Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton kaveri, loukkaannuinko turhasta?

Vierailija
13.06.2010 |

Eli siis: kaverini on vela ja itsekin olin sitä vielä viime vuonna, kunnes eräänä kauniina päivänä päätin että nyt olisi tilaa lapselle. Puhuin mieheni ympäri ja meillä on nyt kotona 3kk vanha ihana pieni poika.

Kaverini käy säännöllisesti tapaamassa poikaamme ja on selvästi kiinnostunut vauvasta, kyselee jne. Joten hän ei siis ole mikään lapsivihaaja. Ajattelin ihan hyvää hyvyyttäni pari päivää sitten, että kysyn onko hän muuttanut mieltään lapsiasiassa. Hän sanoi heti että ei, he ovat päättäneet pysyä lapsettomina. Ajattelin tosiaankin ihan hyvää tarkoittaen että kerron hieman millaista vauvan kanssa on, koska kaverinihan ei sitä tiedä. Yritin siten kertoa ettei vauvaa tarvitse pelätä ja että illaista suurta rakkautta sitä voikaan kokea. Kaverini torppasi keskustelun heti alkuunsa, totesi vain ettei häntä tarvitse yrittää käännyttää sillä hän on punninnut asian eikä halua omia lapsia. Yritin vielä siinä sitten puhua siitä, että oma elämäni muuttui kokonaan lapsen saatuani.

Kaverini suuttui selkeästi, lähti melko pian kotiinsa. Olin aluksi surullinen hänen puolestaan mutta nyt alkaa kiukuttaa, sillä hän ei ole edes pyytänyt käytöstään anteeeksi. ELI: loukkaannunko turhaan vai en?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden pitäisi voida puhua tällaisista suuttumatta kummankaan.

Mietin itseni sinun asemaan ja varmasti vauvasta innostuksissani tekisin samoin.

Ajattelisin varmasti,että voikun toi kaveri tietäs kuinka ihanaa on kun on oma lapsi ja toki kysyisin,että oikeestikko meinaat,että lapsia et halua.

Vierailija
42/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden pitäisi voida puhua tällaisista suuttumatta kummankaan.

Mietin itseni sinun asemaan ja varmasti vauvasta innostuksissani tekisin samoin.

Ajattelisin varmasti,että voikun toi kaveri tietäs kuinka ihanaa on kun on oma lapsi ja toki kysyisin,että oikeestikko meinaat,että lapsia et halua.

kaveri on vissiin vuosia sitten sanonut, ettei lapsia halua, on ollut ap:nkin lapsen kanssa tekemisissä, ja sitten pitää vielä yhden hömelön mennä silmät pyöreinä ihmettelemään, että "jaa niinku sää et oikeesti haluu lapsia, siis mix niinku?"..olisko kiva, jos sullekin tulisi joku hehkuttamaan, miten ihanaa on harrastaa parinvaihtoa? Et kuule tiedäkään mistä jäät paitsi kun mies panee naapurin muijaa, etkö oikeesti halua? Miks ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää saada..minulla on yksi lapsi, jo 16-vuotias ja kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen ei ole uutta vauvaa ilmaantunut. No, tämä on sivuseikka tässä. Olen ollut tuon 10 v uudessa avioliitossa ja kyselyjä vauvoista tuli alkuun kovastikin. En todellakaan viitsi kertoa tästä lapsettomuusasiasta kuin parhaille ystäville, joten olen sanonut, ettemme enää halua lapsia.

Joten et voi Ap todellakaan olla varma, että ystäväsi voi edes lapsia saada. Jos on vapaaehtoisesti lapseton, niin kunnioita hänen päätöstään. olet käyttäytynyt todella idioottimaisesti ja toivottavasti pyydät häneltä anteeksi.

Vierailija
44/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä pyytää anteeksi.

Tiedän, että vauvahöyryissään alussa ei osaa ajatella asioista puolueettomasti ja ymmärtää ettei joku halua lapsia, mutta ikävä kyllä ne hormonihöyryt saattavat aiheuttaa sellaisia loukkaantumisia suuntaan/toiseen että ystävyyssuhteetkin joutuvat koetukselle.

Vierailija
45/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä menettää jos ei saa omaa lasta mutta se ei häiritse häntä. Pyydä anteeksi ja sopikaa asia. On tosi hienoa että hän on kuitenkin ollut iloinen ja läsnä sinun elämänmuutoksessasi!

Sinun elämäni (ja minun) on varmasti aivan ihanaa nyt kun on äiti, mutta hänen elämänsä on varmasti ihan yhtä ihanaa mutta vain erilaista. hän on varmasti harkinnut lapsettomuutensa tarkkaan.

Vierailija
46/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tämä aloitus on provo, niin yksinkertaista tekstiä ap kirjoittaa.

Ja jos tämä ei ole provo niin pyydä hyvä ihminen ystävältäsi anteeksi, käyttäydyit todella moukkamaisesti. Ystäväsi ei tehnyt mitään väärää, mutta sinä mokasit pahemman kerran.

Vierailija
47/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vauvan saaneet ovat todella rasittavaa seuraa lapsettomalle - jos siis voat kuin ap.

Olisin minäkin loukkaantunut, jos ns. kaveri hokee lapsensaannin ihanuuksista, vaikka selvästi toinen on sanonut, että lapsia ei tule.

Sinä ap. et ole kyllä mikään kaveri tuollaisella käytöksellä.

Vierailija
48/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet loukannut häntä. Sun on pakko pyytää anteeksi.

Siskoni ei tehnyt koskaan lapsia ja on nyt 43v. Ei halua lasta vieläkään.

Vierailija
49/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis, en minä nyt tosiaan tarkoita sitä etten kunnioittaisi ystävän päätöstä. Jotenkin en vain usko että hän ymmärtää mitä menettää.

ap

Vierailija
50/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet häntä pikkuisen fiksumpi?

Et ole, jos et tajua pyytää anteeksi.

Vierailija
51/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on hänen omansa ja sinun tulee pitää näppisi erossa asiasta. Kunnioita toisen yksityisyyttä ja toivomuksia. Jos ei halua käännytystä, älä käännytä! Ole ystävä äläkä tyrkytä.

Vierailija
52/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis, en minä nyt tosiaan tarkoita sitä etten kunnioittaisi ystävän päätöstä. Jotenkin en vain usko että hän ymmärtää mitä menettää.

ap

osaatko itse kuvitella, mitä menetät, kun et asu Espanjassa? Pitäisikö jonkun valistaa sua siitä? Ymmärrätkö, mitä menetät, kun et ole skientologi? Oletko kääntynyt Jehovan todistajaksi sen takia, että ne tulee sua käännyttämään? Et varmasti pysty kuvittelemaan, millaista olisi tehdä jotakin, jos et näitä asioita tee, vai?

Vierailija
53/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan lapseton voi olla niin lapsellinen, että vertaa Espanjassa asumista ja äitiyttä. Mielestäni ap käyttäytyi ehkä tökerösti mutta en ymmärrä ystävän suuttumusta, kyllä pitäisi ymmärtää että ap yritti neuvoa häntä, ettei hän tekisi ISOA VIRHETTÄ JA JÄISI LAPSETTOMAKSI!

ap

osaatko itse kuvitella, mitä menetät, kun et asu Espanjassa? Pitäisikö jonkun valistaa sua siitä? Ymmärrätkö, mitä menetät, kun et ole skientologi? Oletko kääntynyt Jehovan todistajaksi sen takia, että ne tulee sua käännyttämään? Et varmasti pysty kuvittelemaan, millaista olisi tehdä jotakin, jos et näitä asioita tee, vai?

Vierailija
54/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan lapseton voi olla niin lapsellinen, että vertaa Espanjassa asumista ja äitiyttä. Mielestäni ap käyttäytyi ehkä tökerösti mutta en ymmärrä ystävän suuttumusta, kyllä pitäisi ymmärtää että ap yritti neuvoa häntä, ettei hän tekisi ISOA VIRHETTÄ JA JÄISI LAPSETTOMAKSI!

ap

ettei ymmärtänyt tuota vertausta ollenkaan!!

Vierailija
55/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ettei ymmärtänyt tuota vertausta ollenkaan!!

Vierailija
56/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsen kanssa voi tehdä sitä ja tätä ja lapsi rajoittaa jne. Yritin vain kertoa hänelle että lapsesta saa niin paljon! Siis lähinnä sen takia että haluaisin että ystävänikin kokisi saman kuin minä, koska äitiys on niin parasta mitä voi olla.

Täytyy kyllä sanoa, että jos olisit minun kaverini, niin olisit entinen kaveri! Jos minä menen kylään lapsen saaneen kaverini luo, niin vaadin ehdottomasti, että minun lapsettomuuspäätöstäni kunnioitetaan. Ja ymmärretään, miksi lasten hankkiminen ei sovi minulle. Mulle ainakin olisi ihan sama, vaikka kaikki muut maailman naiset olisivat ihkuna äitiydestä - minä en ole, ja muiden pitää vain ymmärtää ja hyväksyä se. Voihan olla, että ystäväsikin miettii, että sinä menetät nyt paljon, kun sulla on lapsi, mutta on tarpeeksi fiksu, että ei tuo sitä julki. Tuo "lapsesta saa niin paljon" on aika subjektiivinen näkemys. On aina jotain, mitä lapsesta ei saa: lapsetonta elämäntyyliä.

Vierailija
57/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida tajuta, että ihmiset nauttivat eri asioista ja kokevat asiat hyvin eri tavalla. Eivät kaikki nauttisi vauva-arjesta. Mitä jos hän vaikka sairastuisi synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja sinä olet intoa puhkuen aivopessyt kaveria tekemään päätöksen, jota hän ei edes halua??

Itse en nuorempana halunnut lapsia yhtään, ja tiesin sen tasan tarkkaan. Onneksi kaverit olivat sinua fiksumpia ja ymmärsivät, etteivät kaikki halua lapsia samassa iässä tai ehkä ollenkaan.

Vasta kun muutaman avoliiton jälkeen aloitin parisuhteen jälleen uuden rakkauden kanssa, tunsinkin yhtäkkiä, että tämän miehen kanssa minä haluan myös lapsia!! Onneksi ei ollut vielä iän puoleen liian myöhäistä, mutta ei meille olisi lapsettomuuskaan katastrofi ollut.

Minä ainakin ymmärrän, että kaikki eivät lapsia halua. Tätini ja enonikaan eivät ole halunneet, ja heillä näyttää olevan oikein mukava elämä edelleen 60-vuotiaina... Kaikkien elämäntyyleihin eivät lapset sovi.

Vierailija
58/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi - mutta etta aivotkin!

Vierailija
59/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää anteeksi vai jatkaa käännytystä?

Vierailija
60/65 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun käytöksesi oli törkeää ja ymmärrän ystäväsi reaktion, vaikka olen itse pienten lasten äiti.

Sinun tässä anteeksi pitäisi pyytää.