Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi herrajumala nyt täytyy tehdä jotain! Vaaka näytti

Vierailija
15.07.2010 |

tänä aamuna kun pitkästä aikaa mittasin että olen lihonut 5kg! Siis tiesin että kesällä on tullut nyt vähän herkuteltua, mutta 5kg tällaisessa lyhyessä ihmisessä on ihan hurjasti! Kuka alkaa kanssani laihduttamaan? Paino on nyt 53kg ja tavoite on 48kg. Nyt otetaan niskasta kiinni itseämme, onko muita joilla 5kg liikaa, laihdutetaanko yhdessä?

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa on hyvin, nro 8. :)

Aamupainoni oli tänään 50,6kg! Ilmeisesti tämä proteiinien lisääminen toimii erityisen hyvin? Olen nimittäin syönyt nyt enemmän niitä proteiineja, ja vaikka kaloreita ei ole ollut yhtään sen enempää niin niitä proteiineja oli eilenkin 65g. Eli kiitti neuvoista!

t. AP

Vierailija
42/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jaksan vetää hät hätää ehkä yhden oikeaoppisen leuanvedon... Mutta punnerruksia ja ojentajapunnerruksia teenkin sitten helposti sen kolmisenkymmentä :)

Leuanvetoennätys on 13, normaali päiväannos 7 tai 8. Mutta se on vaatinut paljon harjoittelua, en minäkään 10 vuotta sitten saanut kuin hyvänä päivänä sen yhden. Viime vuodet leuanveto on kuulunut aamurutiineihin. Mikä lie entisen rimpulakäsivarren pakkomielle. ;) Punnertaminen sitten ei ole ollenkaan minun lajini, en ole varmaan vuoteen edes kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että kun syö yhden päivän normaalisti (esim. käy ystävillä grillaamassa, syö myös leipää ja jälkiruokaa) niin paino nousee helposti ainakin 1-2 kg yhden päivän seurauksena. Tämä tulee yksinkertaisesti suolan ja hiilareiden aiheuttaman nesteen (normaalin) kerääntymisen vuoksi. Siksi AP:n laihduturuokavalio saa aikaan sen, että normaaliin syömiseen on todella vaikea palata pitkiin aikoihin, koska jokaisen normaalin syömisen jälkeen on taas alettava laihdutus.

AP:n kannattaisi ehdottomasti lisätä syömistä vähintaan 1000 kcal päivässä - tämä voi aiheuttaa sen, että muutamaan päivään paino ei laske (saat hieman menettämiäsi nesteitä takaisin), mutta sen jälkeen alat toivottavasti laihtua läskiä eikä vettä.

Vierailija
44/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että kun syö yhden päivän normaalisti (esim. käy ystävillä grillaamassa, syö myös leipää ja jälkiruokaa) niin paino nousee helposti ainakin 1-2 kg yhden päivän seurauksena. Tämä tulee yksinkertaisesti suolan ja hiilareiden aiheuttaman nesteen (normaalin) kerääntymisen vuoksi. Siksi AP:n laihduturuokavalio saa aikaan sen, että normaaliin syömiseen on todella vaikea palata pitkiin aikoihin, koska jokaisen normaalin syömisen jälkeen on taas alettava laihdutus. AP:n kannattaisi ehdottomasti lisätä syömistä vähintaan 1000 kcal päivässä - tämä voi aiheuttaa sen, että muutamaan päivään paino ei laske (saat hieman menettämiäsi nesteitä takaisin), mutta sen jälkeen alat toivottavasti laihtua läskiä eikä vettä.

eli en ole mitenkään täällä kuivumassa. Ja kuten sanonut olen jo niin tämä on toiminut minulla ennenkin, miksei nyt? Tosin sillä kertaa en nyt noista proteiineista tiennyt, mutta eikös se nyt ole vain plussaa että nyt tiedän senkin. Ja jos söisin 1800-1900 kaloria päivässä niin en laihtuisi, vaan lihoisin. Koska en saa millään syötyä tavallista ruokaa niin paljon, vaan siihen on sitten syötävä sellaisia herkkuja jotka sisältävät paljon kaloreita, koska esim. näitä ruokia mitä nyt syön, en todellakaan jaksaisi syödä niin paljon että tulisi täyteen tuo kalorimäärä.

t. AP

Vierailija
45/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihminen kuivuu, jos ei juo. Mutta jos laihduttaa niin, että jättää sekä suolan että hiilarit pois ja syö samalla hyvin vähän, niin laihtuminen ei ole mitään läskien karistamista vaan kyse on pelkästään nesteen poistumisesta kudoksista. Myös elimistön rasvakudoksessa on runsaasti nestettä, joten toki voi tuntua siltä, että vatsamakkara pienenee, tosin se varsinainen rasvakudos ei katoa mihinkään. Ja kun syö yhden kerran suht koht normaalisti ja juo samalla nestettä, niin kaikki "kilot" tulee saman tien takaisin (kun ne ei ole koskaan mihinkään lähteneet), koska suola ja hiilarit sitoo nesteen takaisin kudoksiin.

Eli todellakin kannattaa lisätä syöminen vähintään 1000 kcal päivässä ja syödä monipuolisesti, niin voit päästä "oikeaan laihdutukseen", jolloin laihdut läskistä, ei lihaksista ja nesteistä.

Lisäksi, mikäli oikeasti lihot 1800-1900 kcal päivässä, kannattaa miettiä mikä aineenvaihdunnassa mättää - jopa kaltaisen kevyen naisen pitäisi pysyä samassa painossa tai laihtua 1800-1900 kcal syömisellä. Ehdottomasti kannattaa lisätä liikuntaa reippaasti sekä samalla huolehtia riittävästä ravinnon saamisesta, jotta aineenvaihdunta pääsisi normaalin ihmisen tasolle.

Vierailija
46/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihminen kuivuu, jos ei juo. Mutta jos laihduttaa niin, että jättää sekä suolan että hiilarit pois ja syö samalla hyvin vähän, niin laihtuminen ei ole mitään läskien karistamista vaan kyse on pelkästään nesteen poistumisesta kudoksista. Myös elimistön rasvakudoksessa on runsaasti nestettä, joten toki voi tuntua siltä, että vatsamakkara pienenee, tosin se varsinainen rasvakudos ei katoa mihinkään. Ja kun syö yhden kerran suht koht normaalisti ja juo samalla nestettä, niin kaikki "kilot" tulee saman tien takaisin (kun ne ei ole koskaan mihinkään lähteneet), koska suola ja hiilarit sitoo nesteen takaisin kudoksiin. Eli todellakin kannattaa lisätä syöminen vähintään 1000 kcal päivässä ja syödä monipuolisesti, niin voit päästä "oikeaan laihdutukseen", jolloin laihdut läskistä, ei lihaksista ja nesteistä. Lisäksi, mikäli oikeasti lihot 1800-1900 kcal päivässä, kannattaa miettiä mikä aineenvaihdunnassa mättää - jopa kaltaisen kevyen naisen pitäisi pysyä samassa painossa tai laihtua 1800-1900 kcal syömisellä. Ehdottomasti kannattaa lisätä liikuntaa reippaasti sekä samalla huolehtia riittävästä ravinnon saamisesta, jotta aineenvaihdunta pääsisi normaalin ihmisen tasolle.

että se 12kg minä laihdutin tällä samalla tavalla synnytyksen jälkeen, ei lähtenyt pelkistä nesteistä, tai jos lähtikin niin ihan hyvä, sillä silloin minussa oli 12 litraa ylimääräisiä nesteitä... Hih.

Ja en tosiaan tiedä minkä verran kaloreita on normaalissa ruokavaliossani, kun en ole koskaan laskenut. Jotenkin vaan tuntuu että en millään jaksaisi syödä päivässä ainakaan tällä ruokavaliolla kahta kertaa näin paljon kun nyt syön... ? En sitten tiedä. Mutta aineenvaihduntani on kyllä erinomainen, ainakin jos sillä tarkoitat siis vatsan toimintaa? Vatsa toimii aivan normaalisti tälläkin hetkellä vaikka ruokavalio on aika pieni.

Suolaa en muuten syö kovin paljon ensinkään, en siis käytä sitä normaalistikaan esim kokkauksessa vaan lähinnä mausteita.

Mitenkähän, jos tämä mikä minulta on lähtenyt niin on sitten nestettä, niin kuinka pitkälle sitä oikein sitten riittää? Kun nytkin on lähtenyt jo 2,4kg aloituksesta. Vai voiko sitten olla että se mikä minuun on 3kk aikana kertynytkin, 5kg, niin on lähinnä niitä nesteitä?

t. AP

Vierailija
47/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ap:tä niin paljon moititaan ja ihmetellään syömisten vähyyttä. Itselläni on ihan ravintoasiantuntijoiden mukaan normaali kcal määrä vuorokaudessa vajaa 1600 silloin kun työ on kevyttä ja en harrasta muuta kuin hieman hyötyliikuntaa. Jos harrastan liikuntaa niin määrä nousee hieman, mutta edes raskaalla työllä ja rankalla liikunnalla se ei ole kuin vajaa 2000 kcal/vuorokausi. (Tämä siis normaalipainossani joka on se 54kg). Joten minä en ainakaan laihtuisi syömällä 1500 kcal vuorokaudessa.

Minäkin olen pieni, hento ja siro ruumiinrakenteeltani, käteni on samankokoinen (kämmen ja sormet) kuin alakouluikäisillä, rintakehän ympärys rintojen alta 67cm. En näytä liian laihalta silloin kuin painan tuon verran, kukaan ei koskaan arvaa painoani, sillä näytän terveen hoikalta. Lihasta minulle ei tahdo kertyä vaikka söisin lisäproteiinia ja treenaisin ahkerasti salilla, kokeiltu on ihan fysioterapeutin ohjeilla. Joten en halua lihoa kun kaikki lisäkilot ovat läskiä.

Tänään on mennyt myös aika hyvin, tosin vain hyötyliikuntaa mutta huomenna onkin sitten kuntoilupäivä jälleen edessä.

Kiitoksia ap:lle kannustuksesta ja tsemppiä omaan urakkaasi. Ensi kesänä aion mahtua samoihin housuin kuin viime vuonna, tänä vuonna melkein kaikki kiristävät.

T:nro 8

Vierailija
48/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aamupaino tänään 51,1kg! Olen erittäin tyytyväinen, varsinkin kun sitä on sieltä aloituksesta lähtenyt 1,9kg! Eli siis siitä torstaista jolloin aloitimme ja puntari näytti aamulla kamalaa 53,0kg lukemaa. Silloin oli pakko herätä tekemään jotakin. Onneksi teitä lähti mukaan niin ei tarvitse yksin. :)

Tässä syömiseni kalorittain:

Perjantai: 744kcal

Lauantai: 955kcal

Sunnuntai: 1094kcal

Maanantai: 772kcal

Tiistai: 823kcal

Keskiviikko: 958kcal

Torstai: 526kcal

Ja vaikka muuta epäilittekin niin näin jälkeenpäin katsottuna olen kyllä useimpina päivinä saanut tuon n. 50g proteiinia täyteen. Mutta toki eilen vaikka kaloreita vähiten niin tuli sitten proteiinia eniten, kun tiesin mistä sitä saa ja paljonko pitää olla.

Vyötärönkin mittasin tuossa ja 1cm on viikon aikana lähtenyt.

Näin siis minulla menee, eli ihan hyvin.

t. AP

Vierailija
49/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yhtään perehtynyt sen neuvoihin ja toimintaperiaatteisiin? Ihan sillä ajattelin, kun et tiennyt proteiineista ym. ennen kuin täällä siitä huomautettiin. Siellähän neuvotaan tosi hyvin, mitä kannattaa syödä, ja kun kirjaa syömisiä, ne laatupallot ja se ns. piirakka kertoo kyllä heti, jos on jotain pielessä syömisten suhteen.

Ja jos olet yhtään perehtynyt kiloklubiin, tiedät myös sen, että liian vähillä kaloreilla kroppa vetää säästöliekin päälle, eli alkaa pitää kiinni jokaisesta grammasta kun luulee että nälänhätä uhkaa. Ja silloin ei paino laske. Menee vain kroppa sekaisin.

Olen samaa mieltä, että korjausliike kannattaa tehdä heti, kun huomaa painon nousseen, ei vasta sitten kun huomaa että on tullut 10kg ylimääräistä. Itsekin tässä korjaan vähän loman aikana repsahtaneita syömisiä ja juomisia. Mutta nälkäkuurille en enää suostu, kiloklubissa olen oppinut terveelliset elämäntavat joihin on helppo palata ja pitää ne pysyvästikin yllä, jos nyt ei satu lomareissulla menemään vähän lekkeriksi ;)

Kiloklubin ohjeilla paino toki putoaa hitaammin, mutta pysyy myös varmemmin poissa. Olen niin monet kerrat ollut kaikenlaisilla nälkäkuureilla ja paino on kyllä pudonnut useita kiloja viikossa, mutta riittää kun yhtenä päivänä syö normaalisti (ei mässäten vaan normaalisti) niin paino nousee...

Vierailija
50/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivän ateria, lounas tai päivällinen voisi olla hapankorpun sijaan reilu salaatti. Siis kunnon annos salaattia (lautasellinen), siihen öljy-kastike, raejuustoa, tuota salad-mixiä mitä jo suositeltiin, ehkäpä kanaa, kananmunaa tms jos tykkäät niin saat proteiinia > nälkä pysyy pitempään poissa etkä laihduta lihaksia. Ja saa sen salaatin kanssa toki sen hapankorpunkin syödä, mutta et millään saa edes muutamaa sataa grammaa kasviksia päivässä, jos laitat vain leivän päälle jotain kurkkua ja syöt luumun illalla tms.

Tuollaisen salaattiannoksen kun vetää niin nälkä pysyy pitkään loitolla!

Vierailija
51/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yhtään perehtynyt sen neuvoihin ja toimintaperiaatteisiin? Ihan sillä ajattelin, kun et tiennyt proteiineista ym. ennen kuin täällä siitä huomautettiin. Siellähän neuvotaan tosi hyvin, mitä kannattaa syödä, ja kun kirjaa syömisiä, ne laatupallot ja se ns. piirakka kertoo kyllä heti, jos on jotain pielessä syömisten suhteen. Ja jos olet yhtään perehtynyt kiloklubiin, tiedät myös sen, että liian vähillä kaloreilla kroppa vetää säästöliekin päälle, eli alkaa pitää kiinni jokaisesta grammasta kun luulee että nälänhätä uhkaa. Ja silloin ei paino laske. Menee vain kroppa sekaisin. Olen samaa mieltä, että korjausliike kannattaa tehdä heti, kun huomaa painon nousseen, ei vasta sitten kun huomaa että on tullut 10kg ylimääräistä. Itsekin tässä korjaan vähän loman aikana repsahtaneita syömisiä ja juomisia. Mutta nälkäkuurille en enää suostu, kiloklubissa olen oppinut terveelliset elämäntavat joihin on helppo palata ja pitää ne pysyvästikin yllä, jos nyt ei satu lomareissulla menemään vähän lekkeriksi ;) Kiloklubin ohjeilla paino toki putoaa hitaammin, mutta pysyy myös varmemmin poissa. Olen niin monet kerrat ollut kaikenlaisilla nälkäkuureilla ja paino on kyllä pudonnut useita kiloja viikossa, mutta riittää kun yhtenä päivänä syö normaalisti (ei mässäten vaan normaalisti) niin paino nousee...

Mutta en millään saa niitä ympyröitä koskaan vihreiksi, kun syön ihan liian vähän. No kuituympyrä useimmiten on ainakin keltainen ja herkut vihreällä, mutta noita kahta muuta en kovinkaan usein saa täyteen. Ja siinä tosiaan on tuo piirakka mutta siinä ei sanota että kuinka ne osat pitäisi sijoittua, tai minä ainakaan en ole hoksannut.

Minä olen laihduttanut tällä samalla tavalla kyllä raskauskilot pois, ja kyllä ne on pysyneet aika lailla poissa, kun en herkuttele ja mässytä päivittäin niinkun tänä kesänä on tullut tehtyä.

t. AP

Vierailija
52/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 48 kiloa tuntuu vähältä. Miehen sisko kanssa rupesi vahtaamaan painoaan ja saikin anoreksian vaivaksi ja hän on kuitenkin vähän alle 30-vuotias. Todella hentoinen ja pikkuinen ja nyt ei voi pitää lyhythihaista paitaakaan, kun on niin sairaan laiha. Ei siis koskaan ole ollut lihava, mutta laihdutus ja kuntosali teki sen, että sairastu. Anoppi tosi huolissaan tytöstään, kun kaiken kukkuraksi kuukautiset hävisi ja olisi tuo lastensaantikin vasta edessä, mutta toivottavasti meidän poika saa serkkuja joskus vaikka onkin jo paremmassa kunnossa.

Tämä opetukseksi niille, että näinkin voi käydä ja miettikää ihan oikeesti kannattaako laihduttaa vaan miettikää niitä oikeanlaisia ruokailutottumuksia.

Vierailija
53/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn olla vaikka koko päivän syömättä tuntematta juurikaan nälkää. Tietenkään se nyt ei ole kovin hyvä ajatus, enkä nyt sellaista aio edes yrittää, mutta varsinaisesta näläntunteesta kärsin kovin harvoin ylipäänsä siis. :D

t. AP

Vierailija
54/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 48 kiloa tuntuu vähältä. Miehen sisko kanssa rupesi vahtaamaan painoaan ja saikin anoreksian vaivaksi ja hän on kuitenkin vähän alle 30-vuotias. Todella hentoinen ja pikkuinen ja nyt ei voi pitää lyhythihaista paitaakaan, kun on niin sairaan laiha. Ei siis koskaan ole ollut lihava, mutta laihdutus ja kuntosali teki sen, että sairastu. Anoppi tosi huolissaan tytöstään, kun kaiken kukkuraksi kuukautiset hävisi ja olisi tuo lastensaantikin vasta edessä, mutta toivottavasti meidän poika saa serkkuja joskus vaikka onkin jo paremmassa kunnossa. Tämä opetukseksi niille, että näinkin voi käydä ja miettikää ihan oikeesti kannattaako laihduttaa vaan miettikää niitä oikeanlaisia ruokailutottumuksia.

nyt mihinkään anoreksiaan sairastumassa, ja toistan nyt vielä sadannen kerran että tuo 48 kiloa on ihan normaalipainoni, olen siis suurimman osan elämästäni ollut siinä painossa, eikä siinä painossa pysyminen ole minulle mikään hirveä ponnistus, vaan pysyn siinä ihan itsestään. En normaalisti katsele syömisiäni enkä edes kiellä herkkuja, enkä ajattele painoani ollenkaan, silloin kun se on kunnossa.

t. AP

Vierailija
55/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pitää toistella koko ajan, että se on normaalipaino kuulostaa aika hullulta ja varsinkin kun tuon painoisen ei tarvitse laihduttaa, jos paino kerta pysyy siinä ihan itsestään. Eiköhän ne ilman laihduttamista ajan kanssa paino taas normalidsoidu. Itse olen kanssa joskus laihduttanut ja itse asiassa laihduttamisella ei saada pysyviä tuloksia vaan painon sahausta edes takaisin. Paras keino on katsella ruokavaliota ja tarvittaessa kysyä ravintoterapeutilta neuvoa oikeanlaisessa ruokavaliossa.

koska 48 kiloa tuntuu vähältä. Miehen sisko kanssa rupesi vahtaamaan painoaan ja saikin anoreksian vaivaksi ja hän on kuitenkin vähän alle 30-vuotias. Todella hentoinen ja pikkuinen ja nyt ei voi pitää lyhythihaista paitaakaan, kun on niin sairaan laiha. Ei siis koskaan ole ollut lihava, mutta laihdutus ja kuntosali teki sen, että sairastu. Anoppi tosi huolissaan tytöstään, kun kaiken kukkuraksi kuukautiset hävisi ja olisi tuo lastensaantikin vasta edessä, mutta toivottavasti meidän poika saa serkkuja joskus vaikka onkin jo paremmassa kunnossa. Tämä opetukseksi niille, että näinkin voi käydä ja miettikää ihan oikeesti kannattaako laihduttaa vaan miettikää niitä oikeanlaisia ruokailutottumuksia.

nyt mihinkään anoreksiaan sairastumassa, ja toistan nyt vielä sadannen kerran että tuo 48 kiloa on ihan normaalipainoni, olen siis suurimman osan elämästäni ollut siinä painossa, eikä siinä painossa pysyminen ole minulle mikään hirveä ponnistus, vaan pysyn siinä ihan itsestään. En normaalisti katsele syömisiäni enkä edes kiellä herkkuja, enkä ajattele painoani ollenkaan, silloin kun se on kunnossa.

t. AP

Vierailija
56/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hiilareita 40%, rasvaa 30% ja proteiinia 30%. Itselläni suurin opettelu oli tuossa että sai rasvaa 30% ja vieläkin on päiviä, että tekee tiukkaa saada se vähimmäissuositus 25%.

Syön nykyään aamupuuron voisilmällä, raejuustolla ja marjoilla, sekä sitä öljyistä salaatinkastiketta. Oli tiukassa painonvartijoiden ei missään tapauksessa rasvaa-opit, mutta onneksi olen sisäistänyt nämä kiloklubin oikeasti terveelliset elämäntavat. Ihminen tarvitsee rasvaa ruokavalionsa! Ja proteiinia ja kasviksia! Ihan normaalilla ruokavaliolla pärjää ja laihtuu, kun vähän miettii. Painonvartijoiden opit oli kyllä tooosi huonot, ei neuvottu syömään oikein, vain sillä oli väliä että pisteet ei ylittyny, ja sehän olikin tuollainen alle 1000 kalorin nälkäkuuri, jolla kukaan ei voi pisemmän päälle elää. Ja kun ei opi syömään oikein, laihduttuaan palaa samaan vanhaan ja lihoo ja kierre on valmis. PV:ssa oli ihan sama jos söi suklaapatukan, sitten vain jätti päivällisen syömättä. Tai joku ihme sääntö ettei saa syödä enempää kuin kolme mandariinia päivässä, mutta silti voit syödä viinerin jos pisteet riittää eli jätät sen päivällisen syömättä. Terveellistäkö? En IKINÄ enää palaa tällaisiin oppeihin. Jos syön kylässä sen viinerin, syön sen mutta en jätä kunnon ruokaa (tai ruokaisaaa salaattia) sen takia syömättä. Seuraavana päivänä palaan normaaliin n. 1600 kalorin päiväohjelmaan enkä mieti eilistä kyläreissua.

Alapa nyt oikeasti syödä edes 1200-1500 kaloria päivässä, lisäät aamupuuron ja tuon yllä neuvotun salaatin ruokalistaan, välipalaksi rahkaa (marjoilla tms) ja katsot miltä pallot ja piirakat sitten näyttää!

Vierailija
57/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hiilareita 40%, rasvaa 30% ja proteiinia 30%. Itselläni suurin opettelu oli tuossa että sai rasvaa 30% ja vieläkin on päiviä, että tekee tiukkaa saada se vähimmäissuositus 25%. Syön nykyään aamupuuron voisilmällä, raejuustolla ja marjoilla, sekä sitä öljyistä salaatinkastiketta. Oli tiukassa painonvartijoiden ei missään tapauksessa rasvaa-opit, mutta onneksi olen sisäistänyt nämä kiloklubin oikeasti terveelliset elämäntavat. Ihminen tarvitsee rasvaa ruokavalionsa! Ja proteiinia ja kasviksia! Ihan normaalilla ruokavaliolla pärjää ja laihtuu, kun vähän miettii. Painonvartijoiden opit oli kyllä tooosi huonot, ei neuvottu syömään oikein, vain sillä oli väliä että pisteet ei ylittyny, ja sehän olikin tuollainen alle 1000 kalorin nälkäkuuri, jolla kukaan ei voi pisemmän päälle elää. Ja kun ei opi syömään oikein, laihduttuaan palaa samaan vanhaan ja lihoo ja kierre on valmis. PV:ssa oli ihan sama jos söi suklaapatukan, sitten vain jätti päivällisen syömättä. Tai joku ihme sääntö ettei saa syödä enempää kuin kolme mandariinia päivässä, mutta silti voit syödä viinerin jos pisteet riittää eli jätät sen päivällisen syömättä. Terveellistäkö? En IKINÄ enää palaa tällaisiin oppeihin. Jos syön kylässä sen viinerin, syön sen mutta en jätä kunnon ruokaa (tai ruokaisaaa salaattia) sen takia syömättä. Seuraavana päivänä palaan normaaliin n. 1600 kalorin päiväohjelmaan enkä mieti eilistä kyläreissua. Alapa nyt oikeasti syödä edes 1200-1500 kaloria päivässä, lisäät aamupuuron ja tuon yllä neuvotun salaatin ruokalistaan, välipalaksi rahkaa (marjoilla tms) ja katsot miltä pallot ja piirakat sitten näyttää!

ja ihan siksi toistelen täällä että se on normaalipainoni kun se kokoajan kyseenalaistetaan. Ymmärrän kyllä että nykyään pidetään vähän pyöreämpiä ihan normaaleina mutta minä en pidä.

Kunhan saan laihdutettua takaisin omaan painooni, alan toki syödä normaalisti, eli ihan niinkun olen aina ennenkin, TÄTÄ KESÄÄ LUKUUNOTTAMATTA syönyt. Ei hajuakaan paljonko siinä ruokavaliossa on kaloreita tai muuta, se johtuu siitä että ei minun tarvitse niitä silloin laskeskella kun pysyn muutenkin siinä painossa.

On varmasti totta, että jos ei opi syömään oikein niin alettuaan syödä normaalisti palaa siihen isompaan painoon takasin, mutta minulle ei käy niin, ihan sen takia että olen pysynyt tavallisella ruokavaliolla siinä omassa painossani ihan hyvin. Katsokaas kun tämän viimeisen n.3kk ruokavalioni on ollut EPÄTAVALLINEN, en siis normaalisti syö niin paljon herkkuja ja liiku niin vähän. En nyt ala tähän erittelemään syitä että miksi en ole pystynyt liikkumaan normaalisti ja on tullut syötyä enemmän, mutta pointtina siis se, että en syö sillä tavalla normaalisti.

t. AP

Vierailija
58/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä monet tässä yrittää eri tavoin sanoa. Tuo laihdutustapa ei ole missään tapauksessa järkevä, saat ne kilot takaisin kun alat syödä normaalisti. Kilo rautalankaakaan ei taida riitää.

Vierailija
59/161 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä monet tässä yrittää eri tavoin sanoa. Tuo laihdutustapa ei ole missään tapauksessa järkevä, saat ne kilot takaisin kun alat syödä normaalisti. Kilo rautalankaakaan ei taida riitää.

mutta ehkä en usko siksi että niin ei ole käynyt aiemminkaan... Joten miksi kävisi nyt? No, kyllähän se toki nähdään, ja ehkä siinä sitten tällä kertaa käy niin. On vain niin vaikea uskoa kun laihdutin raskauskilot 12kg ihan yhtä nopeasti pois 2,5 vuotta sitten 8 viikossa ja ne eivät olleet tulleet takaisin vielä viime kevääseen mennessä. Ehkä raskauskilot sitten ovat eri asia, en minä mikään ekspertti näissä asioissa tietenkään ole, myönnettäköön.

t. AP

Vierailija
60/161 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Paino on henkilökohtainen asia. Ei kuulu muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi