassa on niin paljon läskiä mihin se mukavasti uppos. Mutta lihakseen, kääk. No jospa vaan isken sen sinne vauhdilla niin kai se sinne menee. Vähän kyllä hirvittää.

No joo, ei taida kovin fiksua tekstiä multa tulla enää joten taidan mennä vähän lukemaan kirjaa josko se unikin sitten tulisi simmukkaan.

Kerrohan Satu sitten miten huomenna meni ja rutkasti onnea matkaan!

Evelina tohkeissaan

Vierailija
157/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan eilen meinannut päästä näille sivuille ollenkaan. Mies jo sanoi, että on mennyt tukkoon näistä meidän kirjoitteluista ;) Annoin sitten periksi enkä edes yrittänyt.

Sadulla on jännät paikat tänään! Moneltakohan se inssi on, niin tietäis peukutella oikeaan aikaan :) ? Tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan, niin kuin Evelina mullekin toivotti :)

Minä en kyllä uskaltais vain tuikata sitä piikkiä takalistoon vauhdilla. Sattuu jo pelkkä ajatus, auts :-I Googlettamalla löytyi hyviä neuvoja ja mikäli ymmärsin oikein, niin pistetään samalla tyylillä kuin vatsanseudullekin eli ottaa sieltä lihasta sormien väliin. Kyllä se neula sinne uppoaa sitten, kun neula on ihon ensin lävistäny. Se taitaa olla se kipein kohta.

Mulla ei ole edes käynyt mielessä, että testaisin jo nyt. Viikon päästä, jos ei kuukautiset ala, niin sen jälkeen se jännitys vasta kasvaa. Ehkä tämän ivf:n ansiota, kun nythän mä kuitenkin jo tiedän, että munasolu on helmöittynyt, jakautunut ja päässyt kohtuun saakka. Monta jännitysmomenttia ohitettu ;) Ainoastaan se kiinnittyminen on epäselvää.

Niin mielellään kuin ajattelisinkin niin, että kaikki oireet viittaa raskauteen, niin ne voi viitata myös lugesteronien haittavaikutuksiin. Luin eilen tuoteselostusta. Tuli siitä mieleeni, että kysyn lääkäriltä plussatuloksen jälkeen, että kannattaako lopettaa niiden käyttö kerrasta. Voisko vaikka ensin vähentää annosta ja sitten vasta lopettaa. Ohjeissa ainakin luki, että voi käyttää viikolle 11. Viime kerralla keskenmeno tuli 1,5 päivän päästä lugesteronien lopettamisen jälkeen.

Nyt niihin maalaushommiin. Täytyy ottaa juomapullo mukaan, kun se maalattava osa on auringon puolella. Voi hikeä pukata ;)

Mukavaa päivää kaikille :)

158/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin jo sähköpostia lekurille, että voisinko sittenkin pistää sen vatsaan niin kuin yleensä ennenkin. Hoitsu nimittäin neuvoi nimenomaan levittämään ihon kireäksi ennen pistoa. Vatsassahan otetaan läski poimuksi. Eli vielä hankalampaa. Siks toiseks en oikein ylety toisella kädellä venyttämään sitä kohtaa kun toisella pitää pistää. Yritin jo värvätä naapureitakin avuksi, mutta kaikki haluavat nukkua siihen aikaan tai sitten eivät uskalla pistää. Voi turkanen.

Jokos Satu on saanut vauvasiemenet sisään etsimään tietä kotiin? Olen peukuttanut koko aamun.

Jotenkin tuntuis Tuuli, että kannattaako kuitekin jatkaa sitä lugen syöntiä varsinkin kun sulla oli se ikävä kokemus edellisen kerran. Näin ainakin ajattelisin maalaisjärjellä. Oih, nythän vasta huomasin, että oletkin Tuulii kahdella ii:llä ja minä kirjoitellut aina Tuulille. Sorry.

Mulla selkäkipu siirtynyt nyt oikeaan lonkkaan. Sitä repii ja juilii aikalailla kun seisoo. Mutta se alaselän kauhea jumitus vähän helpottanut tai aika paljonkin, ihanaa. alan jo epäillä, että sänky ei ole enää hyvä ruodolleni kun olen aamuisin aina niin kovin kipeä. Hitsit, ei ole montaa vuotta vanha sänky. Pitäisi päästä nukkumaan johonkin toiseen sänkyyn ja verrata aamuista oloa. Kysynpä naapurilta, että vaihdetaanko yhdeksi yöksi nukkumapaikkaa hih.

No kivat, ne kaapit tulee mulle tosiaan viikolla 35 mutta asentaja vasta 9.9 eli mun täytyy saada ne osat johonkin mahtumaan (kaksio mulla) ja samaan aikaan saada tyhjennettyä vanha kaappi. Kääk, ahdasta tulee. Jotenkin olin siinä uskossa, että asentaja tuo ne uudet kaapit tullessaan. No aina ei voi voittaa. Pääasia että tulee voitto seuraavassa raskaustestissä.

Puhuttiin eilen pitkään seuravaasta hoidosta ja jos se on se icsi niin mulle siirrettäisiin vain yksi jos saadaan top-luokkaa. Jos huonolaatuisia niin sitten kaksi. Tämä siksi, kun mulla on se sydänjuttu niin mahdollinen kaksosraskaus olisi kohdallani vieläkin riskaabelimpi juttu kuin normisynnyttäjällä. Toivotaan täysillä kuitekin, ettei siihen tarvitse mennä. lääkitys ois kuitekin sitten 200 yksikköä puregonia toisesta päivästä alkaen ja olisko ollut päivänä viisi ulrta ja tarkistus lääkkeen määrästä, sitten joku jarrupiikki orgalutran tai jotain ja lopuksi pregnyl ja sitten sitä lugea. Nythän pistin puregonia vain 50 yksikköä ja tuli kaksi plus yksi rakkulaa. huh aika hurjia määriä hormoneja, mutta ei muu auta.

Tuulii oliko sulla viimeks samat vaikutukset lugesta ja raskaudesta? Tai siis tuo rintojen turvotus ja väsymys? Voi hitsit vielä 1,5 viikkoa testiin sulla. olikos se 30. päivä? no ei ihan niin kauaa. Laskin että mulle tulee se 14 päivää jotain 3 tai 4.9 mutta aion kyllä testata pari päivää aikaisemmin. Paljoa aiemiin ei viitsi jos se pregnyl kerran vaikuttaa vielä. Ajattele, jos oltais voitu testata samana päivänä. Tai no mikäs mua estää, heheheh.

Kivaa maalauspäivää! Täällä etelässä on ainakin ihanteellinen maalauspäivä. Sanoin velipojalle, että voin maalata sitten perjantaina inssin jälkeen, mutta nyt en viitsi rasittaa ruotoani.

Vierailija
159/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sä olet Tuuliksi kutsunut. Mä kirjoitin ekan viestini perään, että nimimerkissä on yksi i liikaa. Pelkkä Tuuli oli varattuna. Vaan ymmärrän mä sillä Tuuliillakin, että mulle puhutaan ;D

Minä täällä kanssa jännään, miten siellä Sadulla on mennyt. Toivottavasti kaikki hyvin :)

Viime kerrasta muistan, että oli samat oireet. Varsinkin tuo rintojen aristus ja pingoitus. Ensimmäisestä kerrasta en enää edes muista. Mulla on sellainen tunne, ettei se alkio kiinnittynyt ollenkaan. Ensinnäkin heti kun tulin kotiin, oli pikkuhoususuojassa normivuodosta poikkeavaa limaa. Parin päivän jälkeen oli pojan turnaus ja jänniä pelejä, niin se jännittäminen taisi olla liikaa siinä vaiheessa.

Maanantaina 30. päivä saa testata. Tekisin kyllä sunnuntaina jo, jos olis normiviikonloppu, mutta nyt mä olen siellä reissussa kavereiden kanssa ja mies kotona. Täytyy miettiä, miten se saadaan parhaiten järjestettyä. Ehdottomasti täytyy tehdä yhdessä se testi. Odotan vaikka viikon, jos ei muuten onnistu.

Tuliko siltä lekurilta jo vastausta? Toivottavasti saa pistää mahaan. Aattelin vain, että miten onnistuu sellainen kiertoliike, jos selkä on kovin kipeänä.

Kivaa hommaa tuo maalaaminen. Menen nyt jatkamaan. Hieno ilma on täälläkin :)

160/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut lääkärilta vastausta, mutta puhuin yhden hoitajan kanssa ja hän sanoi, että voin kyllä pistää vatsaan. Tai sitten jos haluan niin reiteen. Joo, valitsen vatsan koska piikki on niin pitkä. toivottavasti nyt sitten tehoaa tarpeeksi.

Satuuuuuu, miten meni? Onhan kaikki hyvin?