Apua, äkkiä, auttakaa! 4v putosi sohvan taakse ja terävä patteri teki syvät naarmut
selkään. Minua pyörryttää, en kestä verta. Verta ei kuitenkaan tule enää, painelin kylmällä. Olen yksin kotona.
Otin paidan pois, ettei haavoihin osu mitään. Minulla on tosi huono olo, en voi seistä. Istun ja makaan sohvalla.
4v leikkii ja on hyväntuulinen nyt, sanoo vain että kirvelee ja sattuu selkään.
Kaikki sukulaiset ovat 200km päässä juhlissa, jäin lasten kanssa kotiin. Ei ole syytä lähteä lääkäriin, koska mikään ei näytä olevan poikki eikä vertakaan enää vuoda.
Pitääkö selälle tehdä jotain?
Viestini voi olla sekava, koska minua pyörryttää edelleen.
Kommentit (32)
että olet avuton,tuollaisten kannattaisi olla tekemättä lapsia.
Että näin asiallista kommenttia! Kiitos nyt tästäkin tukemisesta ja auttamisesta...hieno ihminen olet!
että olet avuton,tuollaisten kannattaisi olla tekemättä lapsia.
Että näin asiallista kommenttia! Kiitos nyt tästäkin tukemisesta ja auttamisesta...hieno ihminen olet!
JOS AP:N LAPSILLE OIKEASTI TAPAHTUISI JOKU TILANNE,JOSSA ON VERTA JA SUOLENPÄTKIÄ,TOSI KYSEESSÄ,NIIN AP ANTAA LAPSENSA KUOLLA SIIHEN VERENVUOTOON,KUN EI PYSTY MUKA AUTTAMAAN LASTAAN?????
Eli jos selkä on ruhjeilla tänään, niin huomenna on mustelmia. Varsinkin selkä kerää mustelmansa yöllä, kun sen päällä nukutaan. Niin että varaudu siihen.
Ja desinfiointiainetta sellaisiin haavoihin, joihin on mennyt likaa. Samaten lasten sormet ja kämmenet voi tarvittaessa desinfioida, koska niissä usein jopa kakkaa, joka ei niin hyvää haavoille varsinkaan näin kesäisin.
Vuotava haava yleensä puhdistaa itse itsensä, ja ruven muodostuminen alkaa heti. Sitä ei parane sorkkia desinfiointiaineella. Toki roiskeet kannattaa pestä vedellä pois.
jos iho kerran meni rikki. Näillä ilmoilla ei kannata haavoja haudutella yhtään, lähtevät mätimään herkästi. Uskoakseni ei tarvitse tehdä mitään, jos lapsikin on ihan ok. Haava paranee :) Joten rauhoitu vaan, ja juo iso lasillinen kylmää vettä. Onneksi ei käynyt hankalammin :)
Esimerkiksi Bepanthen on varsin näppärä voide siinä vaiheessa, kun lapsi menee illalla nukkumaan ja käy mielessä, että jääkö paljas naarmuinen iho ehkä kiinni paitaan tai lakanaan. On muuten aika hankala irrotettava...
miten hitossa siellä voi pyörtyä??? Tai en minä ainakaan nähnyt omassa synnytyksessäni verta missään vaiheessa...
ja töissä kestän mitä tahansa. Mutta kun oma lapsi satuttaa itsensä, menen täysin pois tolaltani.
miten hitossa siellä voi pyörtyä??? Tai en minä ainakaan nähnyt omassa synnytyksessäni verta missään vaiheessa...
sitä lensi miehenkin päälle!
sitä lensi miehenkin päälle!
sillä synnytin veteen..
jos lapsi leikkii jo hänen ei käyny huonosti. vahinkoja sattuu jokaiselle leikki ikäiselle lapselle. se on elämää.
Jos lapsi sai haavan josta siis vuoti verta laittaisin siihen jos löytyy jonkun suojaamaan bakteereilta.
Minä ainakin näin synnytyksessä verta. Puhun siis siitä kun itse synnytin. Tosin minä menetin litran verran verta että sitä vähän oli.
pyörtyisin. En ihan oikeasti kestä verta yhtään, voin mennä tajuttomaksi. Pyörryin synnytyksessä. En muista hengittää, kun minulta otetaan hemoglobiini ja pyörryn. Suihkuttelin selän jo, ei ole puhdistusaineita. Rasvoja on kyllä, mitä ne auttavat? Onko ilma parempi, ettei ole vaatteita? Voiko selkä alkaa uudestaan vuotamaan yöllä verta? ap
kannattaisi käydä esim ensiapukurssi. Lapsille on haitaksi jos et kykene toimimaan vastaavissa tilanteissa. Opetat heille tuon mallin.
Mutta kai vanhemman pitäisi edes vähän kestää nähdä verta. Eikö lapset tunne turvattomuutta, kun sinuun ei voi luottaa? Luulisi tuommoinen aiheuttavan lapsille ylivarovaisuutta.
siksi tuo fobia onkin miehillä paljon yleisempi.