Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edulliset ostosvinkit pinoon, kaikki käy!

Vierailija
30.06.2010 |

Nyt multa loppui työpätkä ja kestää ennen kuin saan päivärahaa. Nyt tarvisin vinkkejä kaikista edullisista, mutta hyvistä tuotteista. Siis esim. kaupan omat merkit vessapapereihin, hygieniatuotteisiin, pesuaineisiin, kuiva-aineisiin ym.

Pyykinpesuaineissa en osta kuin hajusteettomia ja nyt jo olen siirtynyt x-tra white sensitiveen ja rainbow ja pirkka sensitive color-jauheisiin. Mikä hajusteeton nestemäinen olisi parasta?

Toisesta ketjusta luin, että lidlin shampooo olisi edullista ja hyvää. Täytyy kokeilla.

Onko kukaan laskenut, ikä pehmeä vessapaperi on edullisinta/rulla? Missä kaupan merkissä edullisimmat jauhot, puurohiutaleet ym.? Tämmöisiä kaipaan.

Meillä siis minä ja kohta 5 v lapsi.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni paljonkin aikoinaan.

Ei shampoota joka kk osteta (tai en oo laskenut, mutta luulisin että pullo kuluu parin kolmen kuukauden välein. Siis tavallisen kokoinen shampoopullo, mitä se nyt on, mutta alle 1,5 l joka tapauksessa.

Meillä on yleensä ollut 2 shampoota, joku mulle ja joku tytölle. Jos mulla on väriä tai muuta vastaavaa, niin käytän siihen tarkoitettua shampoota ja tyttö käytti pienenä pitkään vauvashampoita. Mä ostin yhden ja sain yhden lahjaksi kaverilta. Niitä 2 pulloa käytettiin varmaan 2 vuotta, vaikka tuolla olikin tuuhea tukka jo syntyessä :). Sitten tyttö käytti lasten shampoita.

Nyt melkein on tarkempaa mikä se tytön shampoo on, koska hänellä on pidemmät hiukset ja saa takkuja herkemmin. Hänelle käytän hoitoainettakin latvoihin.

Shampoissa katson ettei ole silikonia.

Meillä on lisäksi yksi yhteinen 2in1-pullo uimahalliin.

Tavallinen marketin shampoo maksaa riippuen merkistä jotain vähän yli eurosta noin 3 euroa. Hoitoaineet noin 2-3 e, kalliimpiakin löytyy. Eli jos ostan sanotaan 4 x 1,50 shampoon ja 4 x 2,5 e shampoon ja varmaan 1 x 3 e hoitoaineen vuodessa Eli on siinä vuositasolle eroja teihin verrattuna. Ja voi olla ettei tuotakaan määrää mene.

Myös se, heitänkö kerralla 60 e shampoisiin vaikka ne sitten kestäisikin on vähän ongelmallista. Plus kun ostaa marketista ne voi saada vaikka niillä bonuksilla.

En oo huomannut että kampaamon shampoita kuluisi mitenkään vähemmän. Hoitoaineita kyllä kuluu vähemmän, silloin kun olen hoitoainetta tarvinnut.

ap

oon huomannu aina näissä "säästövinkki" tai "kuinka paljon menee kuussa rahaa ruokaan" -ketjuissa yhden toisinnon. Nimittäin sampoon. Varsinkin näissä kuukausimenoja erittelevissä ketjuissa sampoot lasketaan jokakuisiksi menoiksi. MITEN IHMEESSÄ sitä sampoota pitää joka kuukausi ostaa? Ymmärrän, että kymmenen tytön perheessä kulutus on kova, mutta pienempien perheiden kohdalla en oikein ymmärrä.

Siksi siis ihmettelen, koska ostan aina kampaamosta semmoiset puolentoista litran pullot sekä sampoota että hoitoainetta ja ne kestävät meillä vuoden (kolme käyttäjää, kaksi pitkähiuksista). Nämä maksavat yhteensä maksimissaan 60e. Ja siis vuodessa.

Paljonko tavalliset sampoot maksavat? Kuinka paljon arvioitu vuosikulutus on määrässä ja euroissa?

Vierailija
62/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow 60 %. Oli jossain testissäkin ja oli terveellisin rasvakoostumus.

Meillä ostetaan Lidlin wc-paperia, mutta ei sitä halvinta (muistaakseni 3-kertaista). Halvinta lapset ottavat liikaa. Joskus Citymarketin alesta saa vielä halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Pirkan tuotteet on usein halpoja, esim. mausteet, leivinjauheet yms. on halvempia kuin s-ketjussa myytävät. Ja ainakin pirkka vessapaperit yms. on halpoja ja ajaa asiansa, en tiedä onko halvimpia.

Ylipäänsä kauppojen omat merkit on halvempia yleensä kuin halvimmat "merkkituotteet".

Vierailija
64/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia 99 % varmuudella joka päivä, jos en oo kipeä, aamukahvit :). Joten ihan tuota sääntöä ei meillä ole.

Ollaan nyt paljon uitu ja pyörällä tehty pikku retkiä.

Tein itse mehujäitä helleherkuiksi (hyvin onnistui). Ja olen ihan hyvällä mielellä tässä ollut. Jogurttiin en vielä ryhtynyt, pitäisi ostaa maitojauhetta, koska mun muistin mukaan se jotenkin onnistui paremmin sen kanssa. Muutenkin tarvin sitä maitojauhetta nyt, kun otan sen mökille mukaan lettuihin jne.

Mulle tuo Dermosil on aika tuntematon. Täytyy kysellä, onko joku tuttu tilaaja. Kävin Prismassa ja ostin 3 erilaista rainbown suihkusaippuaa sieltä. Joku hunajatuoksuinen ja kukallisempi ja vesipedon lapselle + eiköhän niillä tää kesä mennä ja ainakin yksi aikuisten ja tuo lasten saippua otetaan mukaan mökille ja jätetään sinne.

Ostin myös 2 tiskiainetta ja yhden jonkun herbinan slikoonittoman 2in1 shampoon, jolla voidaan siellä mökillä pestä hiuksia.

Toi mökki ei ole siis meidän, vaan yhden ystäväni perheen ja tietävät tilanteemme. Saamme siis ilmaiseksi olla siellä pari viikkoa, kun he eivät ole edes Suomessa. Ollaan ennenkin oltu siellä vieraana, joten tiedän mäkin hyvin. Aion viedä toki kaikki omat ruuat (kuivamuoniakin) ja hygieniatarvikkeet ja jättää ne sinne kiitokseksi. He tulevat sitten sinne ulkomaan lomansa päätteeksi. Se on rantamökki joten jos kelit säilyy hyvänä, niin se on erittäin kiva loma. Sähköt on, mutta vesi täytyy kantaa ja puusauna, jossa semmoinen kuumennettava vesisäiliö lämpimälle vedelle. Pihalla kesäkeittiö (grillikatos), jota käytetään jos vaan on hyvät säät :).

ap

Olet kyllä löytänyt säästökohtet tosi tehokkaasti. Täytyy toivoa että pärjäätte, yritykestä ei ole ainakaan puutetta.

Dermosil-nettikaupassa on hyviä tuotteita. Vaihdoin omat vartalotuotteet (bodyshopit, lumenet) niihin, koska hintalaatusuhde on tosi hyvä. Kysele tutuilta, kuka tilaa, niin voisit kokeilla tuotteita etukäteen. Kasvojen puhdistutuotteet ja vartalorasvat on hyviä, ne olen ainakin itse testannut.

Ja mehuista... Meilläkin mehut on herkkua. Lasten hampaat saa erinomaisesti pilattua mehunjuottamisella, joten ne pitää jättää herkkuhetkiin. eli jos äiti saa päiväkahvit, saa meillä lapset mehua, mutta päiväkahvit ei toteudu joka päivä... Limppari kuuluu samaan kategoriaan kuin alkoholi, eli erittäin harvoin. Flunssassa voi vielä suositella Lidlin mustaherukkanektaria, ihanaa laimennettuna ja lämmitettynä, ei liikaa sokeria, kuin itse tehtyä.

Tsemppiä sinulle ja aurinkoista kesää sinulle ja tyttärellesi!

Vierailija
65/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kesää Sinulla ja lapsellesi!

Sain tästä ketjusta itsekin hyviä vinkkejä... Käyn paljon Lidlissä, josta kyllä saa vaikka mitä todella halvalla. Ostan sieltä saippuoita, pesujauheet, vessapaperit, koiranruuat, mehut, makkarat ja vaipat. Sieltä saa ihania suihkugeelejä.

Vierailija
66/75 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ja hyvää.

Vierailija
67/75 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut sita ja tata. Vaippoja (olettaen etta lapsesi on jo melkein 5v, olet kaynyt siella useamman vuoden), maitoa, mehua, "katsonut hedelmia ja mehuja"...

Ja muuten noista hedelmista ja vihanneksista Suomessa; ovat todella surkeassa kunnossa kaikissa kaupoissa, siis tuontivihannekset-ja hedelmat.

Vierailija
68/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun lapsi oli vaippaikäinen, ja sain vinkin tutulta, että ovat hyviä vaippoja. Vaippoja ostin eli jostain loppusyksystä v. 2005 alkuvuoteen 2008, koska silloin keväällä 2008 lapsi oppi pois vaipoista.

Silloin yleensä ostin kerralla pari pakettia vaippoja ja joskus harvoin muuta. En siis käynyt kovin usein silloinkaan. En enää muista joko silloin oli ne hyla-maidot valikoimissa. Muitaakseni ei, tai ei ainakaan alussa olleet. Niitä oon silloin tällöin napannut, koska ovat edullisimmat hyla-maidot, mitä on.

Katselin, että koko kauppa on melkeinpä keksi-karkki-mehu-eines-kauppa, ja hedelmät olivat nuutuneen ja huonon näköisiä, vaikkakin olivat todella halpoja.

Sen vaippa-ajan jälkeen oon käynyt hyvin satunnaisesti. Joskus yhden kaverini kanssa (hän ostaa sieltä just noita herkkuja). Ja joskus olen varta vasten pistäytynyt ja napannut vaikka pari purkkia hyla-maitoa ja joskus niitä nektareita ja mehuja, eväsretkille, synttäreille ym. niitä limsoja. Jotain keksejä oon joskus ostanut juhliin. Kerran hain joltain erikoisviikolta jotain aasialaisia juttuja.

Joulun alla ostin sieltä Seikailija Dora-pyjaman tytölle ja joskus 2 v sitten ostin parvekkeelle suojat (vai joko siitä on 3 v).

Tänä vuonna en oo käynyt kertaakaan. Sitä ennen kävin just joulua ja uudenvuoden aattoa ennen.

Eli en voi sanoa, että tuntisin kauhean hyvin valikoimaa. Luen yleensä tarjouslehden, joten sikäli tunnen kyllä valikoimaa ja se on vahvistanut sitä, että on eines- ja höttökauppa.

ap

Vierailija
69/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun palstamamman oma muksu on vaipoissa vielä 4-5-vuotiaana, niin hänen on vaikeaa käsittää, että yleensä niin ei ole.

Mä ainakin käsitin ihan hyvin että ap on aikoinaan ostanut vaippoja sieltä, ja nykyään ostaa joskus muuta. Kyllähän monet ostavatkin sieltä lähinnä limsaa, mehua, jäätelöä, keksejä ym. herkkkuja.

Ymmärrän, että ap ei oikein tunne valikoimia, onko siellä mitään kunnollista ostettavaa, muuta kuin noita herkkuja ja mehuja. Varsinkin jos ei voi ostaa niitä jäätelöitä, kun eihän niistä yksikään ole vähälaktoosinen.

Mä lisään yhden: eli mä ostan sieltä kasvojen puhdistusliinoja, ovat edullisia ja hyviä.

Ja oon ostanut kebab-lihaa pakkasesta (hyvää ja edullista) ja pakastepitsoja.

ostanut sita ja tata. Vaippoja (olettaen etta lapsesi on jo melkein 5v, olet kaynyt siella useamman vuoden), maitoa, mehua, "katsonut hedelmia ja mehuja"...

Ja muuten noista hedelmista ja vihanneksista Suomessa; ovat todella surkeassa kunnossa kaikissa kaupoissa, siis tuontivihannekset-ja hedelmat.

Vierailija
70/75 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

e merkinnöistä tuli mieleen, että Lidlin Lemonissa on paljon vähempi lisäaineita, kun monissa muissa limsoissa. Oon itse ostanu ainoastaan niitä. Ja ovat edullisempia, kun muut. Olisko palasaippua edullisempi vaihtoehto, kun suihkusaippuat?

Vierailija
71/75 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä E-aineissa sinänsä mitään pahaa ole, monet ovat ihan "normaaleita" pieni osa on sitten näitä "pahis" aineita.

Tiesithän että kaikille "e-" aineille on myös ihan tuotenimi / nimivastine jota voidaan käyttää tuon "e".n sijaan.

Itse olen ollut havaitsevani ihan trendin että e-koodeista siirrytään näihin, kuluttajat kun tuppaavat katsomaan tuotteita e-koodi pitoisuuksien mukaan.

Kannattaa siis vaikka googlettaa ne aineet ja katsoa mitä oikeasti syö.

Vierailija
72/75 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannu aina näissä "säästövinkki" tai "kuinka paljon menee kuussa rahaa ruokaan" -ketjuissa yhden toisinnon. Nimittäin sampoon. Varsinkin näissä kuukausimenoja erittelevissä ketjuissa sampoot lasketaan jokakuisiksi menoiksi. MITEN IHMEESSÄ sitä sampoota pitää joka kuukausi ostaa? Ymmärrän, että kymmenen tytön perheessä kulutus on kova, mutta pienempien perheiden kohdalla en oikein ymmärrä.

Siksi siis ihmettelen, koska ostan aina kampaamosta semmoiset puolentoista litran pullot sekä sampoota että hoitoainetta ja ne kestävät meillä vuoden (kolme käyttäjää, kaksi pitkähiuksista). Nämä maksavat yhteensä maksimissaan 60e. Ja siis vuodessa.

Paljonko tavalliset sampoot maksavat? Kuinka paljon arvioitu vuosikulutus on määrässä ja euroissa?

Vierailija
73/75 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/75 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöä voi syntyä myös siitä, että oostaa kunnon pyykinpesuainetta (zeoliititonta!) ettei ajansaatossa tuhoa konettaa savisaostumien takia. Sitten kai ei väliä jos pesee taloyhtiön yhteiskoneella.

Vierailija
75/75 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä löytänyt säästökohtet tosi tehokkaasti. Täytyy toivoa että pärjäätte, yritykestä ei ole ainakaan puutetta.

Dermosil-nettikaupassa on hyviä tuotteita. Vaihdoin omat vartalotuotteet (bodyshopit, lumenet) niihin, koska hintalaatusuhde on tosi hyvä. Kysele tutuilta, kuka tilaa, niin voisit kokeilla tuotteita etukäteen. Kasvojen puhdistutuotteet ja vartalorasvat on hyviä, ne olen ainakin itse testannut.

Ja mehuista... Meilläkin mehut on herkkua. Lasten hampaat saa erinomaisesti pilattua mehunjuottamisella, joten ne pitää jättää herkkuhetkiin. eli jos äiti saa päiväkahvit, saa meillä lapset mehua, mutta päiväkahvit ei toteudu joka päivä... Limppari kuuluu samaan kategoriaan kuin alkoholi, eli erittäin harvoin. Flunssassa voi vielä suositella Lidlin mustaherukkanektaria, ihanaa laimennettuna ja lämmitettynä, ei liikaa sokeria, kuin itse tehtyä.

Tsemppiä sinulle ja aurinkoista kesää sinulle ja tyttärellesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi