Ei voi olla totta! Zalando(kin) myy piraatteja!!
Jotenkin kuvittelin, että Zalandosta saa vain laatukamaa, onhan se eurooppalainen toimija. Tänään saatiin postista Zalandon kautta tilatut Niken lenkkarit (oli nopea toimitus!), mutta pettymys oli suuri, kun kengät eivät ilmeisesti ole aitoa nähneetkään. Ne ensinnäkin haisevat ihan kamalasti jollekin kemikaalille, samanlaiselle kuin kerran Alibaban kautta tilatut feikkilenkkarit, vaikka muuten suht. hyvää työtä vaikuttivat olevankin. Hinta ehkä oli epäilyttävän halpa, reilu 50 €. Mutta silti, miten tämä on mahdollista?!!
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (56)
En usko, että ovat feikit. Ovat ehkä vain b-laatua.
No kenkien ja vaatteiden laatu on nykyään niin paskaa että piraattituotteet ovat kohta laadukkaampia. Itse jouduin palauttamaan mekon just sellaisen myrkkyhajun takia.
Joo, nykypäivän "aidot" Niket eroavat laadultaan ihan hitosti "feikeistä" :D
Mutta provohan tämä oli.
En usko että Zalandon kokoinen toimija myy feikkejä.
Nikelläkin on niin laaja mallisto, että sinne mahtuu kaikenlaista ja Zalando myy volyymilla kaikkea Nikeltä. Jos hinta on 50 e niin on selvää, että jossain kohtaa on tingitty.
En kyllä edes usko tuohon että normaalihintaiset Niket olisivat vain viisikymppiä. Ostitko lasten mallistoa?
Miten nykypäivän aito eroaa feikistä?
Ööööö, mikä tässä oli provoa? Yritin vaan kirjoittaa dramaattisen lennokkaasti, että avaukseni kiinnostaisi edes muutamaa ihmistä, kun eihän tää nyt mikään maailman seksikkäin aihe ole. Ihan voit tulla tänne meille haistelemaan näitä kenkiä jos et usko, keskustelija nro 5. Tää kauhea kemikaalin haju on just se, mikä sai mut epäilemään tuotetta feikiksi, muutoin ovat hyvinkin aidon oloiset. Missään kaupoissa en ikinä ole törmännyt vastaavaan tuoksuun, joten kyllä se vähän pistää epäilyttämään, että miksi just postimyyntikengät haisee niin oudolle.
Onneksi Zalandolla on sentään ilmainen palautus, mutta harmittaa silti!
Ap
Melko rohkeaa syytää isoa firmaa ihan tosta vaan fiilispohjalta.
Ja hinnan epäilijöille: se oli noin 54 €, saattoi olla alennuksessa. Ehkei ole ihan viimeisintä mallistoa enää. Nike downshifter 7 ja viime viikolla tilasin. Aikuisten kokoa, tyttö on jo teini ja isompi koipi sillä on kuin mulla. Googletin vastaavat kengät ja Budget sportissa ja Stadiumissa sitä ois saanu jopa vielä halvemmalla! En huomannut kattoa, oisko sopivaa kokoa.
Ap
No ihan kuka tahansa voi haulla hakea. Mutta tässä:
https://www.zalando.fi/nike-performance-downshifter-7-juoksukenkae-neut…
Kuule ap, ne aidot Niketkin tehdään samoissa pajoissa missä feikit. Ja ne haisee kemikaaleille. Tuuleta ne.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuka tahansa voi haulla hakea. Mutta tässä:
https://www.zalando.fi/nike-performance-downshifter-7-juoksukenkae-neut…
Miksi kuvittelet, että kaikki Niken kengät olisivat laadukkaita, etenkin ne kaikkein halvimmat? Se, että sinun mielestäsi Niken huonolaatuiset kengät ovat feikit kertoo vain sen, ettet tiedä nykyajan kenkäteollisuudesta hölkäsen pölähtämää.
Olen katsellut viimeiset puoli vuotta lenkkareita nikeltä ja halvimmat mallit ovat juuri 50 euron luokkaa. Nykyisin laatu on ihan surkeaa, mutta en tiedä, onko Nike enää edes mikään parempi merkki ollutkaan aikoihin?
Tottakai ne haisee jos ne on olleet varastossa laatikossa kuukausikaupalla ennen alennusmyyntiä!
Vai onko joku joskus törmännyt ihan hajuttomiin kumipohjalenkkareihin tai muihin kumipohjakenkiin?
Ehkä jotkut kengät ehtii tuulettua myymälän hyllyllä, ja pölyttyä samalla.
Miksi ne ei sitten kaupoissa haise?
Minun Zalandolta tilaamat Niket oli aidot, maksoivat 149 eur ja minulla oli Stockalta ostetut samanlaiset aidot ennestään, mutta eri värissä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei sitten kaupoissa haise?
Koska niitä on usein pidetty esillä ja varmasti pahiten haisevia tuuletetaan ensin ja laitetaan takas laatikkoon.
Joo en yhtään epäile, etteikö Zalandolta voisi saada myös aitoa ja priimaa tavaraa ja varmaan suurin osa onkin. Mutta nämä hajukengät kyllä epäilyttävät sen Alibaba-kokemuksen jälkeen. Ei mulla yleisesti ottaen ole mitään Zalandoa vastaan, toimituskin oli supernopea.
Varmaan tehdas tehny niin hyviä piraatteja että ovat saaneet alkaa tehdä aitoja.