Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
että lapamadot loisii ihmisen vatsassa eikä jossain lapaluun tienoilla.
Vierailija:
Tää on aika hauska...mä kuulin vasta kauan aikaa sitten (kysyin täällä av:lla) että Somali on rotu, ei uskonto..:DKaikki haukkumaviestit voi jättää kirjoittamatta, haluaisin tietää onko muita tyhmiä....:D
Eli kertokaa hassuja väärinkäsityksiä, tai asioita, joista teillä on ollut aivan väärä käsitys!
luin tätä ketjua ja just olin lukenut tota än yy tee nyt -juttua niin 6-v tuli tohon viereen, "äiti, mä tajusin just mitä tarkoittaa än yy tee nyt, siinä on ne kirjaimet n y t"
Ja ei, ei ole käynyt koneella lukemassa vaan istuskeli vessassa, on kuin telepatiaa kun itse sitä mietin ja toinen tuli julistamaan keksimäänsä.. :)
Minulle selvisi vasta vähän aikaa sitten, että hokemasta " än yy tee nyt!" että " än " on n ja " yy" on y jne.... -Heli
:D..
Vastaavasti olen vasta aikuisena tajunnut, että kaikki ihmiset eivät tiedä, mitä sellaiset sanat kuin "nappo" ja "rasa" tarkoittavat.
Nappo-se vesikauha saunassa,mulle se on kyllä naappu:)
Rasa-lapanen
eli " sissijuusto" on sitä " ihanaa" valkosta möhnää, jota tulee esinahan alle:) eli tää termi tulee intti-(=armeija-)pojilta, kun ne on siellä metsäleireillä peseytymättä sen 7 päivää:) ettet mee ravintolassa kyseleen sissijuustoo:D ja schindlerin lista= semmonen ukkeli kun adam(muistaakseni adam:))schindler, oli liikemies juutalaisvainojen aikaan. sillä oli lista juutalaisten nimiä, ja se valkkas siltä listalta aina työntekijöitä tehtaaseensa. sillain se sai ne pelastettua niiltä vankileireiltä. katso elokuva schindlerin lista. on tosi pitkä, mutta myös tosi hyvä&valaiseva leffa!
Ai mut tämän kirjoittja ei tainnutkaan tietää, että se on kirja josta tehty leffa.
Mä en voi tajuta muutenkaan tän ketjun kairjoittajia, voiko ihmiset olla todella näin tietämättömiä?
Ai mut tämän kirjoittja ei tainnutkaan tietää, että se on kirja josta tehty leffa. Mä en voi tajuta muutenkaan tän ketjun kairjoittajia, voiko ihmiset olla todella näin tietämättömiä?
Schindlerin lista -kirjaa sen lukeneena en mitenkään voi suositella. Keskinkertainen tekele paljon kalutusta aiheesta. Vaikka elokuvakaan ei kuulu suosikkeihini, sen on ansaitusti tunnetumpi kuin kirja.
On varmasti jo selvennetty, ettei somali ole rotu, vaan kansallisuus.
On olemassa vain yksi ihmisrotu, tämä on kirjattu esim YK:n ihmisoikeudjulistukseen tms (otin kerran selvää, kun kiinnosti ja muistaakseni oli tuo, jos joku tietää paremmin, niin korjatkoon =)).
Jos ihmisiä jaoteltaisiin rotuihin, niin me Suomalaiset olisimme jotakin uralin ugrilaista rotua (tms), emme skandinaaveja, joten onneksi rotuja ei ole meissä ihmisissä =)
reilusti yli parikymppiseksi...
t. helsinkiläinen
On varmasti jo selvennetty, ettei somali ole rotu, vaan kansallisuus.
On olemassa vain yksi ihmisrotu, tämä on kirjattu esim YK:n ihmisoikeudjulistukseen tms (otin kerran selvää, kun kiinnosti ja muistaakseni oli tuo, jos joku tietää paremmin, niin korjatkoon =)).
Jos ihmisiä jaoteltaisiin rotuihin, niin me Suomalaiset olisimme jotakin uralin ugrilaista rotua (tms), emme skandinaaveja, joten onneksi rotuja ei ole meissä ihmisissä =)
ei ole kansallisuus eikä rotu, vaan etninen ryhmä, kansa.
okei tää on ehkä enemmän lapsena luultu juttu mut sain tähän varman vastauksen vasta joskus 13-15 vuotiaana et kahvia saa juoda siis ennenki ku täyttää 18v....meillä ei koskaa kahvia perheessä juotu ja muutenki peloteltii et kahvi oli ku alkoholia että sitä ei lapset saa juoda että se on aikusten juoma...niin yhistin sen sitten lapsena et kahvi ois vähän sama ku olut....ja hävetti ku tuli ilmi sillo teiniikäsenä...
Mulle itselleni on monenkin sanan muodostuminen selvinnyt vasta näin aikuisiällä. Esimerkkeinä tulee pikaisesti mieleen neuvola ja veturi. Olen siis mieltänyt ne ihan merkityksettömiksi sanoiksi, kunnes lamppu on yllättäen syttynyt päässäni. Tottakai neuvola on neuvo-la ja veturi vetää junaa...
Sehän on siis tuolla eteläisessä Suomessa.
Minulle selvisi vasta vähän aikaa sitten, että hokemasta " än yy tee nyt!" että " än " on n ja " yy" on y jne.... -Heli
Ja minua huvitti kovasti kun valaistuin ja tajusin että niistä kirjaimistahan tulee sitten se sana nyt, mikä hokeman lopussa tokaistaan!! :D
alias tarkoittaa. Olin ihmetellyt siihen asti ties kuinka monesti että "miten tonkin nimessä on alias".
saatesanana fyi, että se tarkoittaa paheksuntaa viestissämainittua asiaa kohtaan.
karhunkieliä. Kun en niitä valmislihahyllystä löytänyt, kysyin lihatiskiltä. Eipä löytynyt karhunkieltä sieltäkään, vaan ohjasivat siivoushyllylle...
saatesanana fyi, että se tarkoittaa paheksuntaa viestissämainittua asiaa kohtaan.
Hihii, tuo on voinut johtaa melkoisiin väärinkäsityksiin1 Huippuhauskaa, vaikkei välttämättä ihan päivänselvää.
minäkin olen vuosikaudet juonut Zupia =D
Vierailija:
ja ihan tarkoituksella kirjoitin, että vesikot ovat (olivat) jyrsijöitä tai muuta sellaista/tai muita sellaisia. Tms siis viittaa siihen, että en tiedä olivatko jyrsijöitä vai eivät, mutta vähän sen tyylisiä elukoita kumminkin.