Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin oudon ilmiön tällä palstalla. Tunteiden musta-valkoisuus.

17.06.2010 |

Eikö ihmisillä nykyisin ole muita tunteita kuin viha ja rakkaus? Tuossa vammaisteninhoamisketjussa ihmetyttää joiden asenne. Ei ymmärretä, että vaikka ei kaikista tykkäisi, ei ole oikeen vihata jotain ihmisryhmää. Eihän siinä ole mitää järkeä. En minäkään tykkää kaikista ihmisistä, mutta en silti inhoa kaikkia samanlaisia ihmisiä. En tykkää kaikista vammaisista automaattisesti tietenkään. Silti en inhoa kaikkia vammaisia. En tykkää kaikista vaaleahiuksista, mutta en inhoa kaikkia vaaleahiuksisia. Onko neutraali suhtautumistapa kokonaan poissa nykyisin nuorilla ihmisillä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi pitäisi suhtautua neutraalisti? Mitä ideaa olisi edes keskustella neutraaleista tunteista? Todettaisiin kaikki vain yhteen ääneen, että neutraalia on. Plaah.

Vierailija
2/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisillä on tunteisiinsa oikeus. Sitä pitää kontrolloida, miten ne näkyvät (jo ihan kohteliaisuuden nimissä), mutta ei kenelläkään ole oikeutta tulla sanomaan ulkopuolelta, että tunnet väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia asioitahan ei tarvitse edes kertoa. Ei ole pakko ilmoittaa loukkaavia asioita.

Vierailija
4/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkitietävyydestä joka iän myötä kyllä karisee.

Vierailija
5/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei ole mukavaa sanottaa, pidetään suu kiinni, olis ollut ihan hyvä ilmeisesti opettaa tuon ketjun ap:lle.

Vierailija
6/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa arvioimaan :)

Vierailija
7/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi tahatonta loukkaustani nuoria kohtaan. Nuorissa on hyvin fiksuja ihmisiä. Kaikkihan eivät voi tietää, että olen itse niin vanha, että oletan kaikkien muiden täällä kirjoittavien olevan nuoria ja tarkoitan sillä alle nelikymppisiä. Tuosta voisi tehdä ihan aloituksen. Miten ikä vaikuttaa ihmisen asenteeseen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä pitemmälle nuoruus venyy.

Vierailija
8/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta-valkoista ajattelutapaa mm. anoppikeskustelussa...

Vierailija
9/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö osaa keskustella enää nostamatta itseäsi jalustalle. Onko sulla joku enkelikompleksi?

Vierailija
10/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kyse nettikäyttäytymisessä. Useimmat täällä "vihaavat" ja "rakastavat" tuskin ovat niin jyrkkiä oikeassa elämässä. Mun on vaikea kuvitella, että joku värisee inhosta joka kerta kun näkee ruskeasilmäisen lapsen, vaikka täällä julistaa ylpeänä (!) VIHAAVANSA ja HALVEKSIVANSA kaikkia ruskeasilmäisiä. Idioottimaistahan tuo on, mutta näin monet ihan tavalliset ihmiset käyttäytyvät netissä...

Vierailija
11/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun lyhyen mielipiteen/tunteenpurkauksen johdosta, niin siivekkäästä voisi päätellä, että se on vähän yksinkertainen;)

Vierailija
12/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö osaa keskustella enää nostamatta itseäsi jalustalle. Onko sulla joku enkelikompleksi?

Aloitusten aihe on aina tämä sama, se mitä vikaa palstalaisissa on. Siinä on aloittajan mustavalkoisuus, itse hän on valkoinen ja muut mustia.

Vierailija
13/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä usein huomaa minkä ikäinen kirjoittaja on.

Heh, kirjoitustyylistä huomaa sen, kuinka paljon kyseinen henkilö on lukenut ja kirjoittanut, mutta ikää siitä on mahdoton päätellä. Vai heitätkö nyt arvauksen vaikkapa mun iästäni?

Vierailija
14/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi vihan ja rakkauden purkauksia esiintyy kaikilla palstoilla.

Vierailija
15/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteet käsrjistyy, mutta täällä kyllä nimettömyyden vuoksi poikkeuksellisen paljon - ei tarvitse edes virtuaaliminää suojella. Kyllä joidenkin letkautukset hämmästyttää silti, enkä tarkoita nyt näitä selkeästi sairaita ihmisiä, jotka käyvät kylvämässä pahaa mieltä joka ketjuun.

Esim. eilen täällä oli keskustelua oliiviöljyn käytöstä ruuanlaitossa. Mä olen kyllä aina oppinut, että extra virgin -öljyä ei käytetä paistamiseen, koska siihen tulee kitkerää makua, vaan paistamiseen pitää käyttää muilla metodeilla puristettua oliiviöljyä (tai jotain muuta öljyä). Siitähän keskustelu sukeutui! Erityisesti mulla jäi mieleen eräs kommentti, jossa kirjoittaja osoitti selvän halveksuntansa nuoria kohtaan, jotka knoppailevat eksoottisilla ruoka-aineilla, mutta tuskin osaisivat tehdä tehdä perusraaka-aineista mitään, ja ovat muutenkin onnettomia keittiössä. Tuli sellainen olo, että häh! Mistä nuo ylemmyydentunto ja loukkaamisenhalu oikein kumpuavat? Mä en käsitä sitä, että tänne tullaan vain heittämään negatiivista juttua, että väkisin kehitellään jotain tappelua ja vastakkainasettelua. Kummastuttaa.

Vierailija
16/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. eilen täällä oli keskustelua oliiviöljyn käytöstä ruuanlaitossa. Mä olen kyllä aina oppinut, että extra virgin -öljyä ei käytetä paistamiseen, koska siihen tulee kitkerää makua, vaan paistamiseen pitää käyttää muilla metodeilla puristettua oliiviöljyä (tai jotain muuta öljyä). Siitähän keskustelu sukeutui! Erityisesti mulla jäi mieleen eräs kommentti, jossa kirjoittaja osoitti selvän halveksuntansa nuoria kohtaan, jotka knoppailevat eksoottisilla ruoka-aineilla, mutta tuskin osaisivat tehdä tehdä perusraaka-aineista mitään, ja ovat muutenkin onnettomia keittiössä. Tuli sellainen olo, että häh! Mistä nuo ylemmyydentunto ja loukkaamisenhalu oikein kumpuavat? Mä en käsitä sitä, että tänne tullaan vain heittämään negatiivista juttua, että väkisin kehitellään jotain tappelua ja vastakkainasettelua. Kummastuttaa.

Täällä keskustelu lähtee välillä ihan mielettömiin sfääreihin. :D

Vierailija
17/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustelu lähtee välillä ihan mielettömiin sfääreihin. :D

hyvähän se vaan on, mutta se, että jotkut on niin hanakoita loukkaamaan kanssakeskustelijoita, yllättää toisinaan. Eikä siinäkään viestissä ollut mielestäni mitään pointtia. Mun mielestä se oli sellainen puolihuolimaton loukkaus.

Vierailija
18/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 16, keskustelupalstoilla mielipiteillä on taipumus kärjistyä. Toisaalta myös tietynlainen provosointi on yleistä. Täällä on vapaus ns. tuulettaa ajatuksiaan ja tuoda nimettömänä esiin asioita, joita ei muuten ole "soveliasta" ääneen lausua.

On jännä juttu, että lähes kaikkiin vähänkin keskustelua herättäviin avauksiin tulee yleensä joko täysin päinvastaista mieltä olevia kommentteja ja sitten myötäileviä kommentteja ja sen jälkeen keskustelu muuttuu sellaiseksi hyökkäys-puolustus-hyökkäys meiningiksi.

Oikeasti luulen, että osa täällä haluaa ihan jo periaatteesta kyseenalaistaa toisten kirjoitukset vaikka IRL olisikin huomattavasti lievemmällä kannalla (tai ei reagoisi asiaan yhtä voimakkaasti). Osasta taas on hauska provota ja heittää bensaa liekkeihin - itsekin olen tehnyt, niin tunnustan!

Keskustelu kääntyy monasti myös aika stereotyyppisille urille - etenkin, jos kyseessä ovat naisten ja miesten väliset erot tms. se on kyllä tasavarmaa!

Loppupointtina: elämä ei ole mustavalkoista, mutta kun ei sitä saa aina tiivistettyä yhteen, kahteen tai edes kymmeneen lauseeseen, on väärinymmärryksen vaara aina olemassa...

Ps. ai niin sitä ei voi kieltää, että usein nuoremmilla on mustavalkoisempia asenteita, mutta toisaalta ei kapeakatseisuus kyllä koskaan ikää katso.

Vierailija
19/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekritiikin puutteesta. Hänellä on yleensä aina vain ääriesimerkkejä ja ääritunteita tarjottavanaan, kuten vaikkapa tämä aloitus. Kuules ap, olet aika paradoksaalinen tyyppi! ;D

Vierailija
20/22 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekritiikin puutteesta. Hänellä on yleensä aina vain ääriesimerkkejä ja ääritunteita tarjottavanaan, kuten vaikkapa tämä aloitus. Kuules ap, olet aika paradoksaalinen tyyppi! ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän