Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
781/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin (ja viimeinen) kokemukseni:

Kampaaja kysyi miten hoidan hiuksiani. Kerroin että käytän kookosöljyä naamiona ennen pesua. Siihen hän totesi kovaan ääneen kaikkien kuullen: ”kannattais vähän panostaa!”.

Tämän faktan toki tiedän mutta vuosien varrella olen aina palannut luonnollisiin vaihtoehtoihin ei vähiten niiden edullisuuden vuoksi.

Yleisemminkin nolatuksi tuleminen 200 euroa vastaan ei enää valitettavasti houkuta. Haluaisin tukea pienyrittäjiä mutta kokemukset ovat olleet yhtä lukuunottamatta niin huonoja etten enää uskalla. Juuri näitä latvojen tasoitus - 20 cm lattialla tapauksia.

Olisi mukava tulla kohdatuksi toiveineen, ei sen ihmeellisempää.

Näin Helsingissä asuvana vaihtoehtoja on niin paljon, että en mene toiste surkeaan kampaamoon.

Kohta en mene enää minnekään, osaa mun mieskin latvat leikata.

Vierailija
782/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaalentanut kotona hiukset jotta tyvikasvu ei olisi jatkossa niin häiritsevä ja olin tyytyväinen tulokseen heitettyäni tuhkanvaalean päälle. Halusin kuitenkin hieman ulottuvuutta hiuksiin ja menin sen vuoksi kampaajalle. Oli mielessä joku bayalage-värjäys mutta se meni aivan päin peetä. Mulle laitettiin tummanruskea tyvi (vaikka olin kertonut oman tukan sävyn enkä halunnut tummempaa enää). Ja pahinta oli se, että ruskean ja vaalean välillä oli selkeä raja, aivan suora viiva....kyllä v*tutti kun oli just vaalentanu tukan ja olisi ollut parempi vaan olla menemättä kampaajalle. Loppupeleissä vaalensin vähän ajan päästä taas itse kotona ja annoin olla. Lähinnä ärsyttää se että kampaajat käyttäytyy ihan kuin ne ei tajuais et nyt meni päi persettä! Kerran mulle laitettiin raidat jotka oli tyvestä oranssit ja muuten vaaleat ja kampaaja kehtaa vielä kysyä onko hyvä näin...joo on, just tän näköset niide

raitojen pitääki olla🤦🏼‍♀️ leikkauksista ei edes viitti enää toivoa mitään kerrostuksia kun kolme kampaajaa käynyt läpi eikä ykskään osannu muuta ku kyniä latvoja. Parempi vaan ettei käy ollenkaan niin ei vituta niin paljoo. Parhaimmat leikkaukset ja värjäykset olen saanut ulkomailla 👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampiakin ikäviä ylläreitä sattunut. 

Aivan nuorena päätin ottaa ns. pehmennyksen, ja käännyin kylän kampaajatädin puoleen. Ilmeisesti hänellä ei ollut olemassakaan isoja permanenttipuolia, koska kietoi hiuksiini ne ohuet puiset puolat ja aivan tasan yhtä voimakkaat aineet, kuin kunnon permanentissa. Selitti vain kauhean tietäväisenä, että hiukseni vaativat vahvat aineet ja että hän kyllä tunnistaa nämä jutut pitkällä kokemuksellaan. No, tottakai tuloksena oli kuiva afro. Aivan kamalaa. Pidin pipoa päässäni niin kauan, kunnes kiharat loivenivat.

Väritouhutkin ovat menneet joskus pieleen, mutta se johtuu punapigmentistä, jota minulla kai sitten on runsaasti, vaikken muuten punahiuksinen tai pisamainen olekaan. 

Leikkausten osalta olen päätynyt käyttämään ainoastaan luottokampaajani palveluja, sillä hän tietää mitä haluan. Hiuksiini on vuosien saatossa leikelty mitä kummallisimpia malleja, vaikka mukanani on aina valokuva haluamastani mallista. 

Vierailija
784/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä on mun 0/5 kokemus kampaamosta. Mulla oli aika pitkät hiukset ja mä pyysin leikkaamaan niistä 3snt niin arvatkaa mitä lopputulos oli että mä olen kalju!🤬 Kiitti vaan senkin kauhee kampaaja!!!

Vierailija
785/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja laittoi vaaleita raita-aineita pään täyteen. Hän pisti lömpökupuun ja sanoin että miksi, ei ennen laitettu. Pariin otteeseen siellä kutsuin hänet paikalle, että minusta nyt vaalentuu ihan liikaa, tukka ei kestä. Ehei, pitää olla vielä, sanoi hän.

Kun tulin pois, hiukset oli ihan hirveät. Hän yritti korjata tilannetta värjäyksellä harmaalla. Hiuksista tuli vihreät kun tämä kuivaus oli tehty. Sitten hän laittoi koko päähän uuden vaalennusaineen.

Siinä kohtaa tiesin, että nyt käy huonosti. Kun hiuksia kuivattiin, kaikki raidoitetut hiukset tippuivat juuresta pois!!!

Samana päivänä oli tärkeä juhla, jossa päänahkaani korosti satakunta tupsua.

Kampaaja sanoi että saa hoitoaineen kaupan päälle. Kysyin, mihin tätä käytän, nämä hoidettavat hiuksethan lähtivät pois?

Järkky tapaus

Vierailija
786/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanniinatta kirjoitti:

Siis tässä on mun 0/5 kokemus kampaamosta. Mulla oli aika pitkät hiukset ja mä pyysin leikkaamaan niistä 3snt niin arvatkaa mitä lopputulos oli että mä olen kalju!🤬 Kiitti vaan senkin kauhee kampaaja!!!

Mitä ihmettä, kerro yksityiskohtia, mitä oikein kävi? Kamalaa. :O

Vierailija
787/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kerroinko joskus tämän tässä ketjussa, mutta kerrotaan nyt varmuuden vuoksi. Harvinaisen samaistuttava ketju monelta osaa, vaikkei nyt ihan samoja juttuja ole käynyt kuin kaikille.

Menin siis hiusmalliksi. Tiedetään, niissä voi käydä "mitä vaan" mutta olin tuolloin nuori ja meille vakuutettiin, että saamme kyllä itse sanoa mitä ei ainakaan saa tehdä. Sanoin, että ei punaista ja ei pottakampausta, muuten aivan sama. Arvata saattaa, että lähdin aivan järkyttävällä, kirkuvan punaisella pottatukalla pois. Kyseinen potta oli vielä sellainen kypärä, mikä edestä; otsatukasta lähtien oli lyhyempi ja piteni korvien myötä oudosti taakse luoden illuusion siitä, että minulla olisi jättimäinen punainen kidneypapu päässä :D itkin kotona huutoitkua ja kynin koko tukan Fiskarsin saksilla lyhyeksi.

Nykyn jo huvittaa koko tapaus, mutta silloin teininä se oli pienimuotoinen maailmanloppu.

Vierailija
788/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua,tätä lukiessa olen kiitollinen rastoistani 😆Ei ole tarvinnut kampaamossa käydä muuta kuin lapsen kanssa. Ja aion pitää muuten takuistani kiinni,vaikka olen jo 46v.

Vierailija
789/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kerroinko joskus tämän tässä ketjussa, mutta kerrotaan nyt varmuuden vuoksi. Harvinaisen samaistuttava ketju monelta osaa, vaikkei nyt ihan samoja juttuja ole käynyt kuin kaikille.

Menin siis hiusmalliksi. Tiedetään, niissä voi käydä "mitä vaan" mutta olin tuolloin nuori ja meille vakuutettiin, että saamme kyllä itse sanoa mitä ei ainakaan saa tehdä. Sanoin, että ei punaista ja ei pottakampausta, muuten aivan sama. Arvata saattaa, että lähdin aivan järkyttävällä, kirkuvan punaisella pottatukalla pois. Kyseinen potta oli vielä sellainen kypärä, mikä edestä; otsatukasta lähtien oli lyhyempi ja piteni korvien myötä oudosti taakse luoden illuusion siitä, että minulla olisi jättimäinen punainen kidneypapu päässä :D itkin kotona huutoitkua ja kynin koko tukan Fiskarsin saksilla lyhyeksi.

Nykyn jo huvittaa koko tapaus, mutta silloin teininä se oli pienimuotoinen maailmanloppu.

Näissä mallihommissa halutaan vissiin mahdollisimman suuri muutos lopputulokseksi.

Minäkin kävin joskus mainoksen perässä näyttäytymässä hiusmalliksi paikalliseen amikseen. Minulla on pitkät, kiharat hiukset, suunnilleen tällaiset https://wmn-fr.womanexpertus.com/wp-content/uploads/2019/03/krem-dlya-k…; ja opettaja kysyi "et varmaan anna leikata noita lyhyiksi?". Kieltävän vastauksen jälkeen homma oli ohi.

Vierailija
790/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pitkiin hiuksiini ilmavuutta niin, että lopputuloksena olisi edelleen pitkät hiukset. Lopputuloksena oli 80-luvun takaa ohut just olkapäille ulottuvat haivenet. Edessä ohuehko otsatukka. Sivuilta valui pitkät suikerot korvien eteen ja päältä lyhyt. Siis Matti Nykäsen kasaritukka pidemmillä niskahaivenilla. Siis aivan kauhea. Miehenikin nauroi ja luuli, että olen ostanut peruukin ja sanoi, että näytän nuorelta pojalta. Haukuin kampaajan ja sanoinkin, että tämä tukka kelpaa vaan johonkin tv.n pelleilyohjelmaan. Kuulemma makuasioita. Ylimielinen lehmä. Laitoin facessa vielä sivulleen kommenttia niin tämä lehmä vastasi, että "ihan oikeesti, älä jaksa enää tuota."

Vierailija
791/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan aika yleisiä nämä Matti Nykäsen kampaukset, millä naisten tukkamallit pilataan ja lähdet kasarijätkänä kotiis. Kananpersetukka, Kouvolatukka ja Matti-tukka on kolmen kärjessä. Kananpersetukkaa näkee yleensä lihavilla ja ylimielisillä muijilla, jotka ei saa miestä.

Vierailija
792/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään kasvattanut pitkiä hiuksia. Ketään ketä tätä on vuosia puuhaillut tietää kuinka kova työ voi olla pitää taipuisaa hiusta terveenä ja tuuheana. Selvittämiseen, hoitamiseen ja oikeisiin tuotteisiin kuluu valtavasti aikaa ja rahaa. 

Välillä tuntuu että suomessa ei saa olla liian naisellinen ja pitkiä hiuksia pidetään jotenkin sopimattomana. Tähän olen törmännyt parturissa monta kertaa. Monta kertaa on leikattu paljon enemmän kun on sovittu. Kerran leikattiin häntäluuhun yltäneistä hiuksista polkkatukka. Parturi vain sanoi ettet sinä pitkiä hiuksia mihinkään tarvinnutkaan. Itkin 2 päivää koska lattialle valui paljon rahaa ja vuosien työ. Hiukset kasvavat takaisin on typerä asia sanoa pitkätukkaiselle ihmiselle. Niin kasvavathan ne mutta odotus voi kestää vuosia. Jos joku veisi sinulta 300€ ja sanoisi että ei hätää palautan rahat kolmen vuoden päästä olisitko itse tyytyväinen.

Vierailija
793/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ns. kahden ihmisen hiukset. Olen viimeksi ottanut permanentin joskus 90-luvulla ja ajattelin kokeilla pitkästä aikaa kiharoita. Mainitsin jo aikaa varatessa että hiuksissa on pituutta ja niitä riittää, sovittiin vielä, että maksan pitkien hiusten lisän.

Kun istuin tuoliin ja kampaaja avasi nutturani, hän sanoi oho, näitä tosiaan on. Kysyi voiko latvoja vähän lyhentää, eli leikata huonokuntoisimmat pois ja suostuin tähän, mainiten vielä että pari kolme senttiä riittää. Kampaaja leikkasi pituutta pois yli 20 senttiä! En tätä heti huomannut, kun siivosi hiukset lattialta saman tien.

Rullaus tietenkin kesti pitkään ja se ihan selvä. Kun permanenttiaine oli vaikuttanut tarvittavan ajan alkoi huuhtelu joka kesti n. 5 min. Ihmettelin tätä, yleensä hiuksia on huudeltu tosi pitkään. Kampaaja sanoi että nykyään ei tarvitse. Sitten laitettiin kiinnitysaine ja rullat avattiin. Kihara näytti ihan kivalta, mutta hiukset haisivat todella pahalle. 

Hiuksia sukiessani huomasin myös, että pituutta on leikattu enemmän kun oli tarvetta ja kyselin miksi näin? Väitti että hiukset olivat huonokuntoiset latvasta, ei pitänyt paikkaansa.

Kiharat suoristuivat parin päivän päästä ja otin yhteyttä kampaamoon joka lupasi tehdä permanentin uudelleen. Minulla kuulemma niin raskaat hiukset, siksi suoristuivat. Maksussa ei suostuttu hyvittämään, joten hölmönä menin permanenttiin uudelleen, luotin kampaajan ammattitaitoon.

Kysyin vielä ennen rullauksen aloitusta myös tuosta huuhtelun kestosta, vastauksena sain, että nykyään aineet sellaisia ettei tarvita pitkää huuhtelua. Tämä täyttä potaskaa, tarkistin asian myöhemmin kampaamo ammattilaiselta.

Tulos: Kärvähtäneet hiukset jotka haisivat todella pahalle kemikaalille vielä vuoden päästä permanentista. Hiuksia olen lyhentänyt rankasti itse, kampaamoon en enää rahojani kanna ja nyt alkaa tuo "lemu" onneksi häviämään kun uudet hiukset kasvaneet. Ei enää permanentteja

Vierailija
794/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa

Hääkampaus... allien päänmuoto, mies katsoi pitkään ja ei sanonut mitään, sata pinniä.

Monta monituista kertaa päin helskuttia leikanneet, värjäykset huhhuh, neljänä kertana hiustenleikkaus pieleen.

Olis kampaamo käynti hakusessa, mutta pyydän erään kampaajan kotikäynnille. Leikkaa hyvin ja korjas minulle tehtyjä toisen kampaajan hiusvärjäyksen hyvin muutama vuosi sitten.

Varsinkin iäkkäät kampaajan ei kuuntele ja vaikka mallia näyttää sama yksi malli osaltaan

"Siitä nyt tuli tämmönen"

Saakeli, aina sinnepäin, miksi työtä ei tehdä kunnolla, vaan ainoastaan saadaan rahat pois asiakkaalta

Vierailija
795/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa kampaajien koulutuksessa vikaa, vai mistä löytyy syy siihen, että tällä alalla on niin paljon ammattitaidottoman oloisia ihmisiä töissä? Vai hakeutuuko alalle vääränlaisia tyyppejä? Joskus tuntuu siltä, kuin kampaajaksi päätyisivät vain ne henkilöt, jotka eivät ole hyviä oikein missään, eivätkä kouluarvosanoillaan pääse opiskelemaan mitään muutakaan, vaikka tosiasiassa kampaajalla tulisi olla erinomainen muodon taju, hahmottamiskyky, värisilmää, tyylitajua, kädentaitoja... Siis haastava ammatti kyseessä, eikä mikään jämäduuni.

Vierailija
796/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo lapsena käymään kampaajalla, joka oli vanhempieni ystävä. Kyseisellä henkilöllä oli aika mielenkiintoinen asiakaspalveluasenne. Vähän väliä hän kommentoi negatiivisesti minua eli maksavaa asiakasta, oli sitten kyseessä painoni (”on tainnut kesän aikana keksit maistua”), työni (”aika tylsältä kuulostaa, mutta kaipa tuota tekee paremman puutteessa”) tai hiukseni (kommentoi muun muassa omaa hiusväriäni ”hiirenharmaaksi”). Kaiken hän sai myös käännettyä minun viakseni. Kun sain ensimmäistä kertaa elämässäni hilsettä alettuani käyttää häneltä ostettua shampoota, hänen mukaansa pesin hiukseni väärin. Jännä juttu, että hilse katosi saman tien, kun vaihdoin shampoota.

Eikä siinä mitään, jos hän olisi ollut erityisen hyvä kampaaja, mutta silläkään saralla hän ei ollut mikään huippuosaaja. Vaalentamisen jälkeen tukka jäi räikeän oranssiksi, sentin leikkaaminen latvoista tarkoitti hänelle viittä senttiä, kampauksissa hän oli aivan kädetön, ja niin edelleen. Taidot ja käsitykset trendeistä olivat jämähtäneet 90-luvulle.

Vasta aikuisena aloin miettiä, että miksi minä maksan keskinkertaisesta palvelusta, jonka yhteydessä saan kuulla solvauksia. Päätin lopulta vaihtaa kampaajaa. Sain päälleni sekä itse kampaajan että äitini vihat, koska kuulemma olen vain herkkähipiäinen enkä ymmärrä ronskia huumoria.

Vierailija
797/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koulutukseen ole muita pääsyvaatimuksia kuin oma kiinnostus. Ja sekin lopahtanee ekoina työskentelykuukausina, kun kynit joka toisen asiakkaan kuontalon samanlaiseen malliin. Älykkyys ja mielikuvitus käyvät käsi kädessä, eikä tähän koulutukseen hakeutuvilta edellytetä kumpaakaan.

Ei tavoitteita eikä lahjoja -> hakeudu lähihoitajaksi tai kampaajaksi.

Vierailija
798/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä ns. pottamallista nouseekin mieleen useitakin helsinkiläisiä ns. muotikampaajia...! >tirsk!

Vierailija
799/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidat mitkä ei näy. Näin ainakin kaksi kertaa. Värit otsassa, värit paidassa, leikattu toiselta puolelta lyhyemmäksi pari senttiä..kyse oli kuitenkin tasauksesta. Leikattu liikaa vaikka näytetty ihan käsillä, että tähän asti. Leikattu tosi vähän, työkaveri kommentoi seuraavana päivänä, että ompa hiuksesi kasvaneet. Vaaleat raidat kellertäviä. Värjätty niin, että tyvi jäi värjäämättä (koko pään väri).

Siis näitähän riittää. Yritän aina löytää hyvän vakipaikan, mutta pari kertaa kampaaja muuttanut eri kaupunkiin. Sitten on taas ollut tätä hakuammuntaa ja jäätäviä kokemuksia.

Vierailija
800/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutamia kokemukseni eri kampaajatyypeistä.

- Leikataan vain vähän -tyyppi. Leikkaa tosiaan vain vähän, ei edes huomaa.

- Leikataan vain vähän -tyyppi II. Leikkaa vähintään 7 cm, vaikka sovittiin kahdesta sentistä.

- Kokeillaan jotain uutta -tyyppi. Laittaa otsatukkaan kaksi raitaa.

- Kokeillaan jotain uutta radikaalia -tyyppi. Leikkaa hiukset liian lyhyiksi ja / tai värjää ne kammottaviksi.

- Konservatiivi -tyyppi. Leikkaa aina edellisen mallin mukaan.

- Kevennetään vähän -tyyppi. Työn lopputuloksena keveästi päätä myöden menevät hiukset.

- Kevennetään vähän enemmän -tyyppi. Hupsis, niistähän tuli lyhyet!

- Leikataan lyhyeksi -tyyppi. Ei tunne käsitettä " pitkät hiukset" , leikkaa aina lyhyeksi.

- Leikataan lyhyeksi vaivihkaa -tyyppi. Käyttää säälimättä hyväkseen silmälasipäisten ihmisten huonoa näkökykyä ja leikkaa hiukset lyhyiksi.

- Laitetaan uusi kiva väri -tyyppi. Laittaa sen samaisen B6 -värin, jota kaikki kampaajat joka ikisessä paikassa ehdottavat.

- En kommentoi -tyyppi. Leikkaa asiakkaan hiukset asiakkaan toiveiden mukaan, vaikka tietää niistä tulevan hirveät. Asiakkaan valittaessa nauraa salaa partaansa.

- Tuppisuu -tyyppi. Esiintyy aina yhtä aikaisesti toisen kampaajatyypin kanssa. Ei perusta kohteliaasta keskustelusta, vaan nyrpeästi leikkaa: " tää on mun duuni, ei mun tarvi pitää siitä" -asenteella.

- Föönataanko? -tyyppi. Peittelee kuohkealla föönikampauksella oman huonon leikkauksensa jäljet.

- Saako laittaa vähän lakkaa? -tyyppi. Peittelee julmetulla lakkakerroksella ja kunnon tupeerauksella oman huonon leikkauksensa jäljet.

- Kyllä ne siitä kasvaa -tyyppi. Pilaa asiakkaan hiukset leikkauksellaan, värillään tai permanentillaan. Tämän tyypin käsittelystä toipuminen kestää vähintään puolesta vuodesta vuoteen ja / tai maksaa vähintään saman verran kuin alkuperäinen käsittely.

- Tein sen tahallani -tyyppi. Tällä kampaajalla on poikkeuksetta aivan upeasti leikatut ja värjätyt hiukset. Kampaaja kuitenkin leikkaa ja / tai värjää asiakkaan hiukset jokapäiväisen näköiseksi. Näin hän tekee korostaakseen omaa kaunista hiuskuontaloaan.

- Kuin kaksi marjaa -tyyppi. Asiakas poistuu kampaamosta samanlainen kampaus päässään kuin äskeisellä kampaajalla.

- Siitähän tuli hyvä -tyyppi. Juoksee asiakkaan poistuttua takahuoneeseen polttelemaan tupakkaa ja nauramaan yhdessä muiden kampaajien kanssa juuri aikaansaamallensa luomukselle.

Enpä ole katkera...

🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan