Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
...siitä,että olette olemassa :) Mulla sama tilanne, ettei ole nyt samassa tilanteessa olevia. Mun ystävät on kyllä tosi kivasti mukana ja kyselevät kuulumisia ja peukuttelevat, mutta en mä halua koko aikaa vauvajuttuja jutella niiden kanssa, etteivät kuvittele, etten mä enää muuta osaakaan ;D
Viime kerralla saatiin yhteensä kolme alkiota. Yhdestä top-luokan alkiosta tehtiin tuoresiirto ja yksi hyvä ja yksi vähän huonommin kehittynyt pistettiin samaan putkeen pakkaseen. Tuoresiirrosta ei tullut mitään tulosta, vaan menkat alkoi normaalisti.
Sitten seuraavalla kerralla päätimme, että siirretään ne molemmat pakkasessa olevat, koska toinen olisi mennyt hukkaan kuitenkin, kun olivat kerran samassa putkessa eikä uudelleen voi pakastaa. Ja kahdella todennäköisyys on kuitenkin vähän suurempi. Alkiot selvisi sulatuksesta hyvin ja tuloksena oli se plussa, mutta lopulta keskenmeno.
Ensiksi mä elättelin toiveita, että toinen olisi säästynyt, kun vuoto ei ollut kuitenkaan tavallisen runsasta, mutta viikon päästä kaksi testiä kyllä näytti ei raskaana.
Kun se vuoto silloin aluksi alkoi, niin sitä pettymyksen määrää ei voi kyllä sanoin kuvailla. Ei se munkaan elämä ihan helpoimmasta päästä ole tähän asti ollut, mutta ei vedä vertoja kyllä mihinkään muuhun aikaisempaan kokemaan. Toivottavasti sellaista ei tule toista kertaa.
Läheisten tuen ansiosta toivoa en onneksi menettänyt missään vaiheessa. Ja olen mä kristallipalloonkin kurkannut ;) Mä soitin kolme vuotta sitten ennustajalle ja se sanoi silloin, että mulla on kolme lasta. Luotan siihen, että hän näki tämän tulevankin :D
Pää meninaa olla kipeänä. Voi johtua piikityksestä tai jostain ihan muustakin. Lääkettä en kyllä ota. Yritän vaan pärjätä pääni kanssa ;)
naputtelen;-D
voi Tuuli, en edes pysty kuvittelemaan, miltä sinusta on tuntunut/tuntuu kun menetit pikkuisen. Itse pelkään samaa, jos edes koskaan raskaudun. Jos minulla menisi kesken, en tiedä mistä enää revin rahat uusiin yrityksiin. Tämä on tosi stressaavaa kun mitään muuta maailmassa en toivo niin kovaa kun että saisi oman pienokaisen syliin. Mutta matkan varrella voi sattua vaikka ja mitä ja sitä pelkään jo etukäteen, vaikka ei pitäisi. Mutta minkäs teet.
Minä kyllä nyt uskon, että ennustaja on nähnyt kristallipallosta kohdallasi ihan oikein, olet sen ansainnut. Pitäisiköhän minunkin soittaa tai käväistä kurkkaamassa palloon. Toisaalta jos sieltä ei tulisikaan hyviä uutisia niin sitten ottaisi pattiin, minä kun uskon alitajuntaisesti kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Eräs tuttuni tapaa nähdä unia, jotka jollain tapaa ovat toteutuneet. hän oli nähnyt minusta unta, että minulla oli pieni tyttö, jolla oli pitkät paksut vaaleat hiukset. Olisipa se totta. hän ei muuten silloin tiennyt hoidoistani.
Tiedätkö jo, Tuuli, että siirretäänkö sinulle nyt yksi vai kaksi. Omalla kohdallani olisin kyllä jo kahden kannalla, varsinkin jos ovat huonolaatuisia. Puhuin asiasta tänään klinikalle yhden aivan ihanan hoitajan kanssa(jonka muuten saan punktioon mukaan) ja hän sanoi, että minun ikäiselle yleensä on laitettu kaksi, mutta jos on ollut oikein top-luokkaa, niin joskus yksi. Uuaah. tässä minä jo höpöttelen, että montako minuun siirretään vaikka inssikin on vielä tekemättä. Pitäisiköhän kaivaa se positiivisuus takataskusta ja alkaa uskoa siihen, että nyt on mukana tupla-pregnyl, laihdutus ja huomisesta alkaen muuten vihdoin se tupakoimattomuus. Siis uskoa siihen, että näillä eväillä onnistun. Psyykkausta psyykkausta...
Sorry tämä vuodatus taas kerran. En ole vielä uskaltanut kertoa kenellekään, että aloitan taas hoidot. Ajattelin, että kertoisin vasta sitten kun on jotain kerrottavaa. Siksi täytyy purkaa tuntoja täällä. jotenkin mulla on nyt sellainen fiilis, että jos olen vaan hissun kissun niin kaikki kääntyy hyväksi ja voin täräyttää kaikille ilouutisen. Eikä ainakaan tarvitse selitellä jokaiselle jos ei taaskaan onnistunut. no, voihan olla että mieleni tässä muuttuu matkan varrella monta kertaa, varsinkin siinä kohtaa kun saa alkaa testailemaan.
Onko muuten Tuuli niin, että IVF:ssä mennään suoraan verikokeeseen vai voiko testata itse jo kotona? Jostain vaan luin että, porukat olisivat menneet suoraan verikokeeseen. Onko sulla ne olikos se luget käytössä siirron jälkeen? Jos ne luget auttaa kiinnittymään niin miksiköhän niitä ei voi käyttää inssin yhteydessä.
No en piinaa teitä enempää, tällä erää;-D Hauskaa iltaa kaikille!
Viime viikon saldo oli -300g. Lauantaina siis punnitus. La-su yönä alkoi vihdoin Terojen aikaansaamat menkat joten "todellinen" pudotus on varmasti isompi. Niin paljon liikuinkin viime viikolla...
Nyt on taas viikonlopun reilumman syömisen jälkeen kepoisesti ruotuun palattu. Jännittää jo ensi viikon pudotus. Pitäisikö ottaa välilukemat loppuviikosta;-)
Hyvin menee sinullakin. Menkkojen jälkeen joillakin paino saattaa pudota parikin kiloa. Mulla menkat alkamassa ihan kohta ja sitten hormonien popsiminen, joten jännää nähdä mitä turvotus tekee painolle.
Mulle tuli eilen illalla taas se ihme munakashimo, en ymmärrä. Siis ihan pakko kymmennen aikaan paistaa pari munaa ja pieni pätkä kevytgrillimakkaraa siihen mukaan. Hyvää oli, mutta sitten tuli huono olo. Ja yö meni levottomasti. onneksi ei aamulla näkynyt kuitenkaan vaa'alla tuo mässääminen.
Maltatko punnita Tinsku vain kerran viikossa? Meikäläinen hyppää masiinalle melkein joka aamu. Jos nimittäin lähtee noususuuntaan menemään niin sitten pitää heti tehdä korjausliike. Vaikka ei sekään aina auta. Joskus vaan paino nousee tai junnaa paikallaan ilman mitään varsinaista syytä.
Kivaa tiistaita kaikille!
Ja vielä noin menkkojen alussa. Joten varmasti tulee tippumaan seuraavallakin viikolla, kun jatkat samaan malliin. Ja jos vaan maltat, niin punnitse vain kerran viikossa. Siten saa kyllä todellisemman kuvan. Minäkin päivittelin just, miten voi reissussa tulla niin paljon kiloja ilman syytä, mutta ilmeisesti kyse oli tästä samasta, sillä nyt putosi paino kilolla päivässä.
Miten sun hoidot nyt tästä eteenpäin?
En tiedä vielä yhtään miten tällä kertaa siirretään, kun ei edes tiedä, montako munarakkulaa kehittyy. Minä olen saanut sen käsityksen, että meidän klinikalla siirretään mieluummin yksi kerrallaan, kun kaksoisraskaus luokitellaan kuitenkin riskiraskaudeksi. Mutta yhtään alkiota en kyllä aio tuhlata eli jos pitää pakkasesta ottaa ja ne on samassa putkessa, niin sitten käytetään molemmat.
Kyllä me tietenkin mieluusti otetaan kaksikin lasta kerralla, mutta yksi olisi ihanteellinen meille nyt, kun meidän asumiskuviot ei ole vielä ihan normit. Ennen vauvan kouluunmenoa me tullaan asumaan kahta kotia, kunnes tämä nykyinen juniori tulee täysi-ikäiseksi. En halua hänen elämäänsä sekoittaa muuttamalla outoon paikkaan pahimmassa murrosiässä. Mieskään ei voi muuttaa tänne työ- ja maatilakuviodensa takia. Onneksi välimatka ei ole ihan mahdoton, mutta ihan päivittäin sitä ei kannata kyllä ajaa.
Ja kyllä mä olen testannut joka kerta kotona. Kyllä ne nykyajan testi on ihan luotettavia. Luultavasti verikoekin tehdään, jos päästään varhaisultraan asti.
Ja sinnehän me kaikki päästään ja siitäkin vielä eteenpäin, ihan loppuun asti :) Nyt vain yltiöpositiivisuutta kehiin, niin kaikki kääntyy parhain päin. Ennakkoon ei kannata murehtia mitään asiaa. Sitä ehtii tekemään sitten, jos sellaiseen aihetta tulee. Toivottavasti ei tule!!!
Mukavaa tiistaita kaikille...tää lähtee nyt kaupoille :)
Luultavasti verikoekin tehdään, jos päästään varhaisultraan asti.
Mitähän mä ajattelin tuota kirjoittaessa :D Kyllä kai asia tulee selväksi jo siellä ultrassa eikä verikoetta enää tarvita asiaa vahvistamaan :D No, ehkä siinä tapauksessa, jos ultra ei näytäkään niin kuin pitäis....en mä tiiä, oon ihan uuno näissä asioissa ;D
toivottavasti oli monta valioyksilöä kasvamassa.
Hitsit kun eilen illalla kirjotin pitkät sepustekset ja sitten tää kone nakkas mut linjoilta kesken kaiken. Ja nyt en enää yhtään muista, mitä asiaa oli, ei vissiin kovin tärkeätä.
Hih, olen ihan koukussa pensasmustikoihin. Syön niitä raejuuston kanssa sen sijaan kun ennen vetelin fazerin sinistä. Saan tänään 2,5 kilon laatikon ja laitan siitä osan pakkaseen talvea odottamaan. sillä kyllähän raskaana pitää syödä paljon marjoja eikös vaan. toisaan nyt kaikki tsemppi ja positiivisuus kehiin. Totta Tuuli, että jos vastoinkäymisiä tulee niin murehditaan niitä sitten kun on sen aika. Ja eihän meille mitään vastoinkäymisiä enää tule, se kiintiö on jo täynnä.
Ei ole vielä menkat alkanut, mutta tuo selän juilinta ennakoi, kyllä että muutaman päivän sisällä pitäisi alkaa. Ja sitten femarien popsintaa ja puregonin piikitystä. Onneksi tuo puregon-kynä on helppo ja ohut, mutta pregnyl-piikki tekee hitusen ilkeää. Mutta siitäkin selviää kun ei sitä tarvitse pistää kuin kerran. Ja toivottavasti viimeisen kerran.
Kivaa keskiviikkoa ja uutisia odotellen!
Minä jo ehdin ihmetellä, että missäs Evelina luuraa, kun ei tullutkaan viestiä illalla eikä heti aamulla ;) Näin sitä on tullut riippuvaiseksi näistä teidän viesteistä :) Ja on sulla hyvät herkut, voittaa fazerin sinisen mennen tullen :) Itse en ole edes maistanut pensasmustikoita enkä tänä vuonna edes tavallisia mustikoita. Pitää mennä katsastamaan metsät löytyiskö niitä näiltä seuduilta.
Vasta tultiin sieltä ultrasta. Ja hyvinhän siellä meni :) Neljä siellä oli kasvamassa, mutta kokoeroa oli paljon. Mutta lääkäri vaikutti ihan tyytyväiseltä tilanteeseen. Pregnyl-annosta lisättiin samoin lugesteron-annosta. Muuten mennään samalla kaavalla kuin viimeksi.
Punktio on ensi keskiviikkona ja perjantaina siirto. Nyt lääkäri sanoi, että jos on top-alkio, niin sen kaveriksi vois laittaa vähän huonolaatuisemman alkion, mikäli kaikki hedelmöittyy. Mutta sen näkee sitten ensi viikolla.
Nyt on melkoisesti perhosia mahassa, kun alkaa jännitys tiivistymään. Täytyy yrittää ottaa rennosti nyt ja ajatella niitä positiivisia ajatuksia.
Mukavaa keskiviikkoa täältäkin!
jo muakin jännittämään Tuulin puolesta. hyvä saalis, onnea jo tässä kohtaa. Kävin jo noin about sata kertaa katsomassa olisitko jo käynyt kertomassa kuulumisia. Niin riippuvainen minäkin;-)
Ja ajatella, jo viikon päästä punkteeraus ja pe sitten se siirto, wau, mahtavaa. pääseekö miehesi mukaan tueksi?
Missä kohtaa niitä lugeja aletaan syödä? Onko siirrosta ja siihen asti kun on testin aika? Oliko niin, että luget ei ole kela-korvattavia?
Saas nähdä miten mun käy sitten kun menen ultraan. TAitaa tulla aikamoista kädenvääntöä inssin ajankohdasta. Taisin tuolla aiemmin kirjoittaa, että viimeksi tehtiin 4 päivää liian aikaisin, pregnylin normiannos ei tehonnu ja ovis tuli, liian myöhään. No ainakin saan nyt tupla-annoksen pregnylia, mutta katsotaan miten muuten menee. Lääkärit ei oikein ymmärrä mun kiertoa kun ovis tulee aina kp20 tienoilla ja kierron pituus noin 30. Ja inssiä tuputetaan aina kp 12-14. Toisaalta ultran mukaan rakkulat ovat kooltaan olleet 19-20mm eli kohtuukypsiä mutta jos ne kokemuksen mukaan mulla irtoaa isompana niin voisitvat jo alkaa uskoa pikku hiljaa. Ehkäpä mun rakkulatkin on isompia kuin normaalisti, olenhan huippupitkä tapaus;-DDD
Anyway, miten taas vaan omaa napaani kaivelen...
Vitsit olen Tuuli onnellinen sun puolesta, että kaikki tähän asti on mennyt toivotulla tavalla. Kyllä sieltä valioyksilöt kuule löytyy ja niillä on sellaiset tarratöppöset jaloissa, etteivät hevillä irti päästä, vasta toukokuussa;-)
Kivaa päivän jatkoa!
Neljä on munkin mielestä ihan hyvä saalis näin yhdellä munasarjalla :)
Mies pääsee (itseasiassa pakko tulla) sillon punkteerauspäivänä tueksi. Siirtopäivästä ei vielä ole ihan varmaa, miten saa töistä vapaata, kun loma loppuu just tällä viikolla. Mutta toivottavasti pääsis mukaan.
Luget otetaan just niin kuin sanoit, siirtopäivästä testiin aamuin illoin. Ja voi niitä kyllä syödäkin, mutta mulle sanottiin, että laitetaan emättimeen, niin on tehokkaampaa. Mutta jos ei ole aikaa levätä puolta tuntia ottamisen jälkeen, niin sitten voi syödäkin. Kela-korvauksesta en tiedä, kun me ei saada mitään korvauksia kelasta.
Oletko sä tehnyt niitä ovistestejä vai osaatko ihan tuntumalta sanoa, milloin sulla on ovis? Pakastesiirtoa ennen piti testata ja hyvältä sekin testimenetelmä vaikutti. Toivottavasti se oikea aika löytyy tällä kertaa :)
Pitihän mun jo tarkistaa laskettu aika ;) Se olis 4.5., kun laskeminen aloitetaan punkteerauspäivästä. Tarrasukkia tilaukseen ;D Hyvää yötä :)
joo siis mulla nippailee oviksen aikaan aika lujaa alavatsaa ja sitten tulee se "ovislima". Mutta varmuuden vuoksi testasin ovistikuilla nyt kesän aikana, että näyttääkö ne tikut samoin kun tuntemukset ja kyllä näytti.
Lääkäri vaan aina sanoo, ettei sillä omalla luonnolliselle oviksella olisi niin merkitystä jos pistetään irrotuspiikki pregnyl, joka jokatapauksessa irrottaisi munasolun. Mutta siinäkin on tosiaan kahta eri annostusta ja minulla aiemmin oli aina se miedompi, joka ei ilmeisesti riittänyt mulle.
Kyllä ihminen voi taas olla tyhmä. Eilen en oikein jaksanut tehdä kunnon ruokaa, niinpä söin vähän väliä leipää, hedelmiä, marjoja, leipää, leipää ja illalla ennen nukkumaan menoa iski taas aivan järjetön kananmunahimo. Ei siinä muu auttanut kun mennä paistamaan leivän väliin parit kanikset ja tungin sinne vielä yhden einesmaksapihvinkin, arghhhhh! No arvata saattaa, että aamulla vaaka näytti puolta kiloa enemmän kuin edellisenä päivänä. Ja kun tiedän, että mun pitää syödä se kunnon lounas tai päivällinen, mielummin molemmat niin sitten homma toimii. No, tästä taas viisastuneena alanpas kohta valmistamaan sapuskaa useammalle päivälle. Tässä kohtaa ei tervita plussalukemaia muualle kuin raskaustestiin;-D
Huips, Tuulilla h-hetki lähtestyy. Onkos se siirronkin jälkeen se 14 päivää kun voi alkaa testailemaan?
Tuo on niin tuttua, että jos jää kunnon ateria päivällä syömättä, niin se kostautuu jatkuvana naposteluna. Tai jos ei päivällä syö oikeastaan mitään, niin sitten illalla vaikka söis kunnon ateriankin, niin silloin tuntuu, ettei mikään ei riitä. Mites tämän päivän syömiset on mennyt?
Mulla on nyt ollut ongelmana, että tekee mieli leipoa ja testata kaikkea uutta. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tuppaa onnistumaan ja tekee sitten mieli syödäkin niitä enemmän kuin yksi annos ;D
Vaikea sanoa mitään tuosta sun oviksesta, jos lääkäri on kerran sanonut, ettei omalla kierrolla ole niin merkitystä tässä hoidossa. Toivottavasti se oikea ajankohta ja lääkeannostus löytyy nyt tähän seuraavaan hoitokertaan :) Monta kertaa sulle on tehty se inssi?
Juu, kyllä se pari viikkoa pitää odotella siirronkin jälkeen ennen testausta. Ne vasta pitkiä päiviä onkin ;) Onneksi en muuten ole taikauskoinen, sillä siirtopäivä on perjantai 13. päivä ;) Olkoon se tästä eteenpäin onnenpäivä :)
Jep, sovittaan, että 13. päivä on onnen päivä!
Tänään on palattu taas ruotuun, lounaaksi lohta, perunamuussia ihan vähän ja paljon salaattia. välipalana mustikoita, melonia ja raejuustoa. Mulla on tänään ollut ihan outo olo, sellainen omituinen voimattomuus, väsyttää, mutta ei nukuta, ja niin kuin ei olisi jaloissakaan yhtään lihaksia. Toisaalta söin muutaman päivän selkäkivun takia relaksanttia ja vahvoja kipulääkkeitä, eli ehkä ne nyt vaikuttaa sitten. Selkä luojan kiitos, on tällä hetkellä hyvä, koputan päätä. Pelkäsin jo, että uskallanko alkaa syömään vielä tässä kierrossa tabuja jos tämä ruoto näin pahoin kiukuttelee enkä vaikka pääsisi sitten sen takia ultraan tai inssiin. Mutta kyllä se tästä näköjään iloksi muuttuu. Ja voisi nyt todellakin alkaa se vuoto, että pääsen eteen päin tässä touhussa. Nyt olisi tosiaan se viides ja viimeinen inssi. Lääkäri ehdotti ensin että jo nyt olisi menty ivf:ään, mutta kun mainitsin tuosta inssin jälkeisestä oviksesta niin hän oli sitä mieltä et kokeillaan vielä yksi vahvemmalla pregnylillä. Mulla on kyllä vähän paha aavistus, ettei tämäkään onnistu, mutta kuka tietää jos laihtuminen vaikka vaikuttaisi asiaan positiivisesti. Vitsit kun tietäis missä se vika on. Eli enkö vaan hedelmöity vai eikö kiinnity. Kun tutkimukset oli kaikki ok, munanjohtimet auki ja verikokeet normaalit. Ehkä mun munasolut on niin vanhoja ettei ne jaksa enää hedelmöittyä. Siinä mielessä tuo IVF tai ICSI olisi ihan mielenkiintoinen niin ainakin näkisi missä tilassa omat rakkulat on. Mutta toivotaan nyt parasta että vihdoin tärppäisi mutta kyllä ihan positiivisin mielin olen sitten järeämpiinkin hoitoihin menossa jos niikseen tulee.
Hih, tilasin juuri uudet kaapit makkariin kun en kerran sinne Kreikkaan lähtenyt. Eli jotain kivaa tekemistä tässä ennen piinailuja.
Huomenna pitääkin mennä apteekkin hakemaan se puregon-piikkiaine. Pistän sitä päivinä 7- eteenpäin kunnes olen käynyt ultrassa jotain päivänä 10. femaria syön päivinä 2-6. Samat lääkkeet on mulla vissiin tulossa siihen IVF:äänkin, mutta puregon isommalla annoksella ja sitten vielä joku jarrupiikki, mikä lie.
Ja nyt koirulin kanssa ulkoilmaan jos nuo kintutkin vähän sais voimaa.
tuli kinttuihin voimaa :) Mulla on ollut vähän ongelmia kinttujeni kanssa, kun tuossa pari kolme vuotta sitten tanssin jalkani pilalle, kun harjoittelin jiveä ihan urakalla enkä venytellyt tarpeeksi. Meni pohkeet tukkoon, tuli penikkatautia, vaivasenluuta ym. vähemmän mukavaa. Jalkoja jomotti aina öisin. Nyt olen huomannut, että kylmä jalkasuihku ennen nukkumaanmenoa parantaa unenlaatua huomattavasti.
Toivotaan todella, että sulla tämä viides kerta toden sanoo eikä niitä järeämpiä keinoja tarvita. Mutta onneksi on vaihtoehtoja. Meillä ei ole kuin tämä ivf eikä siinäkään enää montaa kertaa mahdollisuutta, koska tulee kukkaronpohja ja ikä vastaan hyvin äkkiä.
Koska sä saat ne kaapit? Joko sä jätät hyllytilaa vauvanvaatteille ;) ?
Kohta piikille. Mies ei ole nyt paikalla ja pitää itse sekoitella aineet eikä se onnistu multa yhtä sujuvasti kuin mieheltä. Hän on varmasti ollut sairaanhoitaja entisessä elämässään ;D
Hyvää yötä ja kauniita unia :)
Plääh, painossa ei mitään muutoksia elikkäs ei taida satanen alittua vielä maanantaihin mennessä, mutta ei se mitään, silti aikataulussa mennään.
Tätikin voisi tulla aikataulussa nyt kerrankin. Eilen kyllä mulle tuli se menkkoja edeltävä tarmonpuuska illalla, oli pakko pestä parvekelasit eli sen mukaan pitäisi kyllä alkaa tänään tai huomenna. Onko teillä ennen menkkoja tuollaisia tarmon puuskia?
Ei varmaan tuo painokaan laske kun menkkoja pukkaa, vähän turvottaa alavatsaakin. Saas nähdä mitä nuo hormonit tekee painolle. Viime kerralla en niin seurannut painoa, joten en muista. Voisin kyllä kuvitella, että ainakin loppuvaiheessa tulee sitä nesteturvotusta kun niitä rakkuloita kasvaa toivottavasti vähän enemmän. No, sittenhän sen näkee.
Tänään muutekin parempi olo. Olin eilen jotenkin aivan oudon uuvahtanut päivällä. Multa tosin poistui elämästä yksi erittäin iso stressitekijä, joten saattoi johtua myös siitä, helpotus vei voimat hetkeksi. Yksi läheiseni on aiheuttanut murhetta mieleeni, mutta nyt hän sai asiansa about kuntoon eikä minun tarvitse enää murehtia ja huolehtia hänenkin jaksamisestaan. On se kumma, miten pitää kaikkien ihmisten murheet kantaa omilla hartiolla. Mutta kun ei osaa olla välittämättäkään kun kyseessä on läheinen ihminen. Anyway, nyt helpottaa ja ressitekijät minimoitu joten tervetuloa vauva.
Kaapit tulee viikolla 35 eli niin sopivaan saumaan kun silloin olisi menossa juuri ne piinaviikot kun ei vielä pääse testaamaan. Elikkäs kivaa puuhaa viemässä ajatuksia muualle. Kaappi on suunniteltu selkäystävälliseksi ja siinä on nyt enenmmän myös pieniä hyllyjä (hih vauvanvaatteille) kunpa pääsisi niitä jo tayttämään.
voi mun kaveri sai tyttövauvan keväällä ja hän on säästänyt mulla paljon vaatteita ja yhdet vaunut vaikka parvekkeelle tai normikäyttöön, kun oli ylimääräiset heillä. Hän jo kyselle koska voisivat tuoda ne mulle. Olisi ihanaa ottaa tavarat jo vastaan, mutta jos minulle käykin huonosti niin sitten harmittaa katsella vauvantarvikkeita. Ja vanha uskomushan on, ettei mitään pitäisi ostaa ennen kun on varmaa vauvan tulo, tietää huonoa onnea. Mutta onko se sama asia jos saa kierrätettyä tavaraa eikä osta itse mitään;-D
Tuuli, onko piikityksestä tullut sinulle mitään sivuvaikutuksia?
Loistavaa päivää!
Kyllä nyt kelpais tädin tulla, kun on niin siistiäkin tuollaisen tarmonpuuskan jälkeen ;D Mulle vastaavanlainen puuska tulee yleensä sen vierailun jälkeen, mutta ei mitenkään säännöllisesti.
Ei mulla ole ollut muita sivuvaikutuksia kuin se ensimmäisen päivän päänsärky. Ja tahtoisin kyllä uskoa, että ne turvottaakin, kun paino ei laske, mutta siinä asiassa on lienee etsittävä syyllistä ihan vain peilistä ;) On tullut syötyä kakunjämät ja lahjakarkkeja, joten ilmeisesti ne siellä vaa'alla näkyy. Tuon toisen lahjakarkkipussin pistän kyllä suosiolla roskikseen, ettei tule syötyä niitä, vaikkei ole edes kovin hyviä.
Hyvä saada piinaviikoille jotain muuta ajateltavaa. Mulla on nyt paljon taloyhtiöhommia tiedossa, kun aloitin hallituksen puheenjohtajana ja taitaa tulla isännöisijän vaihto eteen. Teettää vähän ylimääräistä hommaa.
Jos se sun kaveri säilyttäis niitä vaunuja ja vaatteita itsellään sua varten, niin eihän siitä sitten voi tulla huonoa onnea ;) Mä en ole hankkinut mitään valmiiksi, mutta kaikki asiat nimistä uusiin sisustusratkaisuihin on jo kyllä valmiiksi mietittynä :D Nokkamukin voisin ostaa, kun se olis hyvä väline täytekakun kostutukseen ;)
Nyt päivän puuhiin. Taidan aloittaa lenkillä. Mukavaa perjantaita!
nyt on apteekissa käyty ja hormonit valmiina, enää tätiä puuttuu.
Varsin tarmokas aamu mulla, kaks koiran lenkkiä, apteekki ja kauppareissu tehtynä ja kello on vasta kymmenen. Kohtahan voi jo käydä päikkäreille;-)
Juu, nokkamukin voit Tuuli aivan hyvin ostaa kun se käy moneen asiaan. Ei siis tuo huonoa onnea.
Jos ottaisin ne vaunut jo etukäteen niin joutuisin säilyttämään niitä häkkikellarissa ja siitähän tulisi naapureilta heti kyselyjä. Selitä siinä sitten, että eikä kööö, ne on vaan säilytyksessä mulla;-)
Mitäs sitten keksis? Pitäisköhän väsätä joku salaatti jo valmiiks lounaalle...ruoka aina mielessäin;-DD
Mä vähän autoin sua ;D
Voi, nyt minuun iski se voimattomuus. Heräsin kyllä aikaisin, mutta nukahdin uudelleen. En mä missään lenkillä ole käynyt. En meinannut illalla saada unta, kun mietin yhtä kivaa asiaa, ja nyt se sitten kostautuu.
Mitenköhän siellä Tinskulla on mennyt? Maltoitko odottaa punnitusta lauantaille?
Hirvee nälkä...täytyy mennä kaivelemaan kaappeja. Ja ruoka on aina mielessä siksi, että hyvä ruoka, parempi mieli ja nyt sitä hyvää mieltä tarvitaan ;)
SAanko taas valittaa? Mulla on edelleen huono olo, heikottaa, väsyttää ja välillä oikein alkaa vapisuttamaan. äitykkä tuo kohta sokeriliuskatestejä jos mun sokeriarvot jotenkin vaikka heittelee. Odottelen myös soittoa lekurilta kun mulla on myös kilpirauhaslääkitys kun olen sairastanut aiemmin kilpparisyövän, joten josko annostus olisi liian iso kun näin tärisyttää. Jaa lekuri tuossa välissä jo soittikin ja veriarvot on ihan ok. Sokerikin oli ok. Onkohan mulla niskat taas sen verran tukossa, ettei veri kierrä päähän. uuah. Toisaalta olo helpottuu siksi aikaa kun teen jotain kivaa eli taitaa olla psyykkistä, pelkään vissiin taas jotain. Vielä odotan yhtä puhelua kardiologilta joka toivottavasti antaa viimeisen luvan vauvan tekoon, sydämen osalta. Ehkä mua jännittää kaikki tämä, että pääkin on ihan pyörällä. Sorry nyt tämä vuodatus taas kerran.
Hui keskiviikkohan on jo ihan kohta, mahtavaa!
Vitsit olen niin onnellinen, että on tämä palsta minne voi avautua ja te ihanat ihmiset jaatte kanssani tämän kaiken. Oma kaveripiirini on kovin sinkkuvoittoista tai sitten jo vanhempia lapsia. Eli ei ole oikein ketään, joka olisi samassa tilanteessa kuin minä. Eikä varsinkaan ketään sellaista, joka olisi kärsinyt lapsettomuudesta. joten kiitos, että olette olemassa.
Tehdäänkö Tuuli sulle siten tuoresiirto heti keräyksen jälkeen? Laitetaanko yksi vai kaksi? Pähkäiltiin aiemmin keväällä lääkärin kanssa, että jos tulee ivf eteen, niin kannattaisiko siirtää yksi vai kaksi. Lääkärikään ei oikein ollut varma. Tuntuisi, etten ehkä näillä vaivoillani jaksaisi kahden kanssa, mutta toisaalta mielummin kaksi kun ei yhtään. Sikäli mikäli edes rakkulani hedelmöittyvät ym ym. Aika tavallista vissiin on siirtää kaksi. Uuaah, kunpa olisi se kristallipallo, mistä katsella tulevaa...