Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päiväkodissa vain iltapäivän?

Vierailija
06.06.2023 |

Hei! Meillä on pian edessä lapsen laittaminen päiväkotiin, alan itse tekemään klo 10-16 työaikaa ja miehen työt on vähän vaihtelevasti klo 13 tai 14 alkaen iltaan asti. Ajateltiin, että mies veisi lapsen töihin mennessään ja minä hakisin töistä tullessani. Kuljetaan julkisilla töihin. Eli lapsen päivä olisi klo 12 tai klo 13 alkaen (tätä kellonaikaa mies pystyy sumplimaan, jos päiväkodin kannalta tarvii) ja minä ehtisin päiväkodille noin klo 16:30.

Kokemuksia tällaisesta? Kai tuollaisen hoitopaikan saa? Vuoropäiväkotiin ei tietenkään päästä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu pitää lyhyitä päiviä. Teille myönnetään tietty määrä tunteja, mutta niitä ei ole pakko kaikkia käyttää. Voitte varata kullekin päivälle tarvrttavan ajan.

Vierailija
2/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikanen paikka. Itse tein 3 vuorotyötä ja siinä sovittiin kk tuntiajat. Hoitoaikoja varatessa näin paljonko on käytettävissä vielä tunteja. Ali sai jäädä, yli ei saanut mennä.

Eli joskus arkivapaata lapsilla, joskus vein lounasaikaan, joskus menivät jo aamulla ensimmäisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Ei pääse mukaan tärkeisiin toimintoihin esim aamupiiri, leikit, askartelut. Eli veisit lasten pvunien aikaan lapsesi yksikseen olemaan?

Vierailija
4/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä. Ei pääse mukaan tärkeisiin toimintoihin esim aamupiiri, leikit, askartelut. Eli veisit lasten pvunien aikaan lapsesi yksikseen olemaan?

Mikä sitten omisi ratkaisu? Meidän työajat on mitä on.

Ap

Vierailija
5/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sumplisin mieluummin työt toisin kun veisin tuohon aikaan. Ei siellä tuohon aikaan tehdä enää muuta kuin tapeta aikaa kunnes kaikki on haettu pois. Tietysti jos pakko, niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
6/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä molemmilla voi olla noin erikoinen työaika?

Vierailija
7/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein aamupäiväulkoiluun kello 11 jolloin ulkoili hetlen, söi lounaan jne.

Kello 12 on huono aika mennä sinne.

Vierailija
8/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12 tai 13 on kyllä varmaan mahdollisimman hankala aika, kun lapset on silloin päiväunilla. Mutta päiväkodista kysymällä se selviää, äkkiseltään arvelisin että klo 13 olisi parempi, kun siihen aikaan osa jo heräilee. Ei lapsi paljon siihen päiväkodin toimintaan pääsisi mukaan, mutta ainakin tulisi hoidetuksi vanhempien työn ajan.

Vierailija
9/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saatu tuollaista hoitopäivää, piti viedä aamulla klo 8 tai sitten päiväunien jälkeen klo 14.30 (ja tuolloinkin vuoropäiväkotiin). Päiväkodissa ollaan kovin kärkkäitä huomauttamaan kesähoidosta ja ylipitkistä päivistä, mutta niin vain vein 2v:n aamulla klo 7:45 hoitoon ja hain klo 16:45, vaikka mies lähti töihin klo 12 aikoihin ja olisi voinut lapsen hoitoon viedä. Tietenkin päiväkodissa valitettiin 9 tunnin hoitopäivästä, olisi pitänyt hakea lapsi kotiin viimeistään klo 15.

Vierailija
10/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti määrää lapsen tuomisajan. Lapseni päiväkoti määrää, että lapsi on tuotava aamulla klo 9:ään mennessä.

Vierailija
11/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti määrää lapsen tuomisajan. Lapseni päiväkoti määrää, että lapsi on tuotava aamulla klo 9:ään mennessä.

Vierailija
12/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näärää vaan hoitosopimus.

Mun kuopus oli hoidossa 11-16. Ap:n kannattaa ottaa 11,30-16.30.

Vierailija
13/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui viedä melkein mihin aikaan vaan, vaikka oli ihan tavallinen päiväkoti. Vein siis aina töihin mennessä vuorojeni mukaan, klo 8-14 välillä, mies haki klo 16.30 mennessä pois. Toki niin, ettei ihan päiväuniaikaan menty. Mutta olen kuullut ettei läheskään kaikissa päiväkodeissa onnistu yhtä joustavasti.

Vierailija
14/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaupunki ei suostu kirjoittamaan tuollaista hoitosopimusta.

Vierailija
15/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille päiväkodeille sovi tuommoinen hoitosopimus.

Vierailija
16/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä onnistui viedä melkein mihin aikaan vaan, vaikka oli ihan tavallinen päiväkoti. Vein siis aina töihin mennessä vuorojeni mukaan, klo 8-14 välillä, mies haki klo 16.30 mennessä pois. Toki niin, ettei ihan päiväuniaikaan menty. Mutta olen kuullut ettei läheskään kaikissa päiväkodeissa onnistu yhtä joustavasti.

Ja siis tietenkin oli aina ilmoitettu mihin aikaan lapsi tuodaan, niinkuin hoitoajat nyt aina pitää ilmoittaa.

Vierailija
17/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä paikkakuntasi päivähoitotoimeen, sieltä saat oikean vastauksen. Näissä tuntuu olevan isoja paikkakunta- ja päiväkotikohtaisia eroja mikä onnistuu ja mikä ei.

Vierailija
18/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusten mukaan klo 12 on hankalin aika. Niinä päivinä kun pitäisi viedä klo 12, veisin mielummin viimeistään klo 9 tai milloin päiväkodissa aloitetaankaan päivän toiminta. Eli osa päivistä olisi mukavan lyhyitä, mutta välillä pääsisi myös mukaan aktiiviseen toimintaan, se kun painottuu tyypillisesti aamupäiviin. 

Miehelle jää mukavasti aikaa siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa valmiiksi iltaa varten tai vaikka harrastaa. 

Vierailija
19/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusten mukaan klo 12 on hankalin aika. Niinä päivinä kun pitäisi viedä klo 12, veisin mielummin viimeistään klo 9 tai milloin päiväkodissa aloitetaankaan päivän toiminta. Eli osa päivistä olisi mukavan lyhyitä, mutta välillä pääsisi myös mukaan aktiiviseen toimintaan, se kun painottuu tyypillisesti aamupäiviin. 

Miehelle jää mukavasti aikaa siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa valmiiksi iltaa varten tai vaikka harrastaa. 

Olenko ainoa, jonka mielestä myös iltapäivällä voisi olla ohjattua toimintaa? Tuo aamuinen toimintatuokio on jäänne menneisyydestä eli lastentarha-ajalta, jolloin päivähoitoon kuului ohjauksellinen elementti aamulla, kun lapset olivat saaneet ruokaa ja olivat hiljaisia.

Vierailija
20/33 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän latenlapsi ei päässyt Vantaalla iltapäivähoitoon.  Piti viedä aamulla ja oli sitten vain  3 päivänä.  Siellä sanottiin etti ole mitään järkeä tuoda iltapäviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä