Työkkäri vaatii että menen työkokeiluun ,mutta 4h päivä ei käy
Mä en todellakaan ala 9e tekee pitempää päivää mitä tarvitsee ja 4h on minini mitä voi tehdä.
Kommentit (80)
Työkokeilu nimisessä orjuudessa päivät on 6-8 tuntia. Jos ei passaa niin vaihtoehdot on saikku tai karenssi. Itse orjailin tuon työkokeilun alkutalvesta 6h päivillä. Koko ajat vtutti niin paljon että ihme etten pistänyt paikkaa palasiksi. Toiste jos tuota orjuutta pakottavat niin otan sen karenssin.
Työkokeilua voidaan järjestää enintään viitenä päivänä viikossa ja 4–8 tuntia päivässä.
Ei tietenkään 4h käynyt, koska ideana on saada ilmaista orjatyövoimaa ”työtä” tarjoavalle kusettajayritykselle tai -yhteisölle. Täysi työpanos on tuolloin tietenkin saatava, koska eihän orja muuten voisi kunnolla korvata oikeaa työntekijää.
Joo mutta saathan sä sen 9e lisäksi muita tukia ja yleensä noista paikoista saa sitten sijaisuuksia ja jopa vakituisen työpaikan. Minä sain päiväkodinjohtajan sijaisuuden. Ei kotona makaaminenkaan kauheen kivaa oo pidemmän päälle. Kyllä 4 h on ihan ok minusta.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu nimisessä orjuudessa päivät on 6-8 tuntia. Jos ei passaa niin vaihtoehdot on saikku tai karenssi. Itse orjailin tuon työkokeilun alkutalvesta 6h päivillä. Koko ajat vtutti niin paljon että ihme etten pistänyt paikkaa palasiksi. Toiste jos tuota orjuutta pakottavat niin otan sen karenssin.
Mieluummin makaat sitten kotona vai? On hyvä että hiukan potkivat persuuksille. Sukulaiseni on myös työkokeilussa mutta ei pidä sitä orjatyönä. Mielellään otta 9 € päivässä.
Voiko siellä lorvia?
Ainakin vitkastella voi, oletan.
Nimim. Vielä töissä
On kyllä väärin, ettei tuohon neljään tuntiin suostuta. Ilmeisesti vain vajaakuntoiset saavat tehdä alle 6h.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta saathan sä sen 9e lisäksi muita tukia ja yleensä noista paikoista saa sitten sijaisuuksia ja jopa vakituisen työpaikan. Minä sain päiväkodinjohtajan sijaisuuden. Ei kotona makaaminenkaan kauheen kivaa oo pidemmän päälle. Kyllä 4 h on ihan ok minusta.
Etkö siis tee muuta kuin joko käyt töissä tai makaat kotona? Missä makaat ne 16 tuntia kun et ole töissä, lattiallako?
Minä käyn töissä jos saan työsopimuksen ja palkkaa, en muutoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yleensä. Tai riippunee alasta.
Pyydä 6 h ja siihen 30 min ruokatauko.
Itse tein orjatyötä 7 h/pv. Valityöntekijät hävisivät varastoon ja jäin yksin tekemään työt.
Työ oli ihan Ok, mutta työkaverit syvältä.
Vaihdoin paikkaa. Ja sain uudessa paikassa todella hyvän opin.
Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Älä suostu palkattomaan työhön!
Ja vaikka tekisit sen 8 tuntia, et olisi oikeutettu mihinkään oikean työntekijän etuuksiin, kuten työterveyshuoltoon tai vuosilomiin.
Kenenkään ei pitäisi suostua palkattomaan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään 4h käynyt, koska ideana on saada ilmaista orjatyövoimaa ”työtä” tarjoavalle kusettajayritykselle tai -yhteisölle. Täysi työpanos on tuolloin tietenkin saatava, koska eihän orja muuten voisi kunnolla korvata oikeaa työntekijää.
Eikä orjia palkata töihin vaan tilalle otetaan uusi orja kun yhdellä sopimus loppuu. Työkokeilut on suorastaan este työllistymiselle.
Miksi et voi sitoutua tekemään kuutta tuntia päivässä?
Jännä, miten työttömät herkästi valittaa näistä asoista, jotka oikeasti voisivat olla hyödyksi tulevaisuutta ajatellen. Mieti ap opiskelijoita, he saavat aivan naurettavan pientä opintotukea ja suorittavat silti pitkät harjoittelut täydellä päivällä. Mielestäni ap valitat turhasta. Etsi työkokeilupaikka, josta oikeasti pidät! Tiedä vaikka työllistyisit sinne. Saat bonuksena vielä työkokemusta ja täytettä CV:hen - kumpikaan ei ole sinulta pois, päinvastoin. Mutta ehkä kysymys kuuluukin, mitä olet valmis tekemään työllistymisesi eteen? Asennetta olisi ainakin hyvä muuttaa.
Työkokeilu? Eli eläke tavoitteena. Paree vaan mennä sinne työkokeiluihin että haaveesi toteutuu.