Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa millasen sähkölaskun saan. Mulle tuli ilmoitus että multa on peritty 2 vuotta liian vähän.

Vierailija
30.07.2024 |

Kivaa, kun talous on keikahtamaisillaan muutenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen noin tehdä?

Vierailija
2/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sähköfirma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Sähkön hintahan on keinottelun väline kuntien ja suuryritysten omistamille sähköyhtiöille. Tavallaan piiloverotusta kansalaisilta. Pörssissä häviää aina loppuasiakas eikä nämä pelurit! 

Vierailija
4/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

0/5

Vierailija
5/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkaansa. Miksi joku jaksaa tällaisia aloituksia edes miettiä

Vierailija
6/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks hehku energia tehnyt tota ainaki joskus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoivatko miksi peritty liian vähän? Onko mittari ollut rikki? Voivat pari vuotta takautuvasti laskuttaa, mutta kai se lisäveloitus täytyy jotenkin toteen näyttää.

 

Vierailija
8/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet näin:

1. Soitat asiakaspalveluun (nauhoitat puhelun ja ilmoitat myös siitä heille)

2. Kysyt, Mikä ongelma?

3. Kysyt, kenen virhe?

4. Jos he myöntävät virheensä niin ilmoitat sähköyhtiölle että sinun ei tarvitse maksaa heidän virheistään.

5. Problem solved.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noin tehdä, on niillä oikeus korjata asia. Onpa ikävä tilanne. Varmasti saat maksuaikaa ja ehkä se maksettava ei ole edes kovin iso, kun et ole itse  huomannut kahteen vuoteen, että menisi jotenkin erityisen vähän.

 

Vierailija
10/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoivatko miksi peritty liian vähän? Onko mittari ollut rikki? Voivat pari vuotta takautuvasti laskuttaa, mutta kai se lisäveloitus täytyy jotenkin toteen näyttää.

 

Kyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laillista tuollainen edes? Sopimuksessa on hinta ja kulutuksessa on mittarit seurantaa varten. Jokin ei täsmää nyt. Trollaatko,ap?

Vierailija
12/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet näin:

1. Soitat asiakaspalveluun (nauhoitat puhelun ja ilmoitat myös siitä heille)

2. Kysyt, Mikä ongelma?

3. Kysyt, kenen virhe?

4. Jos he myöntävät virheensä niin ilmoitat sähköyhtiölle että sinun ei tarvitse maksaa heidän virheistään.

5. Problem solved.

 

 

Ei se ikävä kyllä ihan noin helppoa ole. Yrityksellä on kolme vuotta aikaa laskuttaa alkaen siitä kun saatava on syntynyt. Vaikka sitten kyse olisikin heidän virheestään. Tottakai heidän pitää osoittaa että saatava on todellinen. Mutta sähköyhtiön nyt luulisi pystyvän näyttämään kulutuslukemat yms.

Muutama vuosi sitten oli tapaus jossa ravintola laskutti kuukausia vanhoja laskuja kun maksupäätteessä oli ollut joku vika. Ihan laillista sekin oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kulutustietosi ulos Fingridin datahubista (olettaen, että tiedot ovat siellä oikein) ja syötä ne Liukuriin, joka laskee sinulle hinnan pörssisähköllä tai valitsemallasi kiinteällä hinnalla.

https://liukuri.fi/laskuri

Vierailija
14/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa jos talous keikahtamaisillaan muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sähköfirma?

Porvoon Nuijasähkö 

Vierailija
16/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkopalveluehdoissa on nämä mittauksen virheiden korjaamiset. Ihan kuka vaan voi sieltä lukea, ei tämä mielipidekysymys ole. Jos virhe olisi toisinpäin, korjauksia voisi tehdä kymmeneltä vuodelta. 

Jos on arviolaskutettu mittarin luennan ongelmien takia, niin ei se toteutunut varmasti hirveästi ole, teidän omaan aiempaan kulutukseenhan se arvio perustuu. 

Soita nyt asiakaspalveluun, saat varmempaa tietoa ja neuvoja. Samalla saat neuvoteltua maksuaikaa.

Vierailija
17/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, mutta tottakai on oikeus laskuttaa todellinen kulutus. Samoin kuin kuluttajalla on oikeus saada virheellinen laskutus korjatuksi toiseen suuntaan.

En lähtisi siis "minähän en maksa mitään"- asenteella liikkeelle, vaan pyytäisin selvityksen miksi virhe tullut (ja voiko tulla jatkossa!) ja onko lukemat nyt varmasti oikein ja pyytäisin/anelisin myös kohtuullistamaan lisälaskua tai vähintäänkin maksuaikaa. 

Vierailija
18/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan Tukkasähkö

Vierailija
19/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit sähköyhtiöön, tuliko iso lasku?

Vierailija
20/21 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up