Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään leukanivel kipeytynyt hammaslääkärikäynnin jälkeen? Miten se parani?

Vierailija
07.06.2010 |

Olin viime viikolla hammaslekurilla. Korjattiin vasemmassa takahampaassa olevaa paikkaa ja lekuri pani puudutuksen. Koko vasen leuka oli leuasta ohimoon puuduksissa neljä tuntia ja sitten, kun puudutus haihtui, huomasin leukanivelen olevan turkasen kipeä.

Suuta saa auki vain parisen senttiä ja sekin sattuu.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, mistä tuo johtuu ja miten se parani?

Eikös leuan sijaltaan meno sattuisi myös toisella puolella?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

buranaa naamaan

Vierailija
2/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just vielä sieltä puolelta, jossa on paikattu hammas+puudutettu?

En nyt siis varsinaisesti intä, vaan kaipaan lisätietoa. Voi se tuotakin hyvin olla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihoitoa tehtiin ja piti olla kauan suu auki. Buranaa tosiaan vaan naamariin, sitä suositteli hamppilääkärikin jos on kovin kipeä. Kyllä se pian paranee.

Vierailija
4/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkärikäynnistä melkein viikko jo. Ei särje, jos ei auo suuta, mutta se liike siis sattuu kovasti.

ap

Vierailija
5/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi kipeä kaksi viikkoa hammaslääkärikäynnin jälkeen. Luuli jo, että jotain pahempaa on käynyt kun ei suu meinannut aueta lainkaan. Sit parin viikon kuluttua alkoi hiljalleen itsestään parantua.

Vierailija
6/32 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kun on puudutettu,eli aina mulle ei ilman puudutusta saa tehdä mitään.Suun liikuttelu sattuu ja leuat jäykkänä.Kait se piikki on nii pirun pitkä.

Vierailija
7/32 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oire, juurihoidon yhteydessä laitettu reilusti puudutetta takimmaisen hampaan tienoille, leukanivel (sekä korjattava hammas) ollut pari viikkoa tosi kipeä. Itse veikkaan, että puudutepiikki osunut hermoon ja vaurioittanut sitä, ja kipu tuntuu säteilynä. Myös tulehtunut juuri saattanut levittää verenkierron mukana pienen pesäkkeen leukanivelen alueelle. Hammaslääkäri ehdotteli jo hampaan poistoa, jos kipu jatkuu. Onkohan mututietoa lääkäriltä?

Vierailija
8/32 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin + nivel meni paikoiltaan. Tanan tunari yksityinen lekuri!

Soitat sille lekurille ja pyydät burrekuurin. 3x600 burre, tulehdukseen.

Siellä on voinut jotkut nivelet paukkuneet.

Been there!

Vierailija
9/32 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla 10v sitten hammaslääkäri kiskoi ikenen alta viisaudenhammastani kuuluin vaan kruts ja tunsin et joku meni sijoiltaan. Kahden kuukauden päästä yksityiseltä korvalääkäriltä.diagnoosi: leukanivelen dysfynktio.

Nyt 10v jälkeen leukaniveltä ei ole vieläkään kuvattu. Alaleuka heiluu ja lonksuu holtittomasti. Olen saanut taas purentakiskon. En saanut jatkoa. Vaadin sitä ja nyt vihdoin pääsen kunnalliselle purentaan erikoistuneelle hammaslääkärille joka tosin 10v sitten lopetti hoitoni. Normaalisti on pitänyt kumminkin elää

Vierailija
10/32 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla 10v sitten hammaslääkäri kiskoi ikenen alta viisaudenhammastani kuuluin vaan kruts ja tunsin et joku meni sijoiltaan. Kahden kuukauden päästä yksityiseltä korvalääkäriltä.diagnoosi: leukanivelen dysfynktio.

Nyt 10v jälkeen leukaniveltä ei ole vieläkään kuvattu. Alaleuka heiluu ja lonksuu holtittomasti. Olen saanut taas purentakiskon. En saanut jatkoa. Vaadin sitä ja nyt vihdoin pääsen kunnalliselle purentaan erikoistuneelle hammaslääkärille joka tosin 10v sitten lopetti hoitoni. Normaalisti on pitänyt kumminkin elää

Vierailija
11/32 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just hetki sit hammaslääkärissä. Puuduttettiin 2 kertaa ennenkun porattiin ja paikattiin 1 poskihammas ja toiseksi viimeinen ylä ikenestä ja molemmat samalta puolelta. Mikä auttaa kamalaan leuka ja poski-kipuun? Suu ei edes aukene kun ihan vähän ja kun sitäkin yrittää niin sattuu :(

Vierailija
12/32 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joka kerta kun on puudutettu.

Leukanivel on kipeä viikon pari ja paikattu hammas vielä pidempään.

Aina on mennyt itsestään ohi.

Vierailija
13/32 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on hiivasyndrooma. Katsokaa hoito-ohjeet ketjusta 97,6 sivuilta 14 ja 15.

Vierailija
14/32 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kestä leukanivelet yhtään hammaslääkärissä käyntiä eli sama vaiva. Mä sain hammaslääkäriltä kipuun Miranaxia, meni sit noin neljässä päivässä ohi ja sain taas suunkin kunnolla auki.

Vierailija
15/32 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 15:14"]Teillä on hiivasyndrooma. Katsokaa hoito-ohjeet ketjusta 97,6 sivuilta 14 ja 15.

[/quote]

Miten ihmeessä hiivasyndrooma selittää leukanivelen kipeytymisen?

Vierailija
16/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua koska itselläni on nyt ihan sama vaiva! Tasan viikko nyt kulunut hammaslääkärikäynnistä jossa laitettiin kaksi puudutuspiikkiä ja porattiin alhaalta poskihammasta. Aluksi en saanut suuta auki kuin pari milliä, nyt isoksi avaaminen onnistuu kun oikein yrittää mutta se sattuu. Oikeanpuoleiset leukanivelet tosi jäykän tuntuiset :/

Onko teillä muilla palautunut suu itsestään normaaliksi ?

Vierailija
17/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
18/32 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikko sitten suuhygienistin luona käynti. Koko viikon on ollut uskomattomat säryt silmien välissä ja takana, yläleuassa, korvissa, nenänvarressa, poskissa... ja rentona alaleuka menee oikealle, siis ihan jengalla, ja suuta avatessa isoksi sattuu vasempaan leukaniveleen ja naksahtaa.

Villi veikkaus on, että on sijoiltaan.

Olen joutunut syödä vaan sosekeittoa tms. kun sattuu niin pirusti päähän/poskiin ja muutenkin tuntuu, ettei hampaat osu purressa normaalisti yhteen vaan vasen puoli osuu liikaakin..

No, huomenna soitan hammaslääkäriin, kyllä kai ne osaa sen hippocrates otteen, jolla laittaa leuka takaisin...vaikka pahoin pelkään, että vastaukseksi saan tyypillisen "ei sulla mikään oo, kuvittelet vaan.."

Vierailija
19/32 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, kun ajankohtainen asia.

Kävin hammaslääkärissä ja laitettiin reilusti puudutetta. Puudutus poistunut mutta se puoli kipeä jos yrittää avata suuta eikä suu aukea.

Mikä neuvoksi?

Vierailija
20/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellinen kommentti onkin hävinnyt jonnekin. Mulla nyt tämä vaiva ja itken, koska kipu loppuu? Nivelkivun lisäksi nyt paikattu hammaskin on arka. Kylmä sattuu, pureminen lähes ok. Pitääkö ottaa yhteyttä hammaslääkäriin vai vielä odottaa? Ensviikolla mulla olis tärkeä harjoittelu edessä missä pitäisi pystyä puhumaan kunnolla. Yyyyyyyyyyh😭😭😭 osaako kukaan auttaa kuinka kauan kestää ja uskaltaako suuta aukoa vaikka tekeekin kipeää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan