Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
voi hitsit kun sulla on ihanan jännää. Juu, parempi jättää läppärit sylistä pois varmuuden vuoksi.
Puregon on tosiaan sellainen kynä, mihin vaihdetaan neula joka kerta. Ihanan lyhyt neula, ehkä vajaa kaksi senttiä ja ohut, ei tunnu missään.
olen yrittänyt vähentää kahvinkin juontia, kun sekin kuulemma saattaa lisätä keskenmenon vaaraa. tupakkaa en ole polttanut mutta on miljoona kertaa tehnyt mieli. Tänään otti taas niin paljon pattiin tää ruoto, että olin ihan hilkulla lähteä ostamaan pientä askia, mutta onneksi jumitti niin kovaa, että tein vaan pikkulenkin koiran kanssa ja se ketutus ja himo meni ohi. Tämä on kyllä vaikeampaa kuin viimeksi, mutta periksi en anna.
Missä vaiheessa sitä pientä kiinnittymisvuotoa tulee jos kelle tulee? Onko se jotain viikon sisällä? Voi vitsit miten jänskää sulla. koita vaikka lukea jotain samalla kun pötköttelet jos se vaikka vähän rentouttaisi. Hih, jospa tuo väsymys on enteitä vauvelin kiinnittymisestä ja raskaushormoneista. Sovitaan niin eikös.
Ihanaa perjantai-iltaa!
..olet jo miljoona kertaa tehnyt hyvän päätöksen :) Jatka vain samaan malliin.
En tiedä tuosta kiinnittymisvuodosta juurikaan. Viime kerralla ei ollut mitään, mutta sitä edellisellä yksi pieni tippa, vaikkei se tainnut edes kiinnittyä.
Tuli väsymyksen takia syötyä huonosti tänään ja nyt on ollut illan pää kipeä ja muutenkin huono olo. Hiilareita liikaa ja protskuja liian vähän. Äsken otin rahkaa ja se helpotti vähäksi aikaa, mutta nyt on sitten maha ihan täynnä. Huomenna on otettava kalorilaskuri käyttöön. Sitä täyttämällä muistaa paremmin kiinnittää huomiota ruuanlaatuun.
Jos tämä väsymys on sitä mitä ehdotit, niin olen mielellään huomennakin väsynyt ;) Muuten kyllä toivon reippaampaa päivää huomiseksi. Nyt kokeilemaan vieläkö sitä unta riittää...öitä :)
Oletkos Tuuli ollut tänäänkin väsynyt?
Mulla on ollut varsin tympeä päivä. En ole oikein saanut mitään järkevää aikaiseksi, hikeä vaan pukkaa silti. Jotekin ei tee edes rehuja mieli, mutta laitoin kanafileen seuraksi pari salaatin lehteä, kurkkua ja hunajamelonia. Mutta ei siis maistunut. Hedelmät ja marjat on nami nami, mutta salaatit ja kasvikset nyt jotenkin tökkii. Enkä ole edes jaksanut laskea pisteitä pariin päivään. Ettei vaan lähtis paino väärään suuntaan, kääk. No pitää huomnenna taas laskea ja tehdä korjausliike. Ehkä nämä hormonit vaikuttaa vähän kaikkeen. Jee kohta on tiistai ja sitten nähdään montakos rakkulaa siellä on. Luomusti mulla on aina ollut vaan yksi vasemmalla. Femarilla saatiin kaksi vasemmalle. Femar ja puregon-yhdistelmällä oli viimeksi yksi vasurissa ja kaksi oikealla. Saas nähdä kuin nyt käy.
Ja taas pitää mennä suikuun. Ei tuo hormonimäärä muistaakseni viimeksi näin hikoiluttanut, mutta toisaalta nyt on kyllä aika hikinen ilma. Ja tänään on täällä etelässä aamulla ukkostanutkin.
Kivaa lauantai-iltaa!
Täällä pohjoisemmassakin on ollut kyllä tosi hiostava ilma. Ei ihme, jos hikoilluttaa. Olen melkeinpä pysytellyt sisätiloissa tämän päivän pientä kauppareissua ja vähäistä pihanhoitoa lukuunottamatta.
Syömiset on onneksi mennyt kuitenkin hyvin ja kaloreita olis tälle päivää vielä jäljellä. Ei ole vatsakaan niin sekaisin ja turvoksissa. Olen jopa ollut tuntevinani pientä nipistystä alavatsalla...toivottavasti johtuu kiinnittymisestä :)
Unirytmit mulla on ihan hukassa. Viime yönä heräsin kolmelta, hohhoijaa. Päätin nousta ylös vähän siivoamaan ja pyykkejä lajittelemaan, kun luulin, että päivä menee taas nukkuessa. Sainpahan edes jotain aikaseksi ;) Kuuden jälkeen nukahdin uudelleen, mutta onneksi mies herätti soitollaan yhdeksän jälkeen niin ei mennyt koko päivä nukkuessa. Väsyneempi olen ollut tänäänkin ja pieniä torkkuja on tullut otettua, mutta ei paljoa, joten kunnon yöunet vois olla ihan mahdolliset ensi yönä.
Pian on jo tiistai ja näet, montako rakkulaa on tulossa. Toivottavasti oikein monta :) Ja toivottavasti myös irtoavat oikeaan aikaan sillä tuplapregnylillä. Joko sulla alkaa olla perhosia mahassa ;) ?
Onko sulla ollut ruoto parempana? Ja vieläkö olet pystynyt vastustamaan tupakan houkutusta?
Nyt vaihtamaan laastaria. Ja sitten pitää kohta ottaa luget. Sen jälkeen onkin sitten pakollinen puolen tunnin lepo. Vielä ei sais nukahtaa tai herätys on taas ennen kukonlaulua.
Leppoisaa lauantai-iltaa. Kohta alkaa olla jo pimeämpää ja saa kaivaa kynttilät esille. Tulevan syksyn ensimmäisiä iloja :)
Tuo sinun väsymyksesi kuulostaa lupaavalta. Nyt muistankin, että lääkäri sanoi kiinnittymisen tapahtuvan 2-6 päivän aikana. eli nippailut ovat varmaankin sitä kiinnittymistä. voi ihanaa!
Mulla selkä vähän parempi tai siis se pelottava totaaliniksahduksta enteilevä kipu on poissa. Muuten kyllä hiukan viiltelee kaikki etukumarat asennot tai hyvin pehmeällä istuminen. Olen tänään pötkötellyt ihan liikaa ja se on huono asia selän kannalta. Mun pitäisi tasaisesti kävellä, istua ja vain hetki lepoa niin hyvin pyyhkii. Sain jopa eilen roudattua naapurin kanssa mulle uuden nojatuolin, missä saa itsensä ihanaan makuuasentoon. Olin aika varma, että siinä vaiheessa viimeistään ruoto katkeaa, mutta hyvin kesti kuitekin. Jesh, erävoitto. Täytyy kuitenkin ottaa rauhallisesti nyt inssiin asti ettei tule mitään yllättävää noidannuolta tms.
Mustakin on ihanaa kun illat pimenee ja kohta voi poltella kynttilöitä. Tykkään muutenkin syksystä kun aurinko paistaa ja puut kellastuu. Ja koira on ihan onnessaan ensimmäisestä pakkasesta kun lehdet maassa on rapisevassa kuurassa. Ah niin kaunista. Mutta vielä pitää vissiin vähän aikaa hikoilla ennen kun pääsee kävelemään rahisevien lehtien sekaan.
Mulla on ekaa kertaa jotenkin sellainen olo, että nyt onnistuisin raskautumaan. Ennen ei ole ollut. Ja voi sitä pettymyksen määrää jos ei vieläkään tärppää. Entä jos mun rakkulat on vaan niin vanhoja,e ttei ne enää hedelmöity? Täytin kuitenkin just 39. ja olen idiootti vanhentanut rakkuloitani tupakalla kymmenen vuoden ajan. Miksen tällaista asiaa tullut ajatelleeksi aiemmin, kysynpä vaan itseltäni. No parempi myöhään kuin milloinkaan, mutta todella toivon, ettei tullut liian myöhään.
Koittaiskos sitä kaäydä jo unten maille. Minäkin nukuin päivällä parin tunnin makeat tirsat, joten voi mennä unet vähän harakoille.
Hyvää yötä!
Ensimmäinen kunnon yöuni takana piiitkästä aikaa :) Heräsin kyllä puoli kahden aikaan ja aattelin, että koko ajan vain vähenee ja vähenee unen määrä, mutta sainkin onneksi heti unen päästä kiinni. Luksusta meikäläiselle :)
Painokin oli laskusuunnassa. Kyllä kannattaa kirjata syömiset ylös. Tänään lähden viikoksi miehen luokse ja siellä syömiset menee aina hyvin. On säännölliset ruoka-ajat eikä kaupat ole ihan lähellä, joten päivisin ei tule kaupoissa käytyä, mikä vähentää herkkujen määrää. Jotenkin sen karkkihyllyn ohi on tosi vaikea kävellä, useimmiten tarttuu joku lakupötkö koriin. Tästä huonosta tavasta kun vielä pääsis eroon. No, viimeistään siinä vaiheessa, kun vauva alkaa istua vaunuissa kauppareissun aikana...silloin ei voi aina ostaa karkkia, ettei lapsi luule, että kaupasta saa aina karkkia ;) Ihan pikkasen edellä asioista, vai 8-)
Minäkin olen kyllä ihan alkusyksyn ihminen. Miten ihana se ensimmäinen pikkupakkanen :) Ja se väriloisto on mahtava. Viime vuonna ostin itselleni biotakan. Ihana mahdollisuus nauttia takkatulen loimusta :)
Pidä kiinni tuosta onnistumisen tunteesta :) Eikö me sovittu, ettei ennakkoon murehdita ;) !?
Nyt pakkailemaan. Pitää ottaa juhlavaatteet mukaan,kun ensi viikolla on miehen kaverin häät. No,vastaavasti moottoripyöräkamoja ei tarvitse ottaa, kun en meinaa nyt mennä kyytiin, ettei se tärinä vaan saa aikaan jotain epätoivottua. Ehkä liioittelua, mutta pitää ottaa rauhallisesti nyt, kun se kerta on mahdollista.
Mukavaa sunnuntaita. Liikuntaa ja lepoa sopivassa suhteessa, ja tietysti terveellistä ruokaa :)
Kivaa, että pääset miehen kainaloon köllöttelemään. Juu kannattaa minimoida kaikki tärinät ym. mitkä vähänkään saattaisivat vaikuttaa kiinnittymiseen. Ajattele, siellä se pikkuinen yrittää ottaa sinusta kiinni eikä halua päästää irti ennen kuin toukukuussa.
Hitsit minäkin nukuin pitkästä aikaa hyvin ja heräsin vasta yhdeksältä. Sitten iski paniikki, piikki puoli tuntia myöhässä. no ei kai se puolesta tunnista voi olla kiinni. Ohjeissa vaan sanotaan,e ttä kannattaa pistää samaan aikaan päivästä.
En kyllä käsitä tätä hikoilun määrää. Nyt kyllä pitää juoda reippaasti enemmän kun näin kovin valuttaa. Siis kun hikoilen monta kertaa päivässä niin paljon, että vaatteet on ihan märät eli suihkuun ja puhtaat vaatteet päälle. Eli jotenkin tuntuisi, että nuo hormonit nyt vähän lisää tätä hikoilua. No muutama päivä vielä ja sitten pitäisi helpottaa. Nyt ei kyllä tunnu munasarjoissa tai missään alaosastolla nippailua. Viimeksi tunsin kuinka rakkulat kasvoivat tai siis pientä nippailua koko ajan. Onkohan huono merkki. No tiistainahan sekin nähdään. alkaa kyllä pikkasen perhosia liitelemään vatsassa.
Huh ja taas suihkuun..
Juu, ei puolesta tunnista ole kiinni se piikitys. Joten nou hätä :)
Vaikuttaa kovasti siltä, että tuo hikoilu johtuu niistä lääkkeistä. Jos sun kämppä ei nyt ihan pätsi ole ;) Muista juoda reilusti, ettei kroppa pääse kuivumaan, kun sitä nestettä poistuu kehosta noin paljon hien mukana ja kun ne munarakkulatkin vaatii oman määränsä.
Mihin asti sun pitää piikittää? Meneekö tuossa inssihommassa samoin, että pregnyl otetaan 36 tuntia ennen vai eroaako se jotenkin tästä ivf-hoidosta?
En usko, että nippilujen puuttuminen on mitenkään huono merkki. Eihän me tiedettäis mitään raskaudesta vielä tässä vaiheessa, jos ihan luomuna edettäis. Luulen, että kaikki nippailut on niitä psyykejuttuja. Tai ehkä joku voi ne tunteakin, mutta minä en ainakaan voi oikeesti sanoa, että ne johtuis just siitä. On vain niin kiva uskoa, että näin on ;)
Vielä yksi kokonainen päivä ja sitten on tiistai :) Monelta sulla on se aika?
Kohta kevyelle lenkille. Täytyy kävellä lähimaastossa, että pääsee äkkiä kotiin, jos tuleekin väsymys kesken kaiken. Äsken piti kesken ruuanlaiton mennä pötkölleen, kun tuntui, että syke nousee pelkästä seisomisesta?!
Mukavaa sunnuntai-iltaa :)
Kyllä minusta nyt kovasti kuulostaa siltä, että pikkuinen on tarrautunut kiinni ja siksi sinulla tulee noita väsykohtauksia. Vaikka ei omakohtaista kokemusta vielä olekaan, mutta näin monet raskaana olevat ovat kertoneet. Jibii!
juu se pregnyl pistetään myös inssissä 36 tuntia ennen. Purgonia pistän ainakin tiistaihin asti ja ultrassa katsoo josko vielä jatkan päivän pari. voih, mulla on tiistaina aika vasta 14.40. Se oli ainoa aika, mitä olin mun lääkärillä jäljellä. Toisaalta se on päivän vika aika, joten sovittiin, että suunnitellaan se ivf loppuun ati tuolla samalla käynnillä jos ei tämä inssi tärppää. Viimeksi jo oli puhetta, että koska mulla ei rahaa ole enää moniin hoitoihin niin voitais jopa tehdä icsi tai sitten osittain ivf ja icsi riippuen paljonko rakkuloita tulee. olisi ollut kiva et aika olisi ollut aika aamusta niin ei tarvitse hermoilla koko päivää, mutta ei voi mitään. Varasin tosiaan inssiajan varmuuden vuoksi perjantaille kun kivojen lääkärien ajat tuntuu tässä kuussa olevan kortilla. Se aika on muistaakseni ennen puolta päivää. Jos siis se inssipäivä on perjantai.
Jos kävis ottamassa vielä pikaisen iltasuihkun niin pääsee raikkaana nukkumaan. En kyllä öisin ole kovasti hikoillut eli voihan olla että tämä hiostava ilma vaan tekee tepposet. Juoda olen tosiaan yrittänyt reilusti enemmän kun alkoi jo vähän otsikkoa jomottamaan muttta helpotti kun tempasin tuopillisen vettä kitusiin.
hyvää yötä ja ihania unia!
Hyvin nukutun yön jälken taas iloisin mielin uuteen päivään :) Ihan ihmeellisen unen näin, onko sekin merkki raskaudesta ;)? Ei kyllä liittynyt lapsiin mitenkään, vaan kilpa-ajoihin lapsuudenkodin pihamaalla, rikottuihin autoihin, poliiseihin yms...oli kyllä ihan K18 uni :D
Kohta lähden pienelle kävelylenkille. On tullut niin paljon vain oltua sisällä viime aikoina, että oikein kaipaan raitista ilmaa. Eilen illalla kun käytiin, oli jo sopivan kipakka ilma. Nopeasti laski lämpätila 17 -> 10 asteeseen.
Koita keksiä huomiselle aamupäiväksi jotain kiinnostavaa tekemistä, ei sitten niin jännitä koko päivää ;) Ole sä ihan rentona, mä jännitän sun puolesta ;)
Nyt on pakollinen puolen tunnin lepo otettu. Nyt päivän askareiden kimppuun. Mukavaa alkanutta viikkoa...tärkeä viikko edessä :)
kirjoitin pitkät tarinat ja tää heivast mut taas pihalle.
meinasin jännitykseltäni unohtaa punnita itseni. Aamupalan jälkeen näytti -700g eli virallisesti kymmpi on nyt alitettu jee.
Selkä taas tosi huonona, ei tykkää istumisesta. ihan kuin joku nikama yrittäis siirtyä paikaltaan ja lihakset pistää vastaan. vähän nyt pelottaa että mitä jos en pääse klinikalle...se olis katastrofi!
Koiralla on tietty elämänsä ensimmäinen ripuli just kun mun selkä ei jaksa ravata ulkona ja pestä sen takapuolta. jos tästä selviän yhdessä koossa niin selviän mistä vaan.
Onneksi klinikka on helsingissä niin pääsen sinne vaikka taksilla joutumatta konkurssiin. Julkisilla pääsee hyvin, mutta on aika pitkä kävelymatka joten taidan suosilla mennä taksilla tai sitten kyykytän velipojan viemään autolla jos kerran maalaan sen seinät, hih.
no mut koira sanoo taas että pitää päästä ulos joten heipat taas vähäksi aikaa.
...siis tuo sun painon tippuminen :) Alkaa meikäläisen naama pian vihertää ;)
Olis kyllä hyvä diili veljen kanssa, jos sä maalaat ja se kuskaa. Myös siinä tapauksessa, vaikkei selkä oliskaan kipeä huomenna. Ja jännittääköhän koirakin, kun ripulin iski ;) Ties vaikka oliskin niin, kun eikö ne koirat ole herkkiä vaistoamaan emännän/isännän tunnetilat?
Mä kävin äsken kaupassa kävellen. Tuli reilun viiden kilsan lenkki. Oli vähän outo tunne mahassa koko matkan. Normisti ajattelisin, että on tullut syötyä liikaa. Ei kuitenkaan ole, kun olen syönyt aamulla puolitoista näkkäriä, kanamunan ja banaanin, päivällä puuroa ja mehukeittoa. Siinä syömiset tähän saakka. Olkoon tuokin tunne vauvan aikaansaamaa ;)
Illalla alkaa maalausurakka täälläkin. Kirjoittelen lisää huomenna aamulla. Rentoa iltaa ja positiivisia ajatuksia :)
Moikkamoi!
Lueskelin eilen illalla viestiketjuanne ja olisi kiva päästä vaihtamaan kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa :)
Olen itse 35-vuotias ja kovasti meille toivotaan esikoista. Varsinaista yritystä on takana muutama kuukausi, mutta koko yhdessäoloaika (2v.) ollaan oltu ilman ehkäisyä ja eletty "varmat" päivät-menetelmällä. Meillä on ensimmäinen inssi tällä viikolla ja ollaan halukkaita aika nopealla tahdilla siirtymään tehokkaampaan hoitoon jo tämän iän takia.
Mä aloitin iänikuisen laihdutusprojektini kesäkuun alussa lähinnä sujahtaakseni koon 38 hääpukuuni marraskuussa :D nyt vaaka näyttää -8kg ja painoindeksi 27, eli vieläkin olen lievästi ylipainoinen. Lääkäri sanoi ensimmäisellä käynnillä, että lisää ei saa tulla, mutta pois voi lähteä (tiedetään!).
Mä tykkään kirjoitella ahkerasti ja siksi olisi kiva liittyä teidän rinkiin, kun päivittelette kuulumisia ihanan ahkerasti!
Kivaa iltaa,
satu
Meillä on kyllä ihan mahtiporukka joten tervetuloa jakamaan tuntoja kanssamme. Ajatuksena oli puhua laihdutuksesta tässä pinossa, mutta hups onpa jaettu kaiken maailman fiiliksiä toistemme kanssa, ihanaa.
Eli sinä olet aika samassa tilanteesa minun kanssa, inssiä pukkaa. Joko olet käynyt ultrassa? Onko sulla jotain hormoneja avittamassa inssiä? upea painonpudotus näin lyhyessä ajassa. Minusta tuo 27 painoindeksi alkaa olla jo tosi hyvä. Noudatatko jotain ohjelmaa vai ihanko olet vaan järkeistänyt syömistä?
Hitsit mehän synnytetään samaan aikaan about, Tuuli on meitä viikkoa edellä. Siis mekin raskaudumme tällä inssillä eikö vaan;-)
Jatketaan juttua myöhemmin lisää, täytyy taas viedä koirareppana ulos, vatsatauti ei vieläkään hellitä raukalla.
Mukavaa maanantaita!
Kyllä ehdottomasti, kaikki me raskaudutaan!!! Kävin ultrassa perjantaina 13.8. ja siellä köllötteli kaksi follia lähtövalmiina, yksi kummallakin puolella :) Söin Femaria kp 2-6 ja voi armoton sitä hikoilun ja pääsäryn määrää! Olisin halunnut yrittää inssiä luomuna, mutta sitten kuitenkin ajattelin kokeilla tuota Femaria. Tällä hetkellä tuntuu, että kummallakin puolella alavatsaa on kaksi isoa kiveää.. ovat varmaan paisuneet vielä perjantaisesta. Voisi kyllä ovulaatiotesti näyttää jo plussaa :) No kaikki kestetään mikä eteen tulee, on kyllä pienen nyytin arvoista!
Mä laskeskelen Painonvartijoiden pisteitä, se toimii mulla hyvin. Laihdutin neljä vuotta sitten pisteiden avulla 40 kiloa ja siitä oli hiipinyt 10 takaisin! Kaikki sanovat, että mä näytän ihan normipainoiselta (oon aika pitkä joten se hämää), mutta itse sen tuntee jos ei ole hyvä olla. Lisäksi liikun tosi paljon. Toi 10 kilon kohotus lähti siitä, kun mulla iski paha allerginen ihottuma, joka yltyi aina kun hikoilin. Hikiliikunta jäi melkein vuodeksi, kun ihottumaa tutkittiin ja hoidettiin, mutta söin silti samalla tavalla kuin liikkuessa.. ei hyvä!
Voi kurja sun koiruutta, toivottavasti paranee pian!
mullakin painonvartijat tukena. Samoin minä popsin femareita ja nyt olen vielä piikittänyt puregoniakin. Mua kanssa hikoilutti, mutta jostain syystä tänään on ollut parempi kun on ollut viileämpää. Eikös ne anna sulle pregnyliä pistettäväksi 36 tuntia ennen inssiä? Sehän irrottaa sen rakkulan joka tapauksessa. Mikä päivä sulla on se inssi? Jännittääkö?
Mulla jo viides inssi menossa ja nyt jännittää enemmän kuin koskaan. Luuulen, että inssi olisi perjantaina kiitos viikonlopun, mutta huomenna tiedän enemmän kun on ultra-aika.
Tosi hurja tuo sinun 40 kilon painonpudotus...hatunnosto :) Ja hienoa, että olet tehnyt korjausliikkeen noin aikaisessa vaiheessa, kun alkoi paino nousta. Paljon helpompi pudottaa 10 kiloa kuin 40 kiloa, mikäli painonpudotusta voi ikinä sanoa helpoksi.
Tässähän sattuu monelle piinapäivät samoihin aikoihin. Helpottaa kummasti,kun saa kirjoitella tuntojaan tänne. Huomaan, että ystävät ovat saaneet nyt enemmän olla "rauhassa". Eihän tällaisia asioita voi vain sisällään pitää ;) Ja muutenkin ajattelen asioista niin, että jaettu ilo moninkertaistuu ja jaettu suru puolittuu :)
Onko tuossa inssissä erilaisia tapoja, kun Evelina on kirjoittanut, että on jo inssi varattuna perjantaille ja sinä odottelet sitä ovistestin plussaa? Kun mulle tehtiin keväällä se pakastesiirto, niin mun piti kanssa testata ovista ja sen jälkeen vasta varattiin aika siirtoon.
Ei tainnut tulla maalauspäivää tänään, kun miehen ilta on mennyt tuolla pellolla. Huomiseksi katsotaan maalit ja sudit valmiiksi ja ei muutaku hommiin ;) Kiva, kun on jotain järkevää tekemistä. Illalla vielä lenkille.
Ja Evelinalle pieni vinkki ripuliin...keitetty peruna on kuulemma hyväksi, jos on vatsatautia. Tää ohje oli kyllä ihmisille suunnattu (ja hyväksi testattu) :D, mutta voisko se tehota myös pieneen koiraan?
Mun lääkäri ehdotti, että annetaan irrota luonnollisesti, kun mulla ovulaatiot tapahtuvat säännöllisesti. Mullakin on resepti tuolle irrotuspiikille. Jos jostain syystä ovulaation tulo viivästyy ja se näyttäisi siirtyvän viikonlopulle, niin sitten turvaudutaan piikkiin. Vähän on sellainen tunne mahassa, että huomenna voisi tulla plussa testiin. Sitten vaan soitto klinikalle ja inssi olisi seuraavana päivänä. Odotellaan! Meillä on vielä tässä pieni jännitysmomentti mukana, kun mun mies on komennuksella ja tulee kotiin vasta keskiviikko-iltana :o No jos tikutan plussaa huomenna mies on luvannu toimittaa oman osuutensa suoraan klinikalle inssiaamuna (=autolla ajoa 100 km), on tämä aikamoista touhua!
Mä en ole kertonut ystäville mitään. Mun paras kaveri kävi inssit läpi nelisen vuotta sitten, mutta lopulta raskautui hoitojen lopettamisen jälkeen ja nyt mulla on reilu 2-vuotias ihana kummityttö :D Hän elää täysillä nyt lapsi-arkea, eikä nämä jutut enää kiinnosta. Mun toinen hyvä ystävä on kahden tytön äiti ja hänen esikoinen meni juuri kouluun, joten touhua riittää sielläkin suunnalla! Pikkusisko yrittää myös miehensä kanssa lasta, mutta eivät ole onnistuneet ainakaan vielä. Systerillä on ehkä pieni kilpailuasetelma mun kanssa ja siksi en ole hirveästi hänenkään kanssa jutellut. Äipän ja rakkaan miehen kanssa ollaan sitten juteltu senkin edestä!
Mikä koira sulla on Eveliina? Mitkäs Tuulin tuntemukset masussa?
syötin reilun annoksen canicuria, koirien ripulilääkettä ja tuntuu vihdoin tehoavan. Just käytiin ulkona ja aika hyvä oli jo. Toivottavasti tulee rauhallinen yö.
siis normaalisti en saisi vielä inssiaikaa ennen kun on käynyt ultrassa, mutta varasin sen itse kun halusin tietylle lääkärille ja kokemuksen mukaan tuo päivä olisi perjantai. Mutta huomennahan se varmentuu. Mun kyllä ei koskaan ole tarvinnut tikuttaa itse ovista kun ultrassa katsovat rakkuloiden koot ja siitä laskevat inssipäivän ja sen pregnylin pistämisen. Toisaalta jos olisin saanut tikuttaa ovista niin ehkäpä olisin jo raskaana ja inssi olisi silloin tehty varmasti oikeaan aikaan, tiedä häntä.
Nyt en tiedä kumpi jännittää enemmän, huominen ultra vai selän pysyminen kasassa. Olen vedellyt kaiken maailman napit naamaan eikä mikään auta. Hädin tuskin pääsen kävelemään. apua! onneksi veljeni lupasi kyyditä mut huomennä sinne eli nyt vaan peukut pystyyn että olen kuosissa ja loppuviikon kanssa.
Tässähän kohta laihtuu lisää kun ei oikein kykene valmistelemaan ruokaa. Onneksi on aina hedelmiä ja muuta pientä varalla ettei nälkään kuole. Ja taas pitää mennä pötkölleen ei pysty istumaan enää.
Olen yrittänyt monta kertaa tulla kirjoittamaan, mutta tänne ei ole päässyt :-o Ja sitten kun pääsee, niin väittää vain, ettei sivua löydy.
Kiitos tarrasukista ja vauvaliimasta :) Niitä tarvitaan nyt.
Juu, laastaria käytetään raskaustestiin asti. Se on sellainen teipin tapainen tarra, joka laitetaan tuohon vatsan päälle. Lauantaisin ja keskiviikkoisin pitää vaihtaa.
Liekö sitten nuo aikaiset herätykset kostautunut, kun nukuin taas monta tuntia päivällä, sentään aurinkotuolissa ;) Sai edes raitista ilmaa.
Tuossa puregonissa on varmaan erilainen piikityssysteemi, kun ei nämä mun piikit kynää muistuttanut. No, piikki kuin piikki. Hyvä, että homma meni hyvin.
Vähän vaikea kirjoittaa, kun haluan olla makuuasennossa enkä voi pitää läppäriä sylissä. Päätin meinaan, että nyt en pidä sitä sylissä, kun jossain luki, että säteily aiheuttaa keskenmenoja. En edes tiedä säteileekö kone, mutta lämmittää kuitenkin. Tää on taas niitä psyykejuttuja, mutta viime kerralla tuli pidettyä konetta sylissä ja keskenmeno tuli. Nyt en pidä, vaikka hoitaja sanoi, ettei sellaista ole tutkittu.
On tääkin...hyvä, että uskaltaa vessassa käydä :D Mihin mun rentous ja jännittämättömyys hävisi ;)