Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
Vierailija:
Avohissestä toinen mene ylös ja toinen alas... mistä sitä hissiä riittää koko ajan menemään alas ;-)
Vierailija:
siinä laulussa " tsuida duida, osaatsä uida, pysytsä pinnalla..." että se on napa kiven päällä eikä napakiven päällä. Ooon aina luullu että on joku napakivi. nyt kun lauloin sitä omaalle lapselleni ymmärsin että siinä on semmonen juju että kun on napa kiven päällä niin ei tavallaan oikeesti ui. :D
Ai kiitti ku selvensit!! 30 vuoden mysteeri selvitetty!!! Napakiveä olen ihmetellyt pienestä asti minäkin...
mulla meni tosi kauan enneku tajusin kuinka lähellä venäjää oikeasti olemme. Luulin pitkään että siinä on jokin suurikin vesistö välissä. Noh en myöskään tiennyt sen kuuluvan eurooppaan...sehän on Venäjä!! Juu ja olen siis kolmekymppinen...
Georgian luulin olevan jenkeissä...että se tästä maantiedon tuntemuksestani...
Siis no 150:lle tää. Tilausajo ruotsiksi. Abonnerad, kun kerran on ollu Leningrad ja muita saman kuuloisia. Mietin aina, että missäpäin se mahtaa olla ja miks kaikki menee sinne busseilla.
Karhunpoika sairastaa, häntää hellii kämmen
lääkkehillä hoidelkaa nalle ystävämme
Uuni paras lääke on... jne.
" -Mitä Pietari sanoi punkkarille taivaanportilla?
-Ei tänne hevillä pääse." -vitsin
vaikka olin sille miljoona kertaa lapsena mukana hekottanut...
-tajuttuani mietin miksei se ollut hevari joka sinne oli menossa...
vasta aviomieheni kertoi mulle, että miehen erektio voi loppua muutenkin kuin siemensyöksyyn.
Luulin aina ennen että se on pakko hoidella loppuun asti...
enkä ollut edes neitsyt naimisiin mennessä, kaikkea muuta.
Vasta nyt keväällä tuli Radio Novalta mainos ... jossa sanat meni jotenkin näin " ... rautaseiska heilahtaa ja vesi molskahtaa, Karia se vain naurattaa ..." Tyhmänä sit kysyin, et millanen uistin on " rautaseiska" kun sillä on oma nimi ... heh, tietystihän kyse oli golfista eikä koko virvelöinnistä, mutta jotenkin laulu sopii aivan muualle kuin golfkentälle .-)
Kovasti tuntui olevan asiaa sillä henkilöllä :)
Yhä tänä päivänäkin suhtaudun leppäkerttuihin ihastellen ja uteliaisuudella, mutta muut koppikset sekä hämikset saavat inhon nousemaan ;)
toinen on ruuvimeisseli, kumpaankohan suuntaan sitä pitää vääntää auki ja kumpaan kiinni...?
Mä luulin ett ne hirvi varoitus kolmiot varoittaa hirvistä niin monen kilometrin päässä kun siinä lukee, eikä niin monta kilometriä kun siinä kyltissä on. Sitten viimme vuonna kysyin kortittomalta siskoltani asiaa ja kyllä nolotti, kun olin viel miettinyt ett ei se oikein ole loogista, kun vois ilmoittaa silloin kun se vaara alkaa!!!
Että olen TYHMÄ!!!!!
Vierailija:
Mä luulin aina että Fazerin suklaalevyissä lukee päällä kaunokirjoituksella Rayaner ja ihmettelin että mitä ihmettä se tarkoittaa..monta kertaa sitä pohdin.vasta viime aikoina katsoin tarkempaa ja sehän onkin Karl Fazer..*noloa*
Heh, mä luulin pienenä ihan samaa, ja meninpä kerran vielä kioskillekkin ostamaan tuon nimistä suklaata! Kioskintäti katsoi aika pitkään, mutta ihme kyllä ymmärti mitä halusin... vähän tuon jälkeen tajusin sitten mitä levyn päällä oikeasti lukee... :)
Taitaa tolla Karl Fazerilla olla käsivaivoja, kun vetää nimmarinsa joka levyn päälle.
Pyrin TKK:lle 1989 ja fysiikan pääsykokeessa oli tehtävä, jossa ekassa
kohdassa laskettiin veden päällä kelluvan öljykerroksen paksuutta
ja tokassa kohdassa vesiastiaan laitettiin tietty määrä alkoholia. En
osannut laskea kuinka paksu kerros alkoholia veden pinnalle
muodostuu =) Paristakymmenestä kaveristanikin vain kaksi hokasi
että nehän menee sekaisin. Vähänkö tuntui hölmöltä jälkikäteen,
eivät varmaan tehtävän laatijatkaan tulleet ajatelleeksi että tuoreet
ylioppilaat menevät tuollaisen asian kanssa sekaisin =)
Mieheni juuri valisti minua. Hän on näitä, jotka tietävät kaikkea hassua =)
kuvitellut keskellä järven selkää olevaksi pintakiveksi, jonka päällä laulun uimari on mahallaan :) .
En ole ikinä uskaltanut vetää pytystä esim. pumpulipuikkoja koska olen kuullut että putket voivat mennä niistä tukkoon mutta vasta tästä ketjusta minulle selvisi että miksi...
Pienenä piirsin kuvan suu auki olevasta ihmisestä jonka suun perillä oli kaksi koloa. Toiseen merkkasin " OK" ja toiseen " VK" eli oikea kurkku ja väärä kurkku.
Rekan ja kuorma-auton ero on minullekin mysteeri.
Zuppia minäkin join aika pitkään. Ko. juomasta sen Lumikkivitsin kuvittelin tarkoittavan että kääpiöt heräävät aamulla ja pomppaavat yhtäaikaa ylös sängystä.
Joskus junnuna 80-luvulla hävetti kun menin paikallisella tanssilavalla kysymään että kuka siellä on sinä iltana " nitenä" ; olin kuvitellut että dj Nite on jonkinlainen kaksiosainen nimitys ja tarkoittaa samaa kuin pelkkä dj.
Mieheni nimittää sinnikkäästi Fiskarsin saksia " Finnskarseiksi" ja Matinique -vaatemerkkiä " Martiniqueksi" .
kuorma-auto taas on kiinteä kokonaisuus. Rekan nuppi on siis sellainen " pelkkä ajajankoppi"
ryntää kaikki tän talon lapset mun kimppuun samaan petiin. Mutta pari viikkoa sitten se avautui, että mä kuorsaan heti nukahdettuani niin että lapset herää ja haluaa viereen!
Avohissestä toinen mene ylös ja toinen alas... mistä sitä hissiä riittää koko ajan menemään alas ;-)