DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
Siinä on niin paljon tunnelmaa, ja fiilistä:) Lahjojen paketointi on mukavaa hommaa:) Käyn vieläkin joka joulu etsimässä vanhempien luona äidin piiloteltuja paketteja kun siellä ei ole ketään kotona:) Viimeksi kulta meinasi saada hepulin kun joutu tulemaan mukaan vahtimaan ettei kukaan yllätä meitä kun olimme nuuskimassa paketteja;) Lahjojen keksiminen on kivaa, ja rakastan ostaa joululahjoja:) Joulu ruuat on tosi hyviä, ehkä siksi kun niitä saa vaan kerran vuodessa, joulutortut on ihan parhaita:) Sitten joka joulu on katsottava piiretyt lumiukko ja samu sirkan joulu tervehdys, ne on ihania:) Joulu on vaan sanoinkuvaamattoman ihanaa aikaa, onneksi se tulee taas kohta:)
Mutta liittyy jouluun ikäviäkin asioita, käymme joka joulu 26.päivä pienokaisen haudalla. :(
joulusta, ostettiin jo pojalle joulujahjaks hiekkaleluja lisää, tai raktoreita sun muita ajoneuvoja:) ei tartte sitte kerralla ostaa kaikkia lahjoja, nii ei oo niin iso rahamenekkikään ku ostaa pikkuhiljaa. ensjouluna taidetaan mennä miehen vanhempien luo, sinne tulee sitte joulupukki kun poikaki jo ymmärtää sen verran:) mäki rakastan jouluruokaa, saa mässätä niin paljon kaikkee hyvää:D viimejouluna tehtiin ekaa kertaa jouluruokaa yhessä, ja sitä saikin sitte syödä seuraavan viikonajankin:)
tähän nyt ei oo pakko vastata ollenkaan (jardins) mutta miten teijän vauva kuoli? anteeks uteluni:(
se mun enon vauva oli hotkassu lapsivettä reilusti, ja se lapsivesi ei ollu kirkasta, eli jotenkin " pilaantunutta" , tarkempaa tietoa mulla ei ole tuosta enkä oo edes viittiny heiltä mitään kysyäkkään. mutta mulle jäi tuosta sellanen kuva, että se oli hoitovirhe kun se kuoli, kun ei sille vauvalle oltu mitään edes tehty, olivat antaneet sen heti äidin rinnalle.
mä oon yksin kotona, kun mies ja poika lähti anoppilaan käymään ku miehen sisko ja sen mies on sielä käymässä, mä en sitte halunnu lähteä ku piti kämppä siivota, tää oli niinku pommin jäljiltä, nyt on taas paikat siistinä ainakin niin kauan ku poika taas tulee levittämään kaikki lelunsa pitkin kämppää:)
Minäkin siis jouluihmisiä ja kovasti jo odotan joulun aikaa, sitä kiireetöntä tunnelmaa ja hyvää mieltä...
Ajattelimme ostaa Öttiäisellekin jotain omaa lahjaksi, vaikka hän ei ole (toivottavasti ainakaan) syntynyt vielä silloin.
Öttiäinen on kova liikkumaan, tuntuu ettei hän nuku koskaan. Saas nähdä, että millainen on sitten synnyttyään :).
Ensi viikolla menemme ostamaan pinnasängyn. Hassua ajatella että nyt ollaan jo näinkin pitkällä, että uskaltaa tehdä jo isompiakin hankintoja.
Housuista.. Mulle ei ole pitkään aikaan oikein mahtuneet kuin muutamat, ennen raskautta liian isot, housut.
Mammahaalarit olen ostanut, ja ne ovatkin hyvät :). Ensi tilistä ajattelin ostaa tukivyön ja sitten jotkut isommat housut, kun nykyään mitkään ei oikein päälle mahdu..
Laukkis ja Öttiäinen 25+2
mavu:
tähän nyt ei oo pakko vastata ollenkaan (jardins) mutta miten teijän vauva kuoli? anteeks uteluni:(
se mun enon vauva oli hotkassu lapsivettä reilusti, ja se lapsivesi ei ollu kirkasta, eli jotenkin " pilaantunutta" , tarkempaa tietoa mulla ei ole tuosta enkä oo edes viittiny heiltä mitään kysyäkkään. mutta mulle jäi tuosta sellanen kuva, että se oli hoitovirhe kun se kuoli, kun ei sille vauvalle oltu mitään edes tehty, olivat antaneet sen heti äidin rinnalle.
Saa kysellä jos on jotain kyseltävää, eihän tämä luonnollisesti ole mikään lempi puheenaiheeni, mutta voin asiasta puhua. Siis se lapsihan ei olisi ollut nykyisen mieheni, mutta hän olisi ollut valmis ottamaan lapsen omaksi pojakseen. Synnytyksen yhteydessä katosi sydän äänet. Niitä yritettiin sitten löytää ja piti käännellä ja väännellä siinä sängyssä. Äänet löydettiin, mutta ne oli todella heikot. Sitten synnytyksen jälkeen en kuullut kuin yskäisyn vauvan suusta, mutta ei itkua. Pelkäsin silloin jo pahinta ja vauva vietiin pois. Sydämessä oli jotain häikkää, eikä pieni mies jaksanut elää. En ole itse udellut asiasta lääkäreiltä, kun koko asia oli niin epärealistinen, ettei sitä vieläkään kokonaisuudessaan käsitä. Jotenkin olen sulkenut asian pois mielestäni...
Näin se olis alkamassa taas uusi työviikko:) Voimat on aika lopussa, ei millään huvittais mennä töihin...Työkaveritkin oli viime viikolla kun perseeseen ammuttuja karhuja...Kai se on yritettävä, tuleehan se viikonloppu nopeasti sieltä sitten:)
Saatiin just maksettua iso kasa laskuja ja nyt on semmonen fiilis ettei taas oikeen mitään jääny käteen:( Onneksi vielä tän kuun lopussa rahatilanne tasottuu, kun molemmat saadaan taas palkka, eikä sitä tartte käyttää mihinkään autoon liittyvään:)
Tuli postia siltä välittäjältä että pitää soittaa ja sopia niistä näytöistä, tuli jotenkin ihan sellainen olo että saatais se, soitetaan sinne ku mies tulee töistä.
Mulle tulee aina jotenkin tosi surkea olo kun tulee jardinsin enkelivauvasta puhetta.
Joulusta mä pidän todella paljon, rakastan koristella kuusta (joka on mun allergioitten takia ollut jo monta vuotta muovinen :c ) tehdä piparkakkuja ja muista jouluherkkuja, luumurahka kuuluu kanssa jouluun! Mä tykkään että ois aina jouluna (melkeen) kaikki sukulaiset samassa paikassa ja vietettäis sitä silleen oikeen isosti. Mutta viime jouluna ei ollut kun vaan mihen äiti ja mun äiti ja sen mies ja sen vanhemmat. Ja ens joulukaan tuskin tulee mitään isoa kun äiti on aamun töissä :(
Nyt pitää tehdä jotkut päivitykset koneelle, en yhtään tykkää..
sitä pelkää itekki monesti että jos synnytykses käy jotain, kun mullaki kuitenkin niin lähisuvussa on vauva kuollu synnytyksen jälkeen, että se on sillai todellisempaa että niin voi oikeesti käydä:( muistan kun mulla rupes synnytys lähenemään niin äitee kokoajan toitotti, että toivottavasti kaikki sujuu hyvin, rupes jo ärsyttämään sen murehtiminen. samaten kun joku sanoi, että nyt on seinäjoen keskussairaalassa kuollut monta vauvaa, että toivottavasti sulla menee kaikki hyvin! rasittavaa pelottelua oikee:( mutta onneks kaikki meni hyvin:)
nyt vaan ehkä pelottaa se synnytys enemmän ku tietää mitä tuleman pitää, kun en mitään kivunlievitystä edes kerinnyt saamaan niin se supistuksien kipu sitten kans tuntui:S. pitää toivoa että tässä synnytyksessä keritään antamaan edes jotain kivunlievitystä:)
mä eileen mieheltä kysyin, että mihinköhän me laitettasi joulukuusi, niin se vastas että " no tohon keittiön pöydälle tietysti!" mä vaan että no eihän sitä nyt siihen voi laittaa!! niin mies puhuikin meidän viimevuotisesta joulukuusesta joka on n. 50cm korkea:D sanoin vaan sille sitte, että pitäähän meillä nyt kunnon joulukuusi olla ku poikaki jo ymmärtää sen verran.
täällä edelleen sairaslomalla suppareiden vuoksi.
Ihanaa ollakin välillä kotona ja levätä kunnolla, ja viettää aikaa ton ihanan miehen kanssa.
Mulla kyllä on oikeesti maailman ihanin mies <3. Eilenkin se oli niin ihana, laski pään masulle ja kuunteli vaavia..
Voi, Jardins, olen niin pahoillani menetyksesi vuoksi.
Itse olen myös keskenmenon kokenut, mutta tiedän, ettei se ole mitään tohon verrattuna...
Laukkis ja Öttiäinen 25+3
Minun_ synnyttämässä? Kun sillähän se la oli ihan tässä ja nyt sitä ei ole hetkeen näkynyt..
mortem, olet myöhässä, koska synnytin jo eilen :D Nyt ollaan sairaalassa ja päätin piipahtaa täällä koneella. Vauva ei ollutkaan tyttö vaan saimme pienen pojan! Mukana oli vaaleanpunainen toppis ja tytön kotiutumisvaatteet, joten mies lähti metsästämään tänään pojalle sopivaa toppapukua ja äitini ostaa sopivat kotiutumisvaatteet sisävaatteiden osalta.
Synnytys oli kivuliaampi ja hankalampi kuin esikoisen osalta, mutta kaikki sujui hyvin. Kerron joskus myöhemmin aiheesta lisää. Tänään on hauska nähdä, miten isosisko reagoi pikkuveljeen, kun näkevät ensi kertaa :D Tuumiikohan mitään...
[color=fuhsia] Sydämelliset onnittelut teidän koko perheelle:) Sehän kävi nopeasti:) Olen kamalan onnellinen puolestanne, uutisesi pelasti päiväni :) [/color]
no nyt onkin sitten taas totuttelua vauva-arkeen:D vaikka onhan se esikoinenkin vielä aika vauva:) voi mulla tuli nyt ikävä niitä sairaala aikoija kun sai niin hyvää hoitoa:) ja ihana nyytti siinä vieressä.
toivottavasti teillä esikoinen ei tuu mustasukkaseks vauvasta, vaikka on aika pieni vielä ettei pakosta ymmärrä edes olla mustis.
kaverin esikoinen tuli hirveen mustasukkaseks sen pikkusiskosta, niillä tosin on 3-4v ikäeroa, että siinämielessä se poika oli jo aika vanha. joskus kun se esikoinen oikee suuttuu, niin se voi tehdä vauvalle kipeetäkin tahallaan:(
että se hyväpuoli tuossa pienessä ikäerossa taitaa olla, ettei tuu niin mustasukkaseks kun kuitenkin ittekki on vielä niin pieni että pakostakin tarvittee sitä huolenpitoa ja huomiota, isommilla taas on se että niistä ei tarvi huolehtia niinkuin 1-2v kun ne osaa jo itsekkin yleensä jo syödä ja käydä potalla yms.
miten sä ton punasella sait???:O
Ei kun kävin sen tuolta vauvakuume keskustelusta kattomassa miten saa värillistä teksiä:) Eli semmonen " koodi" tohon tekstin alkuun kuin [color = fuchsia] Paitsi välit pois ja sitten tekstin loppuun [/ color] sama juttu, eli välit pois:)
Kaipa tohon saa muitakin värejä joten kokeilemaan vaan;)
Sainpas just ruuan tehtyä ja mies on jumissa postissa:( Ihan hassua että sieltä tulikin sitten poika vaikka tyttöä oltiin veikkailtu:)Toivottavasti kaikki vaatteet eivät ole ihan vaaleanpunaisia:) Näinhän oli myös mun kaverille käyny, että niille oli sanottu että tyttö sieltä on tulossa ja tulikin sitten poika:) Ne sitten myi kaikki prinsessa mekot mitä olivat ostaneet ja vauvan huonekkin joutui remonttiin...
Sitten kun kotiudutte ja jaksat Minun_ niin sun pitää kertoa kaikki mitä eilen tapahtus (no ei nyt ihan kaikkia mutta kuitenkin :D:D)
" Ne sitten myi kaikki prinsessa mekot mitä olivat ostaneet ja vauvan huonekkin joutui remonttiin..."
Voi parkoja, ei noi vaatteet niinkään mutta toi huone :s (mä haluan tänne hymiöitä)
...Täällä vauva-lehden sivustoilla oli kuulemma ollu ohjeita hyväksikääyttöön! Olin ihan järkyttynyt, vaikka en nyt muilla keskustelu alueella käykkään kun täällä. Asiantuntioiden mielestä tämä tapaus oli kuitenkin ollut kiusantekoa ja muiden lukijoiden terrorisointia. Mutta silti, kyllä ne kaikkea keksii!
Mulla on tänään ollu tömmönen hajanainen päivä, ei meinaa ajatukset pysyä kasassa. Yöllä näin kamalia painajaisia ja niitä sitten yhdessä kullan kanssa itkettiin aamuyöstä, töihin en olisi jaksanut mennä kun tiesin että siellä odottaa ongelmatilanteen selvittäminen. Huh! Onneksi on tämäkin päivä peiton alle menemistä vaille valmis:)
[color = fuchsia] Onnea Minun_!![/ color]
Mulla on nyt kolmatta päivää menkat ja kohta päästään taas vauvantekopuuhiin ;D
Saa nähdä saisko jo jouluna olla raskaana. Se olisi ihanaa :) Syysvauva olisi kyllä mukava, että koulukin olisi jo loppusuoralla.
Puhuttiiin eilen vanhempieni kanssa, että me ostattais niiden talo sitten itsellemme. Se on omakotitalo maalla ja ihan mukavan kokoinen ja nätti talo. Eikä olisi kamalan kalliskaan.
mokasin tuon värijutun. Kokeilempa uudestaan:
[color=fuchsia] Onnea Minun_!![/color]
mitään kalliita tytön vaatteita ostaa, sitte jos onki poika niin ei nyt ihan punaisia mekkoja viitti pojalla pitää, mutta kyllähän niitä punasia housuja ja paitoja voi pitää, vaikka ihan vaan kotona.
mulle kyllä yks nainen kerran sanoi pojasta, että tuon täytyy olla tyttö kun on noin sulonen hymy:) vaikka pojalla oli kaikki mahollinen vihreää ja sinistä. sitten yllättyi kun sanoin, että kyllä se poika on:)
mä hain prismasta silityspaperia, ja nyt etin netistä kuvia mitä vois laittaa pojan vaatteisiin, enimmäkseen vanhan nalle puh kuvia, ne on jotenkin sulosia ja hienompia ku miltä nalle puh nykyään näyttää. koitan sitte illalla tulostaa ja silittää kuvia vaatteisiin:)
keksin, että vois tehä joululahjaks isovanhemmille sellasen paidan, missä on pojan jalan ja käden jälki + jotain kirjotusta. olis halpa ja helppo tehä ku on skanneri millä sitte skannata pojan käden ja jalanjälki ku ne on esti tehty sormiväreillä paperille, sitte silittää ne paitaan:)
tuota jardinsin joulujutustelusta että mitä tykkäätte joulusta? Mä olen ihan joulufriikki ja rakastan keksiä lahjoja muille. Minusta sanotaankin että keksin aina osuvat ja mieluisat lahjat kullekin. Itse siitä joulunalusostohysteriasta kaupoissa en niin tykkää mutta joulumessuja rakastan. Ja sitten se joulunajan tunnelma on aivan upea. Vähän pelottaa että joutuisin jossain vaiheessa viettämään sen jossain muualla kuin oman perheen kesken, eli vaikka poikaystävän luona. Kivaa taas sitten omien lasten karttuessa alkaa keksimään omat jouluperinteet.