Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä Suomessa ei ole luvallista, että keski-ikäsellä tai sitä vanhemmalla olisi naisellisen kaunis, pitkä tukka. Kaikilla pitää olla kynitty lyhyt tukka, sellainen hajuton, mauton ja tyylitön. Ehkä kampaajat on omaksuneet saman ajattelutavan? Mutta katsokaapa vaikka ruotsalaisia tai keski-eurooppalaisia naisia. Siellä halutaan ja uskalletaan näyttää naiselliselta.
Olen myös ihmetellyt miksi usealla on lyhyt tukka. Lienee kuitenkin oma valinta. Harvalla suomalaisella vaan on niin paksu ja kiiltävä tukka, että se näyttää hyvältä vanhenevaa naamaa vasten. Hyviä välimuotoja löytyy polkkatukasta. Oikea väri ja leikkaus ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä Suomessa ei ole luvallista, että keski-ikäsellä tai sitä vanhemmalla olisi naisellisen kaunis, pitkä tukka. Kaikilla pitää olla kynitty lyhyt tukka, sellainen hajuton, mauton ja tyylitön. Ehkä kampaajat on omaksuneet saman ajattelutavan? Mutta katsokaapa vaikka ruotsalaisia tai keski-eurooppalaisia naisia. Siellä halutaan ja uskalletaan näyttää naiselliselta.
Olen jo vanhempi keski-ikäinen rouva. Tukkani on vaalea, laineikas, hieman kerrostettu ja ylettyy olkapäille. Kysyin vakikampaajaltani että näyttääkö tukkani hänen mielestään liian nuorelta minulle. Ei kuulemma näytä ottaen huomioon persoonani ja pukeutumistyylini. Päätettiin pitää sama hiustyyli. Pointtini onkin että en asu Suomessa. Olen aina saanut täällä tosi henk koht palvelua kampaajilta. Tämän ketjun kokemukset kuulostavat hirveiltä. Suomen kampaajat voisivat ottaa oppia maailmalta missä asiakkaan toiveet otetaan huomioon ja asiakkaan kanssa jopa keskustellaan vaihtoehdoista.
Meryl Streep ja "Paholainen pukeutuu Pradaan" ! Hyvä esimerkki syämettömästä ulkoisesta tyylistä
Vierailija kirjoitti:
Apua, nyt alkoi taas pelottaa kun menen piiiitkästä aikaa kampaajalle parin tunnin päästä! :D Ja vielä tuntemattomalle kun kullanarvoinen luottokampaajani on äitiyslomalla.
Itselläni ärsyttävin kokemus oli teininä kun olin kokeillut otsatukkaa, joka näytti oikeasti aivan järkyttävältä minulla. Olin saanut kasvattetua sitä jo kiitettävästi pois kun menin kampaajalle tasaamaan vähän latvoja. Teroitin hänelle noin viisi kertaa, että otsista ei saa mennä yhtään pätkimään. Hän sitten kuitenkin nyrhi sitäkin, koska hänestä se oli kivemman näköinen niin. Sinne meni kaikki kasvattelu hukkaan. :(
Kerro, miten kävi, kun olet päässyt ulos sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli hartioille ulottuva tasapitkä tukka. Pyysin ottamaan latvoista pari senttiä, saman verran myös otsiksesta. Korostin, että hiusten mallia ei muuteta. Kampaajapa sitten leikkasikin takaa ihan lyhyeksi kerroksittain (niska näkyviin) ja jätti sivuille pidemmäksi, jotta on "pidempi vaikutelma". Otsiksen leikkasi todella epätasaiseksi. Kun sanoin, että en todellakaan tarkoittanut näin ja että miksi et leikannut niinkuin pyysin, oli kommentti, että "onhan se aina kiva olla vähän vaihtelua".
Eipä ole tullut tarvetta mennä sinne kampaamoon toiste.
Just tämä. Ohennetaan, että tulisi "paksumpi vaikutelma", tai kerrostetaan, että tulisi "pidempi vaikutelma".
Vaikka oli toivottu, että pidetään paksuna ja pitkänä. 🙄
Itsekin olen törmännyt siihen, että ei saisi olla muuta kuin lyhyt tukka. Olen nyt 55-vuotias ja olen ajatellut pitää juuri sellaista tukkaa kuin haluan.
Lyhyttä tukkaa on minulle tyrkytetty luvattoman monta kertaa, mutta en viihdy siinä. Olen toki joskus kokeillut.
Yritetään nyt ymmärtää, että ikääntyessäänkään kaikki eivät halua ryhtyä tyypillisen tätitukan kantajiksi.
Tästä on muutama vuosi aikaa, mut mies halusi hiustenleikkuun ja pikku paikkakunnalla asuttiin ni hölmönä luultiin, että voidaan vaan marssia paikalliseen parturiin ilman ajanvarausta. No tuolit täynnä mummuja permistöttöröt päässä. Naapurikunnasta saatiin aika. Pari työmiestä tuoleissa poltti tupakkaa sisällä, kaamee käry ja itse leipiintymyt yrittäjä myös tupakka suussa leikkasi tukkaa. Kun oli miehen tukkaa ajanut koneella 5min, kysyi, "onks hyvä nyt". Odottaessani selailin lehtiä ja lehtipinon välissä oli kärpäslätkä täynnä raatoja ja pöydällä lehtipinon vieressä sauhuava tuhkakuppi..
Ette kai maksa näille, jotka leikkaavat jotakin mitä te ette pyytäneet??
Tämä tapahtui 20 vuotta sitten. Olin n.14v ja mennyt värjäämään vaaleat hiukseni ruskeaksi. Alkoi kaduttaa, ja isä sanoi että ei huolta, hänen parturi-kampaaja-kaverinsa pelastaa tilanteen. Niin pääsin ekaa kertaa elämässäni kampaajalle. Odotukset oli korkealla. Minulle iskettiin vaalennusaine päähän ja isä ja kaveri kälättivät formuloista ja politiikasta... Olin oman onneni nojassa, ainoana asiakkaana hämärässä putiikin nurkassa, ja mietin onko normaalia että tuntuu että pää käryää. Lopulta hiukset pestiin ja tulos oli todella kirkas oranssi väri. Oletin, että sävyä taitetaan jotenkin, mutta isä jo tunki rahaa kaverin käteen.
"Oranssi on tosi muodikas nykyään. Siis tosi moni haluaa just tän värin", hössötti kampaaja. Isä ei kommentoinut asiaa, koska hän oli kampaajakäynnin luvannut ja sen maksanut, joten ei saa valittaa.
Kärsin jonkin aikaa ja sitten pelastin tilanteen onnistuneella kotivärjäyksellä ;D
Paukuttelija kirjoitti:
Pahin kampaamomokani on ehdottomasti se kun juuri olin tullut syömästä 4 hampurilaista(sillä lapset ja mies eivät jaksaneet syödä omiaan), päätin lähteä kampaamoon lyhentämään hiuksia+otsatukkaa+tummempi värjäys sillä aikaa jäi enemmän kuin laskelmoin. No juuri kun kampaaja oli lähtenyt hakemaan väriä, pieraisin sen kaavun alla ei se mitään sillä pieru oli äänetön mutta se jäi hautumaan sen pitkän kaavun alle. Ei kauaakaan kun kampaaja palasi ja esitteli värivaihtoehdot olin jo unohtanut että kaavun alla oleva pieru haisee yhä joten nostin kaapua ennen värjäystä, ja kappas vain hautunut pieru pääsi vapaaksi täysissä voimissaan ja kampaaja haukkoi henkeään... Vakiokampaaja vaihtui sen jälkeen aika nopeasti
Tää oli hauska 🤭😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varsinaisesti kokse hiusten leikkausta eikä käsittelyä... mutta aika kauhea oli kampaamokokemukseni kuitenkin:
Ilmeisesti omistajan - tai osaomistajan - räksyttävä pikkukoira oli kampaamossa. Minua palvellut kampaaja oli mukava ja asiallinen, mutta koiranomistaja haahuili tiloissa ja jutteli ilmeisesti tuttavilleen. Sitten nainen häipyi koiran kanssa ulos. Okei, ei se mitään vielä.
Kun nousin työn jälkeen tuolista ja kävelin kassalle maksamaan, oli piskin vääntämä tuore torttu keskellä kampaamon lattiaa. Jouduin väistämään sitä. Minua palvellut kampaaja myös kiersi kakkaläjän mutta ei sanonut mitään.
Ei ikinä enää...
Äiti vei minut kampaamoon n 7 vuotiaana. Omistajan koira oli tiloissa vapaana. Kun istuin tuolissa, sormeni oli kai jäänyt näkyviin sen viitan alta, niin koira syöksyi kiinni käteeni ja puri niin, että vielä nyt 50 vuotiaanakin arpi on näkyvissä.
Äitini oli niin nössö, että pyyteli anteeksi kampaajalta, kun olin niin ajattelematon, että työnsin käden näkyville
Mulla on tosi ihana kampaaja, mutta ihan kauhea rasisti.
Heittää aina ihan ihme kommentteja milloin mistäkin, ja puheenaiheet pyörii bb
:sää, tempparit, salkkqrit ym. En itse seuraa näitä ja lehtinä tietysti Hymyä ja Seiskaa.
Työnsä tekee älyttömän hyvin, mutta se kälätys ja ihme kyselyt esim. Mitä ajattelen romaneista jne. Voi luoja.
Vieraassa kaupungissa hääjuhlaa ennen menin laitattamaan hiukseni (en sentään morsian ollut), paikalliseen kampaamoon.
Halusin päältä korkean ja sivuilta päänmyötäisen banaaninutturakampauksen. Puolitoista tuntia se väkersi sitä, pyysin korjaamaan useasti, kiire oli, maksoin ja ulos.
Autolle kävellessäni katsoin kampausta näyteikkunoista. Pääni oli aivan alienin pään mallinen! Ihan järjettömän pitkä pallo takaraivolla, vieläkin naurattaa kun muistelen. Silloinen mies katsoi minua hiljaa kun tulin autoon, ei sanonut mitään :).
Lopputulemana takaisin majoituspaikkaan tuhatta ja sataa, jossa mies irrotti varmaan sata pinniä sen hiuskasan sisältä, ja sain muotoiltua hiukset itse niin, että kehtasin lähteä sinne häihin.
Joka Suomessa pystyy pitämään sika halvat hinnat ei maksa veroja juuri nämä turkkilaiset ja irakilaiset. Vuokrat on sen verran kalliita ettei voi ihan sika halvalla leikata, joten revi siitä.Itsekin olen käynyt yksityisen kampaaja koulun joka maksoi noin 30th euroa sekä elinkustannukset lisäksi kesto 11 kuukautta.Kampaamo työhön kuuluu paljon muuta kuin vain leikkaukset. Värit, permanentit ym. Itse joutuu ostamaan värit ja aineet jos olet yrittäjä. Aika harva on palkalla työssä nykyaikana kampaamoissa. Jos omistat itse liikehuoneiston tai vuokraat sen silloin olet itse omistaja ja voit hinnoitella niin alas ettet pysty elämään tuloilla.Ei kaikilla ole miestä elättämässä ja maksamassa kuluja et sillai?Sinkkunainen hki.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen törmännyt siihen, että ei saisi olla muuta kuin lyhyt tukka. Olen nyt 55-vuotias ja olen ajatellut pitää juuri sellaista tukkaa kuin haluan.
Lyhyttä tukkaa on minulle tyrkytetty luvattoman monta kertaa, mutta en viihdy siinä. Olen toki joskus kokeillut.
Yritetään nyt ymmärtää, että ikääntyessäänkään kaikki eivät halua ryhtyä tyypillisen tätitukan kantajiksi.
Lyhyen tukan tyrkyttäjät haluavat että asiakas käy kampaajalla muutaman viikon välein pitääkseen leikkauksen kuosissa. Ja värjätä pitää, tietenkin, koska se on kampaajalle tuottoisaa bisnestä. Kampaajat vihaavat vanhoja naisia (olen itse 62) joiden pitkille paksuille harmaantuneille hiuksille ei tarvitse tehdä muuta kuin tasoittaa latvat kerran, kaksi vuodessa, jos sitäkään. Emme ole hyviä asiakkaita, mutta kaikki vanhat naiset tosiaankaan huoli päähänsä kananpyrstömummopottaa.
Sinkkunainen hki kirjoitti:
Joka Suomessa pystyy pitämään sika halvat hinnat ei maksa veroja juuri nämä turkkilaiset ja irakilaiset. Vuokrat on sen verran kalliita ettei voi ihan sika halvalla leikata, joten revi siitä.Itsekin olen käynyt yksityisen kampaaja koulun joka maksoi noin 30th euroa sekä elinkustannukset lisäksi kesto 11 kuukautta.Kampaamo työhön kuuluu paljon muuta kuin vain leikkaukset. Värit, permanentit ym. Itse joutuu ostamaan värit ja aineet jos olet yrittäjä. Aika harva on palkalla työssä nykyaikana kampaamoissa. Jos omistat itse liikehuoneiston tai vuokraat sen silloin olet itse omistaja ja voit hinnoitella niin alas ettet pysty elämään tuloilla.Ei kaikilla ole miestä elättämässä ja maksamassa kuluja et sillai?Sinkkunainen hki.
Mikä tää kommentti nyt oli? Tottakai kaikki tietävät että kampaamoilla on paljon kuluja vuokrasta, tarvikkeista ym. Täällä keskustellaan huonoista kampaamokokemuksista. Maksan mielelläni hyvästä laadusta mutta täällä on monella kokemuksia siitä että hinta on korkea ja laatu huono.
Minä: "Tasoitetaan latvoja kolmisen senttiä."
Lopputulema oli, että kampaamon lattialla olivat vuosia kasvatetut pitkät hiukseni eli 30 cm.
Sinkkunainen hki kirjoitti:
Luottokampaajani on kurdi. Hän leikkaa hiukset juuri niin kuin pitää. Hinta 25 e.
Pyysin, että pitkähköt hiukseni kerrostettaisiin. Siis leikattaisiin kerroksittain, päälaella olisi vähän lyhyempää, että ne jaksaisivat noustakin hieman eikä makaisi päätä vasten (mulla on luonnonkihara pörrö). Kampaaja totesi kauhistuneena: Ei niin voi tehdä, siitähän tulee ihan sellainen kasari-tyylinen Matti Nykänen takatukka, tiedäthän, se näyttää ihan kamalalta! En muista mitä se sitten leikkasi, mutta hämmästyin niin, kun kampaaja ei tajunnut mun toivetta kerroksittaisuudesta, että en uskaltanut enää sanoa mitään.
Minulta korvennettiin permanentilla piloille Helsingissä. Menin seuraavana pvnä leikkauttamaan lyhyeksi hiukset toiseen paikkaan.
Espoonlahden uimahallin kampaamo toinen tapaus: Leikkas hiukset malliin, jossa ei ollut päätä eikä häntää. Jälleen toiseen paikkaan uusintaleikkaukseen.
Sama mesta: pilattiin hiukset vaalennuksessa muovin alla niin, että aine alkoi kuohuamaan muovin sisällä. Käskin "kampaajaa" heti pesemään tökötti pois. Hiukset pilalla.
Kauklahti: kiharat toispuoleiset. Oikealla pikkusikkuraa, vasemmalla laineet. Rahat takaisin kampaajalta.
Suomenojan ostari: ulkomaalainen mies leikkas, vaikkei osaa. Toinen sivu kerroksittain hupsista ohuemmaksi ja jäi pitemmäksi, kuin toinen puoli. Kotona oli itse leikattava uudestaan.
Kivenlahti: eripituiset hiukset leikkas sivuille. Ei huomannut itse, ei antanut alea.
Tapiola:pikkupäissään takaa tod. epätasainen leikkaustulos. Seuraavana pvänä samassa kampaamossa toinen kampaaja leikkas uudestaan.