Vieläkin jotkut käyttävät valjaita lapsille!
Eikös noitten valjaitten käyttö ole jo niin last season??
Näin tänään kaupassa lapsen, jolle oli viritetty tällainen nahkainen talutusvaljas, vai mikä ihme ne ovatkaan nimeltään. Lapsi käveli nätisti kädessään oma pehmolelu ja äiti joka piti valjaista kuin hevosta ratsastais, käveli 30 cm päässä lapsesta.
Siis, miksi ei voi ihan vaan pitää lasta kädestä kiinni? Nuo valjaat ovat vaan mun mielestä niin wt meininkiä.
Kopeti kop.
Kommentit (67)
ja asuimme keskustassa, niin TODELLAKIN käytin valjaita heidän kanssaan kun olimme ulkona kävelyllä. Muuten heidät olisi pitänyt istuttaa rattaisiin, valjaiden kanssa heillä oli vapaus kävellä itse. Ei niitä kamalan pitkään tarvinnut käyttää ja sitten kun niistä luovuttiin ja jos lapset eivät totelleet liikenteessä, niin riitti varoitus, että otetaan valjaat käyttööt jos eivät tottele. Liikenteessä kun ei ole jouston varaa, vaikka monessa asiassa onkin.
Hattentatti-verkkokaupasta turvarepun. Käytännössä siis ihan sama asia, mutta näyttää hauskemmalta:)
Sukulaisen hääjuhlaa vietettiin turun saaristossa eräässä saaressa.
Valjaat pitivät 2 vee vilkkaan pojan hengissä.
niinpä eihän nuissa valjaissa oo mitää hyötyy kun voi pitää kädestä.
Ostin valjaat kesällä kolmivuotiaalle, kun luovuttiin rattaiden käytöstä kauppa- ym.reissuilla. antavat lapselle vapauden kävellä rauhassa ja äidille turvan tunteen. Tosiaan saa arvostusta parkkiksella, autot kiertävät tällaisen "villikon" kaukaa. Nyt valjaat ovat käsilaukussa eikä niitä enää ole tarvittu, uhkaus riittää. Hyvä keksintö, ei hävetä käyttää.
Kyllähän valjaat aina pöllityn ilmapallon voittaa!
Eikö teillä tule selkä yhtään kipeäksi, kun joutuu käveleen kauan kumarassa pitäen lasta kädestä? Vai onko tää vaan pidempien ihmisten ongelma? Ite oon miettinyt tän takia, jos hommais valjaat lapselle.
Kaksosten kanssa valjaat on kätevät.
Eikö ole vielä järkympää valjastaa heidät tuoleihin, eli rattaisiin.omg!!!!! No juu, meilläkin lapsen turvallisuus menee edelle ja jos asuisimme vaikka vilkkaan liikenteen lähellä niin käyttäisimme :)
Teija kirjoitti:
Eikö teillä tule selkä yhtään kipeäksi, kun joutuu käveleen kauan kumarassa pitäen lasta kädestä? Vai onko tää vaan pidempien ihmisten ongelma? Ite oon miettinyt tän takia, jos hommais valjaat lapselle.
Mä en joudu kulkemaan kumarassa, mutta mietin sitä lasta, joka joutuu kulkemaan käsi kohti taivasta. Mahtaa tuntua ikävältä pidemmän päälle? Luulisi että lapsesta on kivampi kulkea kädet vapaana.
Mulla on lapsella sellainen valjasreppu. Ruokakaupassa usein irrotan sen narun, mutta esim. keskustassa (Hki) kävelystä ei tulisi mitään ilman tuota reppua. Mulla lapset 2,5v sekä 1v, joten mukana siis aina myös lasten rattaat joissa tuo vanhempi ei suostu melkein koskaan istumaan, ei pidä mielellään kädestä kiinni. Aika nopeasti olisi lapsi hukassa jos yksin saisi juoksennella ihmisjoukossa, ehtiväinen kun on, niin ihan suosiolla käytän tuota valjasreppua. Lapsi itsekin tykkää kissarepustaan :)
^totta, tota oon kans pohtinut, ei järin ergonominen asento lapsellekaan. En vaan muistanut nyt kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsella sellainen valjasreppu. Ruokakaupassa usein irrotan sen narun, mutta esim. keskustassa (Hki) kävelystä ei tulisi mitään ilman tuota reppua. Mulla lapset 2,5v sekä 1v, joten mukana siis aina myös lasten rattaat joissa tuo vanhempi ei suostu melkein koskaan istumaan, ei pidä mielellään kädestä kiinni. Aika nopeasti olisi lapsi hukassa jos yksin saisi juoksennella ihmisjoukossa, ehtiväinen kun on, niin ihan suosiolla käytän tuota valjasreppua. Lapsi itsekin tykkää kissarepustaan :)
Plus, kaupunkilomilla ihan ehdottomat. Tänä keväänä oltiin New Yorkissa, ja ei olisi tullut reissusta suoraan sanottuna lasta eikä paskaa ilman tuota valjasreppua. Siellä kun ehtiväinen lapsi häviää vielä tuhat kertaa helpommin kuin vaikka täällä Helsingissä.
Valjaat on kyllä ok, meillä käytössä valjasreppu johon saa poitsun eväät mukaan ja tykkää kanniskella sitä selässä. Mutta oon pari kertaa nähnyt valjaat joissa on kiinni fleksi ja se näyttää kyllä todella oudolta ja noh, ehkä vähän nöyryyttävältä.
Då du flyger ensam till Heathrow med tvillingar, är det jäkligt smart att ha sele. Eller kanske du aldrig gjort det...?
Minun lapsi oppi hyvin käynnin, ravin, pysähtymisen, etuosakäännöksen, peruuttamisen, odottamisen ja jopa pohkeenväistön! Hän oikein toivoi pääsevänsä valjaisiin. Vähän se joitakin hymyilytti, kun näkivät reippaan polleni.
Vierailija kirjoitti:
mä ajattelin, että valjaat on just hyvä keksintö, esim. tungoksessa vilkkaan tenavan kanssa se kädestä pitäminen ei luultavasti aina toimi... toinen, minkä ajattelin hankkia, mikä myös on herättänyt kauhistusta: leikkikehä. En kyllä ymmärrä, mitä vikaa siinäkään on, tietty, jos ei nyt pidä sitä muksua ihan 24 h siellä kehässä... miten muuten sitä estää tenavasta ns. tekemästä tuhojaan sinä aikana, kun on esim. keittiössä tekemässä ruokaa vai pitääkö se muksu pitää ihan jatkuvasti siinä vieressä... äääähh!
Minäkin olen ihmetellyt leikkikehämme saamaa paheksuntaa. Olen huono äiti, kun haluan säilyttää jonkinlaisen yksityisyyden ja käydä paskalla ilman taaperoa (pitäisi kuulemma ottaa aina vessaan mukaan leikkimään). Ja kokatessa toimia ripeästi keskeytyksittä ilman vaaratilanteita. Pitäisi mielummin vaan marttyyrinä mäkättää kaikille, ettei saa päivän aikana kotitöitä tehtyä, kun on niin vilkas taapero. Ymmärtäähän sen, ettei siinä mitään saa tehtyäkään, jos täytyy koko ajan kytätä haukkana lasta ja jatkuvasti rientää estämään tätä repimästä verhoja jne. Muutamassa kymmenen minuutin pätkässäkin saa aivan mielettömästi aikaan, jos saa jollain tasolla keskittyä siihen mitä on tekemässä eikä keskeytyksiä tule koko aikaa.
Kaverini pikkuveli juoksi auton alle vaikka pidettiin kädestä kiinni. En koskaan unohda miten kaverini kertoi siitä millainen ääni törmäyksestä tuli ja miten pikkuveli lensi kuin räsynukke. Lapsillani oli valjaat ja myös lasteni lapsilla tulee olemaan.
Itselläni on myös 1,5 v vilkas poikavesseli, joka ei myöskään haluaisi istua koko aikaa rattaissa kun ollaan shobbailemassa. Kun sitten tämän vesselin nostan rattaista pois ja yritän pitää kädestä kiinni, niin pojalla on halua ja tahtoa juosta karkuun 4-v isoveljen villitsemänä. . Ihmiset joilla on kiltit ja rauhalliset lapset eivät tajua miten hankalaa on pitää vilkasta lasta paikallaan.Se on tosi asia!Valjaat vois olla ok juttu