Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Mulla oli pitkät joskin ohuet hiukset nuorena. Menin kampaajalle teettämään vanhojentansseihin kampauksen. Pyysin kampausta, jossa olisi korkkiruuvikiharoita. No, olihan niitä, ehkä 4 pötköä latvoissa. Lopuille ei tehty yhtään mitään. Häpesin koko illan. Seuraavan päivän koulutansseissa nostin hiukset nutturalle. Kalliiksi tuli se "kampaus".
Kampaajaksi hakeutuu alasta ja ihmosläheisestä oikeasti kiinnostuneita ihmisiä ja sitten niitä, jotka rakastavat sitä, että pääsevät jättämään OMAN KÄTENSÄ JÄLJEN toisen ihmisen päähän!
"ihmisläheisestä työstä oikeasti kiinnostuneita", piti kirjoittaa
Missä leikataan tunti hiuksia, 821? Minulla on puolipitkät hiukset ja enintään 20 min. leikataan.
Näyttää joissakin Hesan keskustan kampaajalla maksavan n. 60e hiustenleikkaus
(Sirpa Mansner). !!
Vierailija kirjoitti:
Kampaajaksi hakeutuu alasta ja ihmosläheisestä oikeasti kiinnostuneita ihmisiä ja sitten niitä, jotka rakastavat sitä, että pääsevät jättämään OMAN KÄTENSÄ JÄLJEN toisen ihmisen päähän!
Joo tää jälkimmäinen on se ongelmallinen tyyppi. Tehdään sellainen, mikä näyttää tasan sen hetken kivalta, kun on ensin luonnottomasti käännelty hiuksia tunti. Suoristettu tai kiharrettu, föönätty, rutisteltu, siirretty jakausta.
Asiakas ei tee itse koskaan sellaista ja kävelee seuraavan puoli vuotta vähän epäsiistinä, kun siirretylle jakaukselle tai hiusten suoristamiselle perustuva kampaus ei toimi arjessa.
Kampaaja leikkasi otsatukan niin että se alkoi jostain korvien takaa ja suurin piirtein keskeltä päätä.
Siis puolet hiuksista oli otsatukka.
Ihan hirveetä, havahduin vasta lehden parista kun vahinko oli tapahtunut.
Harvassa on ne kampaajat, jotka osaavat oikeasti leikata hiuksia, ja vielä niin, että leikkaus sopii asiakkaalle.
”Tää on muotia”, no mitä siitä vaikka olisi - jos ei sovi asiakkaan piirteisiin eikä hiuslaadulle!
Hki Pukinmäki yks kampaamoketju vuosia sitten.
Lauantai-iltapäiväksi varattu aika. Muita kampaajia ei paikalla tainnut ollakaan, ja tämä jonka piti leikata oli väsyneessä tilassa tai suoraan sanoen pöllyssä. Ei leikattu ja siitä sitte läks samalla oven avauksella odottamassa ollu nainen lapsensa kanssa.
Nuorena muistuu mieleeni järkyttävä potta-laatikkomalli. Muuten pottamalli, mutta otsan kohdalta leikattu kolo otsalle. Ja kaikki lättänänä vasten päätä. Järkky malli vanhensi varmaan 15 vuotta.
Aivan karmeita kokemuksia, mutta olen kyllä nauranutkin vatsa kippuralla näitä...😅 Eli suurin piirtein KAIKKI ME NAISET OLLAAN saatu PELÄTÄ kampaajia! Ei TAATUSTI MIEHET SUOSTUIS maksusta ja yleensä vielä kovasta maksusta tällaiseen!!
En ole kymmeneen vuoteen käynyt kampaajalla. Värjään pitkät hiukseni itse ja leikkaan latvoja silloin tällöin. Hiuksia on helppo laittaa suoristusraudalla suoraksi, kiharalle, laineille miten tykkään. Hyvin usein saan kehuja hiuksistani.
Aivan yhtä rahan hukkaa olisi ollut viedä rahani kampaajalle.
Nykyään tuskin uskaltaa istua kampaajan penkkiin. Ne kun aina lopuksi alkaa tehdä sitä pyöröharja + fööni kidutusta. Hiuksia lähtee sellaiset määrät, että sen näkee ohentuneina hiuksina ja tuntee päänahassaan pitkään. Sitten kun on taas saanut kasvatettua uutta hiusta niin ei toisiaan tee mieli mennä samaan ruljanssiin uudestaan.
Missä tällaista toimintaa opetetaan?
Äh. Välttelen kampaajaa, usein kananpersiille nyrhitty blondi valittamassa, ”voikun tää tukka on niiiiin huonokuntoinen” 🤪
Pitkät tummat hiukset puoliselkään asti on näppärä leikkauttaa oman puolison avulla, kestää 5 minsaa ja maksaa pusun 😘
Mulla on luonnonkihara todella hankala tukka. Se on sivuilta ja niskasta loivempaa kiharaa. Ymmärrän että niitä on todella hankala laittaa mutta silti.....Lähden aina kampaajalta hiuksilla jotka ovat älyttömän sähköiset, osa hiuksista lähes suoria ja yleensä hiukset on myös osittain märät. Diffuusorin käyttö auttaisi, mutta harvalla kampaajalla sellainen on. Joskus vuosia sitten kävin kampaajalla jossa hiukset kuivattiin "lämmittimellä" jossa ne kuivuivat kauniille kiharoille.
"En mä noin vähän lyhennä kun sä haluat, mä leikkaan sulle sellaisen kampauksen mikä sopii sulle!" Elämäni nopein kampaamokäynti, olin ulkona heti kun sain sen viitan irti ja takin päälleni.
Ja ei, hiuksiani ei pätkitty. Paikan omistaja soitti myöhemmin perääni ja kysyi maksanko varatusta ajasta? Kerroin että työntekijä (vuokratuoli?) uhkasi leikata oman mielensä mukaan ja että mitään ei tehty, enkä maksa siitä että hiukseni haukutaan, vain sen vuoksi että jokin pentu on eri mieltä kampauksestani.
Mikä hinku kampaajilla on pätkiä pitkät hiukset niskasta poikki?!?!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kerroinko joskus tämän tässä ketjussa, mutta kerrotaan nyt varmuuden vuoksi. Harvinaisen samaistuttava ketju monelta osaa, vaikkei nyt ihan samoja juttuja ole käynyt kuin kaikille.
Menin siis hiusmalliksi. Tiedetään, niissä voi käydä "mitä vaan" mutta olin tuolloin nuori ja meille vakuutettiin, että saamme kyllä itse sanoa mitä ei ainakaan saa tehdä. Sanoin, että ei punaista ja ei pottakampausta, muuten aivan sama. Arvata saattaa, että lähdin aivan järkyttävällä, kirkuvan punaisella pottatukalla pois. Kyseinen potta oli vielä sellainen kypärä, mikä edestä; otsatukasta lähtien oli lyhyempi ja piteni korvien myötä oudosti taakse luoden illuusion siitä, että minulla olisi jättimäinen punainen kidneypapu päässä :D itkin kotona huutoitkua ja kynin koko tukan Fiskarsin saksilla lyhyeksi.
Nykyn jo huvittaa koko tapaus, mutta silloin teininä se oli pienimuotoinen maailmanloppu.
Hui! Tuli elävästi mieleen muinoiset "muotikampaamot", mitä näitä oli...? Pointti tai joku vastaava. Yhtä pelottavia kuin nämä yhtä koppavalla henkilökunnalla täytetyt "pintamuoti" liikkeet kuten Mic Mac, oliko muita? (oikeesti olivat tattitavallisia suomalaikauppoja ja kampaamoita)- Muistatteko noita?
Olin varannut ajan hiuspohjan hoitoon ja latvojen tasaukseen, sisältäen öljyhoidon ja päänahan hieronnan. Ajatuksissani oli rentouttava hetki, mutta kampaajan eka kommentti pilasi kaiken: "Nyt saadaan hyvät pätkät peruukkikeräykseen!"
Eivät saaneet.
. Sain korvaukseksi ilmaisen kampaamokäynnin, mut arvatkaa meninkä siihen paikkaan enää ikinä![/quote]
Minullekin tarjottiin vuosia sitten myös kampaus korvaukseksi Tampereen Karkkimaalla kun ensin oli tyritty värjäys ja tuhottu paksut hiukseni.
Vanha mummu laittoi rullat päähän, ei voinut olla hirveämpää kampausta, aivan kuin 15 vuoden muodin takaa haettu mummutukka siitä tuli. Onneksi satoi kun menin kotiin niin pidin sateenvarjoa siten ettei hiukset näy ja pesin kikkurat pois.
Mummu antoi siellä myös aikoja niille nuorille kampaajalle jolla kävin aiemmin ja jotka siellä osasi työnsä, vaikka he olivat jo lähteneet pois kamalasta paikasta muihin kampaamoihin aikaa sitten. Sanoi vaan että N N. on tänään sairaana.
Ohuet hiukset föönattiin ensin palloksi ja siihen vielä mummomaiset kiharat kihartimella. Hävetti kävellä kotiin, kun näytin sata vuotiaalta mummolta.
Jos on kampaajia paikalla niin kertokaa: jos pyydän lyhentämään kuivia latvoja 5 cm, niin ymmärrättekö te sen että kuivat latvat JA vielä lisäksi vähintään 5 cm pois?
Ikää on 48v ja hiukset ylettyy vyötärölle, kasvatus onnistui ongelmitta kun lopetin kampaajalla käymisen, kun siellä se tasoitus muuttui aina n. 20 cm lyhentämiseksi. Plus väitettiin että hiukseni eivät voi kasvaa lapaluiden alapuolelle. Kokeilin kaikki pikku paikkakunnan kampaajat, nykyään mies tai oma tyttö tasoittaa latvat.