Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
441/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaajatrauma ei liity työn lopputulokseen vaan yleiseen tunnelmaan ja olosuhteisiin. Kävin ko. kampaajalle monta vuotta, mutta enää ei pysty.

Hän on aina myöhässä aikataulusta; jos varaus on esim. 12.30 pääset tuoliin todennäköisesti vartin tai puolen tunnin päästä. Aina joku tulee väliin.

Puhumispakko. Kampaaja hölöttää tauotta, et saa olla hetkeäkään rauhassa ja vaikka lukea lehteä. Kertoo muiden asiakkaiden asiat, sairaudet, rakkauselämän jne. Ei minkäänlaista tilannetajua. Oma elämä pitäis avata täysin ko. kampaajalle. Vuosia sitten kerroin tälle kampaajalle perhettäni kohdanneesta tragediasta ja joka kerta hän otti asian esille.

Toimitila on paskainen, pölyt vois joskus pyyhkiä hyllyjen päältä.

Vierailija
442/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy enää ollenkaan kampaajalla, koska aina itkua tuhrustaa, kun sieltä poistuu. Tuntee olonsa rumaksi ja vähäpätöiseksi, kun päästäkin tehdään p****. Jos näyttää lehdestä kuvaa (voit selailla lehtiä tai kirjoja ja mietitään suuntaa leikkaukseen), niin tulos kananpylly, jos antaa vapaat kädet niin turhautunut kampaaja ja kananpylly. Siis kananpylly. Siksi en enää käy, minulla on pitkät hiukset, joita hoidan ja värjään itse ja jotka latvoista tasoittaa vanhin tytär.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla ärsyttää ja huvittaakin, kun kampaaja myy jotain tuotteita, yleensä muotoiluaineita, niin hän kehuu tuotteen tietysti maasta taivaaseen. Kun sitten kuukauden parin päästä menen uudestaan, niin hänellä on joku uusi tuote jota yrittää myydä. Kun sanon, että entistäkin on vielä jäljellä, niin se ei sitten olekaan hyvää tähän hiuslaatuun, leikkaukseen tai väriin.

Vierailija
444/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos on aina ollut ihan hyvä, mutta kerran kampaaja haukkui koko kampauksen teon ajan hiuksiani. (Kysyi kollegaltaan et mitä hiuksilleni voi edes tehdä kun ne on niin liukkaat ja "TÄMMÖSET"). No kollega onneksi tiesi mitä hiuksille voi tehdä mutta se tuskailu ja hiusteni päivittely oli epäkohteliasta. Ihan kuin voisin hiuslaadulleni jotain. Eli vaikka lopputulos oli hyvä, niin asiakaspalvelutaidot ja hienotunteisuus täysi 0.

Vierailija
445/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kanarialle lähdössä kolmenviikon reissulle.Ehdottomasti EI punaiselle värille hiuksissa.Laitatin samalla kiharat!Apua,hiusraj verenpurkautumaa,liian kireestä rullista,Lopullinen hius väri ,aivan punainen,vaikka kielsin.Ripset ja kulmat laitatin samalla.Apua !!!! lähdin silmänaluset mustana,verijuomuisena punapäänä paeten pois.Kampaaja vain tokaisi,kyllä hän tietää,mikä sopii.....

Vierailija
446/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin jo valmiiksi vaaleisiin hiuksiin vaaleita ja vähän tummempia raitoja. Lopputulokseksi toivoin luonnollisen näköistä raidoitusta. Kampaajani oli laittanut päähäni mustaa ja valkoista. Valkoiset osiot olivat puhki palaneita ja hiukset lähtivät irti. Ja voitte kuvitella, miltä musta raita näyttää valkoisen kanssa. Ihan järkyttävä liituraitalook ja hiukset erittäin huonossa kunnossa.

Vierailija
447/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö ja ahdistun herkästi muista ihmisistä. En ollut käynyt kampaajalla vuosikausiin ja ajattelin, että nyt on pakko rohkaistua kun hiukset olivat jo yli takapuolen ja kotitrimmaaminen oli käynyt hankalaksi. Varasin siis ajan latvojen tasaukseen ja yritin vähän vihjata näistä mun ongelmista, kun kampaaja ihmetteli miksi en käy säännöllisesti. Ei ollut sitten tällä naisella yhtään tilannetajua tai empatiakykyä, se vain alkoi huutamaan muille työntekijöille, että TULKAA NYT KATSOMAAN TÄTÄ TUKKAA OOTTEKO IKINÄ NÄHNEET TÄLLASTA AI KAMALA SÄÄ ET SIIS USKALLA LÄHTEÄ KOTOA POIS ON KYLLÄ ERIKOISTA. Sain kyllä haluamani palvelun ja ohimennen "kehut", että ei mun tukka niiiiiin kamalassa kunnossa ole mitä voisi olettaa. Istuin tuolissa lamaantuneena ja kotimatkalla iski ahdistuskohtaus.

Vierailija
448/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sähkönsininen tukka, jota rakastin kovin, mutta oli hirveän työläs ja värjäsi kaiken ympäriltään saman sävyiseksi. Joten päätin luopua väristä. Kulutin väriä muutamia viikkoja, jonka jälkeen menin vaalentamaan tukkaa kampaajalle (olen siis blondi). Plan B oli, että jos jää vihreäksi, vedetään tumma väri päälle. Ei mitään, tuttu kampaaja jolle olen jo aiemmin ilmaissut kantani siitä että hiukset on vaan karvaa päässä, ei ole niin vakavaa.

Tukkaa värjätessään alkoi yhtäkkiä tosi vihaiseen sävyyn moittia, että "pitikö se sininen mennä koko tukkaan läträämään, eihän tätä nyt millään saa pois!! Mustaksi pitää vetää!" Niin, niinhän minä jo aiemmin sanoin, että voi vetää tummaksi jos siltä näyttää. Jatkoi varmaan 10min ajan syyllistämistä mun shokkiväristäni. Itsellään pinkki tukka. 

Vierailija
449/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sähkönsininen tukka, jota rakastin kovin, mutta oli hirveän työläs ja värjäsi kaiken ympäriltään saman sävyiseksi. Joten päätin luopua väristä. Kulutin väriä muutamia viikkoja, jonka jälkeen menin vaalentamaan tukkaa kampaajalle (olen siis blondi). Plan B oli, että jos jää vihreäksi, vedetään tumma väri päälle. Ei mitään, tuttu kampaaja jolle olen jo aiemmin ilmaissut kantani siitä että hiukset on vaan karvaa päässä, ei ole niin vakavaa.

Tukkaa värjätessään alkoi yhtäkkiä tosi vihaiseen sävyyn moittia, että "pitikö se sininen mennä koko tukkaan läträämään, eihän tätä nyt millään saa pois!! Mustaksi pitää vetää!" Niin, niinhän minä jo aiemmin sanoin, että voi vetää tummaksi jos siltä näyttää. Jatkoi varmaan 10min ajan syyllistämistä mun shokkiväristäni. Itsellään pinkki tukka. 

Ko. Tilanteeseen sen enempää kantaa ottamatta, mutta ei sinistä ja pinkkiä voi verrata. Pinkki kuluu pois, tai sen saa vaalennettua pois. Siniseen ei 90% kerroist auta kuin sakset :-)

Vierailija
450/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus 1: Kallis, muka niin tredikäs ja superhieno parturikampaamo jossa valikoitiin asiakkaat, oikeasti. Tehtyjä  aikavarauksia ei yhtäkkiä löytynytkään mm. köyhän näköisille  ja teineille. Kun kävelin siitä useasti ohi, semmoiset vetyperoksisdi-kaksoset siellä aina hääri ja vilkuili ulos nokat pystyssä. Paikka meni konkkaan vuodessa :D

Kokemus 2: Halusin vaaleat hiukset ja koska hiuksissani on punapigmenttiä, menin kampaajalle. Lopputulos oli kissanvitsanläikäs pää ja niskasiili, jota en ollut pyytänyt! Ilmoitin etten maksa, kampaaja ei nähnyt hiuksissani vikaa kunnes kollegansa saapui  ja sanoi että onhan nuo nyt ihan kamalat. Tämä toinen kampaaja sai sitten värin korjattua , mutta kyllä oli päänahka hellänä.

Ja  Kokemus 3. Kampaaja hermostui kun 5v ei pitänyt päätä paikallaan ja alkoi rähistä muutenkin jännittävälle lapselle. Ei pikkulapsen voi olettaa istuvan kuin sfinksi!

Vierailija
451/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. Tilanteeseen sen enempää kantaa ottamatta, mutta ei sinistä ja pinkkiä voi verrata. Pinkki kuluu pois, tai sen saa vaalennettua pois. Siniseen ei 90% kerroist auta kuin sakset :-)

Ai! Enpäs tiennyt, olen ollut vain punapää ja sähkönsinipää :D Hyvä tietää, pidän mielessä tulevia shokkiväri-ideoita varten. 

T. tämä sinipää

Vierailija
452/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on arkena useampi tunti aikaa, suosittelen kampaamokoulujen oppilastöitä!

Viimeksi sain ihan ammattilaistasoisen monisävyraidoituksen muutamalla kympillä.

Opettaja valvoo hommaa. Aikaa tosin meni yli 3 tuntia, mutta sitä kotirouvalla on.

Paikan päältä sai ostaa edullisesti hoitotuotteita.

Vierailija
453/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Pirjon kampaamokäynti:D

Vierailija
454/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen Pirjon?

Vierailija
455/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteikäisenä pyysin vinoa otsatukkaa, sellaista mitkä oli silloin muodissa. Kampaaja oli vanha täti, joka päivitteli, että ihanko oikeasti, vino otsatukka?? Leikkasi sitten niin, että se oli toiselta sentin ylempänä kuin toiselta, joten näytti ihan siltä, kuin se olisi yritetty leikata suoraan, mutta mennyt vahingossa kieroon. Kotona otin sitten sakset käteen ja leikkasin itse.

Vierailija
456/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun viisikymppisen röökimuijan salonki jossa humpat soi ja rööki sekä hiuslakka haisi. Kaikkien korttelin pappojen sotilaalliset millisiilit ja mummojen kattila päähän- polkat olivat saman naisen käsialaa. Lapsia kukaan ei tainnut edes yrittää viedä sinne, kun  Eino Taipaleet pauhasi ulos  asti. Minä kävin kerran, kun asuin lähellä ja piti vain latvoja tasata. Yritti leikata puoleen selkään yltäneistä hiuksistani  liikaa vaikka oli sovittu että 4cm ja suuttui kun  ilmoitin että riittää, lopuksi teki vielä semmoisen pallotupeerauksen mutta onneksi oli lyhyt matka kotiin suihkuun.

😂🤣😂

Vierailija
457/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokampaaja, jolla käynyt vuosia, enkä haluaisi vaihtaa, mutta lattialuutun hajuinen pyyhe kaulan ympärillä on toistuva kauhukokemus. Miten sellaisesta kehtaa tai ylipäätään voi sanoa? 

Ehdotus: Anteeksi mutta tämä pyyhe haisee pahalta. Saisinko puhtaan pyyhkeen?

Siis mikä ihmisiä vaivaa? Maksat siitä palvelusta. Sinulla on täysi oikeus vaatia puhdasta pyyhettä.

Itse en kyllä menisi uudestaan paikkaan, jossa on paskaiset pyyhkeet. Ja ilman muuta kieltäytyisin pitämästä haisevaa rättiä kaulalla ja vielä maksamaan siitä!

Vierailija
458/1073 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin muisto, kun otin pehmennyksen ja kampaaja poltti hiuksiani niin, että rullatessa niitä irtoili osittain että lyhyt sänki tuntui päänahassa. Kokonaisuus myös hampun kaltaista, kuivaa ja hiukset haaroittuivat sekä kuivuivat....

Vierailija
459/1073 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mökkimme lähellä on tosi hyvä nuori kampaaja, jolla hinnat on tosi halvat.

Paikka on satojen kilometrien päässä Helsingistä (en viitsi sanoa tarkemmin paikkaa) aivan pienen pieni kyläpahanen, jossa ei ole edes kauppaa.

Siellä käymme mielellämme kampauttamassa karvamme, sillä tulos on aina ollut erittäin hyvä, vaikka on tosi tosi halpa!

No etpä tietenkään kerro kenellekään, kun on niin hyvä ja edullinen kampaaja, ettei vaan joku muukin saisi hiuksiaan leikattua tyylikääksi ja halvalla.

Tyypillistä suomalaista veetuilua - mulla on, mistäs sulle saataisiin?

Vierailija
460/1073 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen Pirjon?

Sketsisarja Pirjo löytyy yle areenasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän