DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
Toivottavasti alkaa menemään paremmin! Tuli kyllä jotenkin surullinen olo ku luki sun kirjotusta...Pidän sullekki peukkuja, jotta ne menkat ei alkais ja saisit aloittaa mahan kasvatuksen:)
Mulla meni kanssa menkat ihan sekasin pillereiden lopettamisen jälkeen...Tai no, taisin olla sekaisin koko nainen, oli ihan hulluja mielialan vaihteluita ja olin niin kiukkuinen että! Menkat tuli pari päivää myöhässä ja oli tosi niukat. Vuotoa kesti vain päivän verran. Nyt on ollu kummallisia alavatsa kipuja...No jos alan kovin hysteeriseksi niin menen taas kiusaamaan lääkäri setää joka saa taas laukoa elämän totuuksia:)
Niin ja mavu, musta on ainakin kiva lukea sun kokemuksia ja oon onnellinen puolestasi kun olet raskaana:)
Etkös sä puhunut jossain vaiheessa siitä isyyspakkauksesta?
Mitäs kaikkea ajattelit siihen laittaa?
Ostin tänään ensimmäisen puvun meidän pienokaiselle. Ihan ääretömän söpö ;)
Just kun sanoin ettei oo ollu vatsakipuja niin alkoi saunassa juilimaan aika selkeästi tuota oikeanpuoleista munasarjaa. Saattaapi siis hyvin olla siellä nyt munasolu irtoamassa. Mutta kun ei voi tietää niin täytyy vaan toivoa parasta kuitenkin.
Anteeksi, musta tuntuu että mä kauheen usein vaan valitan täällä.
kun nyt varmistui, että kaikki on hyvin tuolla masussa.
no mä oon muilta keskustelupalstoilta napannu kaikkee kiinnostavaa mitä siihen vois laittaa, sitte itte keksiny jotain lisäksi mitä just mun mies haluais.
eli mun tämänhetkinen lista on:
-energiajuomaa
-tutti (i love dad)
-vaippoja
-body (isin kulta tai jotain muuta vastaavaa tekstiä:)
-korvatulppia (ei tarvi kuunnella väsyneen äidin mäkätystä)
-lehti
-joku kirja
-hieronta öljyä (että saa sitten urakalla hieroa äitiä;)
-topseja
-vanulappuja
-vauvalle hammasharja
-isille kylpypyyhe
-sikari + pieni kuohuviinipullo
-puhdistuspyyhkeitä
-pyykkipoikia (isille nenään kun pesee kakkapyllyä)
-tuttipullo
-ensilusikka
-buranaa
-maailman paras isi kuppi
-vauvalle kuvakirja
-jari tervon kallellaan, isän päiväkirja
+ isoveljelle jotain kivaa:)
kun vaan sais alotettua tuon tekeminen, niin ei menisi niin paljon rahaa kerralla, että sais pikkuhiljaa kasattua sitä.
toivottavasti mies ei eksy tänne sivuille lukemaan tätä mun listaa
ohjelmaa? mun mielestä on väärin jos vanhemmat ei anna lapsille ollenkaan lihaa, kalaa tai kanaa, tai ylipäätänsä mitään eläinkunnan ruokia, niinkuin tämä toinen perhe ei syönyt edes kananmunia:O
kyllähän sitä vegaani saa olla, mutta ei sitä tarvis mun mielestä lapsillekki opettaa heti pienestä pitäen, sitten kun ovat siinä iässä, että voivat itse päättää, niin sitte saavat ruveta vegaaneiksi jos haluavat.
niin kuin nämä lapset eivät olleet koskaan edes maistaneet lihaa:O
en kyllä itse niin pystyisi elämään, siinä mulla menis lopukki järjenhivenet, jos joka asiassa pitäis vahdata mitä mikin tuote sisältää.
Itse olen kasvissyöjä, ja ei kyllä pahemmin huvittaisi lapselle lihaa antaa. Mies kuitenkin on sekasyöjä, joten hän voisi lapselle liharuuat valmistaa. En nimittäin aio päättää lapseni puolesta, tuleeko hän syömään lihaa vai ei. Toivon tietysti että hän tekee sen suhteen saman päätöksen kuin minäkin, mutta en voi sitä häneltä vaatia.
Olen muuten aika paljon pelännyt sitä jo etukäteen, miten lapseni jossain vaiheessa varmaankin kapinoivat tätä maailmanparannuselämäntapaani vastaan.
Kuulostaa muuten mukavalta toi isyyspakkaus :) Itsekin olen meinannut sellaisen pykätä sitten joskus. Suosittelisin, että jos siihen kirjan laittaa niin joku mikä käsittelee isyyttä tai sitten ihan vauvanhoito-opas. On ainakin se Vauva -käyttäjän opas joka on tosi hassu ja suunnattu miehille. Sitten, jos miehen sattuu sellainen huumori kolahtamaan, nämä kaksi uusinta Juoppohullun päiväkirjaa käsittelee isyyttä. Lisäksi siihen pakettiin voisi laittaa kaikkea " vauvanvaimenninta" kuten jäähdytettävän purulelun hampaitaan itkevälle ja puuduttavia korvatippoja (jos ne ei ihan heti ole menossa vanhaksi) ja suppoja pienellä pipiselle...
Voi olla että joudun sen idean törkeästi täältä varastamaan jos et pane mavu pahaksesi..? :)
Meilllä on ollu hiukan rampallaan tää syömis politiikka. Välillä ei tehdä ruokaa ollenkaan ja välillä sitä sitten syödään kuin pienet porsaat:) Kauheesti ollaan meititty että parannus tapahtuu sitten kun ollaan raskaana, mutta saas nähdä...:) Odotan kyllä innolla sitä aikaa kun saa tehdä ruokaa kolmelle(tai neljälle) ja syödä koko perhe yhdessä:) Mutta kun nyt ensin sais tonne mahaan uuden asukkaan ensin:)
En nyt muista onko tätä jo kysytty mutta montako lasta haluaisitte..? Ja kumpaa sukupuolta:) Meidän perheessä on se legendaarinen tyttö ja poika haaveena:)
Meillä on kämppä nyt ihan kuin pommin jäljiltä! Innostuttiin pakkaamaan tavaroita varastoon muuton takia, mutta jonnekkin se innostus jäi ja tavarat on levällään olohuoneessa:( Kaipa meidän viikonloppu menee siivoillessa ja uutta " autoa" korjaillessa:)
vaikka ottaisittekin tuosta listasta joitain ideoita tai kaikki:) voitte keksiä tuohon listaan lisättävääkin jos vaan tulee jotain mieleen. meillä tuo vauvan käyttö-opas on jo, saatiin se lahjaksi kun poika oli vauva, ihan mukava sitä oli lukea, vähän erilainen kun yleensä, mutta sivut siitä lähti irtoilemaan pienen lukemisen jälkeen.
meillä taitaa olla se 2 lasta ihan sopiva määrä, vaikka eihän sitä koskaan tiedä vaikka tulis vielä 3 tai jopa 4 lasta. tyttöä toivon toisaalta nyt, mutta toisaalta olis parempi jos olis poika, luulen ainakin että toisesta pojasta on esikoiselle seuraa enemmän kuin tytöstä.
pitäis ruveta siivoamaan, kun mieskin tulee 3 kotia ja lähden sitten äiteenluo tekemään sitä kakkua, toivottavasti se sitte onnistuu. kirjastossaki pitäis käydä hakemassa se etunimet-kirja, ja hakea pojalle joku kiva synttärilahja.
kummallakin; poikakaverilla ja mulla on haaveena 4-6 lasta :) Mieluusti ehkä vähän enemmän tyttöjä, kun mulla ei ole pojille nimiä :D Mutta jos neljä lasta siunaantuu niin kaksi poikaa ja kaksi tyttöä on hyvä :)
Löysin tänään ihanat vauvan lappuhaalarit. Oli tosi kätevät, kun siinä oli lahkeissä ja haarojen kohdalla napit, että pystyi vaihtamaan vaippaa ilman housujen pois ottamista. Melkein ostin ne, mutta aattelin että kyllä niitä löytyy sitten, kun se vauva on.
Kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Saa nyt kyllä nähdä sitten kun se eka on pukattu että millanen homma se on. Sitten vasta uskaltaa varmemmin päättää että montako niitä uskaltaa hankkia :)
tärkeempää kattoa se käytännöllisyys eikä se ulkonäkö pelkästään, niinku mulla tuli ostettua söpöjä vaatteita ennen vauvan syntymää, niin nyt ne on tuolla laatikon pohjalla lojunu, kun ei ollukkaan niin hyvät päällä.
esim. just ne napit haarassa on todella hyvä asia.
tuola on muutes kans idea isyyspakkaukseen. http://www.villijavapaa.fi/
saatiin se kakku tehtyä, ja ihan rekan näköinen tuli:) ja hyvän makuinenkin, kun jäi vähän ylimäärästä palaa kun tasotettiin reunat:)
nyt olis vielä urakkana siivota koko kämppä, ajattelin tänään vielä pyyhkiä pölyt ja siivota vessan sitte huomenna imuroida ja pestä lattia + laittaa koira pihalle siivouksen jälkeen, muuten kämppä olis saman näkönen 1h kuluttua siivouksesta:) saapahan olla sitte pihalla koko juhlien ajan.
Kun olin päiväkodissa töissä, niin sai harva se päivä ihmetellä, miten epäkäytännöllisiä vaatteita vanhemmat omille prinsessoilleen ostivat. Poikien vaatteet yleensä olivat suht käytännöllisiä, mutta tyttöjen vaatteista ei voi sanoa samaa. Saahan toki pistää nättiä ja kivaa päälle, mutta onko arkikäytössä pakko olla ne housut, ne jotka ovat niin jäykät/tiukat/kiristävät ettei pysty liikkumaan rennosti ja vapaasti? Tai se sievin mekko, jonka kanssa pikkuprinsessa ei uskalla leikkiä, koska mekko voi sotkeentua...
(Off-topicina pakko mainita, että löysin itselleni _erittäin_ edullisen ja kauniin hääpuvun ja tein kaupat :D)
Olen tehnyt ristipisto työtä koko illan! Siihen jää niin koukkuun:) Nyt on niska kipeenä, ja alkaa silmissä vilistä niin päätin lopettaa ja tulla kattomaan tätä ihanaa keskustelua:)
Mä oon huomannu saman asian (itsekkin olen aamupäivisin leikkikoulussa töissä), että tytöillä on ihan somia vaatteita, mutta ne ei osaa itse laittaa kaiken maailman solkia ja nauruja kiinni ja (ainakin meidän lapset) välttää vessassa käyntiä sen takia:( Mutta enpä voi sanoa ettei mulle tulis semmonen " ihana kun tää vauva näyttää niin suloselta näissä rimpsuissa" fiilis, olen aika varma että niin käy... Itte kyllä ostettiin semmonen napillinen puku meidän tulevalle vauvalle:)
Mä oon käyny äijän kanssa kattomassa kanssa hääpukuja, mutta ei oo oikeen mitää kivaa löytyny:( Yks kaveri on kovasti lupaillu mulle semmosen tehdä mutta tuskimpa se projekti näkee päivän valoa koskaan;)
Työnnän varpaani tähän rakoon.
Eli Demissä pyörin Minun-nimimerkillä. En tiedä, muistaako kukaan. Ajattelin sitten pyllähtää käymään täälläkin puoliskolla.
Olen siis 21-vuotias, mutta aivan loppuvuodesta täyttelen vielä 22. Mies on 26-vuotias. Esikoistytär on 1,5-vuotias ja toinen tyllerö on odotettu syntyneeksi 15.10.2005 eli peräkkäisinä vuosina meidän pikkuiset syntyvät.
Toista synnytystä en enää niin jännitä, mutta sitä kyllä, miten esikoinen kakkoseen suhtautuu. Toki synnytyksessä mietityttää monet asiat kuten sellainen, että voinko olla varma milloin synnytys sitten oikeasti alkaa(esikoinen syntyi käynnistyksen avulla yliaikaisena). Varmaan taas otetaan perhehuone jos vain mahdollista. Tykkäsin viime sairaala-ajasta kovasti. Nyt vain saattaa tulla esikoista ikävä :( Olen ostanut jo pienen vaaleanpunaisen toppapuvun ja muutaman pikkuvaatteen, vaikka esikoiseltakin jäikin melkoinen kasa :D Ollaan hommaamassa kohta puoliin myös tuplarattaita ja olen harkinnut Oran Duolettoja, koska niitä kovasti suositellaan. Saa nähdä, ostetaanko uutena vai käytettynä(käytetyistä en paria vuotta vanhempia kyllä ota).
Tässä nyt oli sitten jotain...
kyllä mä ainakin muistan sut (minun). onko muutes herkkupersuksesta kuulunut demissä, en oo ite sielä enää pahemmin nähnyt mitään vauva keskusteluita.
eipä muakaan hirveesti synnytys jännitä, vaikka tietää että se sattuu:) mutta sitä kipua ei enää muista näin jälkeenpäin, sen muistan, että ne jälkisupparit oli ihan hirveitä ne muutamat päivät:S välillä ihan meinasin kieltäytyä imettämästä, kun tiesin että se sattuu niin saakelisti.
mua myös surettaa jo etukäteen se, kun poika joutuu olemaan kotona.
viimeks kätilö vähän pelotteli, että seuraava synnytys voikin sitten edetä vielä nopeempaa, että koita sitten keritä sairaalaan ajoissa. synnyttämään lähdettiin klo.12 yöllä, ja poika syntyi n.2.30, että 2,5h kerkesin olla sairaalassa kun poika oli jo rinnalla:)
mun ei tarvikkaan miettiä niitä tuplarattaita, kun saadaan mun enolta sellaiset, kun heillä on 3v kaksoset. mutta nyt täytyy lähteä hakemaan kahvikuppeja ja muuta tarvittavaa kekkereitä varten:)
Ja onnea perhenlisäyksen johdosta!
Joo kyllä minäkin muistan sinut Minun, tervetuloa vaan ja kamalasti onnea vauvan johdosta:)
Kotona taas, jee. Nyt noi miehet (mun rakas ja äitin mies) tekee tukevampia väliaikais tikkaita (kapeilta rappusilta ne kyllä näyttää) tohon eteiseen :)
Vieläkään ei oo kuukautisia näkynyt, kaippa tässä voisi taas kohta pian testailla. Mutta sitten tulee niin paha mieli jos se onkin taas vain se yksi viiva.. Tai sitten menen terveyskeskukseen tekemään ni tulis sekin joskus kokeiltua..
Aivan suloinen tuo mavun poika oli :) Tulee vaaan pahempi kuume ku niitä kuvia kattelee.
" En nyt muista onko tätä jo kysytty mutta montako lasta haluaisitte..? Ja kumpaa sukupuolta:) Meidän perheessä on se legendaarinen tyttö ja poika haaveena:)"
^^ Me haluttais miehen kanssa molemmat kaks poika (tottakai tytötkin käy :] ) saa kattoa että jääkö se sitten niihin vai tuleeko niitä enemmänkin (jos edes tulee noita kahta)
Nyt on kihlajaiskahvitukset ohi. Ja kallista lystiä tuli.. Voileipäkakkuja ostettiin kaksi ja niitä jäi paljon. Täytekakku kävi hyvin kaupaksi.
Illalla tulee meidän lapsukaiset takaisin kotia :D (tällä hetkellä meidän koirat on hoidossa kotona.)
Ja ensi viikosta lähtien meillekin saa tulla vauva :)
Kukin kulkee vuorollaan niin pilvissä kuin mudassakin.
Mulle ei tosiaankaan sovi mikään hormonaalinen ehkäisy. Takana on kahdet yhdistelmäpillerit, ehkäisylaastarit ja -renkaat ja kahdet minipillerit. Kaikki on nostanut verenpainetta, turvottanut rintoja kuppikoolla ja muuta vartaloa lähes kymmenellä kilolla ja aiheuttaneet ihan hillittömät mielialanvaihtelut. Nää viimesimmät minipillerit, Microlutonit toi just menkat joka toinen viikko. Aika jänskä että ne lopetettuani on ollut kohta 5 vko ilman menkkoja. Mä haluisin tosi paljon sellaisen Persona-laitteen mutta se on sikakallis :( Saisikohan semmoisen halvemmalla Virosta tai Espanjasta vaikka? Sinne kun syksyllä suuntaamme lomalle.