Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, äkkiä, auttakaa! 4v putosi sohvan taakse ja terävä patteri teki syvät naarmut

Vierailija
10.07.2010 |

selkään. Minua pyörryttää, en kestä verta. Verta ei kuitenkaan tule enää, painelin kylmällä. Olen yksin kotona.

Otin paidan pois, ettei haavoihin osu mitään. Minulla on tosi huono olo, en voi seistä. Istun ja makaan sohvalla.

4v leikkii ja on hyväntuulinen nyt, sanoo vain että kirvelee ja sattuu selkään.

Kaikki sukulaiset ovat 200km päässä juhlissa, jäin lasten kanssa kotiin. Ei ole syytä lähteä lääkäriin, koska mikään ei näytä olevan poikki eikä vertakaan enää vuoda.

Pitääkö selälle tehdä jotain?

Viestini voi olla sekava, koska minua pyörryttää edelleen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletus: naarmut eivät ole kovin syvät eli teillä on ihan tavallinen patteri.

Bepanthen on ihan hyvä voide, jos haluat jotain laittaa.

Vierailija
2/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuttele viileällä vedellä. et sä kuole vaikka verta näet. Älä opeta lapsellesi että tuollaisessa tilanteessa kuuluu panikoida. mä tiedän mistä puhun, sillä mulla on paniikkihäiriö. Sä ryhdyt nyt reippaaksi ja sillä siisti. Kyllä sä pystyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotain jolla voisit pyyhkiä selän naarmut ja varmistaa että niihin ei jää pöpöjä.

Jos ei niin käypä ostamassa viimeistään huomenna jos et pysty nyt lähtemään.

Vierailija
4/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suihkuttaa suihkussa vedellä vaan voi suihkuttaa. Ei sille todennäköisesti tarvitse tehdä mitään.

Hoitsu

Vierailija
5/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos iho kerran meni rikki. Näillä ilmoilla ei kannata haavoja haudutella yhtään, lähtevät mätimään herkästi.

Uskoakseni ei tarvitse tehdä mitään, jos lapsikin on ihan ok. Haava paranee :)

Joten rauhoitu vaan, ja juo iso lasillinen kylmää vettä. Onneksi ei käynyt hankalammin :)

Vierailija
6/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörtyisin. En ihan oikeasti kestä verta yhtään, voin mennä tajuttomaksi. Pyörryin synnytyksessä. En muista hengittää, kun minulta otetaan hemoglobiini ja pyörryn.

Suihkuttelin selän jo, ei ole puhdistusaineita. Rasvoja on kyllä, mitä ne auttavat? Onko ilma parempi, ettei ole vaatteita?

Voiko selkä alkaa uudestaan vuotamaan yöllä verta?

ap

Vierailija
7/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita rasvaa. Ilma kyllä hoitaa asian kuntoon. Suosittelisin kyllä huomenna jonkun puhdistusaineen (antiseptisen) hankkimista apteekista koska näin kuumilla ilmoilla haavat voivat lähteä märkimään.

Se mahdollisuus että haavat rupeaisivat yöllä uudelleen vuotamaan on kyllä äärimmäisen pieni. Lähinnä niin voisi käydä jos lapsi unissaan raapii haavojaan ja ne sen takia vuotavat.

Nyt ei hätää. Oikeasti ota rauhallisesti.

Vierailija
8/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet avuton,tuollaisten kannattaisi olla tekemättä lapsia.

Vierailija
9/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmakylpyä. Ei mitään voiteita hauduttamaan ihoa. Jos ei enää vuoda verta, tuskin alkaa uudelleen vuotamaan.

Vierailija
10/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään desinfioivaa ihan suihkuttaa suihkussa vedellä vaan voi suihkuttaa. Ei sille todennäköisesti tarvitse tehdä mitään. Hoitsu

olen ap ja ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää että milloin syytä käyttää desinfiointiainetta haavan puhdistukseen ja milloin ei? voiko se desinfiointiaine olla haitaksi joskus?

Vierailija
11/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tTai anna olla ilman, jos se tuntuu paremmalta. Älä vahdui naarmuja. Anna hänen leikkiä rauhassa, älä ota häntä pelkosi piiriin.

Jos ovat pelkkiä naarmuja, tuskin alkavat yöllä vuotaa. Olet itsekin saanut lapsena kolhuja, naarmuja ja haavoja, ja siellä sinä vielä porskuttelet :)

Jos naarmut jostakin syytä yöllä vähän tihkuisivat, se ei ole vaarallista. Minäkään en laittaisi näillä säillä naarmuihin rasvaa.

Ota iisisti, noita sattuu.

Vierailija
12/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörtyisin. En ihan oikeasti kestä verta yhtään, voin mennä tajuttomaksi. Pyörryin synnytyksessä. En muista hengittää, kun minulta otetaan hemoglobiini ja pyörryn. Suihkuttelin selän jo, ei ole puhdistusaineita. Rasvoja on kyllä, mitä ne auttavat? Onko ilma parempi, ettei ole vaatteita? Voiko selkä alkaa uudestaan vuotamaan yöllä verta? ap

kannattaisi käydä esim ensiapukurssi. Lapsille on haitaksi jos et kykene toimimaan vastaavissa tilanteissa. Opetat heille tuon mallin.

Vierailija
13/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään desinfioivaa ihan suihkuttaa suihkussa vedellä vaan voi suihkuttaa. Ei sille todennäköisesti tarvitse tehdä mitään. Hoitsu

olen ap ja ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää että milloin syytä käyttää desinfiointiainetta haavan puhdistukseen ja milloin ei? voiko se desinfiointiaine olla haitaksi joskus?

Vierailija
14/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfiointiaineista ei mun kokemuksen mukaan ole mitään haittaa, mutta olen käyttänyt niitä vain isompiin haavoihin, hiekka- ja asfaltti-ihottumiin jne, jotka vaativat sitomista. Naarmut olen hoitanut pesulla ja suukolla (3 lasta).

Vähän ihmetyttää, ap, jos sinulla on useampia lapsia, tai vaikka vain yksikin, mutta jo 4-vuotias, ettei ole haavereita sattunut ennen.

Vierailija
15/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ensiapukursseja ja yrittänyt siedätyshoitoa, mutta kroppani ei toimi järjellisesti. Unohdan hengittää, ellei joku ole vieressä siitä muistuttamassa. Silmissä mustenee ja siitä osaan jo pakottaa itseni istumaan tai makuuasentoon.

En ole muuten heikkohermoinen, pystyn toimimaan vakavissakin tilanteissa järjestelmällisesti ja nopeasti. Veri sekoittaa kaiken.

Serkku tulee tänne pian, on sairaanhoitaja. Ei niinkään hoitamaan nelivuotiastani, vaan vahtimaan minua ja rauhoittamaan.

Kiitos vastanneille. Toivottavasti selkään ei jää pahoja arpia ja poika paranee nopeasti.

ap

Vierailija
16/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsella on nenäverenvuotoa makaan puolitajuttomana maassa jalat ylhäällä ja puristan muksun nenää... :)

Vierailija
17/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ensiapukursseja ja yrittänyt siedätyshoitoa, mutta kroppani ei toimi järjellisesti. Unohdan hengittää, ellei joku ole vieressä siitä muistuttamassa. Silmissä mustenee ja siitä osaan jo pakottaa itseni istumaan tai makuuasentoon. En ole muuten heikkohermoinen, pystyn toimimaan vakavissakin tilanteissa järjestelmällisesti ja nopeasti. Veri sekoittaa kaiken. Serkku tulee tänne pian, on sairaanhoitaja. Ei niinkään hoitamaan nelivuotiastani, vaan vahtimaan minua ja rauhoittamaan. Kiitos vastanneille. Toivottavasti selkään ei jää pahoja arpia ja poika paranee nopeasti. ap

itse olet tuossa kunnossa. Silti suosittelen sitä siedättämistä. Osta vaikka kaupan pakastealtaasta sitä verta ja katsele sitä... aika brutaali neuvo ehkä, mutta en usko että hemofobiasi on parantumatonta ja toivotonta sorttia.

Vierailija
18/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan ollut yksin niiden sattuessa. Esikoinen kaatui portaissa pahasti, keskimmäinen hyppäsi patteria päin (eri patteri kuin tänään..) ja mies on ollut tällöin paikalla.

Pienempiä haavereita, pikkunaarmuja, olen oppinut hoitamaan niin, että menen istumaan tai makuulle ja laitan laastarin haavaan.

Tämä on vakava vaiva ja siksi pelkäänkin usein vakavia onnettomuuksia, kun olen lasten kanssa yksin. Onneksi on paljon ihmisiä lähellä yleensä.

ap

Vierailija
19/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sä kestät menkat, ap?

Vierailija
20/32 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on herkkä veren näkemiselle. Kuukautiset on joka kerta mennyt niin, että meinaa pyörtyä vessassa kun sidettä vaihtelee.

Hälle tulee paha olo, heikottaa ja silmissä rupee mustenemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi