Toivon että Suomeen saataisiin sukupuolineutraali avioliittolaki!
Kommentit (79)
http://www.ksml.fi/mielipide/artikkelit/mit%C3%A4-avioero-maksaa/17460
Väestöliiton toimitusjohtaja Helena Hiilan mukaan Eronneisuudella on merkittävät inhimilliset seuraukset sekä vanhemmille että lapsille. Perheille ja yhteiskunnalle koituu merkittäviä taloudellisia vaikutuksia avioeroista. Karkeasti arvioiden yksinhuoltajille maksettavat tuet olivat vuonna 2005 noin 420 miljoonaa euroa. Lisäksi asuntojen tarve kaksinkertaistuu, terveydenhuollon ja koulutoimen kulut kasvavat. Esimiehet näkevät kriisiytyneiden pariskuntien työtehon laskun. Puolisoille itselleen ero kasvattaa huomattavasti elinkustannuksia. Riitaisassa erossa maksetaan juristeille mittavia summia.
<a href="http://www.ksml.fi/mielipide/artikkelit/mit%C3%A4-avioero-maksaa/17460" alt="http://www.ksml.fi/mielipide/artikkelit/mit%C3%A4-avioero-maksaa/17460">http://www.ksml.fi/mielipide/artikkelit/mit%C3%A4-avioero-maksaa/17460<…; Väestöliiton toimitusjohtaja Helena Hiilan mukaan Eronneisuudella on merkittävät inhimilliset seuraukset sekä vanhemmille että lapsille. Perheille ja yhteiskunnalle koituu merkittäviä taloudellisia vaikutuksia avioeroista. Karkeasti arvioiden yksinhuoltajille maksettavat tuet olivat vuonna 2005 noin 420 miljoonaa euroa. Lisäksi asuntojen tarve kaksinkertaistuu, terveydenhuollon ja koulutoimen kulut kasvavat. Esimiehet näkevät kriisiytyneiden pariskuntien työtehon laskun. Puolisoille itselleen ero kasvattaa huomattavasti elinkustannuksia. Riitaisassa erossa maksetaan juristeille mittavia summia.
Ihan uskomatonta. Homoilta pitäisi nyt kieltä avioliitto koska voi käydä niin että he eroavat. Voi herranduudelis sentään. Tämä on uutta ja vahvistaa sen käsityksen ettei homovastaisimmat ole oikein viisaita.
tyyliin "muut maksakoon, valtion velövollisuus on korjata minun jäljet, sossusta saa aina rahaa, minä en ole itse mistään vastuussa" jne.
:D))
8.
tyyliin "muut maksakoon, valtion velövollisuus on korjata minun jäljet, sossusta saa aina rahaa, minä en ole itse mistään vastuussa" jne. :D)) 8.
Että heterot saa kyllä elää siivellä mutta homot ei. Ja mihinkähän tämä viisaus sitten oikein perustuu?
teidän vastauksistanne huomaa että siipeily on tuttua, olittepa homoja taikka ei.
En kannata mitään mikä tulee loppupeleissä valtiolle kalliiksi.
8.
En kannata mitään mikä tulee loppupeleissä valtiolle kalliiksi. 8.
loppupeleissä valtiolla kalleimmaksi. Ja ihmiselle inhimillisellä ja henkisellä tasolla. Suomalaisethan just todettiin maailman onnellisimmaksi kansaksi jossain tutkimuksessa tai toiseksi onnellisimmaksi. Varmasti pyrkimyksellä yhteiskunnalliseen tasa-arvoon kaikilla rintamilla on asian kanssa jotain tekemistä.
En tahdo, että kaikki arvot vesitetään ja kaikki on yhtä ja samaa mössöä. Ettei mikään ole enää mitään.
En tahdo, että kaikki arvot vesitetään ja kaikki on yhtä ja samaa mössöä. Ettei mikään ole enää mitään.
Onko kaikki ollut yhtä ja samaa mössöä sen jälkeen kun naisten äänioikeus hyväsykttiin tai orjuus lakkautettiin? Sen ajan uskisten ja konservatiivien mielestä takuulla oli.
niin siinä ei ole kyllä mitään järkeä! Sitten homot saisivat mennä naimisiin minunkin puolesta, mutta muuten olen sitä miltä että heterojenkin avioliitto oikeuksia tulisi rajoittaa.
Vaikea uskoa että suomalaiset ovat maailman onnellisimpia kansoja. Tälläinen ilmasto, suvaistemattomia, ahdistuneita, väkivaltaisia ihmisiä.
Edes sittenkään vaikka homot saisivat ties mitä oikeuksia.
-kirkkoa ei pakoteta vihkimään
-liitolla on joku muu nimi kuin "avioliitto"
suvaistemattomia
Ah tätä itseironian puutetta.
liitolla on joku muu nimi kuin "avioliitto"
Keltainen nauha hihaan, kuvainnollisesti?
heteroja enemmän. Tätä on tutkittu, heillä tiiviit naisverkostot joissa houkutuksia piisaa. Itse tunnen yhden leasboparin, joka meni naimisiin, sai lapsen ja erosi kun toinen alkoi pettää naisverkoston kaverin kanssa(joka tämäkin oli aviossa).
Minun puolesta voi tulla sukupuolineutraaliavioliitto, mielestäni ihmisten pitää olla tasa-arvoisia.
heteroja enemmän. Tätä on tutkittu, heillä tiiviit naisverkostot joissa houkutuksia piisaa. Itse tunnen yhden leasboparin, joka meni naimisiin, sai lapsen ja erosi kun toinen alkoi pettää naisverkoston kaverin kanssa(joka tämäkin oli aviossa). Minun puolesta voi tulla sukupuolineutraaliavioliitto, mielestäni ihmisten pitää olla tasa-arvoisia.
Miksi? Koska ei ole voinut rakentua toisenlaista kulttuuria heterojen päähänpinttymien takia. Todella reilua. Ensin estetään elämästä ns. normaalia elämää ja sitten haukutaan kun ei eletä normaalia elämää.
siihen viittaa myös sanam etymologia. Ei suinkaan mieheen ja naiseen.
Toivon myös adoptio-oikeuden antamista homoseksuaaleille. Hedelmöityshoitoja en kuitenkaan hyväksy, kuten en myöskään heteroille lahjoitetuilla sukusoluilla.
"Miksi? Koska ei ole voinut rakentua toisenlaista kulttuuria heterojen päähänpinttymien takia. Todella reilua. Ensin estetään elämästä ns. normaalia elämää ja sitten haukutaan kun ei eletä normaalia elämää."
Ei niissä naisverkostoissa ole pakko notkua ja nähdä kaikki sateenkaarilasien läpi. Ei kaikki homomiehet biletä Ibizalla tai Jerusalemissa(jossa on kuulemma hyvän näköisiä miehiä), jokainen voi elää kuten haluaa, jos on itsetuntoa.
Sukupuolineutraali avioliitto ehdottomasti, eihän sen kieltämiseen ole mitään tolkullisia perusteita.
Asia erikseen on, että vaaditaanko kirkkoa vihkimään samansukupuolisia pareja. Minusta ei voi velvoittaa, joka uskonnolla on omat sääntönsä, olkoon ne vaikka kuinka älyttömiä.
rakkaushan se on se pääasia avioliitossa, ei se mitä sukupuolta ovat.