Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1102)

Vierailija
1101/1102 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin noin vuosi sitten. Näytin inspiraatiokuvan. Tahdoin etuhiukset. Lyhyimmillään noin puolessa välissä kulmakarvoja ja nenää, pisimmllään  nenänpäätä ja poskia. Latvoja piti vain tasoittaa. Hiukset oli alaselkään asti. Lopputulos. Otsahiukset oli noin 1 1/2cm lyhyimmillään ja latvat vähän yli olkapään. Oikeasti itkin kun pääsin kotiin. Tässä nyt olen kasvattanut hiuksia ja miettinyt mistä löydän hyvän kampaajan. Edellinen kun jäi eläkkeelle ja kauhistuttaa kokeilla, koska melkein 50v. hiukset eivät kasva kuten nuorempana. Ei jaksaisi joka kerta tätä.

Ei auta noihin pilattuihin hiuksiin, mutta kasvatusta saattaa nopeuttaa, kun alat syödä monipuolisesti ja vältät hiusten turhaa pesua ja räpläystä.

Hiukset ja kynnet on elimistön roskakori ja niille riittää ravinnoksi vain se, mitä muulta elimistöltä jää yli.

Aloin noin 1,5 v sitten syödä joka päivä kananmunia, yleensä syön 4 kpl keitettyjä munia. Lisäksi syön suht vhh:sti, eli nopeat hiilarit pois (poikkeuksena sokeroitu mehukeitto, jota syön joskus jugurtin kanssa). Makeutusaineita ja alkoholia en käytä ollenkaan. Harjaan hiukset max 2 kertaa päivässä ja pesen kerran viikossa. Aiemmin harjasin hiuksia monta kertaa päivässä ja pesin parhaimmillaan joka päivä, vähintään 2-3 kertaa viikossa.

Nyt hiukset ovat kasvaneet kohisten. Paljon paksumpina ja vahvempina ja myös nopeammin kuin aiemmin!

Sitä en ymmärrä, miksi kampaajat vihaavat pitkiä hiuksia. Mikä hemetin pakkomielle heillä on saada pitkät hiukset lyhyiksi? Kun asiakas sanoo, että lyhennä 5 cm, niin lyhennetään 35 cm. Ylensä näillä kampaajilla on itsellään lyhyt ja harva kananpersetukka, joten liekö kateutta...?

Omakin kokemus nimittäin on, kun hiukseni oli pyllyn alareunaan ja kampaajaa pyyysin lyhentämään hiukset vyötärölle. Hän touhusi selkäni takana niin en nähnyt mitä tekee, ja lopputuloksena hiukset oli vain vähän olkapäitä pidemmät. Hän hihkui, että minusta nuo näyttää hyvältä!! No ei näyttänyt, joten en myöskään maksanut. Olin tullessani näyttänyt selkäpuolelta otetusta kuvasta, johon olin piirtänyt viivan, että tuon mittaisiksi leikkaat. Kun oli näyttää todistusaineisto, että oli sovittu minkä pituisiksi leikkaa, niin ei tarvinnut maksaa mitään. Laitoin myös someen postauksen, että älkää menkö tälle kampaajalle, eli paha kello kuuluu kauas. 

Mulla on käynyt tuo myös muutamia kertoja. Olen sanonut miten paljon leikataan ja vielä käsillä näyttänyt, että tähän asti. Luotat, että kampaaja tekee mitä pyydetty. Syvennyt lukemaan jotain. Itku kurkussa vaan maksat ja juokset kotiin, kun sun hiuksista on vedetty joku polkka, kun lähdit vain tasoittamaan pitkien hiuksiesi latvoja. Sitten tulee vielä joku tuttu vastaan, et miten raaskit leikata sun hiukset. Jep jep.

Vierailija
1102/1102 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla, joka leikkasi hyvin. Sitten jossain vaiheessa lopputulos alkoi olla hutiloitu, saksittu sieltä täältä ja lopulta ihan käsittämättömän huono. Vaikka olin käynyt useita vuosia, niin en sentään pelkän pitkän tuttavuuden takia siellä enää käynyt. Kampaamossa tärkeintä on saada kivat hiukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi