Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
Olin nuorempana Senaatintorin Sypissä töissä siellä oli sellaiset. Tuli kokeiltua sekin mitä tapahtuu jos ei jääkään ylimmässä kerroksessa pois :). Eduskuntatalossakin on samanlaiset hissit.
Mulle on selvinny hyvinki tärkeitä asioita:
- Rusinat eivät ole kuivatettuja rusinoita, jotka kerätään rusinapuusta, vaan ne ovat kuivatettuja viinirypäleitä
- Synnytyksessä tosiaan synnytetään jälkeisetkin, joiden olemassaolosta kuulin vasta kun lapsi oli jo syntynyt ja kätilö sanoi että sitten vielä se istukka
- Jalkapallokentällä näkyy yhdelle pelaajalle aina 4 varjoa. Ei siksi, että siellä etelässä olisi aurinko suoraan kentän päällä (niinkuin luulin) vaan siksi, että siellä on niin paljon lamppuja
Muitakin ehkä vielä muistuu, näitä uusia asioita on nyt aivan pienen ajan sisällä selvinnyt hyvinkin paljon...
Meillä on mökillä Napakivi ihan siinä laiturin vieressä :) nimen saanut laulusta ja nyt 30v laulelen omille lapsille tätä Napakivi- laulua... juups... eli napa on kiven päällä.. pitää alkaa varmaan alkaa selittämään tätä 5v pojalle, ettei jatkuisi kierre sukupolvelta toiselle.
Ja mäkin olen aina sanonut, että ostetaan ZUPpia :)
Luulin vielä 15v että vauras tarkoittaa köyhää eli vauras maa on kehitysmaa.. tää sitten kivalla tavalla selvisi eräällä maantiedon tunnilla, kun innokkaana vastasin johonkin kysymykseen..
Niin ja purppura väri on mulle 30v ollut oranssi..
Ja keväällä maistelin tammenterhoa ja yritin saada poikanikin maistamaan :O " kyllä luonnon juttuja voi syödä, kun on vaan ottanut selvää, ettei ole myrkyllinen" " tule nyt maistamaan, äitikin maistaa!" ONNEKSI ei maistanut ja minäkin vain imeskelin vähän :) ei tullut mitään oireita!
KÄÄK!
Meillä on mökillä Napakivi ihan siinä laiturin vieressä :) nimen saanut laulusta ja nyt 30v laulelen omille lapsille tätä Napakivi- laulua... juups... eli napa on kiven päällä.. pitää alkaa varmaan alkaa selittämään tätä 5v pojalle, ettei jatkuisi kierre sukupolvelta toiselle.
Ja mäkin olen aina sanonut, että ostetaan ZUPpia :)
Luulin vielä 15v että vauras tarkoittaa köyhää eli vauras maa on kehitysmaa.. tää sitten kivalla tavalla selvisi eräällä maantiedon tunnilla, kun innokkaana vastasin johonkin kysymykseen..
Niin ja purppura väri on mulle 30v ollut oranssi..
Ja keväällä maistelin tammenterhoa ja yritin saada poikanikin maistamaan :O " kyllä luonnon juttuja voi syödä, kun on vaan ottanut selvää, ettei ole myrkyllinen" " tule nyt maistamaan, äitikin maistaa!" ONNEKSI ei maistanut ja minäkin vain imeskelin vähän :) ei tullut mitään oireita!
KÄÄK!
niin ihmettelin valotauluja joissa luki TILAA, mietin ja mietin että mitä pitäisi tilata. Ihan odotinkin vaihtuuko teksti että ensin on tilaa ja sitten tulis vaikka hesari. Sitten hoksasin että kaikki valotaulut olikin parkkitalojen yms. vieressä ja se tilaa tarkoitti että niissä on vielä vapaata tilaa pysäköintiin.
Hieman punastutti
Lisäksi minulle selvisi lähes parikymppisenä että juhannus ei ole aina 24. kesäkuuta. " Vetää kuivat" - käsitteen merkitystä olen kysynyt mieheltä viimeksi pari kuukautta sitten, mutta jään aina ilman vastausta koska hän alkaa aina nauraa niin kovaa, ettei pysty vastaamaan.
Muiden lailla luulin kauan, että Seven Up on vain ZUP, periaatteessa eihän se ole edes hölmösti luultu.
tai oikeestaan en muistanut että joet laskee mereen eikä toisin päin.. Muutettiin rannikolle ja ihmettelin tuossa aina tuota suurta jokea et miksihän se näyttää menevän mereen päin kun sisämaanhanpäinhän sen pitäisi " valua" ! Sit pitkien aikojen pähkäilyjen jälkeen tajusin/muistin että eihän se menekkään noin, vaan joet laskee aina mereen!! Onneksi pidin mölyt mahassani tai mies olisi saanut taas pitkäksi aikaa hauskoja hetkiä kuittaillessaan mulle tosta..
ei edes blondi...
Kun siinä lipussa, jonka sisään tullessaan saa on jokin numerosarja... Ajelimme aikamme ympäri parkkihallia tuskaillen missä se 578 oikein on ja sitten se oli vielä varattu! Kylläpäs meitä suututti! Ajoimme sitten siihen viereiseen ruutuun ja jätimme lipun kiltisti auton etuikkunaan...
Eikä tuon asian tyhmyyttä edes tuolla reissulla hoksattu, vasta vuosia myöhemmin... Kotikaupungissamme ei ko. hienouksia ole.. :)
enpä ole osannut vielä radiota käyttää kännykässä!!
En tiennytkään että leppäkertut on kovakuoriaisia. Onko nekin muka ensin toukkia... ?? Missä niitä toukkia näkee??
Mä olen aina inhonnut sitä " joulupukki suukon sai" -laulua, kun olen ajatellut perheenäidin pettäneet jouluaattona miestään ja vielä lapsen näkevän koko jutun. Olen aina ihmetellyt, miten tällaisesta aiheesta on tehty joululaulu. Ja vielä suosittu sellainen. Selvispä nyt sekin...
*niin viisas että tietää kaikki päivänselvät asiat*
Hippulat oli ennen vanhaat hevosvaljakoissa olevat " jutut" jotka sitten siinä kovassa vauhdissa vinkuivat.
ruskettua aivan samallalailla, estää vaan uv säteilyn
" ruuna virsta vielä tepsuttele pois.." Viime vuonna ku olin kuuntelemassa kauneimpia joululauluja tajusin lukea tarkemmin niitä sanoja, et tajusin mitä tuo tarkottaa..Virsta lienee vanha matkamitta..:)
" Ruuna virsta vielä" ...tajusin et se virsta tarkottaa vanhaa matkan pituusmittaa..
Ja sit et enso-gutzeitin logo on kaks paperirullaa ja suomalaisen kirjakaupan logo kaks kirjaa päällekäin..
niissä munissa, mitä me syödään ei ole edes tipunalkua, koska niitä ei ole hedelmöitetty (eli kana voi munia ilman kukkoakin)
http://www . finfood. fi /finfood/kananmuna . nsf/wkanalastakeittioon/EED76733D364B4EAC2256AC700256A89?opendocument
naurattaa niin kovasti... Oikein sieluni silmin näen,miten päästäinen läsähtää tuulilasiin... olisi siinä ihmettelemistä! (ja voi päästäisreppanaa!)
:D
joka oli luullut että tamponien koot mini, regular ja maxi tulevat pimpin koosta eikä vuodon määrästä. Sitä sitten yhdessä nauroimme jolloin minun mieheni on ihmeissään " no minkäs mukaan se sitten menee?!?" Oltiin vaan että et voi olla tosissasi, sinäkin! Oli kuulemma säälinyt jotain naista kassajonossa, joka oli ostanut maxikoon tampaxeja, että ei se tosiaan välttämättä päälle päin näy..:D
ja sitten vielä tuohon yhteen kysymykseen, kaikkialla Suomessa ei todellakaan pääse vaunujen kanssa bussiin ilmaiseksi
Vierailija:
en ole tiennyt sitä et kun täyttää 16 v niin ei tarvi enää mennä kouluun. vaikka se olis kesken.
En tiedä miten muuten se toimii.