Pelottaa millasen sähkölaskun saan. Mulle tuli ilmoitus että multa on peritty 2 vuotta liian vähän.
Kivaa, kun talous on keikahtamaisillaan muutenkin.
Kommentit (21)
Ikävä juttu. Sähkön hintahan on keinottelun väline kuntien ja suuryritysten omistamille sähköyhtiöille. Tavallaan piiloverotusta kansalaisilta. Pörssissä häviää aina loppuasiakas eikä nämä pelurit!
Tuo ei pidä paikkaansa. Miksi joku jaksaa tällaisia aloituksia edes miettiä
Eiks hehku energia tehnyt tota ainaki joskus
Kertoivatko miksi peritty liian vähän? Onko mittari ollut rikki? Voivat pari vuotta takautuvasti laskuttaa, mutta kai se lisäveloitus täytyy jotenkin toteen näyttää.
Teet näin:
1. Soitat asiakaspalveluun (nauhoitat puhelun ja ilmoitat myös siitä heille)
2. Kysyt, Mikä ongelma?
3. Kysyt, kenen virhe?
4. Jos he myöntävät virheensä niin ilmoitat sähköyhtiölle että sinun ei tarvitse maksaa heidän virheistään.
5. Problem solved.
Voi noin tehdä, on niillä oikeus korjata asia. Onpa ikävä tilanne. Varmasti saat maksuaikaa ja ehkä se maksettava ei ole edes kovin iso, kun et ole itse huomannut kahteen vuoteen, että menisi jotenkin erityisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kertoivatko miksi peritty liian vähän? Onko mittari ollut rikki? Voivat pari vuotta takautuvasti laskuttaa, mutta kai se lisäveloitus täytyy jotenkin toteen näyttää.
Kyllä.
Ap
Onko laillista tuollainen edes? Sopimuksessa on hinta ja kulutuksessa on mittarit seurantaa varten. Jokin ei täsmää nyt. Trollaatko,ap?
Vierailija kirjoitti:
Teet näin:
1. Soitat asiakaspalveluun (nauhoitat puhelun ja ilmoitat myös siitä heille)
2. Kysyt, Mikä ongelma?
3. Kysyt, kenen virhe?
4. Jos he myöntävät virheensä niin ilmoitat sähköyhtiölle että sinun ei tarvitse maksaa heidän virheistään.
5. Problem solved.
Ei se ikävä kyllä ihan noin helppoa ole. Yrityksellä on kolme vuotta aikaa laskuttaa alkaen siitä kun saatava on syntynyt. Vaikka sitten kyse olisikin heidän virheestään. Tottakai heidän pitää osoittaa että saatava on todellinen. Mutta sähköyhtiön nyt luulisi pystyvän näyttämään kulutuslukemat yms.
Muutama vuosi sitten oli tapaus jossa ravintola laskutti kuukausia vanhoja laskuja kun maksupäätteessä oli ollut joku vika. Ihan laillista sekin oli.
Ota kulutustietosi ulos Fingridin datahubista (olettaen, että tiedot ovat siellä oikein) ja syötä ne Liukuriin, joka laskee sinulle hinnan pörssisähköllä tai valitsemallasi kiinteällä hinnalla.
Et vaan osaa jos talous keikahtamaisillaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköfirma?
Porvoon Nuijasähkö
Verkkopalveluehdoissa on nämä mittauksen virheiden korjaamiset. Ihan kuka vaan voi sieltä lukea, ei tämä mielipidekysymys ole. Jos virhe olisi toisinpäin, korjauksia voisi tehdä kymmeneltä vuodelta.
Jos on arviolaskutettu mittarin luennan ongelmien takia, niin ei se toteutunut varmasti hirveästi ole, teidän omaan aiempaan kulutukseenhan se arvio perustuu.
Soita nyt asiakaspalveluun, saat varmempaa tietoa ja neuvoja. Samalla saat neuvoteltua maksuaikaa.
Kurja tilanne, mutta tottakai on oikeus laskuttaa todellinen kulutus. Samoin kuin kuluttajalla on oikeus saada virheellinen laskutus korjatuksi toiseen suuntaan.
En lähtisi siis "minähän en maksa mitään"- asenteella liikkeelle, vaan pyytäisin selvityksen miksi virhe tullut (ja voiko tulla jatkossa!) ja onko lukemat nyt varmasti oikein ja pyytäisin/anelisin myös kohtuullistamaan lisälaskua tai vähintäänkin maksuaikaa.
Joko soitit sähköyhtiöön, tuliko iso lasku?
Voiko sen noin tehdä?