"tilillä on aina oltava 1-2 kk:n palkkaa vastaava summa"
Tipuin tuolilta kun nauroin niin paljon :D
:D :D :D :D :D
Ihan vitun hyvä juttu :D
Taas joku ruudin keksijä neuvoo meitä muita, joku akateemisesti koulutettu 3000 euron palkansaaja jonka mies saa tupla kuukausipalkan ja isovanhemmatkin vielä auttaa :D
Toista se on meillä pienipalkkaisilla yh-äideillä :D
:D :D :D
Kiitos päivän nauruista !
Kommentit (159)
miksi ne tuloerot kasvaa. Kun toinen puoli (eikä tämä tarkoita alunperin hyväosainen osa vaan aika suuri osa tästäkin on pieni- tai keskituloisia, tavallisia työssäkäyviä) haluaa suunnitella elämänsä, varautua vastoinkäymisiin ja kantaa itse vastuun elämästään ja se toinen puoli tekee huonoja valintoja kerta toisensa jälkeen, märrästää yhteiskuntaa ja huonoja olosuhteita ja avaa vielä suunsa, kun tulee paskaa niskaan.
Mutta edelleen, meillä on oikein hyvä avioliitto ja mieheni on sen verran fiksu, ettei ikinä tekisi minulle noin. Siis missään tilanteessa.
Kai se on valinta, millaisen miehen kans naimisiin menee?=)
i]
Siis minä ostan kotiin kaiken irtotavaran, käyn kaupungilla vähintään kerran viikossa, tykkään siis shoppailla. Mies maksaa asumisen ja vakuutukset ja auton kustannukset, mä ostan ruuat ja kaikki muut sälät. Siirrän joka kuukausi miehelleni pari sataa säästöön. Meillä on siis yhteiset rahat, mutta tämä käytäntö on siis sen takia että meillä on hieman eri mieltymykset rahan suhteen. Eli mun rahoilla eletään tässä päivässä ja miehen rahoilla pitkällä tähtäimellä.
Tutulla pariskunnalla oli juuri noin, mutta siis niin että vaimon tilille säästettiin ja miehen tuloilla elettiin.
Nyt heille tulossa ero ja yhteiset rahat muuttui omiksi rahoiksi.
Arvaappa paljonko tätä miestä v**ttaa, ei edes olisi halunnut eroa ja nyt on rahat lopussa ja tuleva ex-vaimo elelee nyt niillä "yhteisillä" säästöillä.
puolison kuoleman jälkeen, mutta vain siksi aikaa kun siihen on taloudellisesti varaa. Sitten jos näyttää siltä, että sairasloma uhkaa venyä turhan pitkäksi niin on aika ryhdistäytyä. Työkyvyttömyys masennuksen takia kun on se valinnoista huonoin, sitä ei siis kannata valita!
kun miehesi kuolee? Sinulla ei ole asiaa sinne hänen tililleen vähään aikaan.
Siis kyllä minäkin tienaan ihan ok palkkaa, mutta en säästä sitä:D Josta tuli muuten mieleen, että tarvii käydä pankissa säätämässä hommat niin että minullakin on käyttöoikeus miehen tiliin ja toisinpäin.
pitäisin tuollaisen summan rahaa tilillä joka kuukausi mutta kun ei ole mahdollista. Olen kotihoidontuella ja elellään lähes kokonaan miehen palkalla. Meillä yhteinen tili ja kaikki menee mitä tulee.
Jos saan säästettyä n 30 e/kk, niin ei mene kuin 4 v 5 kk että on kuukauden käteen jäävä palkka tallessa. Wohoo! Olettaen tietysti että pätkätyöläisellä olisi 4 v 5 kk pitkä pesti :P
MUTTA. Inttäjän yhteiskuntafilosofiassa on eräs perustavanlaatuinen vika: jos kaikkien tulisi valita ne hyväpalkkaiset työt, kuka sitten hoitaa sairaat, lapset, vanhukset, ajaa bussit, siivoaa toimistot, avustaa tutkijaa, työskentelee sossussa, tehtaassa, jnejnejne.
Miten käytännössä tämä yhteiskuntamalli on toteutettavissa, jos kukaan ei enää hakeudu kyseisille aloille?
Faktaa on, että jonkun on nuo hommat tehtävä ja sillä palkalla olisi myös tultava toimeen ja elettävä ihmisen arvoista elämää. On HIENOA, jos joku valitsee kyseisiä ammattejä, olisimme nimittäin todella kusessa kaikki täällä säästöinemme ja hienoine elämänhallintasuunnitelminemme ilman noita matalapalkattuja ja aliarvostettuja ihmisiä.
käytätkö itse sanaa valita) noita töitä myös siksi, ettei heistä ole muuhun. Ei se motiivi noin jalo ole kuin kuvaat.
Ja jos valitsee tuollaisen alan, sitten pitää ainakin huolehtia, että on säästöjä ja vakituinen työ - eikä puolisoksi voi ottaa luuseria.
Siis kyllä minäkin tienaan ihan ok palkkaa, mutta en säästä sitä:D Josta tuli muuten mieleen, että tarvii käydä pankissa säätämässä hommat niin että minullakin on käyttöoikeus miehen tiliin ja toisinpäin.
Jos haluatte pitää ehdottomasti omat tilit, niin niiden lisäksi sitten YHTEINEN säästötili. Voi myös pitää yhden yhteisen "käyttelytilin" ja toisen yhteisen tilin säästötilinä.
Ja kannattaa kiinnittää huomiota siihen, kenen nimissä mahd. omaisuus on.
Seuraan sivusta yhtä eroon päättynyt "unelmaliittoa", jossa "fiksu ja luotettava" aviopuoliso on muuttunut totaaliseksi idiootiksi ja rahasta tapellaan oikeutta myöten. Kaikki omaisuus on miehen nimissä, vaimo maksanut "juoksevat kulut" ja nyt selvitetään ammattilaisten kanssa vuosien takaisia juttuja...
mutta silloin se matalapalkka-ala on VALINTA ja sitten sen kanssa pitää elää.
niin kauan kuin joku tekee niitä töitä surkeilla palkoilla, ne palkat pysyvät surkeina.
Jos jäät YH:ksi, niin miten valitset toisin? Kerro, oi guru!
Miten "jäädään" YH:ksi? Siinä pitää hakea avioeroa, se on valinta. Ja sitä ennen on valinnut sen miehen ja valinnut, että tekee sen kanssa lapsen. Samaa mieltä olen siitä, että ihmisten ei tarvitsisi omistaa niin paljoa kuin nykyään. Vähempi riittää.
Onko käynyt mielessäkään, että toinen osapuoli voi hakea avioeroa ihan kysymättä puolisoltaan haluaako tämä yksinhuoltajaksi? Tai se saamarin puoliso saattaa vaikka kuolla ja jäät yksinhuoltajaksi. Helvetin omahyväinen paskiainen, painu sanonko minne.
Jos jäät YH:ksi, niin miten valitset toisin? Kerro, oi guru!
Miten "jäädään" YH:ksi? Siinä pitää hakea avioeroa, se on valinta. Ja sitä ennen on valinnut sen miehen ja valinnut, että tekee sen kanssa lapsen. Samaa mieltä olen siitä, että ihmisten ei tarvitsisi omistaa niin paljoa kuin nykyään. Vähempi riittää.
42 ei voikaan, mutta oman palkkansa ja alansa valitsee ihan itse.
Sinulla ei ole mitään pointtia, liuta heikkoja tekosyitä vain.
Ei sullakaan ole mitään pointtia, kunhan jankkaat. Olen ennenkin lukenut ketjuja, joissa sinä jankkaat, eikä sulla koskaan mitään pointtia ole.
ja muista, kaikista ei ole kouluttautumaan. Kaikilla ei ole yksinkertaisesti lahjoja siihen. Aivan kuten sulla ei ole lahjoja nähdä asioita muiden kuin itsensä kannalta.
voi lieventää vakuutuksin, säästöin jne. ja ennen kaikkea huolehtimalla omasta työurastaan.
Ja kyllä sekin on ihan oma valinta, jos löytää isäksi unelmien prinssin, joka häipyy noin vain.
Todistat vain sen, että ajelehtijat ovat tyhmiä ja taidottomia.
Siitähän tässä ketjussa juuri onkin kyse. Ei ole mitään kohtaloa, on vain tyhmiä ihmisiä.
mutta silloin se matalapalkka-ala on VALINTA ja sitten sen kanssa pitää elää. niin kauan kuin joku tekee niitä töitä surkeilla palkoilla, ne palkat pysyvät surkeina.
Tottakai se on valintakysymys. MUTTA. Ihmisten taidot ja älykkyys ovat erilaisia. Kaikki eivät sovellu kaikille aloille, eli valinta ei ole vapaa. Kuka haluaa työpaikallaan työhön soveltumattoman insinöörin ja duuniaan inhoavan sairaanhoitajan?
Itselläni ei esim. ole minkäänlaista matemaattista älyä eikä kiinnostustakaan, olen tyhmä kuin saapas sillä saralla. Mutta laitapa minut vastamaan ihan mihin vaan vapaavalintaiseen yhteiskuntatieteen tenttiin, niin johan alkaa tekstiä tulla kuin esterin perseestä... ; )
Yhteiskuntamme arvomaailma rakentuu edelleen patriarkaalisesti. Naisten työt ovat siellä jossain pohjamudissa, eivätkä kilteiksi ja hiljaisiksi kasvatetut tytöt uskalla vaatia parempaa kohtelua. Ja silloin harvoin kun sitä vaativat, tulee kakkaa niskaan toisilta naisilta.
joka vastaa toisille käyttämällä heidän viestinsä numeroa, ei lainaamalla, tunnetaan täällä AV:lla myös nimellä jankkaaja. Hänellähän ei ole oikeasti mitään pointtia, kunhan tykkää inttää. Kyllähän sen nyt noista "argumenteista" näkee. Kaikki tietää, miten elämä menee: ei sitä voi suunnitella. Tai voi, mutta siinä on olemassa niin monta muuttujaa, ettei aina voi onnistua, vaikka kuinka varman päälle pelaisi.
Ja jankkaaja, en aio vastata sulle mitään, vaikka kommentoisitkin viestiäni. En vastaa myöskään esim. kaupungilla huutelijoille mitään, ja sun jutuissa on aivan yhtä paljon sisältöä.
No tämä sääntö on minusta jo aivan niin vanhoilta "ruudinkeksijöitä" kuin Martoilta peräisin. Sitäpaitsi olen sitä mieltä, että tuommoinen puskuriraha on paljon tärkeämpi yksinhuoltajalla kuin 2 huoltajan taloudessa olevilla.
Juu ja olen ollut itsekin yksinhuoltaja ja tietoinen siitä, että minä päivänä tahansa saatan taas ollakin. Oleellista on se, että ei turvaa toiseen ihmiseen talouttaan kokonaan ja oleellista on se, että ei käytä aina viimeisiä pennoisiaan. Jos taas on näin päässyt käymään, niin alkaa sitten 5-10% nettotuloistaan pistämään syrjään joka kuu (sen pystyy tekemään pienituloinenkin, kun vaan tekee valintoja) ja sitten on tuo tavoite saavutettu 1-2 vuodessa.
Tutulla pariskunnalla oli juuri noin, mutta siis niin että vaimon tilille säästettiin ja miehen tuloilla elettiin.
Nyt heille tulossa ero ja yhteiset rahat muuttui omiksi rahoiksi.
Arvaappa paljonko tätä miestä v**ttaa, ei edes olisi halunnut eroa ja nyt on rahat lopussa ja tuleva ex-vaimo elelee nyt niillä "yhteisillä" säästöillä.