Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö muita lapsettomien parien rahankäyttö?

Vierailija
05.07.2010 |

Mä en mahda mitään, mutta mua ärsyttää! Oltiin viikonloppuna kyläreissulla ja matkalla poikettiin veljeni luona. Hän ja hänen vaimonsa ovat aika nuoria, toinen alle ja toinen piirun verran yli 30. He eivät edes ole mitään isotuloisia, veljeni bruttopalkka on noin 4000 ja hänen vaimon noin 2500, molemmat tekevät akateemisia töitä. Meillä on periaatteessa kaikki tuet laskettuna paljon isommat tulot mutta ei yhtään rahaa koskaan.

Mua jotenkin ärsyttää että heilläon esimerkiksi aina sellaista sikakallista Molton&Brownin käsisaippuaa, samoin käsirasvaa vessassa. Veljen vaimolla on merkkilaukkuja ja veljeni pukeutuu mittatilaustyönä tehtyihin villakangaspukuihin. Vaimolla on lipaston päällys täynnä hajuvesiä, nytkin oli ostanut uuden jonka hinta on varmasti ollut jotain 150 euroa. He lomailevat usein ja ajavat urheiluautolla.

He asuvat vuokralla keskustassa, pienessä asunnossa joka on sisustettu tosi hyvin. Me joudumme asumaan täällä peräkylällä omakotitalossa, jota ei voi sisustaa kun lapset sotkevat joka paikan.

Tiedän veljeni sen verran hyvin, ettei hänellä ole velkaa (paitsi ehkä autosta joku muutama tonni) ja hänen vaimollaan onopintolainaa eli missään veloissa he eivät ole. Heillä ei vain ole lapsia.

Kiitos, että sain purkauuta, tiedän olevani katkera ja kateellinen. Rakastan veljeäni todella paljon ja hänen vaimonsa on ihana ihminen (sekin vielä!). Joskus vaan oikeasti ottaa päähän kun muilla on varaa arkielämän laatuun ja itse kökin feikkicrockseissani hiekkiksellä päivästä toiseen.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, köyhänkin kannattaa ostaa kunnollista silloin kun ostaa, vaikkapa nyt aidot crocsit. Ne kestää vuosikausia siistin näköisinä, ekä tarvitse tuntea alamaisuutta, jos sellaiset asiat nyt vaikuttaa. =D

Vierailija
42/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mahda mitään, mutta mua ärsyttää! Oltiin viikonloppuna kyläreissulla ja matkalla poikettiin veljeni luona. Hän ja hänen vaimonsa ovat aika nuoria, toinen alle ja toinen piirun verran yli 30. He eivät edes ole mitään isotuloisia, veljeni bruttopalkka on noin 4000 ja hänen vaimon noin 2500, molemmat tekevät akateemisia töitä. Meillä on periaatteessa kaikki tuet laskettuna paljon isommat tulot mutta ei yhtään rahaa koskaan. Mua jotenkin ärsyttää että heilläon esimerkiksi aina sellaista sikakallista Molton&Brownin käsisaippuaa, samoin käsirasvaa vessassa. Veljen vaimolla on merkkilaukkuja ja veljeni pukeutuu mittatilaustyönä tehtyihin villakangaspukuihin. Vaimolla on lipaston päällys täynnä hajuvesiä, nytkin oli ostanut uuden jonka hinta on varmasti ollut jotain 150 euroa. He lomailevat usein ja ajavat urheiluautolla. He asuvat vuokralla keskustassa, pienessä asunnossa joka on sisustettu tosi hyvin. Me joudumme asumaan täällä peräkylällä omakotitalossa, jota ei voi sisustaa kun lapset sotkevat joka paikan. Tiedän veljeni sen verran hyvin, ettei hänellä ole velkaa (paitsi ehkä autosta joku muutama tonni) ja hänen vaimollaan onopintolainaa eli missään veloissa he eivät ole. Heillä ei vain ole lapsia. Kiitos, että sain purkauuta, tiedän olevani katkera ja kateellinen. Rakastan veljeäni todella paljon ja hänen vaimonsa on ihana ihminen (sekin vielä!). Joskus vaan oikeasti ottaa päähän kun muilla on varaa arkielämän laatuun ja itse kökin feikkicrockseissani hiekkiksellä päivästä toiseen.

Hmm....Itse seurannut mitä se suru ja tuska on lapsettomilla pariskunnilla, että he varmaan haluavat korvata tämän tyhjyytensä tällä tavalla. Jokainen meistä elää omalla tavallaan täällä maanpäällä. Lapsettomuus asia ei ole mikään yksiselitteinen asia eikä helppo asia puhua. Itse mammana tässä olen tässä ja näen tätä tilannetta melkein joka päivä. Eikö se ole tärkeintä, että veljesi on onnellinen vaimonsa kanssa tälläisessä "rikkaassa" elämässä. Meille ne rikkaudet asuu lapsissamme joita lapsettomat niin kovasti ovat halunneet ja toivoneet jopa vuosia vuosikymmeniä itselleen. Olkaamme siis onnellisia pienistä vauvoistamme ja toivokaamme vaan ymmärrystä näille lapsettomille....

Että mua todellakin ärsyttää tuollaiset viestit. Koeta nyt tajuta, KAIKKI EIVÄT HALUA LAPSIA!!!

Mulla on kaveri, joka ei todellakaan halua lapsia ja elää juuri tuollaista yltäkylläistä elämää ja jokainen äidiksi tullut nainen, hokee mulle juuri tuota samaa. Että mua raivostuttaakin mun kaverin puolesta. Tosin tuo kommentti kertoo niin paljon musta siitä sanojasta, että oikein säälittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole kovin iso. Meillä on noin 6 000 bruttotulot ja ei näillä tuloilla kuuhun mennä vaikka käytämmekin rahaa fiksusti, emme ostele turhia ja säästämme joka kuukausi.

Vierailija
44/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian monet naiset kuvittelevat, että lapsettomuus olisi kauhea tragedia. Me ollaan miehen kanssa lapsettomia, mutta ei me kärsitä siitä. Olemme nyt olleet kohta neljä vuotta ilman ehkäisyä ja tehneet lasta.

Olemme päättäneet, että emme mene tutkimuksiin taikka hoitohin. Lapsi tulee jos on tullakseen, jos ei, niin sitten niin. Verenmaku suussa emme todellakaan kyttää ovulaatioita tai vastaavia. Enkä ole edes yhtään kateellinen yhdestäkään lapsesta.

Vierailija
45/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa vuodessa ulkomailla

olimme 10 vuotta lapsettomuushoidossa samaan aikaan

lapsia ei raha korvaa

nyt on 2 lasta

Vierailija
46/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mahda mitään, mutta mua ärsyttää! Oltiin viikonloppuna kyläreissulla ja matkalla poikettiin veljeni luona. Hän ja hänen vaimonsa ovat aika nuoria, toinen alle ja toinen piirun verran yli 30. He eivät edes ole mitään isotuloisia, veljeni bruttopalkka on noin 4000 ja hänen vaimon noin 2500, molemmat tekevät akateemisia töitä. Meillä on periaatteessa kaikki tuet laskettuna paljon isommat tulot mutta ei yhtään rahaa koskaan. Mua jotenkin ärsyttää että heilläon esimerkiksi aina sellaista sikakallista Molton&Brownin käsisaippuaa, samoin käsirasvaa vessassa. Veljen vaimolla on merkkilaukkuja ja veljeni pukeutuu mittatilaustyönä tehtyihin villakangaspukuihin. Vaimolla on lipaston päällys täynnä hajuvesiä, nytkin oli ostanut uuden jonka hinta on varmasti ollut jotain 150 euroa. He lomailevat usein ja ajavat urheiluautolla. He asuvat vuokralla keskustassa, pienessä asunnossa joka on sisustettu tosi hyvin. Me joudumme asumaan täällä peräkylällä omakotitalossa, jota ei voi sisustaa kun lapset sotkevat joka paikan. Tiedän veljeni sen verran hyvin, ettei hänellä ole velkaa (paitsi ehkä autosta joku muutama tonni) ja hänen vaimollaan onopintolainaa eli missään veloissa he eivät ole. Heillä ei vain ole lapsia. Kiitos, että sain purkauuta, tiedän olevani katkera ja kateellinen. Rakastan veljeäni todella paljon ja hänen vaimonsa on ihana ihminen (sekin vielä!). Joskus vaan oikeasti ottaa päähän kun muilla on varaa arkielämän laatuun ja itse kökin feikkicrockseissani hiekkiksellä päivästä toiseen.

Hmm....Itse seurannut mitä se suru ja tuska on lapsettomilla pariskunnilla, että he varmaan haluavat korvata tämän tyhjyytensä tällä tavalla. Jokainen meistä elää omalla tavallaan täällä maanpäällä. Lapsettomuus asia ei ole mikään yksiselitteinen asia eikä helppo asia puhua. Itse mammana tässä olen tässä ja näen tätä tilannetta melkein joka päivä. Eikö se ole tärkeintä, että veljesi on onnellinen vaimonsa kanssa tälläisessä "rikkaassa" elämässä. Meille ne rikkaudet asuu lapsissamme joita lapsettomat niin kovasti ovat halunneet ja toivoneet jopa vuosia vuosikymmeniä itselleen. Olkaamme siis onnellisia pienistä vauvoistamme ja toivokaamme vaan ymmärrystä näille lapsettomille....

Että mua todellakin ärsyttää tuollaiset viestit. Koeta nyt tajuta, KAIKKI EIVÄT HALUA LAPSIA!!!

Mulla on kaveri, joka ei todellakaan halua lapsia ja elää juuri tuollaista yltäkylläistä elämää ja jokainen äidiksi tullut nainen, hokee mulle juuri tuota samaa. Että mua raivostuttaakin mun kaverin puolesta. Tosin tuo kommentti kertoo niin paljon musta siitä sanojasta, että oikein säälittää.

Esimerkiksi oma siskoni ei todellakaan halua lapsia, hän on ihana täti meidän lapsillemme mutta omia ei vaan halua. Hän on monesti puhunut että niin ärsyttää juuri touo arvailu "lapsettomuuden tuskasta" kun tekee kaikkensa niitä ehkäistäkseen. Se on tosi alentuvaa ja asettaa tämänkin kommentoijan siihen asemaan että hänellä on oikeus arvostella muiden elämää ja luulla että kaikki haluavat olla niin kuin hän. Kaikki eivät vain lapsia halua!

Vierailija
47/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyky käyttää rahaa ja käytämme sitä juuri niihin asioihin, joita arvostamme.

Saattaisi ärsyttää jos ei olisi.

Nim. Kaksilapsinen perhe

Vierailija
48/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matkustelemmekin noin 3500 euron kuukausituloillakin. Asuntovelkaa lyhennetään, auto on vaikka vanha.

Minä pääsisin kuuhun 6500 euron tuloilla :)

Vierailija
49/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää +/- 30 ja lapsia nolla. Asumme keskustassa isossa omistuskaksiossa, molmmat tekee akateemista työtä, tulot meillä on 3000 ja 3500. Merkkikäsilaukkuja kaappi täysi ja asunto sisustettu valkoisilla design-huonekaluilla. Kylpyhuoneessa saippua ja käsirasva on lasisissa pumppupulloissa, joten kukaan ei näe merkkiä;) Luemme lehtiä ja keskustelemme asioista. Viikonloppuisin käymme stockan herkussa ja laitamme ruokaa yhdessä. Meille tämä on ihan tavallista, enkä ole ajatellut että mitenkään pönkittäisimme itsetuntoamme ulkoisilla asioilla.

Jossain vaiheissa olemme kuitenkin ajatelleet hankkia lapsia. Tai todennäköisesti vain yhden. Uskon ettei elämämme siitä paljoa muutu, kyllä lapsen kanssakin voi asua keskustassa eikä hiekkalaatikolla tarvi olla homssuisena. Useampi lapsi varmasti näillä tuloilla pakottaisi kompromisseihin.

Elämä on valintoja. Miksi olla kateellinen toisen valinnoista, jos itse ei kuitenkaan olisi tehnyt samoja valintoja.

Vierailija
50/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matkustelemmekin noin 3500 euron kuukausituloillakin. Asuntovelkaa lyhennetään, auto on vaikka vanha.

Minä pääsisin kuuhun 6500 euron tuloilla :)

en ole tiennyt että me ollaan köyhiä. ja saadan säästettyäkkin.

Vierailija
51/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen tilanteesta? Tuskin heidänkään elämänsä täydellistä on vaikka merkkitavaraa olisi pilvin pimein. Ja kuten joku aiemmin tuumasi, mistä sitä tietää, vaikka veljen perhe olisi sinulle/teille kateellinen. Itselläni on yksi lapsi, toista odotetaan. Pihassa kolme autoa, omakotitalo. Mies töissä, minä hoitovapaalla toistaiseksi. Kummasti on tultu toimeen ilman minun palkkatuloja. Enkä vaihtaisi ihaninta aikaa elämässäni rahaan. Ja vielä ei ole tarvinnut tinkiä oleellisesti mistään, vaikka tulot toistaiseksi huomattavasti aiempaa pienemmät.

Vierailija
52/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he niin huolettomasti kertovat mitä kaikkea ovat shoppailleet, ja ihmettelevät, kun en voikaan ex-tempore lähteä ravintolaillalliselle. Olen kyllä sanonut heille suoraan olevani kateellinen, joten selkien takana en kyräile! Ja kateuskin on sellaista hetkittäistä, puoliksi vitsinä heitettyä. Lapsiani en pois vaihtaisi, ja olen onnellinen, että saan heistä huolehtia ja kantaa vastuuta!

Vierailija
53/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kyse ainoastaan siitä että APn mielestä veljen vaimoineen pitäisi syytää rahansa ennemmin APn lapsiin kuin hajuvesiin ja muuhun "turhuuteen".

Vierailija
54/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole varaa hajuvesiin ja matkusteluun silloin tällöin, niin katsopa peiliin.

Nyt laittamaan parisuhdetta kuntoon vaikka kuvetta kaivamalla, lähdette pikkumatkalle tai ravintolaan syömään. Rahaa teillä luulisi sellaiseen löytyvän.

t. ihminen kohdannut paljon OIKEITA pienituloisia

p-s en tiedä lainoistanne tai miten muutoin elätte, mutta paljon vähemmilläkin tuloilla myös perheelliset viettävät mukavaa elämää

Vierailija
55/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kyse ainoastaan siitä että APn mielestä veljen vaimoineen pitäisi syytää rahansa ennemmin APn lapsiin kuin hajuvesiin ja muuhun "turhuuteen".

vaan siitä että mulla ärsyttää kun itsellä ei ole siihen varaa.

ap

Vierailija
56/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostaa sitä mitä on ja elämän todellista rikkautta on se hiekkis.

Tero

PS: muut hiekkiksellä tuskin erottavat onko sinulla aidot vai feikki-Crocsit

Vierailija
57/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mullakin sen verran varaa, että voin ostaa sitä saippuaa jota haluan.

Ostakaa vaikka bliw pullo, se on designia:-))

Vierailija
58/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampikin tässä ketjussa väittää että lapsettomat selvästi yrittävät peittää "lapsettomuuden tuskaansa" näillä kivoilla tavaroilla ja nätillä kodilla......!!!! Huh mitä skeidaa. Eiköhän ole ihan täysin mahdollista, että ap:nkin veli puolisoineen on OIKEASTI tyytyväinen elämäänsä. Siis nauttivat yhdessäolosta ja kauniista kodista ja mukavista asioista joita voivat tehdä. Ei sen tarvitse tarkoittaa että he kadehtisivat lapsellisia ja peittäisivät jotain tuskaa tekemillään asioilla. I

HMINEN VOI AIDOSTI OLLA ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. Miten se on niin vaikea uskoa? Ja ap:n tapauksessakin veli puolisoineen on vielä sen ikäisiä, että lapsi/lapset ovat mahdollisia heille tulevaisuudessa JOS niin haluavat. Mutta ehkä he vaan illlalla ap:n luona kyläiltyään huokaisevat, että lapset ovat ihan mukavia mutta kyllä kahdestaan on sitten ihanaa. Ja nauttivat elämästään yhä vaan.... Miksi kaikesta pitää aina tehdä sellainen asetelma että aina joku kadehtii jotain???? Ihmettelen näitä elämäänsä kyllästyneitä mammoja täällä palstalla.

Vierailija
59/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampikin tässä ketjussa väittää että lapsettomat selvästi yrittävät peittää "lapsettomuuden tuskaansa" näillä kivoilla tavaroilla ja nätillä kodilla......!!!! Huh mitä skeidaa. Eiköhän ole ihan täysin mahdollista, että ap:nkin veli puolisoineen on OIKEASTI tyytyväinen elämäänsä. Siis nauttivat yhdessäolosta ja kauniista kodista ja mukavista asioista joita voivat tehdä. Ei sen tarvitse tarkoittaa että he kadehtisivat lapsellisia ja peittäisivät jotain tuskaa tekemillään asioilla. I

HMINEN VOI AIDOSTI OLLA ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. Miten se on niin vaikea uskoa? Ja ap:n tapauksessakin veli puolisoineen on vielä sen ikäisiä, että lapsi/lapset ovat mahdollisia heille tulevaisuudessa JOS niin haluavat. Mutta ehkä he vaan illlalla ap:n luona kyläiltyään huokaisevat, että lapset ovat ihan mukavia mutta kyllä kahdestaan on sitten ihanaa. Ja nauttivat elämästään yhä vaan.... Miksi kaikesta pitää aina tehdä sellainen asetelma että aina joku kadehtii jotain???? Ihmettelen näitä elämäänsä kyllästyneitä mammoja täällä palstalla.

Olen itse lapseton ja minulla on eräs ystävä, joka sinnikkäästi väittää että olen kateellinen hänelle. En siis todellakaan ole, en mistään. Olen onnellinen että hänellä on kaksi lasta ja sellainen elämä kuin hän haluaa, minulla on omani.

Vierailija
60/92 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot on?