Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
761/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä Suomessa ei ole luvallista, että keski-ikäsellä tai sitä vanhemmalla olisi naisellisen kaunis, pitkä tukka. Kaikilla pitää olla kynitty lyhyt tukka, sellainen hajuton, mauton ja tyylitön. Ehkä kampaajat on omaksuneet saman ajattelutavan? Mutta katsokaapa vaikka ruotsalaisia tai keski-eurooppalaisia naisia. Siellä halutaan ja uskalletaan näyttää naiselliselta.

Niinpä, mutta kun on geeniarpajaisissa saanut geenin, joka aiheuttaa miestyyppisen kaljuuntumisen, niin siinä ei pitkiä hiuksia kasvateta, hyvä kun on nämä haivenet päässä ja edes jonkinlainen muotoilu. Ja päälle vaihdevuodet ja estrogeenin väheneminen, joka tunnetusti vie hiukset varsin ohuiksi. Niin että ole siinä sitten kaunis kaski-ikäinen nainen, jonka hiukset ylettyvät persiin päälle.

Vierailija
762/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun sisaret kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt alkoi taas pelottaa kun menen piiiitkästä aikaa kampaajalle parin tunnin päästä! :D Ja vielä tuntemattomalle kun kullanarvoinen luottokampaajani on äitiyslomalla.

Itselläni ärsyttävin kokemus oli teininä kun olin kokeillut otsatukkaa, joka näytti oikeasti aivan järkyttävältä minulla. Olin saanut kasvattetua sitä jo kiitettävästi pois kun menin kampaajalle tasaamaan vähän latvoja. Teroitin hänelle noin viisi kertaa, että otsista ei saa mennä yhtään pätkimään. Hän sitten kuitenkin nyrhi sitäkin, koska hänestä se oli kivemman näköinen niin. Sinne meni kaikki kasvattelu hukkaan. :(

Kerro, miten kävi, kun olet päässyt ulos sieltä!

Kampaamokäynti sujui oikeasti loistavasti! :D Minulla oli siis hirveä sävyjen sekamelska päässä ja järkyttävä juurikasvu HARMAATA (ei siis edes maantietä vaan oikeasti harmaan harmaata). Kampaaja sai kivan tasaisen sävyn ruskeaa, jota voisi helposti luulla oikeaksi hiusvärikseni. Enää ei tarvitse näyttää mummolta parikymppisenä! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille, että kampaajat eivät taida pestä välineitään asiakkaiden välillä. Siis kun ottavat esim. kamman laatikosta, niin siinä on jo valmiiksi hiuksia. Tämä on ällöttänyt minua pitkään (ja onhan tuossa esim. riski saada täitä), mutta onko ihan normikäytäntö vai miten? 

Harmikseni taannoinen luottokampaaja pudotti kamman lattialle, nosti sen ja jatkoi kampaamista. Siihen päättyi se asiakkuus.

Vierailija
764/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori kampaaja sanoi minulle, että yli 60-vuotiaan hiukset eivät enää kasva pituuteen ja menevät muutenkin huonoiksi. Minä olen 65 vuotta ja hiukset kasvavat koko ajan, ovat nyt 53 cm pitkät. En käytä hoitoaineita, en värjää hiuksia jotka ovat vielä ruskeat (geneettistä, 249 toki joskus harmaantuvat) eikä ole 2-haaraisia. En viitsinyt alkaa kinastella kampaajan kanssa. Tunsin itseni fossiiliksi, tyhmäksi ikiiki-vanhukseksi. No, leikkaan itse hiukseni, turha se on kampaajalle mennä.

Vierailija
765/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja jolla olin käynyt aiemminkin useaan kertaan, tiesi etten halunnut tummia hiuksia ja olin luonnollisen lookin vankkumaton kannattaja. Sovittiin että laitetaan ohuita tummia raitoja, kuten edellisenäkin syksynä. Järkytykseltäni en osannut sanoa mitään, kun näin leveitä tummia raitoja ja kapeita vaaleita raitoja, osittain hiukset niiden kohdilta kärähtäneinä. Olin sanonut ennen työn aloitusta, ettei laiteta vaaleita raitoja, jos kampaaja on sitä mieltä että hiukset eivät sitä kestä.

Leikkauskin oli sillä kertaa jotenkin outoa. Väri oli karmea, kontrasti vahva. Kun menin kotiin huomasin, että takana lepatti kapea lähes 10 cm häntä. Kyseessä oli iso ketjuliike. Siitä että varasin uutta aikaa korjausleikkaukseen, ei tykätty. Oltiin epäkohteliaita. Häntä leikattiin pois, aikaa meni varmaan minuutti ja sanottiin että tämä ei sitten maksa mitään.

Kun läheiset alkoivat huomautella lisää hiuksistani, menin toiselle kampaajalle, joka kauhisteli leikkausta. Jotta hiuksista saatiin asialliset, lähti pituutta pois lähes 20 cm. Näin lyhyitä hiuksia ei minulla ole ollut 20 vuoteen.

Annoin esimiehelle palautetta ja vastaus oli että hän vie tämän eteenpäin, jotta kampaaja voi kehittyä työssään. Minä jätin sillä kertaa kampaamoon lähes 200 euroa ja olin harjoituskappale joka menetti hiuksensa. 

Vierailija
766/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli blondit puoli pitkät hiukset ja halusin muutosta. Menin kalliiseen kampaajalle, ja jossa oli suht nuori hyvännäköinen nainen, jolle selitin että haluan hopean valkoiset väriset hiukset ja juurikasvuun vähän tummempaa väriä siitä hopean valkosesta, ja se tummempi sävy sitten sekoittuisi siististi siihen vaaleampaan. Halusin että 80 % vaaleaa ja 20 prosenttia sitä vähän tummempaa, ja hyvin pieni hiustenleikkuu, jossa leikattaisiin kuolleet latvat. Näytin vieläpä kuvaa, että minkänlaiset haluaisin.

Kampaaja oli hyvä työssään ja sillä oli lempeät otteet, ja samalla hieroi päätäni. Värjäsi, pesi, kuivasi ja leikkasi. Lopputulos oli lyhyt polkkatukka 90% TUMMAN RUSKEAT hiukset ja 10% latvoissa hyvin vähän valkoista väriä! Lopuksi sanoi, että "vähän tummat kyllä tuli" jne... No kotona olin aivan järkyttynyt ja mietin mitä teen, sillä ruskeat eivät todellakaan sovi minulle! Sen jälkeen jouduin värjäämään kotona 3 kertaa jotta saisin taas jotenkin vaaleat hiukset takaisin. Ja siinä hiukseni paloivat ja niistä tuli lopullisesti kellertävät... Sen jälkeen yritin pari vuotta värjätä vaaleaksi, ja käytin hopashampoota, kunnes hiukseni ekana värjäytyivät sinisiksi ja sen jälkeen vihreäksi ja sen jälkeen paloivat! Lopetin sen jälkeen värjäyksen kokonaan, ja annoin oman värini tulla eli maantienharmaa, jossa on vaaleaa ja rusehtavaa väriä. 3-vuotta myöhemmin mulla on pitkät oman väriset hiukset, enkä enää IKINÄ halua värjätä hiuksiani!

Vierailija
767/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin kerran kampaajalle ja tämä kampaaja meinas repasta korviksen saksilla irti:/

Vierailija
768/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, itse taas tavoittelen Nikki Sixx -lookia, mutta en ole vielä törmännyt kampaajaan joka osaisi tehdä sen. Missäs tämä sun kampaajas vaikuttaa? :)

Oulun Tuira :D

Vierailija
769/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hartioille ulottuva tasapitkä tukka. Pyysin ottamaan latvoista pari senttiä, saman verran myös otsiksesta. Korostin, että hiusten mallia ei muuteta.  Kampaajapa sitten leikkasikin takaa ihan lyhyeksi kerroksittain (niska näkyviin) ja jätti sivuille pidemmäksi, jotta on "pidempi vaikutelma". Otsiksen leikkasi todella epätasaiseksi.  Kun sanoin, että en todellakaan tarkoittanut näin ja että miksi et leikannut niinkuin pyysin, oli kommentti, että "onhan se aina kiva olla vähän vaihtelua".

Eipä ole tullut tarvetta mennä sinne kampaamoon toiste.

Just tämä. Ohennetaan, että tulisi "paksumpi vaikutelma", tai kerrostetaan, että tulisi "pidempi vaikutelma".

Vaikka oli toivottu, että pidetään paksuna ja pitkänä. 🙄

Ainakin Helsingissä ovat nämä kalliit (ylihintaiset, koska liiketilan pitää olla suuri ja valoisa ltila keskeltä kaupunkia), vuosikausia alalla toimineet & itsestään usein aivan liikoja luulevat ns. muotikampaamojen kampaajat niin härskejä, että ainakaan itse en uskalla sanoa vastaan...

Jotenkin (vaikken edes pitäisi k.o. kampaamoiden sisustuksesta, kampaajien omasta pukeutumis- ja/tai hiustyylistä eivätkä ne edes olisi oman makuni mukaisia) vain ikäänkuin vahingossa valun samaan muottiin näiden ihmisten kanssa...Hyvin vaikea selittää! Eli en saa avatuksi suutani, kun haluan uskoa, että nämä kyllä tietävät parhaiten.

Onko kellään vastaavia kokemuksia??

Vierailija
770/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielun sisaret kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt alkoi taas pelottaa kun menen piiiitkästä aikaa kampaajalle parin tunnin päästä! :D Ja vielä tuntemattomalle kun kullanarvoinen luottokampaajani on äitiyslomalla.

Itselläni ärsyttävin kokemus oli teininä kun olin kokeillut otsatukkaa, joka näytti oikeasti aivan järkyttävältä minulla. Olin saanut kasvattetua sitä jo kiitettävästi pois kun menin kampaajalle tasaamaan vähän latvoja. Teroitin hänelle noin viisi kertaa, että otsista ei saa mennä yhtään pätkimään. Hän sitten kuitenkin nyrhi sitäkin, koska hänestä se oli kivemman näköinen niin. Sinne meni kaikki kasvattelu hukkaan. :(

Kerro, miten kävi, kun olet päässyt ulos sieltä!

Kampaamokäynti sujui oikeasti loistavasti! :D Minulla oli siis hirveä sävyjen sekamelska päässä ja järkyttävä juurikasvu HARMAATA (ei siis edes maantietä vaan oikeasti harmaan harmaata). Kampaaja sai kivan tasaisen sävyn ruskeaa, jota voisi helposti luulla oikeaksi hiusvärikseni. Enää ei tarvitse näyttää mummolta parikymppisenä! :D

Onneksi olkoon 😃!! Sulla on nyt varmaan hyppysissäsi yksi niistä luonnonoikuista, joista aiemmin tässä.ketjussa puhuttiin eli hyvä ja oletettavasti mukavakin kampaaja. PIDÄ KIINNI!

Vierailija
771/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
772/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanteeni oli vaaleahko tukka, jossa oli hyvin kulunut laventeli suoraväri, melkein blondi paistoi läpi. Pyysin suklaanruskeaa tukkaa, koska ajattelin sen olevan suhteellisen helppo toteuttaa tukkaani. Noh, ensin kampaaja laittoi kevyt värin ilman punapigmenttiä, no ei se tarttunut lainkaan päähäni. Olin tosi pettynyt ja sanoinkin että ei ole ruskeaa nähnytkään.. varattiin uusi aika veloituksetta ja sitten se tunki sitä punapigmenttiä runsaammalla kädellä ja se tukka olikin sit punainen ennemmin kuin ruskea. Tähän kampaaja oli tyytyväinen ja sanoi et ainakin se on jo enemmän ruskeamman oloinen, vaikka itse en ollut ja sanoin asiasta. Hän vaan tokaisi että eivät enää korvaa kolmatta kertaa ilmaiseksi! Palo hermot ja annoin olla koska hän ei olisi varmaan selvinnyt siitäkään ongelmitta. Halusin vielä lyhyen olkapäille ulottuvan tukan ja hän korosti sitä, että polkka on vaikein malli leikata. Ilmeisesti oli, koska hiusraja oli aivan epätasainen ja sieltä törötti hiuksen pätkiä sieltä sun täältä. Ja Hiustalo tosiaan kampaamo, ei enää ikinä.

Vierailija
773/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikoinaan Vip Hair Storeissa (sekö ne olivat nimeltään, muistaako joku?), alkuun Museokadulla, sitten ainakin Jumbossa. Mulla oli pari todella hyvää omakampaajaa niissä; ainakin Katin (tumma, pirteä nainen) muistan yhä. Sitten liikkeet menivät jotenkin ihan romahtamalla alas, Katikin siirtyi asiakastyöstä täysin kouluttajaksi, henkilökunta vaihtui tiuhaan tahtiin ja laadusta ei enää ollut takeita... Jäin vähän ikäänkuin kodittomaksi vuosiksi. Sitten löytyi oikea väritaituri Salon Vuokko Mattilalta - aina siihen asti, kun hän allergisoitui ja joutui vaihtamaan kokonaan alaa. Olin jälleen "kampaamokoditon", kunnes löysin muutama vuosi sitten tällaisen keskustelun avulla nykyisen kampaajani : ) : ) : )

Vierailija
774/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alkupuolella keski-iän ylittänyt kampaaja teki teini-minulle oikein kunnon mummokampauksen vanhojen tansseihin sekä mainitsi, että koska minulla on iso nenä, niin laittaa kampauksen enemmän niskan tasolle kuin ylös, ettei korosta nenääni. Vtutti ja nolotti, mutten uskaltanut sanoa mitään. Inhottava moukka korppi.

No tämän jälkeen, kun olin nuori aikuinen, niin eräs toinen vanhan liiton kampaaja värjäsi minulle ihan kauheet, melkein puna-lilat hiukset, vaikka kerroin, että haluan ruskeat. "Laitetaan vähän myös tätä punaisen sävyä kun sopii vihreisiin silmiin". ARGH.

Vierailija
775/1073 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä: "Tasoitetaan latvoja kolmisen senttiä."

Lopputulema oli, että kampaamon lattialla olivat vuosia kasvatetut pitkät hiukseni eli 30 cm.

Mullekin on tehty tämä sama temppu. Hetken mietin, että nousen ja leikkaan kampaajan hiuksista keskeltä pois suikaleen, mutta sen sijaan vain marssin ulos itkettyneenä. En ymmärrä miksi täällä päin kaikki kynitään kun taas briteissä hiuksia varjellaan. 🤔

Vierailija
776/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollut hyviä kampaajia ja ei moittimista mutta viimeksi kun kävin, lyhentämässä hiukset ei pitänyt olla mallimuunnosta mutta niin vain pätkäs hiukset niin epätasaisesti että kun ponnarille näyttää niin sen hiusten tasaisuuden huomaa...toiset hiustupot on pituudeltaan pitempiä kuin toiset,,palvelu nyreää tuntui että olen vaan häiriötekijä tälle nuorelle kampaajalle ja selvästi etsi piilomerkityksiä puheestani että pääsis pilaamaan hiukset:(

Vierailija
777/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo selvästi naiskampaajat ei halua että toisten naisten hiukset on nätit ja pitkät vaan väkisin pitää leikata kananper""tukka!

Vierailija
778/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin (ja viimeinen) kokemukseni:

Kampaaja kysyi miten hoidan hiuksiani. Kerroin että käytän kookosöljyä naamiona ennen pesua. Siihen hän totesi kovaan ääneen kaikkien kuullen: ”kannattais vähän panostaa!”.

Tämän faktan toki tiedän mutta vuosien varrella olen aina palannut luonnollisiin vaihtoehtoihin ei vähiten niiden edullisuuden vuoksi.

Yleisemminkin nolatuksi tuleminen 200 euroa vastaan ei enää valitettavasti houkuta. Haluaisin tukea pienyrittäjiä mutta kokemukset ovat olleet yhtä lukuunottamatta niin huonoja etten enää uskalla. Juuri näitä latvojen tasoitus - 20 cm lattialla tapauksia.

Olisi mukava tulla kohdatuksi toiveineen, ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
779/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja laittoi vaaleita raita-aineita pään täyteen. Hän pisti lömpökupuun ja sanoin että miksi, ei ennen laitettu. Pariin otteeseen siellä kutsuin hänet paikalle, että minusta nyt vaalentuu ihan liikaa, tukka ei kestä. Ehei, pitää olla vielä, sanoi hän.

Kun tulin pois, hiukset oli ihan hirveät. Hän yritti korjata tilannetta värjäyksellä harmaalla. Hiuksista tuli vihreät kun tämä kuivaus oli tehty. Sitten hän laittoi koko päähän uuden vaalennusaineen.

Siinä kohtaa tiesin, että nyt käy huonosti. Kun hiuksia kuivattiin, kaikki raidoitetut hiukset tippuivat juuresta pois!!!

Samana päivänä oli tärkeä juhla, jossa päänahkaani korosti satakunta tupsua.

Kampaaja sanoi että saa hoitoaineen kaupan päälle. Kysyin, mihin tätä käytän, nämä hoidettavat hiuksethan lähtivät pois?

Vierailija
780/1073 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v elämäni aikana lähtenyt kampaajalta tyytyväisenä ehkä kaksi kertaa. Toki mulla on paksut, luonnonkiharat hiukset, joiden käsittely on monen kampaajan mielestä hankalaa.

Ensin hämmästellään, kuinka mulla on ”kahden ihmisen hiukset päässä” ja sitten yritetään mitenkuten leikata niitä muotoon raivokkaan suoristamisoperaation jälkeen. Ja toki ollaan vakuuttuneita siitä, että kotonakin suoristan hiukseni joka päivä, koska eihän nainen voi koskaan olla tyytyväinen siihen, millaiset hiukset hänellä luonnostaan ovat???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi