Voinko käydä vessassa ja jättää vauvan (5kk) isän hoiviin siksi aikaa?
Mitä pitäisi huomioida? Imetän vielä, mutta vauva juo lypsettyä maitoa pullostakin.
Jätänkö oven auki varmuuden vuoksi?
Entä jos isä ei pärjää??
Kommentit (111)
koska en voi enää elää itseni kanssa..mutta luettuani tämän ketjun huomasin että on muitakin huonoja äitejä...
Päivä jolloin pilasin oman lapseni oli kolmas yö synnytyksen jälkeen...sinä yönä NUKUIN!!!!! KYLLÄ, luitte oikein, NUKUIN!!! kuinka saatoin olla niin vastuuton ja kamala äiti etten jaksanut pysyä hereillä ja tillittää vauvaani?! Yksin joutui ihmispolo nukkumaan äidin NUKKUESSA omassa sängyssä...
Yritin korjata tilanteen siten etten ole nyt nukkunut enää hetkeäkään, poika täyttää kohta kolme, se jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi!!! mutta pelkään pahoin että oli jo liian myöhäistä...:(((((
Pitkään aikaan en ole saanut nauraa niin kuin nyt:) Että me mamit ollaan ihania:)) -TP-
Kiitti sulle, joka nostit tämän ketjun. Täyttä asiaa meille kaikille ja ajattelemisen aihetta pitkäksi aikaa.
äitien takia lapset voi niin pahoin!!
Täyty laittaa ovi kiinni, kun ukko huuteli toisesta huoneesta, että laita ovi kiinni, jos et halua pitää meitä hereillä. Näin paljoo en oo nauranu sitten aikoihin. (Ja siis ovihan on nyt jo kiinni...)
Kukas kävis tunkemassa mammoihin vähän huumorintajua Kaksplussallekkin?! =D =D
Cathryn
Ajatelkaapa tätä... vaikkapa sitten kun istutte shittimässä seuraavan kerran ;)
Nyt koitti hiljattain myös se aika, kun kävin postilaatikolla.
Yksin.
Kuten alunperinkin jo kerroin, lapsen isovanhemmat tulivat paikalle.
Hieman protestoivat poikansa presentaatiota lasikuutiosta käsin, mutta ymmärsivät toki pointtini äiti-lapsi-symbioosista mukisematta.
Aika näyttää, mitä traumoja tämä ero minulle ja vauvalleni aiheutti.
Vastuuttomuuteni myönnän, mutta haluan olla esimerkkinä muille.
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin av sanoo.
Oli kakka kovettunut suolistooni, mutta so what! Lapsi oli terve ja iloinen eikä ole tarvinnu hoitoon viedä!
Siinä ajassa ei aina kaikkea saa tulemaan,etenkin jos jännittää. Sitten voi lirua pissaa pitkin sääriä.
[color=CadetBlue] Itse kuljetan aina mukanani vyötärölleni kiinnitettyä tarranauhaa jonka alaosassa - haarojen alla - roikkuu muovipussi! Näppärää vai mitä!
Kuukautiset ovat pienin murhe. Ja raskausajan päätyttyä lapsikin voi syntyä suoraan pussiin; kätevää!
.................................=/
Ei ihme, että huostaanotot ovat lisääntyneet tämän yleisen välinpitämättömyyden myötä!!!
Kannatan sterilisaatiota kaikille naisille. Kuulitte oikein! Kaikille!
hyvä et näinkin kipeä ja monia koskettava aihe on nostettu esiin. Mä luulen, et tää on sellainen asia, mistä moni äiti syyllistää itseään eikä pysty puhumaan siitä edes läheistensä kanssa. Tällainen vertaistuki on valtavan hieno asia tämän arkisen ongelman kanssa painiville äideille.
Mä oon lukenu pikkasen kasvatustieteitä ja lukemaani nojaten arvioisin, et periaatteessa jos lapsen perusturvallisuus on kantavalla pohjalla, niin lapsen voi jättää isälle vessareissun ajaksi. Jos lapsi on terveellä tavalla muodostanut kiintymissuhteen äitiin, niin jo pienikin lapsi kestää traumatisoimatta äidin parin minuutin poistumisen näköpiiristä. Jos lapsen kiintymyssuhde on päässyt syystä tai toisesta häiriintymään esim. liian varhaisten tai liian pitkien vessareissujen takia, niin näitä vessassakäyntejä on syytä välttää varhaislapsuuden ajan.
Toivottavasti tästä oli jotakin apua teille arvoisat siskot! Te, joilla on näkemystä ja tietämystä tulkaa jakamaan se kanssamme. Tästä asiasta on vaiettu liian kauan.
Tiedoksenne vaan, että lapsi on jo taapero, eikä vieläkään jätä isän kanssa koskaan!!!
Jollekin isälle voi jättää, jollekin ei...
ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA JOS TEILLÄ EI OO VARAA!
Siis heti kun mä plussasin meillä alkoi remontti, olohuoneeseen asennettiin sohvan viereen wc-pönttö jossa voin käydä tarpeillani ja lapsi on koko ajan vieressä!
Pakko olla provo.