Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edulliset ostosvinkit pinoon, kaikki käy!

Vierailija
30.06.2010 |

Nyt multa loppui työpätkä ja kestää ennen kuin saan päivärahaa. Nyt tarvisin vinkkejä kaikista edullisista, mutta hyvistä tuotteista. Siis esim. kaupan omat merkit vessapapereihin, hygieniatuotteisiin, pesuaineisiin, kuiva-aineisiin ym.

Pyykinpesuaineissa en osta kuin hajusteettomia ja nyt jo olen siirtynyt x-tra white sensitiveen ja rainbow ja pirkka sensitive color-jauheisiin. Mikä hajusteeton nestemäinen olisi parasta?

Toisesta ketjusta luin, että lidlin shampooo olisi edullista ja hyvää. Täytyy kokeilla.

Onko kukaan laskenut, ikä pehmeä vessapaperi on edullisinta/rulla? Missä kaupan merkissä edullisimmat jauhot, puurohiutaleet ym.? Tämmöisiä kaipaan.

Meillä siis minä ja kohta 5 v lapsi.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä sitten wc-paprut ja kokeilen kahvia ja shampoota, kaurahiutaleita ja hylamaitoa (käytän opikerastaan vaan kahvissa ja joihinkin ruokiin menee sitä + joskus syön itse corn flakeseja... Jos ei sitten shampoo vaahtoa, niin kyllä sillä kai jotain pois pestä, ihoa tms.

Mistä suihkusaippuasta tykkäätte? Mä oon nyt oikeastaan ostanut vaan family freshin kidsiä ja pessyt sillä itsekin. Tykkäisin sebamedistä, mutta liian kallista nyt mulle.

Entäs mikä olisi raikkaan tuoksuinen (ehkä sitruunan tuoksuinen) käsien pesuneste vessaan?

Edullinen ja hyvä astianpssuaine? Ihan käsin tiskaukseen.

Entäs hyvä ja edullinen puhdistusmaito kasvoille?

ap

Vierailija
42/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettenkö voi olla niitä herkkuja voisi ola ostamatta :). Mutta jäänyt mielikuva, että paljon "höttöä", vähän kunnon tuotteita.

Ok, täytyy tarkkailla riisien kilohinnat ja muiden ja vertailla.

Meillä on nyt ok kuiva-ainevarasto, joten just nyt en tarvi täydennystä pasta-riisi-jauho-osastolle, säilykkeisiin vähän voi ostaa. Mutta täytynee kirjoitella kilohintoja ylös,kun käyn varmaan huomenna kaupassa. Tarvin kahvia, maitoa ja shampoon ja jotakin vihannesta. Täytyy katsoa saanko noi kaikki lidlistä.

Netissä ei ainakaan noiden rainbow- ja x-trojen hintoja ole.

ap

No kokeile ihmeessä sieltä Lidlistä niitä tuotteita, niin yllätyt luultavasti positiivisesti. Kyllä siellä ihan oikeasti on edullisia ja laadukkaita elintarvikkeita ja ei, en minäkään osta sieltä niitä herkkuja.

Kokeile nyt alkuunsa vaikka katsoa niitä maitoja, hyla-maitoakin on, samoin kaurahiutaleet ja ketsuppi, jotka jo mainitsinkin. Sitten esimerkiksi riisit on kaikki tosi hyviä, esim. se keltainen pahvirasia ja samoin jasmiini ja basmati riisi. Kuivahiivatkin on tosi halpoja ja hyviä, ihan parhaita olleet ainakin meillä ja kyllä sieltä saa jauhoja ja sokeriakin ja muuten tosi hyvää ruokosokeriakin. Hevi-tuotteet ovat tosi vaihtelevia laadultaan ja aina ei ole kaikkea, mutta aika edullisia ovat varsinkin talvisaikaan. Ja wc- ja talouspaperit on hyviä, samoin kuin astianpesukonetabletit.

Tietystikään Lidl ei tule sinulle halvaksi, jos sitten sorrut ostamaan niitä herkkuja, jotka eivät kuitenkaan ole ostoslistallasi.

Jos nyt muita halpistuotteita katsotaan, niin monet merkit ovat mielestäni laskeneet tasoaan. Esim. aikaisempi Pirkan sinappi on huonontunut, samoin puolukkahillo ja monet, monet tuotteet. Terveyssiteistä ne halvimmat ovat ihan parhaita, tosin itse käytän nykyään kestojen takia aika vähän.

Juu ja kävin johonkin aikaan jatkuvasti Lidlissä ja ostin sieltä viikottaiset ruokaostokset.

Niin ja viimeimmäksi kun kävin Lidlissä, niin sinne oli tullut valtavat määrät luomutuotteitakin lisää, esim. mistään muualta en ole löytänyt pakastealtaasta tyyliin 4 eri sorttia luomupakastevihanneksia.

Juu, ja en ole töissä Lidlissä ja itsekin käyn paljon muissa kaupoissa, mutta siellä kävisin, jos olisi rahasta tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serlan luonnonystävän wc-paperi on parasta ja hintakin on edullinen. suosittelen. mitä huonompi/ohuempi vessapaperi - sitä enemmän sitä kuluu - siinä se säästö sitten menikin!

ei toi serla oo ku 50centtii kalliimpi ku euroshopper ...tääl eh papru 1,85 ja serla 2,35

Vierailija
44/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi on halvinta Lidlissä! Ja se on vieläpä tosi hyvää paperia, ei mitään liian ohutta tai kovaa. Saattaa siellä olla huonoakin myynnissä, mut itse olen ostanut hyvää halvalla.

Vierailija
45/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle tulee Lidl tarjoukset kotiin, niin niistä on helppo valikoida edulliset hedelmät ja vihannekset, monet tarjoustuotteet jopa puolet halvempia kuin muissa kaupoissa.

Meille ostetaan myös paljon Pirkka-tuotteita, ovat edullisempia kuin vastaavat brändi-tuotteet, mutta ok laatua. Xtra ja rainbow ovat usein heikkolaatuisiakin, omat positiiviset yllätyksensä tietysti niilläkin merkeillä.

Vierailija
46/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kirjoitti, että lidlissä on hyllymetreittäin herkkuja, kuten mehua.

Vierailija
47/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyviä suihkusaippuoita, tuoksuvat kivalle ja pesevät hyvin

Vierailija
48/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow'lla on myös hyvä astianpesuaine, itse tykkään Aloe verasta mutta on muitakin hajuvaihtoehtoja

Vierailija
49/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei juoda päivittäin mehua. Limsaa on ehkä 4-5 krt vuodessa (synttärit ja jotkut juhlat (vappu, uusi vuosi jne.).

Mehua saatan ostaa joskus eväsretkille. Melkein viikottain teen sekamehusta saunamehua, mutten sitäkään aina.

Joten se on herkkua kuten karkki, jätski ym.

ap

kun joku kirjoitti, että lidlissä on hyllymetreittäin herkkuja, kuten mehua.

Vierailija
50/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leivät, levitteet, juustot ja leikkeleet kannattaa hakea Lidlistä. Usein ovat ihan merkkitavaraa (Atria, Saarioinen,Pouttu jne.)

Pakastevihannekset ja muutkin pakasteet ovat suht. huokeita myös. Monet ravintolat näyttävän hakevan tuorevihanneksensa meidän lähilitkusta , koska ovat huokeampia kuin tukussa ja laatu on ainakin minun mielestäni ollut hyvä.

Myöskin säilykkeet ja kuiva-aineet ovat usein edullisempia. Ja suihkusaippuat sekä hammasthnat ovat hyviä,shampoita en ole kokeillut. Pesuaineet ovat hyviä, ekoversiot varsinkin.

Javielä vinkkinä: Lidlreissut kannattaa ajoittaa lauantaille, niillä on aina joku Superlauantai, jolloin on tosi hyviä tarjouksia. Ja monesti Lidlissä on lihaa (ja muitakin tuoretavaroita) -20%

Vierailija
51/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko aiot säästää ostamalla huonoa shampoota tms? Eikö sen käyttö nyt ole aika minimaalista ellei joka päivä tukkaansa pese. Voisi hankkia hiukan parempilaatuista ja säästää tukkansa kunnon. Säästää voi tekemällä itse kunnon perusruokia. Käyttämällä vaikka soijarouhetta jauhelihan jatkeena. Leipomalla pullaa ja leipää. Muuttamalla pienempään asuntoon. Ei kai nyt käsisaippua voi romahduttaa ja viedä perikatoon on se sitten Rainbowta tai Pirkkaa merkiltään..?

Vierailija
52/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ihan uteliaisuuttani nyt sitten Lidlissä vähään aikaan. Olen vähän kartellut sitä sen jälkeen, kun siirryttiin E-koodittomampaan ruokaan, mutta näköjään ihan turhaan. Hämmentävää oli, että ainakin niissä jogurteissa mitä ostin, oli paljon vähemmän E-kirjaimia kuin vaikka Valion jogurteissa. Samaa ilmiöä oli monessa muussakin jutussa, mukaan tarttui mm. grillausmaustetta, jossa ei ollut mitään "pahisaineita" ja Snellmannin leikkelettäkin löytyi ja samoin luomuomenamehua (minäkin pidän sellaisia laimennettavia mehuja tai säilöntäaineita sisältäviä mehuja herkkuina, sen sijaan juotan lapsille mm. Lidlin smoothieita näin helteellä). Niin ja herkkuosastoltakin tarttui mukaan jätskiä (olin tunnistavinani pyöreän pahvirasian samanlaiseksi kuin CM:ssä olevat ranskalaiset jätskit), koska niissäkään ei ollut E-koodeja!

Muuten mukaan tarttui sitten ihan perusjuttuja, kuten maitoa, juustoa, margariinia, perunoita, kurkkua, tomaattia jne.

Noista sun tarveaineista sanoisin, että Linna on hyvää ja halpaa, sillä se todellakin pesee eikä sitä tarvita niin paljon. Astianpesuaineista en tiedä, että mikä sitruunainen on hyvää, itse kun olen käyttänyt Tolun sellaista mahdollisimman hajutonta, olin tukehtua johonkin halpis-sitruunaiseen astmaisena. Mut ehkä muut ei ole niin herkkiä. Niin ja sitten käsienpesuaineena meillä käytetään pumpussa sellaista 3 l tonkissa marketeissa myytävää kotimaista nestemäistä saippuaa. Niitä on vaikka mitä tuoksuja, mutta meillä yllättäen on taas sitä tuoksuttominta. Tosi hyvää mielestäni.

Vierailija
53/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fairy ei ole halvin, mutta se on todella riittoisaa ja semmonen iso pullo kestää kuukausitolkulla!

konetiskiin ollaan käytetty rainbow:ta, hyvin on pessyt.

Vierailija
54/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssiteet hyvä vinkki, täytyy katsella mitä löytyy ja kokeilla.

ap

Mulla oli hirveät ennakkovastustukset, mutta niin vain jostain syystä sen ostin ja ei se verien kippaaminen ja kupin huuhtelu olekaan kauheaa, vaikka verikammoinen olenkin. Ja se ihana puhdas olo kuukautistenkin aikaan on aivan uskomatonta, en ikinä enää halua mitään veristä rättiä pimppiä vasten. Sen märkyyden tunteen on saanut unohtaa täysin kuukupin kanssa. :)

Vierailija
55/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan mulla nyt jonkinverran säästöjä, mitä oon laittanut sivuun pätkän loppua varten. Mutta tällä hetkellä en tiedä, koska oon taas työllistynyt.

Jos saan ruoka/päivittäistavaralaskua vähän pienemmäksi säästämällä euron tuosta ja toisen tästä, niin sekin auttaa. Eli jos saan monia tuotteita vaihdettua yhtä hyvään mutta edulisempaan, se auttaa. tosissaan. Huonoon en vaihda, tietenkään.

Kyllä mä melkein joka päivä pesen hiukseni, käyn suihkussa päivittäin.

Mä teen muutenkin kotiruokaa. Työttömänä on aikaa taas kytätä lappulihoja paremmin.

Mulla on hyväkuntoinen, värjäämätön, polkkapituinen tukka ja ei se siitä pilalle mene, jos pesen muulla kuin kampaamon shampoolla.

ap

oikeastiko aiot säästää ostamalla huonoa shampoota tms? Eikö sen käyttö nyt ole aika minimaalista ellei joka päivä tukkaansa pese. Voisi hankkia hiukan parempilaatuista ja säästää tukkansa kunnon. Säästää voi tekemällä itse kunnon perusruokia. Käyttämällä vaikka soijarouhetta jauhelihan jatkeena. Leipomalla pullaa ja leipää. Muuttamalla pienempään asuntoon. Ei kai nyt käsisaippua voi romahduttaa ja viedä perikatoon on se sitten Rainbowta tai Pirkkaa merkiltään..?

Vierailija
56/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo maitotuotteet ei meille käy.

Linnaa en voi käyttää (paitsi suihkusaippuaa), se tekee tukastani liian puhtaan, tulee takkuja. Tytön tukalle sama juttu, vaikka hänellä käyttäisin hoitoainettakin latvoissa (pitkät hiukset).

Mä oon joskus haistellut marketin tonkkia (hajusteellisia) ja kaikki on olleet kauheita... mistä kaupasta löysit sen tuoksuttomimman?

ap

Kävin tänään ihan uteliaisuuttani nyt sitten Lidlissä vähään aikaan. Olen vähän kartellut sitä sen jälkeen, kun siirryttiin E-koodittomampaan ruokaan, mutta näköjään ihan turhaan. Hämmentävää oli, että ainakin niissä jogurteissa mitä ostin, oli paljon vähemmän E-kirjaimia kuin vaikka Valion jogurteissa. Samaa ilmiöä oli monessa muussakin jutussa, mukaan tarttui mm. grillausmaustetta, jossa ei ollut mitään "pahisaineita" ja Snellmannin leikkelettäkin löytyi ja samoin luomuomenamehua (minäkin pidän sellaisia laimennettavia mehuja tai säilöntäaineita sisältäviä mehuja herkkuina, sen sijaan juotan lapsille mm. Lidlin smoothieita näin helteellä). Niin ja herkkuosastoltakin tarttui mukaan jätskiä (olin tunnistavinani pyöreän pahvirasian samanlaiseksi kuin CM:ssä olevat ranskalaiset jätskit), koska niissäkään ei ollut E-koodeja!

Muuten mukaan tarttui sitten ihan perusjuttuja, kuten maitoa, juustoa, margariinia, perunoita, kurkkua, tomaattia jne.

Noista sun tarveaineista sanoisin, että Linna on hyvää ja halpaa, sillä se todellakin pesee eikä sitä tarvita niin paljon. Astianpesuaineista en tiedä, että mikä sitruunainen on hyvää, itse kun olen käyttänyt Tolun sellaista mahdollisimman hajutonta, olin tukehtua johonkin halpis-sitruunaiseen astmaisena. Mut ehkä muut ei ole niin herkkiä. Niin ja sitten käsienpesuaineena meillä käytetään pumpussa sellaista 3 l tonkissa marketeissa myytävää kotimaista nestemäistä saippuaa. Niitä on vaikka mitä tuoksuja, mutta meillä yllättäen on taas sitä tuoksuttominta. Tosi hyvää mielestäni.

Vierailija
57/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuukuppi käy, mulla on sen verran kallistunut kohtu.

ap

Vierailija
58/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pesussa säästät paljon, jos jatkossa käyt vain joka toisena päivänä pesemässä.

Niin ja tuo Foxtel valmistaa sitä tuoksutonta saippuaa Orivedellä. On 3 l kanisterissa ja CM:stä olen ostanut ympäri Suomea. Sitä voi käyttää kyljen mukaan kropan pesuun, hiuksien pesuun ja käsien pesuun. Itsellä tulee käytettyä lähinnä käsien pesuun, mutta uskon, että sopis kropankin pesuun. Usein pesen ohimennen sillä samalla sen lavuaarinkin. Hinta on todella huokea, muistaakseni noin 2,9 euroa se 3l kanisteri. Parempaa minun astmaisen nenääni kuin yksikään ostamani muu nestemäinen saippua.

http://www.foxtel.fi/

Tuossa etusivun kuvassa keskellä vasemmalla on se kanisteri.

Vierailija
59/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös hyvää ja edullista. Parisen vuotta sitten oli Pirkallakin tosi kivoja shampoita, nyt en ole ostanut niin en tiedä onko vieläkin (taisi olla jotain greippiä joka tuoksui ihanalle)

Vierailija
60/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kytätä. Tuommoisia persikan värisiä isoja tonkkia oon nähnyt, liian hajusteellisia mun makuun.

Käsien pesuun ja kroppaakin voisin pestä.

Täytyy vähän miettiä, töissä käydessä halusi tietenkin olla siisti ja puhdas. Sanotaan että varmaan pesin hiukset joko joka aamu tai joka toinen päivä silleen että jos olin lauantaina käynyt saunassa (niin kuin yleensä olen), pesin maanantai-aamuna sitten.

Nytkin olin illalla melko hikinen ja tukkakin pesukunnossa, kun ollaan pyöräilty tänäänkin kypärät päässä. Pesen varmaann joko huomenillalla taas tai ylihuomenaamulla.

Tyttöä täytyy pestä joka ilta vähintään jaloista näin kesäisin ja kyllä pesuainetta kuluu kummasti, vaikka joku epäilikin säästääkö niissä.

Pulvereissa ainakin säästää paljon, jos nyt pysyy noissa noin ja alle 2 e:n pulvereissa ja vastaavat merkkituotteet ovat kuitenkin noin 4-5 e.

ap

Hiusten pesussa säästät paljon, jos jatkossa käyt vain joka toisena päivänä pesemässä.

Niin ja tuo Foxtel valmistaa sitä tuoksutonta saippuaa Orivedellä. On 3 l kanisterissa ja CM:stä olen ostanut ympäri Suomea. Sitä voi käyttää kyljen mukaan kropan pesuun, hiuksien pesuun ja käsien pesuun. Itsellä tulee käytettyä lähinnä käsien pesuun, mutta uskon, että sopis kropankin pesuun. Usein pesen ohimennen sillä samalla sen lavuaarinkin. Hinta on todella huokea, muistaakseni noin 2,9 euroa se 3l kanisteri. Parempaa minun astmaisen nenääni kuin yksikään ostamani muu nestemäinen saippua.

<a href="http://www.foxtel.fi/" alt="http://www.foxtel.fi/">http://www.foxtel.fi/</a&gt;

Tuossa etusivun kuvassa keskellä vasemmalla on se kanisteri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän