DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
Kohta tulee taas täydelliset naiset, vaikutti kivalta kun alko viime maanantaina.
Me ei olla kovin paljoa osteltu mutta ne mitä ollaan osteltu niin on ollut sellasia neutreja vaatteita ja muita.
Kaverin pikkusiskon la on parin viikon päästä, ne ei oo halunnut tietää sukupuolta etukäteen ni niillä on kaapissa sekä tyttöjen että poikien vaatteita ja sitten sellasia neutraaleja.
Voi että mä haluan tohon tilaan pian. Nyt elellään ovis aikoja ni pitää keräillä paljon siemeniä :P
Esikoinen sitten kävi katsomassa pikkuista ja ensin ei huomioinut mitenkään. Seuraavaksi tuijotti hämmentyneenä, silitti ja tykkäsi varovaisella halauksella :D. Vauvan itkiessä aina tuli osoittelemaan vauvaa. Olen kyllä utelias näkemään, miten käyttäytyy kotona vauvan kanssa. Voi olla hyvinkin mielenkiintoista seurattavaa. Tosin noiden halausjuttujenkin kanssa pitää olla varovainen, ettei vahingossa paijaile liian lujaa.
Tämän toisen synnytyksen jälkeiset jälkisupistukset ovat tosi inhottavia. Aivan kuin uusi synnytys olisi alkamassa. Toivottavasti helpottaa pian. Maitokin on lähtenyt nousemaan kunnolla vihdoin. Kohta saatetaan kärsiä vaihteeksi ylitarjonnasta senkin osalta :S
Nyt vaavia hoitamaan ;)
Ja kiitokset vain onnitteluista!
Ei voi olla muutakuin onnellinen sun puolesta:)
Huomenna tai ylihuomenna tulee varmaan se testikin, ja teen sen ja sitten meen sinne lääkäriin. Inhoon vaan niin kamalasti lääkäri käyntejä, että välttelen sitä viimeseen asti..:) No nyt kattomaan bb:tä, oon jääny siihen ihan koukkuun :/ Kerran oli pakko nauhottaa se kun menin aikasemmin nukkumaan, selvän addiktion merkkejä ;)
Kamala kun väsyttää, tuntuu, ettei 9 tunnin yöunet enää riitä..! Oon ihan kamalan väsynyt ja haukottelusta ei meinaa tulle loppua:(
Odottelen nyt innolla postia, jos seiltä tulisi se tikku niin voisi testa tässä ennen töihin menoa:) Töissäkin on oltava vasta 12:30 :) Mutta huomenna olen taas kotona, koska on pakko tehdä opiskelu juttuja. Meille on tulossa kirjatentti johon ois valmistauduttava...
varmasti ihanaa vihdoinkin saada se toinenkin pieni nyytti.
Noista sukupuoli jutuista..
Mekään ei siis tiedetä tulokkaan sukupuolta.
Talvihaalarin ostimme tummanpunaisen, se käy mun mielestä kummalla vain.
ja muita vaatteita emme olekaan juuri ostaneet vielä..
Voi olla, että käyn vielä ylimääräisessä ultrassa yksityisellä saadakseni sukupuolen selville.
Olisi helpompaa ostaa vaatteet ym.
Vaunuissa meillä on sellanen sini-beige neutraali väritys, että sopii sitten kummalle tahansa.
Huomenna pitäis käydä lääkärissä, jos saisin lisää saikkua. Edelleen supistaa melko ilkeästi.
Olisipa jo viikonloppu, mennään siis katsomaan Nightwishiä ja Sonata Arcticaa Hartwallille ja lisäks käyn kai kampaajallakin. Eli kiireinen viikonloppu tiedossa ainakin meillä :)
Möhömahainen Laukkis ja Öttiäinen 25+4
täälä ei tapahdu mitään erikoista:( poika meni vasta puoli 10 eilen illalla nukkumaan, ja ajattelin että nyt saa nukkua pitkään, niin enköhän mä heränny itte puoli 8 enkä sen jälkeen enää saanu unta, ja poika heräs puoli 9.
mulla olis neuvolaki ensviikolla, ja varasin vihdoin sen hammaslääkärinki ettei vaan jää käyttämättä sekin etuus:)
herran jestas! nyt vasta katoin että mikäs viikko mulla on menossa, niin 16+2:O oon ihan muistanu että nyt olis jotain 14-15:D. kyllä menee aika nopeesti.
Heippa taas! Tein nyt sitten sen testin ja näytti negaa:( kai se on uskottava että en ole raskaana ja menkat puuttuvat muuten vaan...
Pitää maanantaina yrittää varata aika lääkärille kun mulla on syysloma. Inhoon vaan lääkäreitä, varsinkin tota meidän lääkäriä, kun siellä ollaan niin naama kurtussa joka kerta kun sinne menee:( Kerran menin tutkimuksiin kun mulla oli korkea kuume (39.5) ja lääkäri ei meinannut ottaa vastaan vaan kysyi :" miksi sä jo nyt tänne tuut.." Hän ois halunnu että olisin tullut parin päivän päästä uudestaan. Onneksi kulta oli mukana ja vaati että pääsen vastaanotolle:) Sankari mies:)
Onpa kiva kuulla vaihteeksi mukavia uutisia tällä sivulla, kun niin paljon noita ikäviä juttuja, kun testit näyttävät negaa tms.
Minä olen aikalailla jouluihminen. Tykkään joulun tuomasta lämpimästä ja rauhallisesta tunnelmasta. Lahjojen antaminen on todella kivaa (ja saaminenkin kyllä mukavaa). Jouluruoka on POP ja muutenkin koko joulun tunnelma on aivan ainutlaatuinen.
Sitten jotkut puhuivat tuolla lasten nimistä... Me olemme jo päättäneet meidän lasten nimet :D Tai siis meillä on eri vaihtoehtoja, mutta melko varmasti valitaan niistä joku. Voihan se toki olla, että lapsesta tulee ihan eri näköinen, kuin mitä oli ajatellut antaa nimeksi, silloin on tietysti keksittävä uusi nimivaihtoehto, mutta toistaiseksi meillä on muutama tietty nimi, jotka aiomme antaa.
kerkesin jo kirota tuon silityspaperin kun ei kuva tarttunukkaan kankaaseen niinku olis pitänyt, mutta oma moka se olikin, se pitikin antaa jäähtyä ennenkuin sen paperin ottaa pois siitä kankaasta:) kannattais varmaan lukea ohjeet kunnolla enneku rupee tekemään:)
mistähän sais pienen tietokone pöydän? nyt meillä on tällanen iso kulmapöytä, mikä vie ison tilan. pitäis sen takia saada että se vauvan sänky (ä-pakkauslaatikko) mahtuu tuohon meidän sängyn viereen, nyt tämä tietokone pöytä on kiinni sängyssä.
pitäis ruveta väsäämään imetyspaitojaki kunhan sais jostain kaavat, suuri käsityölehdessä olisi 1/2005 yks kaava, mutta meidän äiteelle rupes se tulemaan vasta 2/2005, että jostain pitäsi se metsästää. ku ei viitti ihan kunnon imetyspaitaa ostaakkaan malliksi ku ne on niin kalliita.
Mulla on toi suurikäsityölehti 1/2005, mutta se ei taida auttaa kun se on täällä " kaukana" :D
minkä mallinen? ja onko siinä yks ohje vain, vai useampi? pitää koittaa kysyä jos mummalla olis se, mutta voi olla ettei ole.
Tosiaankin huomenta vasta nyt. Jotenkin olen ollut viime aikoina niin väsynyt, etten ole jaksanut mitään tehdä.
Isyyspakkausta tuossa eilen suunnittelin, uskon että mies ilahtuu kyllä.
Isäin päiväksi sitä kaavailin.
Kohta olen lääkäriin lähdössä, kun vihdoin tunnin soittelun jälkeen sain sinne ajan.
Täällä on kyllä ihan ihme meininkiä aina ajanvarauksessa.
Eilen muuten kävin hakemassa muovisen ajokortin, on se kyllä hieno ;)
Laukkis ja Öttiäinen 25+5
mies lähti hakemaan kebabbia:) hirvee nälkä. en oo ihan varma, mutta tänään tuntui ihan sille ku vauva olis liikkunut tuola:) voi olla että kuvittelin, mutta pitää seurata tilannetta:)
kylläpäs demissä on totista porukkaa, vetivät herneen nenukkaan eräästä kirjoituksestani:D tai eräs siellä oleva, voitte varmaan arvata:)
Luulevat olevansa aina oikeassa joka asiassa.
Kävin lääkärissä, joka sitten kirjoitti kolme viikkoa sairaslomaa.
Ihan hyvä niin.
Ensi viikolla on lääkärineuvola, jossa sitten saa hemoglobiininkin selville. Viimeksi oli 124 ja nyt tuntuu, että on laskenut taas.
Ihan ensimmäisessä neuvolassa rv 10+ se taisi kuitenkin olla lähes 140.
Vietiin kissa taas mutsille hoitoon :). He pitävät sitä ihan kuin lastenlastaan..
ROLLARI!! Oliko..? Se on ainakin joka keskustelussa missä mä oon niin vääntämässä ja kääntämässä. Kerrankin rupes riehumaan kun luuli että se ollaan leimattu " lasten vihaajaksi" . Huh, se on kyllä yksi niin ärsyttävä ihminen ihan tekstien perusteella, toisin kuin te mukavat ihmiset täällä:)
mekin käytiin kotipitsassa hakemassa pitsat kun saatiin se meidän toinen auto myytyä:) Sitten ostettiin semmonen citymarket tarjous 2limuu, 2pussii karkkii ja 2 pussii sipsii niin sai kaupan päälle ice age leffan:) Kattellaan se varmaan perjantaina kaikessa rauhassa ihan kahdestaan:)
oikein arvattu jardins:D
" Mutta jos olisi hyvä äiti 20-vuotiaana, niin mahdollisesti olisi vielä parempi 25-vuotiaana kerättyään vielä lisää elämänkokemusta."
" 25v olisi luultavasti parempi äiti 30v, ja 30v olis parempi 35v jne jne.., eli tehkäämme lapset 40v että olisimme täydellisiä äitejä koska meillä olisi niin paljon elämänkokemusta, mutta varokaa ettei vaihdevuodet kerkee pukata päälle!:D"
ylempi teksti on Rollarin kirjoittama, ja mun on tuo alempi:) rupes niin ärsyttämään tuo loppuun kulutettu lause mitä se joka keskustelussa hokee.
mutta se siitä:) kyllä olikin outoa ajaa pimeellä autolla, (kävin äiteenluona ompelemassa 2 pussilakanaa ja 1 lakanan pojan sänkyyn) sai kyllä silmät sirillään seurata liikennettä, en oo varmaan kuukauteen tai kahteen ajanu näin pimeellä, ja vieläku tihkutti vettä niin sai tarkkailla vielä enemmän ku pyyhkimetki on jo niin kuluneet, ettei edes pyyhi kunnolla.
kirjastossa oli se käsityölehti, mutta se piti varata ku oli jollain lainassa, mä en edes muistanu koko kirjastoa:) äitee sen hoksas, että sieltä kysyä. joskus enskuun alussa saan sen varmaan niin sitte saa ruveta väsäämään imetyspaitoja:)
No on tuolla demissä Rollarin lisäksi muitakin riemuidiootteja, jotka ovat aina oikeassa :)
Huomenna mennään ostamaan Öttiäiselle pinnasänky :)
Saako nyt kymmenen pistettä ja papukaija merkin:) Ihme että pitää tommosestakin vetää herne nenään...No en ala nyt enemmän sitä haukkumaan kun en tunne koko ihmistä...
Oon nyt taas ihan mielettömän innostunut käsitöistä:) Ollaan painettu kullan kanssa paitoja ja sitten tänään tein helmistä semmosia krokotiilejä ja perhosia:) Koko ajan teks mieli tehdä joitain käsillään:) Onneksi viikonloppuna pääsen äidin luokse, olin sille luvannu opettaa kuiva huovutusta pääsee taas puuhailemaan:)
taas on ollut haikea olo, kun tuo vauvakuume jyllää niin kovana.
Koulukin mietityttää, kun en tiedä mitä haluaisin.
Olen sosiaali ja terveysalalla ja joulun jälkeen alkaisi suuntautuminen ja se koulutusohjelma (lapset ja nuoret) eivät nyt alakaan ja kakkos vaihtoehtoni päihde ja mielenterveys ei ehkä kiinnosta (tai vanhat juopot eivät kiinnosta..)
Tämä iltalukiokin olisi tässä, mutta en tiedä viittinkö jättää amista kesken (ja ehkä jatkaa syksyllä tai myöhemmin sen vuoden, jos lapsi sattuu tulemaan siihen väliin) ja käydä lukiota. Tuon ammatin saaminen olisi vain mulle tärkeämpää.
Mutta sitten jos ja (toivottavasti) kun vauveli syntyy niin sitten voidaan ostaa enemmän tytön/pojan vaatteita:)
" Voi parkoja, ei noi vaatteet niinkään mutta toi huone :s (mä haluan tänne hymiöitä) "
Joo, siinä sitten oli sumplimista kun huone oli tosiaan maalattava uusiksi. Sitten se äiti oli kirjaillu lapselleen peiton jossa luki " pikku prinsessa" joten sitäkään ei sitten voinut käyttää, joka oli harmi koska se oli niin nätti. Niin ja mäkin kaipaisin tänne niitä kunnon hymiöitä, harmittaa kun täällä ei oo:( Muutenkin tulee näitä hymiöitä viljeltyä niin ois kivempi jos nekin ois " kivempia" :)