Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio kaikki joilla TOSI runsaat kuukautiset!!

Vierailija
13.06.2010 |

Miten pärjäätte töissä jos ei pääse vaihtamaan kun pitäisi?

Käytättekö tamppoonia ja sidettä samaan aikaan?

Kuinka runsaat kuukautisesi pahimmillaan on?

Mulla on eka päivä niin paha,että ei voi lähteä kotoo melkeen mihkään,kauppaan tms.

Sidettä vaihdan jopa puolen tunnin välein.

Joskus kun nousee sohvalta ni tulee siteestä ohi ja valuu reisiä pitkin.Yö on kamala,ei paljon tarvii nukkua.

Arvatkaa kuinka väsynyt on menkkojen jälkeen?

Kuin tyhjiin imetty ,valkoinen haamu.

Kuukuppikaan ei käy koska kohdunnapukka niin alhaalla.

Siteissä on huonoa se ,kun sivuista tosiaan tulee ohi vaikka tilaa olisi vielä muualla siteessä kuin keskellä.

Mikä side on teistä paras?

Särkylääkkeitä käytän vuodon vähentämiseksi,mutta ihan pahimpaan ei nekään juuri auta.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin tässä, että miksi menkat taas runsastuivat. Sattui nimittäin töissä "vahinko" ja tulvahti pöksyt vereen ja piti alkaa housuja pesemään.

Tajusin, että olin taas lipsunut, ja alkanut syömään pullaa, leipää ja sokeria.

Kun pysyn vhh:lla, niin normal-tamponi riittää päiväksi. Ei tarvitse vaihtaa työpäivän aikana.

Puuttumatta ollenkaan uskontoosi ihmettelen, miten voit pitää samaa tamponia koko päivän. Se ei ole hygieenistä eikä turvallista, sillä lämmin, kostea ja verinen tamponi on mikrobeille maailman otollisin kasvupaikka.

Oletko koskaan kuullut toksisesta sokki-oireyhtymästä? Siihen voi kuolla. Lääketieteellisessä aikakauskirja Duodecimissä on mainio kuvaus aiheesta:

<a href="http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…" alt="http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…">http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…;

Lievempi tauti on hiivatulehdus, joka mielellään iskee noissa olosuhteissa.

tähän tss:n on hyvin pieni. Tss:llä pelottelun ansiosta monet eivät edes ole uskaltautuneet kokeileeman tamponien käyttöä.

Tamponia voi pitää tarvittaessa 8 tuntia. Minulla ei ole koskaan ollut tähän ikään, (30 v.) mennessä hiivatulehdusta.

Vhh ei ole minulle uskonto. Voin paremmin ilman viljaa ja sokeria.

Vierailija
62/179 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprilon todellakin pienentää vuotoa.

Kannattaa pyytää jotain lääkettä, jos täytyy tunnin välein juosta vessassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös TODELLA runsaat kuukautiset. Käytin aina maxi super plus tamppoonia, ja niitä siivellisiä vaippoa päivisin, aina yleensä tuli läpi housuihin, vaikka kerran tunnissa (välitunneilla koulussa) kävin vaihtamassa. Laitoin noitten lisäksi vielä siteen päälle pari palaa talouspaperia. Se imu aika hyvin siteen lisäksi. Yöksi laitoin sellaisen suuren yösiteen ja nukuin jalat ristissä. Yöllä kävin vessassa. Oli ihan kamalaa. Mutta nyt i ole meenkoista tietoakaan, koska mulla on hormoonikierukka. Tsemppiä, tiedän tunteen!!

Vierailija
64/179 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole..kuukuppia ei työnnetä kohdunnapukkaan asti...sitä siis ei käytetä niinkuin tamponeja vaan se jätetään aika lähelle kohdunsuuta....ei pitäis puhua jos ei tiedä :/

Vierailija
65/179 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain runsaisiin kuukautisiin hormonikierukan. Ei tarvinnut enää viettää 3pv kuussa kotona kaksinkerroin vessan tietämillä tai vaihtaa kaks kertaa yössä vuavanvaippaa omista housuista. elämänlaatu parani todella huomattavasti! Hemoglobiini nousi, ja ihmeekseni huomasin etten olekaan puolta kuukautta raatoväsynyt.

Vierailija
66/179 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut koko viestiketjua lukea mut onkohan kenelläkään käyny mielessäkään tutkituttaa hyytymistekijöitään??? Itsehän sairastan Von willebrandin tautia lievänä (todettiin nenä verenvuotojen takia ja näitä ei läheskään kaikki lääkärit ees tunnista / tiedä) johon kuuluu hyvinkin runsaat menkat ja vuotohäiriöt... Nyt ekan ja vikan lapsen saannin jälkeen kokeillaan mulle hormonikierukkaa joka ainakin toistaiseksi aiheuttanut vaikka mitä oiretta... Nyt harkitaan jo tuota lämpöpallohoitomenetelmää koska enempää en lapsia trauman takia halua vuotanut oon n.5kk lapsen saannin jälkeen poika siis 6kk eikä loppua tunnu näkyvän mut lukaiskaa ihmiset vähä noista ns. hyytymistekijä sairauksista jos vuodot jatkuu ja tulee yli... en tiedä oliko täs mitää tolkkuu mut kuiteski!

Vierailija
67/179 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traneksaamihappo! Maailman hienoin keksintö.

Vierailija
68/179 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on super-kokoinen tamponi ja yöside ekat 2 päivää. Sen jälkeen helpottaa.

Vierailija
69/179 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minäkin käytän naprometinia, ja vuodot vähentyneet, suosittelen. Lääkärin reseptillä saatavia särkylääkkeitä.

Vierailija
70/179 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä ja tamponeja menee molempia noin paketillinen kuussa. Molemmat käytössä yötä päivää. Tunnin välein saa silti pahimmillaan vaihtaa. Onneksi työpaikalla pääsee vessaan kun tarvitsee, ja vessoja on joka kerroksessa, jos haluaa välttää herättämässtä huomiota :)

Vierailija
71/179 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tulla alkupuolella sanoi, niin vauvan vaippa sloggi maxeihin, niin ei tarvi pelätä sohvan tai sängyn vereentymistä. Ei ehkä jonkun melestä tyylikästä, mutta poistaa stressin ja pystyy lähtemään kotiovesta uloskin.

Vierailija
72/179 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin auttoi kuukupin hankkiminen. Sitä ennen menkat oli ihan helvetilliset. Oli niin runsaat että teininä usein vuoti siteestä ohi housuille ja öisin lakanoille :P Tampponit auttoi vähän, mutta niistäkin mulla vuos heti ohi vaikka ei se ollut imenyt itseään täyteen ja tulivat muutenkin täyteen 1,5 tunnissa.

Kuukupista voi (ja pitää) leikata sen antennin lyhyemmäksi, jos se ei meinaa mahtua kokonaisuudessaan sisään. Niitä on myös eri kokoisia, mutta suurelle vuodolle tietysti parempi se isompi.

Kuukupi on myös pitkän päälle halvempi vaihtoehto kertaköyttöisille siteille. Eikä tarvitse huolehtia kantaako mukanaan tapeeksi isoa arsenaalia siteitä ja tampooneja, kun yksi kuppi riittää ;)

Vierailija
73/179 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ihan järkyt kuukautiset ja kestivät yleensä 10 vrk, niiden lopussa olin aina itsekin ihan loppu. Minulla kierukka toi avun asiaan!

Vierailija
74/179 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi paljon vuotaa. Ja pitkään! ! Mulla vuotoa jopa pari viikkoa. Ei kivaa, ei pysty mihinkää lähtee. Kärsin anemiasta ja olen todella väsynyt. Laitatin ehkäisykapselin pari vuotta sitten ja sit "pahentuneet". Kokemuksia kapselin vaikutuksista?

Vierailija
75/179 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät kivut ja ihan mahotonta vuotoa. Menkat kestää 4-5 pvää. Kahtena ekana pitää käyttää lapsen vaippoja..muutoin sais olla sitä imukykyisempääkin sidettä vaihtamassa puolen tunnin välein. Onneksi ei tarvitse tällä hetkellä kotoa liikkua ekoina päivinä. Synnytysten jälkeen vain pahentunut. Lääkäriin en vielä ajatellut kun vauva haaveissa..jospa enskuussa ei tarvis enää kärsiä menkoista. :P

Vierailija
76/179 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:54"]Hey apua. Mikä on kuukuppi ja miten se toimii ja mistä sen sais?? Itsellä älyttömät kahden viikon menkat ja enkä tiedä milloin alkaa ja milloin päättyy. On myös ehkäisykapseli. Auttakaa mua! !!!!! Yhtä helvettiä. . :(
[/quote]

Vierailija
77/179 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla Ponstan Forte, millaisella annostuksella otatte vuodon vähentämiseen? 

Vierailija
78/179 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä isompi kuukuppi, lisänä yöside. Vaihto ekoina kolmena päivänä pahimmillaan puolen tunnin välein kun tulee yli. Öisin herätyskello soi kahden tunnin välein kun täytyy käydä tyhjentämässä ja silti useita kertoja oon heränny verilammikosta. Runsaan vuodon seurauksena syön päivittäin rautaa, silti hemoglobiini vain 105. Alkaa epätoivo iskeä, lääkäri käski syömään buranaa, ei auta. Täytynee koittaa noita pillereitä, jos sitten helpottais. On tää elämä nykysellään niin raskasta..

Vierailija
79/179 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tulee sitä niin paljonkun härän kurkusta

Vierailija
80/179 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, taalla myos kohtalotoveri! Suomessa ollessani kipujani ja vuotoa vahateltiin, mutta ulkomailla asuessani asia on tutkittu paremmin ja minulla on fibroideja (mitahan ne lienee suomeksi? englanniksi "fibroids"), jotka todistettavasti aiheuttavat todella runsasta vuotoa. Leikkaus, jossa ne poistetaan, usein auttaa tahan. Myos endometrioosi on minulla todettu, joka sekin voi kuukautiskiertoon ja siihen liittyviin kipuihin vaikuttaa todella paljon. Lapsen saaminen usein auttaa, mutta en taida ihan tuosta syysta kuitenkaan lapsia hankkia... ;)

Pahimmista paivista selvian silla, etta tyoterveyslaakari on todennut taman ongelman vaikeuttavan minun toissa oloa ja toihin menoa niin paljon, etta joudun joskus ottamaan sen ensimmaisen tai toisen vuotopaivan sairaslomana. :(

Mutta tsemppia sulle! Taitaa olla paljon kohtalotovereita kuitenkin meilla molemmilla! Ja kannattaa tutkituttaa se oikeasti, onhan laakarillakin hoitovastuu, joka ei ole vain sita etta tyrkataan tablettia kateen ja lahetetaan kotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan