DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
jardins:
Pitäisi menkat alkaa, mutta toivotaan että ei:) Olipas aika rankka päivä töissä:( Työkaveri oli ilmoittanut pomolle että sillä ei ole työmotivaatiota tulla töihin, koska jatko paikka on epävarma! Ihmetyttää tommonen työmoraali...Tehdään just uunileipiä, mulla on tullut joku kumma himo ananakseen, sitä täytyy laittaa joka ruokaan ja sitten tekee mieli juoda mehua koko ajan:)
Aika kumma toi sun työkaveri, ehkä se kuvittelee että tolla tavalla se ainakin varmistuu se jatkopaikka.
Voinkin nyt keskittyä sitten noitten sun menkkojen jännäilyyn ettei tätä omaa " välikautta" tartte stressata :P
Mitäs jos tuo ananas oiskin merkki mahdolisesta vauvelista??
Tuli tässä mieleen että jos tehtäisiin uusi tälläinen DeMoms topikki kun tässä alkaa olemaan aika paljon tekstimyksiä ja mua ainakin häirittee se, ja en sitten tiedä johtuuko se näiden viestien määrästä vai jostain muusta mutta aina mitä enemmän täällä on viestejä niin tämä alkaa väittämään että viestiketju on joko poistettu tai siirretty..
Tuli tuo mun toinen viesti muuten tasan tunnin myöhemmin kuin aienpi^^
nyt viimeaikoina kirjottanu ekan viestin kun sivu vaihtuu:) taas taitaa olla eka viesti uudella sivulla.
kyllä mulle käy jotta tehdään uus.
nyt on sitte ruvennu närästämään:( tai on jo jonki aikaai närästäny melkeen joka ruuan jälkeen, inhottavaa!! ku ei viittis rennietäkään kovin paljoo syödä, että ne sitte tehoo loppuvaiheeski, ku tiedän että tää närästys vaan pahenee loppuakohde.
mutta nyt on pakko mennä tutimaan. meinaa silmät tippua päästä:)
mut sitä edellisis olin 4krt peräkkäin eka:)
Pitäis itekkin kohta varmaan mennä nukkumaan mutta sieltä alkaa kohta john die jonka haluan ehottomasti kattoa :)
että ette vieläkään saaneet kaipaamianne plussia..
Pidetään teille peukkuja pystyssä seuraavaan kiertoon :).
Olin eilen äippäni ja mieheni kanssa vähän kaupoilla. Tulevan mummin oli pakko ostaa pienet " sisälapaset" (selkeästi selitetty, mut ehkä joku tajus...) Öttiäiselle. On ne kyllä niin söpöt, pieniä nallen kuvia ym :)
No joo, itse kävin sitten miehen kanssa varaamassa vaunut Öttiäiselle.
Puhehen oli käytetyistä, mutta mutta...
Varattiin Brio Kombit-05, sini-beigellä kuosilla.
Oli niin kevyet ja tukevat ja kivan näköiset, että oli pakko saada :).
Hintaakin oli ihan riittävästi..
Jäähän ne sitten toisillekin lapsille, jos niitä meille suodaan myöhemmin.
Nyt voisin mennä siivoilemaan, kun serkku ja sen ies tulee kyllän tänään..
Laukkis ja Öttiäinen 25+1
Hui! Sua varmaan jännittää ja on hermot riekkaleina:) Tsemppiä sulle jos lähtö koittaa pian:) Pidän sulle peukkuja jotta kaikki sujuisi hyvin:) Toivottavasti mäkin pääsen vielä jännäilemään noita aikoja:)
LaukkanenA: Toi on kyllä ihana nimi toi öttiäinen:) Musta se on niin sulosta kun vauvalle keksitään lempinimiä, eikä heti kutsuta vauvan omalla, tulevalla nimellä:) Mun kaverin vauvalla oli kanssa semmoset sisälapaset koska sille oli tullut toiseen käteen 6 sormea. Se oli niin pienesti kiinni että vauva saattaisi repäistä sen irti niin sitä piti suojata...
Tilasin suositusten mukaan semmosen Vilja testin ja ajattelin sillä testata ensi viikon alussa ja sitten mennä sinne lääkärille/ neuvolaan oli tulos mikä tahansa:)
Mennään mun vanhempien kanssa tänään syömään ja mulla on ollut vaikeuksia löytää sopivia housuja. Jotenkin on toi maha turvonnut että kaikki " kunnon housut" (=ei työ verkkarit) kiristää ja puristaa. No täytyy kehitellä jotain;)
ole vieläkään menkat alanneet :) Tosin eipä mikään ihmekkään, kun pillerit oon lopettanut. Jotenkin silti luulin/luulen että mulle olis tullut seuraavatkin menkat aika samaan aikaan kun yleensä. No jos ei menkat ala, niin testaan maanantaina uudestaan .
Vietin sitten eilen luokkakavereiden kanssa mukavan baari-illan. Ja tänään lähden vanhempieni luo yöksi, kun pikkiveljelle pitää olla seurana, kun vanhemmilla on nyt jotain menoa (äiti yötöissä ja isä jossain messuilla.)
piti pitää pojalla tumppuja sisällä kun oli niin kova raapimaan itteensä, olis muuten ollu naama ihan naarmuilla jos ei olis ollu tumppuja, ku ei niitä mini kynsiä uskalla kovin lyhyeks edes leikata.
kävin tänään korjailemassa niitä äitiyshousja, ja nyt olis sitten soa mahaa vaille valmiit käytettäväksi:) viimeks mulla ei ollu yhtiäkään äitiyshousuja, että katotaan nyt miten noiden käyttö luonnistuu:)
toivotaan ettei minun_ raskaus kovin pitkittyis, ei oo kivaa jos menee paljon yli lasketun ajan. ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin:)
mutta kun tästä saa aina väitellä niin haluisin tietää teidän vastsauksia:)
Kumpi tulee leivän päälle ensimmäisenä, kinkku vai juusto:) Siis ihan päätön kysymys, mutta me saadaan kullan kanssa kotona aina tästä väittely aikaan:) Mä laitan eka juuston sitten kinkun, mutta kulta tekee toisin päin. Miten te teette :D (Vitsi, kun mulla on taas niin kivoja kysymyksiä:))
Olisin kysellyt mavulta että millainen housusysteemi sulla sitten oli viime raskaudessa? Olen itse miettinyt tuota housuasiaa paljon ja jutellutkin siitä kaverini, nyt 8kk vanhan pojan äidin, kanssa. Hän käytti tavallisia housujaan ainakin kuudennelle kuulle ja senkin jälkeen selvisi vaan yksillä under-the-belly-pöksyillä sekä omilla, aiemmin liian isoilla villakangashousuillaan.
Mulla itselläni kaikki housut on tosi matalia, ja olenkin mallaillut että massu mahtuisi siihen ylle ihan hyvin. Sitä vaan mietin että putookohan ne sitten jos se mahan alaosa työntää niitä tai mahtuukohan ne sitten enää kun ne on nytkin aika makkarankuoria ja sitten jos persus leviää :D Ehdottomasti haluan kuitenkin under-the-belly -farkut ostaa jos äitiyshousuja tarvitsen, sekä kotihousuiksi sitten semmoset hennesin collegehousut joissa on se hullun korkea resori jota voi järjestää sitten massun päälle tai alle. Tarkat suunnitelmat mulla jo :D Mä haluisin ehkä Elly B:n tai Boobin housut. Boobin odotus- ja imetysvaatteet on upeita! On tullut vähän nettipuoteja selailtua...
Mä laitan yleensä juuston päällinmäiseksi, ellei leipään tule jtn vihreää myös. Muistan joskus lukeneeni jostain pahkasiasta että juusto kuuluu päälle ja siinä se on siitä asti ollut :)
Eilen kun makoiltiin kullan kanssa sängyssä niin kulta sanos että veikkaan että kahdet tai kolmet kuukautiset tulee enää ja sitten ne tuleekin seuraavaksi vasta noin kymmenen kuukauden päästä (siis niistä toisista tai kolmansista laskettuna). Kateltiin kullan vauvakuvia tänään ja oi että sillä on ollut ja vaavina ihan samoja ilmeitä kun mitä sillä on vieläkin. Rakastuin sen kaikkiin vaaatteisiin mitä sillä oli niissä päällä, anoppi (ollaan taas kamuja sen kanssa, jee) on säästänyt kaikki kullan vaatteet ja vaunut ja lelut, mutta enää niitä ei oo kun vajaa puolet tallella kun niitten kellarissa oli tulipalo, toivottavasti ne kaikki ihanimmat vaatteet ois säilyny.
Toivotaan että ootte Minun_ kohta jo kahtena kappaleena :)
mulla tulee aina juusto päällimmäiseks oli mitä tahansa muuta leivänpäällä, makkaraa en edes käytä, mutta kurkkua, tomaattia ja salaattia kyllä, ja juusto sen takia päällimmäisenä kun se ei sotke käsiä:) makkarasta tulis hajut ja limat käsiin:x ainakin kinkku makkarasta:)
äitiyshousuista: mulla oli tavallisia housuja joissa oli löysä vyötärö, toki mitään farkkuja ei enää pystyny pitää, mutta kollege housuja ja joitain tuulihousuja kyllä(mä olin tosi trendikäs:D) yhtiin mustiin suoriin housuihin tehtiin vyötärön reunoihin resorit ja kuminauha mitä sai kiristettyä ja löysättyä, niitä enimmäkseen pidin.
kaveri kyllä piti farkkujakin silloon kun se odotti, mutta nappi ja vetoketju oli aina auki:)
Löydettiin kullan kanssa ihana kaksio raisiosta, lähetettiin sinne välittäjälle s-postia että oltais kiinnostuttu. 56 neliöö ja vuokra on 470 plus sähkö ja vesi 13e/hlö. Se on just remontoitukkin, http://www.tsvv.net/kuvahaku.php?it=1766 <-- tossa on siitä kuvia. Täytyy vaan toivoa että saatais se :)
Niin, vaavi on Öttiäinen, eihän me edes olla päätetty vaavin nimeä vielä :).
On jotain ideoita kyllä, mutta ei mitään varmaa todellakaan vielä.
Juusto leivan päälle aina alimmaiseksi. Asialla on todellakin suuri merkitys :).
tosi siistin näkönen tuo kämppä:) viimesen kuvan kohdalla sydän pomppas melkeen kurkkuun:S mua nimittäin huimaa korkeissa paikoissa:)
vaikka tää meijän parvi onkin n. 3m korkeudessa niin tää ei enää huippaa ku oon jo tottunu:)
tää meidänki asunto on uuden näköinen ku on valmistunukki vasta 11/04, että ensimmäistä kertaa asutaan miehenkans näin uudessa asunnossa, jos ei vanhempien asuntoja lasketa:)
tuli tuos mieleen, että viime viikolla ku heräsin aamulla, niin meidän ulko-ovi oli raollaan:S mä jo pelästyin että oliko joku tullu sisälle, mutta ketään ei näkyny eikä mitään jälkiäkään näkyny.
siinä jo pelästyi että onko poikakaan enää tallella, mutta onneks oli!
mies oli laittanu sen illalla huonosti kiinni, niin sen takia auennu, en tiedä onko se välillä ollu ihan apposen ammollanki koko ovi, mutta onneks ketään ei oo tullu sisälle!
nyt mä aina tarkistan onko mies laittanu oven kunnolla kiinni ja lukkoon:)
sitä saa muutenki paukuttaa talvisin täydet että se menee lukkoon, pitää ilmottaa sitte ku on vuositarkastus, että tuovat meille uuden oven:)
Meille ei toi korkeus oo paha..:) Ite ainakin tykkään korkeista paikoista, joskus oisin halunnu harrastaa laskuvarjohyppyä mutta ei oo koskaan ollu tarpeeksi rahaa. Eilen oli tosi ihana nukahtaa ku oltiin illalla puhuttu vauvoista niin paljon, sitten yhessä vaiheessa kulta sanos että nyt ollaan hiljaa ku haluun ajatella, mä siihen että mitä ajattelet ni se sanos että sitä meijän vauvaa tietty, tohelo :D
Jipii, sain yhden kaverin juuston alimmaisena pitoon :) En vaan kerro kullalle, että sen tapa sai enemmän " ääinä" :) Meillä on ollut kädenvääntöä kumpi tapa opetetaan meidän lapsille:)
mortem, oli ihanan näkönen kämppä:) varsinkin ne keittiön kaapit oli ihanan väriset, meillä on ihan tavalliset valkoset ja tekis mieli vaihtelua. Mulle tuli heti semmonen muutto halu fiilis, mutta kaipa me tässä pysytään, kumminki tosi kiva kämppä ja sitten iskä ja äiskä asuu niin lähellä joka on tosi kiva:)
Minäkin voin noista äitiyshousuista sanoa, että pärjäsin ihan ilman, vaikka massu olikin isohko, tosi kuudennelle kuulle asti sitä tuskin huomasi. Verkkarit pysy jalassa ja farkut ei kiristäny loppumetreilläkään, mutta mamma jumbo alkkareita oli pakko ostaa. Ja sitten muistan nähneeni siitä paljon puhutusta osto-oppaasta sellaisen " palan" jonka kanssa voi käyttää normaaleja housuja raskauden aikana.
Oltiin eilen kullan veljen ja hänen tyttöystävänsä kanssa istumassa iltaa. Mä en uskaltanu juoda, vaikka se viime testi olikin negatiivinen, mutta silti päässä on vaan semmonen epäilyksen siemen että olisko nyt sit kumminki. Mutta ihan hyvin siellä pysy jutuissa mukana ilman alkoholiakin:) He myös meinaavat yrittää lasta, mutta tämä tyttö sanoi minulle eilen illalla että hän ei haluaisi vielä, mutta mies on niin innoissaan ettei hän voi kieltäytyä!! Olin ihan järkyttynyt, kamalaa jos ei omalle miehelle voi kertoa totuutta noinkin isosta asiasta! Tuli taas mieleen kuinka hyvä mulla on ton oman mörrikkäni kanssa:)
Äidillä lähestyy synttärit ja iskä laittoi mut miettimään lahjaa:) Jee! On ihanaa ideoida kaikkea kivaa:) Siksi olen ihan innoissani kun joulukin lähestyy:)Pääsee askartelemaan joulukortteja ja sitten tehdä kaikkea kivaa tilpehööriä kaikille jonnekkin nurkkaan lojumaan:)
Pitäisi menkat alkaa, mutta toivotaan että ei:) Olipas aika rankka päivä töissä:( Työkaveri oli ilmoittanut pomolle että sillä ei ole työmotivaatiota tulla töihin, koska jatko paikka on epävarma! Ihmetyttää tommonen työmoraali...
Tehdään just uunileipiä, mulla on tullut joku kumma himo ananakseen, sitä täytyy laittaa joka ruokaan ja sitten tekee mieli juoda mehua koko ajan:)