Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edulliset ostosvinkit pinoon, kaikki käy!

Vierailija
30.06.2010 |

Nyt multa loppui työpätkä ja kestää ennen kuin saan päivärahaa. Nyt tarvisin vinkkejä kaikista edullisista, mutta hyvistä tuotteista. Siis esim. kaupan omat merkit vessapapereihin, hygieniatuotteisiin, pesuaineisiin, kuiva-aineisiin ym.

Pyykinpesuaineissa en osta kuin hajusteettomia ja nyt jo olen siirtynyt x-tra white sensitiveen ja rainbow ja pirkka sensitive color-jauheisiin. Mikä hajusteeton nestemäinen olisi parasta?

Toisesta ketjusta luin, että lidlin shampooo olisi edullista ja hyvää. Täytyy kokeilla.

Onko kukaan laskenut, ikä pehmeä vessapaperi on edullisinta/rulla? Missä kaupan merkissä edullisimmat jauhot, puurohiutaleet ym.? Tämmöisiä kaipaan.

Meillä siis minä ja kohta 5 v lapsi.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellaienn iso litran pullossa myytävä shampoo, hinta 1,29 eur muistaakseni. Tosi hyvä päivittäiseen pesuun ja mä itse asiassa kaadan siitä isosta pullosta vanhana pienempään 'normaalin' kokoiseen pulloon niin on helpomppi lastenkin käyttää.

Lidlin pyykinpesuaine, joka myydään suurissa 5kg pahvilaatikoissa (hinta noin 6-8 eur riippuen onko ostohetkellä tarjouksessa), ei ole pahasti hajustettua. Itse en siedä mitään Omo kukkaistuoksuja ja tuo Lidlin pulveri on halpaa & mietoa tuoksultaan. Ja toimii hyvin, meillä kolme pientä lasta ja kaikki tahrat on lähteneet =)

Lidlin oma 'wc-ankka' vessanpesuaine on hyvää, maksaa euron per pullo. Samoin Lidlin halvimmat konetiskitableti (hinta 7 cnt/kpl) toimii moitteettomasti.

Ostan myös Lidlin halvinta vessapaperia ja on ihan vastaavaa kuin Serlan luonnonystävän keltainen papru.

Lidlin omat terveyssiteet on hyviä & halpoja,löytyy erilaisia kokovaihtoehtoja. Samoin Lidlin Strong- vahvuinen hiulakka ja muotovaahto on myös hyviä ja toimivia.

Sen sijaan Lidlin käsitiskiaine ei ollut hyvää. Ei poista rasvaa pannuista kuten Fairy.

Olen tyytyväinen, että olen löytänyt Lidlin halvat & hyvät tuotteet.

Vierailija
2/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tehtiin vertailu, jossa mukana niin marketti- kuin kampaamosampootkin, ja tuo Lidlin sampoo voitti sen.

Ei se tee aineesta parempaa, vaikka se maksaisi mansikoita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hiuslakoista: kerran ostin Lidlistä lakkaa, joka haisi ihan hyönteismyrkylle. Onko siellä jotain parempaakin?

Sinänsä ostan mielellään halpaa, ja tuota vessanpesuainetta varmaan ostan kun siellä seuraavan kerran käyn.

Vierailija
4/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää. Esim. Sebamed tulee todella halvaksi. Ostat sen litran pumppupullo ja vakuutan, että se kestää sulla normikäytössä lähes vuoden. Laitat paljon enemmän rahaa halvempii tuotteisiin. Myös pesuainetta (vaatteiden) ei tarvitse annostella suuria määriä.

Vierailija
5/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jonkun isohkon shampoopullon (1,29), vessapaperia (vaaleanpunaista), puurohiutaleet, maitoa, kahvia (bellarom hyvä kahvi tms. vihreä paketti), sokeria (hyvä tarjous), ketsupin, kuivahiivan, hilloa, mehuja (eväsretkille), nektaria (meinasin kokeilla mehujääähän), sitruunalla maustettua kivennäisvettä, terveyssiteitä, juuston ja leivontarasvaa.

Meinaan leipoa sekä sämpylät että pannaria huomenna.

Kasvopyyhkeet ostin myös, ajattelin että kokeilen, kesällä kätevät.

Se perumamuusijauheen unohdin kuitenkin. Katson ensi kerralla sitten, onko siinä maitojauhetta. Unohdin myös kylmäpussin kotiin, olisin ostanut muuten sieltä niitä luomukasvispusseja. Ensi kerralla sitten.

Ja ensi kerralla haistelen sitä lidlin pesuainetta, mistä joku vinkkasi.

Sipulinipun otin ja varhaisperunaa ja grilliboksin iltaruuaksi (jotain broilerin nuijia).

Ja nyt lounaaksi ostin pakastepitsaa :). Täytyy sitä joskus ostaa vähän herkkujakin.

Ok, kun maidot loppuu, mennään kauppaan prismaan, niin ostan sitten rainbow:t ja x-trat.

Joku kirjoitti miten sitä pesuainetta käyttää, niin pyykissä käytän kyllä ihan minimin. Mutta tuo tyttö peseytyy jo itse ja lorauttaa kyllä melko surutta saippuoita käsiin ja pesusieneen ja omaan kylpyammeeseensakin. Joten parempi jos se on edullista, kun sitä kuitenkin kuluu.

Meillä on aina varalla palasaippuana marseillesaippuaa (käytän myös tahranpoistoon ja käsinpesuun), mutta nestemäinen on siistimpää ja helpompaa.

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
7/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että nyt kun sinulla on paremmin aikaa, niin ala kiertelemään kirppareita. Niiltä tekee myös paljon hyviä löytöjä edullisesti, vaatii vain vähän silmän harjaantumista ettei tarvitse tuntikausia yhdellä kirpparilla etsiä

Me löysimme mm. toimivan skannerin viidellä eurolla, aikamoinen säästö jos vertaa kaupasta ostettuun (tarpeellinen työkalu meille). Joten suosittelen kokeilemaan. Tämä ei nyt ollut ruokakauppa asiaa mutta kannattaa säästää muissakin hankinnoissa

Vierailija
8/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kyllä sanoa että näin kotiäitinä, kun on aikaa Lidliin mennä, mä pidän myös Lidliä varsinaisena herkkukauppana.

Jogurttisuklaa, jäätelö, tosi hyviä pullia ja kaikki järkyttävän edullisia.

Ikävä kyllä nyt on rahat tiukalla + olen dietillä, joten mä en edes mene Lidliin, kun pelkään oikeesti sortuvani. Käyn vaan lähikaupassa, syön ruisleivän ennen lähtöä ja ostan vain ja ainoastaan mitä listalla lukee. Viime kuussa en ostanut yhtään herkkua, koska kaikki ostokset tein lähikaupassa.

Meidän S-kauppa tosin on hyvä, mutta siellä on tullut käytyä jo kauan, herkut ovat käyty läpi kauan aikaan sitten.

Vierailija
9/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön vaatteista varmasti 70 % on kirpparilta ja loput aleista :).

Muuta tavaraa löydän huonommin.

Nyt kesäksi vaan monet kirpparitb menivät kiinni. Elokuussa sitten taas.

ap

Vierailija
10/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää säästövinkkejä, eli perinteinen poimi itse marjat ja sienet. Tosin nyt kun vielä ei ole marjoja, tai jos et pääse syksyllä poimimaan niin K-kaupoissa (ainakin supermarketeissa ja citymarketeissa) on edullisia marjoja pakkasessa.

Euroshopperin mansikat alle 4 euroa kilon pussi, mustikat noin 3 euroa 500g ja puolukat reippaasti alle 3 euroa 500g. Prismassakin olen nähnyt isoja marjapusseja pakkasessa mutta hintaa en muista kun Prisma on niin kaukana ettei siellä tule käytyä juuri koskaan.

Vierailija
11/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbowlla on musta ihan hyvä käsitiskiaine. Vessaan saa ostaa käsienpesunesteitä isoissa kanistereista, joista voi kaataa täyttöä tyhjiin pumppupulloihin. Tosin tavallinen palasaippua taitaa olla edullisin vaihtoehto.

Pyykinpesuaineista kannattaa katsoa hinnan lisäksi myös riittoisuutta: jotkin edulliset merkit vaativat isomman ainemäärän kuin kalliimmat, eli loppujen lopuksi se edullinen onkin kalliimpi, kun loppuu nopeammin ts. tarvitsee pian uuden pullon.

Xtran konetiskiaine (jauhe) on meillä käytössä, toimii. Tabletteja en ostaisi muutoinkaan, ovat kalliita eivätkä pese sen paremmin.

Dermosil myy netiissä edullista kosmetiikkaa, niistä voisi löytyä varteenotettavia juttuja, kun harkiten tilaisi?

Vierailija
12/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sienessä, mutta tytön kanssa se on sellaista, että yhden piirakan mustikat tai yhden ruuan sienet saa poimittua kerrallaan :).

Saan syksymmällä omenia ilmaiseksi (jos on hyvä vuosi) ja soseutan osan pakkaseen ja hilloan osan ja teen mehua sitten myös.

ap

Vierailija
13/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä onko jo mainittu, mutta esim. jogurtit kannattaa ostaa litran pöniköissä eikä niissä pikku purkeissa.

Itse ostan todella harvoin jotain muuta kuin 100% ruisleipää. Ensinnäkin tuota leipää ei mene niin paljoa kuin hötöisempiä, ja ne hötöisemmät leivon yleensä itse, siinäkin säästää vähäsen.

Jos syötte muroja niin sekä Rainbow'lla että Eurshopperilla on edullisia ja hieman terveellisempiäkin vaihtoehtoja.

Huutonet on varmaan sinulle jo tuttu paikka, sieltä löytyy myös edullisesti paljon kaikenlaista jos kirpparille ei ehdi.

Vierailija
14/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei tykkää ja mun jogurtit on niin kalliita (hyla). Mä kyllä söisin vaikka joka aamu. Olen miettinyt että tekisin itselleni maustamatonta jogurttia.

Meillä ei ole tiskikonetta (meni rikki enkä ole vielä saanut irti uutta).

Joskus ostan just jotain rainbow muroja. Joskus sön corn flakesia ja joskus mysliä.

ap

Vierailija
15/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(varmaan yli 10 v vanha) ja sillä teen mehuja/nektareita silleen että joskus ostan halpoja hedelmiä pari kg ja vedän saman tien mehuksi. Esim. joskus saa hallista sulkemisaikaan poistohintaan sellaisia, jotka oli juuri menossa huonoksi.

Yleiskonetta ei ole, vatkain ja sauvasekoitin.

ap

Vierailija
16/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jogurtin teko vois olla tosiaan hyvä juttu. Mä kauan haaveilin jogurttikoneesta kunnes sit eräänä vuonna löysin kirpputorilta jogurttikoneen. Säkin voisit saada edullista ja terveellistä jogurttia moisella, jos jostain moisen koneen bongaisit. Jotkut täällä kertoi tekevänsä jogurttia termarissakin, mutta ihan huoneenlämmössä se ei taida tekeytyä edes näin kesähelteellä, toisin kuin viili.

Selvästi sulla on asennetta sellaiseen edulliseen ja terveelliseen toimintaan. Martoilla on muuten hyviä keittokirjoja aiheesta ja niiden nettisivuillakin on usein hyviä ja edullisia reseptejä ja usein just kauden kasviksista.

Puhuit niistä nektareista mehujäässä, niin mä olen ainakin tehnyt joskus siitä Lidlin nektarista, jossa on mm. banaania seassa ja se toimi hyvin.

Säästövinkeistä jos puhutaan vielä, niin oletko kilpailuttanut/vertaillut vakuutukset? Entä puhelinkulut? Niissä on suhteellisen helppo säästää ilman laadun kärsimistä, jos vaan näkee vähän vaivaa. Niin ja aina monet puhuu siitä miten keskittäminen kannattaa, mutta kun olin kotona kuopuksen kanssa, niin vertailin kaikki ja lopputulos on se, että meillä on 4 eri firmassa vakuutukset ja on edullisempi vaihtoehto kuin olisi missään ollut niin, että kaikki olisi ollut samassa.

Leipäkonekin olisi varmaan hyvä valinta, jos vaan teille mahtuu ja löydät jostain vaikka käytttynä. Leivän hinta on kaupassa huikea, mutta kuten tästä näkyy, niin leipäkoneella tehty ei juuri nosta hintaa täysin itse leipomisesta, vaikka vähän helpompi onkin.

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/edullinen_kotiruoka/

Meillä mies on erikoistunut leipäkoneen käyttöön ja tekee tosi hyviä erilaisia leipiä. Kun sekaan vaihtaa erilaisia leseitä, hiutaleita ja välillä nesteeksi piimän ja tekee vaikka setsuurin tapaista, niin ei kyllästy ollenkaan!

Vierailija
17/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hetken mielijohteesta? Heräteostokset kannattaa jättää pois, ja kasvopyyhkeet on niin ylimääräistä kuin olla ja voi.

Vierailija
18/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin jo opiskeluaikoina, kyllä se musta toimi myös kesällä? Siis ainakin termarilla tehtynä. Tein myös viiliä (vaikken niin siinä tykkää). Se ei onnistunut ukkosella, sen muistan :).

Siihen kun laittaa siemeniä tai mysliä ja vähän hilloa tai hunajaa, ripaus vaniljaa, niin on hyvää :). Tai marjoja, kun on tuoreita tai nyt tuon mehulingon mössöäkin oon käyttänyt.

Ikävä kyllä kiisselit (edes suklaakiisseli) ei tytölle maistu. Itselle olen tehnyt joskus.

Jogurttikoneen ja leipäkoneen voin kyllä napata mukaan, jos joskus kirpparilla näen :).

Mä nappasin sieltä lidlistä pari eri nektarimehua, toinen tuo samaja meinaan kokeilla.

Meillä on hyvin vähän vakuutuksia, kotivakuutus on (liittoetua), tytöllä tapaturmavakuutus (myös liiton ryhmävakuutus) ja se siitä. Emme omista autoa.

Puhelinliittymä on telefinlandin puhepaketti ja se toimii ok (siis en puhu rajojen yli), hinta tekstaripaketin kanssa 21,90. On hyvä että sieltä ei tuu yllätyksiä. Ja on edullinen nettikin sieltä. Mulla on nyt vaan kannettavassa netti.

Yhtään tilattua lehteä ei juuri nyt tule. Joskus on tullut joku lehti mulle (meidän perhe ja aiemmin kaksplus) ja leppistä oon pariin otteeseen tytölle tilannut jollain tarjouksella.

Olen siis totaali-yh, isä ei kuviossa lainkaan, elarit kelalta, pakko on ollut pärjäillä.

ap

Vierailija
19/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös agualan L mitä oon käyttänyt siihen, niin ostin noi, kun olivat todella edulliset ja oli sensitive-herälle iholle ja ajattelin että kesällä voivat olla kätevät. Ne on siis puhdistusliinat, semmoiset joissa on puhdistusmaito samassa.

Heinäkuun lopulla päästään pariksi viikoksi mökillekin, jossa noi ehkä kätevät. ja muutenkin käymme aika paljon uimahallissa, niin nuo tulee kyllä käytettyä. Ostan varmaan normaalin kasvojen puhdistusmaidonkin joskus vähän myöhemmin. Ihoni on herkkä, niin saa vinkata hyvää ja edullista!

ap

varmaan hetken mielijohteesta? Heräteostokset kannattaa jättää pois, ja kasvopyyhkeet on niin ylimääräistä kuin olla ja voi.

Vierailija
20/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ostaa jotkut 1,50 e puhdistusliinat ja joku nillittää että heräteostos... yksi ei osta limuja, karkkia ym. ilmeisesti juuri koskaan ja muutenkin nostan hattua tuolle asenteelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi