Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos on aina ollut ihan hyvä, mutta kerran kampaaja haukkui koko kampauksen teon ajan hiuksiani. (Kysyi kollegaltaan et mitä hiuksilleni voi edes tehdä kun ne on niin liukkaat ja "TÄMMÖSET"). No kollega onneksi tiesi mitä hiuksille voi tehdä mutta se tuskailu ja hiusteni päivittely oli epäkohteliasta. Ihan kuin voisin hiuslaadulleni jotain. Eli vaikka lopputulos oli hyvä, niin asiakaspalvelutaidot ja hienotunteisuus täysi 0.
Samanlaisia kokemuksia itselläni. Eli ei niinkään lopputulokseen liittyeen, vaan kampaajan käytökseen. Varsinkin opiskeluaikoina oli rahat todella tiukoilla. Kävin kampaajalla ehkä kerran tai kaksi vuodessa ja yleensä niin, että äitini halusi piristää minua maksamalla kampaajakäynnin esimerkiksi synttärilahjaksi. Melkein joka kerralla kampaaja voivotteli suureen ääneen kuinka kamalassa kunnossa hiukset ovat ja minun kannattaisi käydä kyllä erilaisissa hoidoissa vähintään kerran kuukaudessa.
Joo-o. Asun Suomen mittakaavassa isohkossa kaupungissa ja kampaamopalvelut ovat kalliita. Ehkä kumminkin mieluummin syön, kuin näen nälkää "upeilla" hiuksilla varustettuna. Tuollainen käytös ei myöskään varsinaisesti lisää halua tulla uudestaan. Kyllä minun itsetuntoni kestää hiusteni arvostelun. Ärsyttää vaan, että asiakaspalvelija laittaa toiminnallaan sellaiseen sosiaaliseen tilanteeseen, jossa joutuu ikään kuin puolustelemaan omaa toimintaansa tilanteessa, jonka pitäisi olla mukava. Ja jokaisen hiustenhoito on kyllä hemmetti yksityisasia eikä määrittele ihmistä mitenkään. Vaikuttaa muidenkin kokemusten perusteella siltä, että jotkut kampaajat eivät tajua, että varsinaisen työn lisäksi he kyllä myyvät myös kokemusta. Ja sen kokemuksen pitäisi olla miellyttävä hetki arjen keskellä.
Käyn nykyään säännöllisesti kampaajalla, joka tekee paitsi hyvää työtä, on myös todella hyvä asiakaspalvelija. Ensimmäisellä kerralla alkujuttelun jälkeen hän suoraan kysyi, että olenko höpöttelytuulella vai kaipaanko enemmänkin rauhallista hetkeä. Koskaan ei ole myöskään arvostellut hiuksiani, vaan vaikuttaa aina olevan vilpittömän iloinen onnistuneesta lopputuloksesta.
Niin naulan kantaan! Sama juttu kosmetologien kanssa. Haluaisin käydä kasvohoidossa, mutta rahaa siihen on ehkä kerran vuodessa. Jos sinne menee, satavarmasti kosmetologi saarnaa, miten pitää useammin käydä ja miten hänellä olisi se ja se hyvä kymmenen kerran hoitokuuri juuri iholleni. Olisi varmasti ihanaa mutta ei ole sitä tuhatta euroa laittaa siihen. Samoin kaikki hänen käyttämänsä tuotteet pitäisi ostaa kotiin, vähintään 20€ per purkki. Ymmärrän, että se on ihan heidän ammattitaitoa, mutta siinä on asiakas todella nolossa tilanteessa jos ei kerta kaikkiaan ole sellaiseen varaa.
Olen varmaan onnekas, mutta takana on vain yksi fiasko ja senkin paikkasin hakemalla pikaratkaisuna väriainepurkin kaupasta ja värjäsin itse päälle sen kusenkeltaisen värin pois. Siinä sivussa siirryin brunetiksi moneksi vuodeksi.
Minua enemmänkin ihmetyttää kampaajien arkuus tehdä mitään. Jos pyydän muutosta, niin katselee siinä aikansa ja ehdottaa, että lyhentää 1-2cm ja kerrostaa. (kuten oli aikaisemminkin...)
Hääkampaus pilattiin. Tämä naikkonen vähän lisäsi volyymiä jollain tuuhennusraudalla. Esitteli omaa kuontaloaan, että kun on tuuhea tyvi, ei tarvii pestä hiuksia kuin kerran viikossa. Hyiii! No tarkoitus oli tehdä nuttura mun päähän josta roikkuu kevyesti kiharoita. Järkyttävä läjä mun hiukset tämän käsittelyn jälkeen. En enää ikinä astu sen naikkosen tuoliin.
Minulla on hento luonnonkihara tukka, jossa ylimmät kerrokset vetää eniten kiharaan ja alimmat kerrokset taas suorahkoa. Monet kampaajat eivät osaa leikata sitä, joten pyydän aina lyhentämään alimpia kerroksia suhteessa enemmän kuin ylempiä.
Löysin sitten ihan sattumalta uuden kampaajan, joka teki minulle oikein kauniin kiharan polkkatukan. Seuraavalla kerralla menin luottavaisena samalle kampaajalle, ja... sainkin kauhean takatukan ("mullet").
Valitin asiasta kyllä heti, muistutin kampaajaa, että nimenomaan sanoin että ei mitään takatukkaa. Hän naama peruslukemilla väitti vastaan. Tukkani piti kuulemma "muotoilla uudelleen" lyhennyksen yhteydessä. Lopulta suostui myrtsinä leikkaamaan latvat pois, muttei siitä silti oikein hyvää tullut. Lyhyt kyllä.
Kampaajan mielestä minä olin siis väärässä, kun kehtasin sanoa, etten ollut tyytyväinen lopputulokseen.
En mennyt enää sille kampaajalle... Onneksi löysin lopulta yhden, joka oikeasti osaa leikata tukkani niin, että se on joka kerta ok.
Kävin pari vuotta sitten kruunuhaassa semi kalliissa kampaamossa tarkoituksena laittaa raidat ja leikata. Vastassa oli hyvin tyly 30v mimmi, ei pahammin jutellut minulle lähinnä vaan kolleegalleen. Hiuksien harjaus sujui repimällä. Hiuksia pestessä hieroi päänahkaa niin lujaa että tuntui kun hän olisi yrittäny painaa kalloa sisään. Huippu oli kun loppuvaiheessa hän kampasi hiuksia ja onnistui osumaan luomeen. Totesi vaan että ai sulla on luomi täällä, pidetääs siinä hetki paperia jos verenvuoto loppuis. Asiaa ei tosi pahotellut lainkaan
Blondia värjäyttäessä on tullut vaikka mitä variaatioita vastaan. Ärsyttävää on, että kun haluat ”kirkastaa”, lopputulos on lähes aina violetti, liila, tai harmaa. Erityisesti nuorena tuli mieleen kerta jolloin erityisesti pyysin, ettei raidoituksen jälkeen sävyn anneta olla liian kauaa päässä, ja että en halua harmaata lopputulosta. Haluan mielummin lämpimät kuin harmaat hiukset. (Minulla on raidoitettu, Sabina särkän hiusväriä lähinnä oleva raidoitettu viljaa-sävyisellä hiukset)
Kampaaja oli ihan mukava, kunnes alkoi kuivaamaan hiuksia. ”niin näistä saattaa tulla Ihan vähän tuhkaan taittuvat” minä: juu mutta en nimenomaan halunnut tuhkaa, vaan kirkkaat. Ei harmaata, vaan mielummin lämpimät. ”Juujuu, mutta tää tulee aina kun blondaa. Ihan kaikille. Tätä pitää vaan pestä muutaman kerran syväpuhdistavalla shampoolla”.
Olin ihan sanaton, koska kerroin jatkuvasti, että en halua tuhkanvärisiä hiuksia koska ne eivät minulle käy. Outoa että 99% kampaajista pystyy pitämään värin ei-harmaana, mutta tällä kerralla ei muka onnistu. Olin niin hiljainen ja ujo nuori, että menin kotiin ja aloitin fairyllä, syväpuhdistavalla shampoolla ja sitruunalla valkaisua. Harmitti ihan älyttömästi maksaa lähes 300e kun kampaaja ei yhtään ymmärrä miksi en ole tyytyväinen. En saanut mitään huvityksenä, vaikka kerroin myös omistajalle että en halunnut harmaita hiuksia. ”Peset vaan muutaman viikon ja sitten soitat jos väri ei tasotu. Otatko kuitin?” ....
jostain syystä kampaajat ovat ihastuneet leikkaamaan näitä typerän näkösiä otsatukkia jonka kyllä saa jos ei osaa ajoissa siitä sanoa. tekevät pikkusieviä lasten kampauksia. tyylitaju puuttuu useimmilta. kokemukseni mukaan miehet on parempia kampaajia.
Mä en uskalla enää käydä kampaajalla kun sieltä ei kuitenkaan saa mitä pyytää. Tai voi saada sinne päin, mutta mun pyynnöistä huolimatta hiuksia käsitellään niin että pilalla ovat.
Mulla on luonnonkiharat hiukset ja etenkin vaalennettuina käsittely on tarkkaa. Itse harjaan hiukset pienissä osioissa pienellä harjalla heti pesun jälkeen suoraksi. Jos ensin kuivaisin ja vasta kuivana harjaisin, tukka katkeilisi ihan pätkiksi.
Ja varoittelusta huolimatta näin on tehty. Leikkaamisesta sen jälkeen ei ole enää mitään iloa, kun tukka on väkivalloin nyhdetty pätkiksi, pahimmillaan ihan päälimmäisenäkin muutaman sentin pätkiä. Kasvatuksessa meneekin sitten about vuosi...
Viimeinen pisara oli, kun kampaaja lupasi välttää tuota ja laittoi mun pään kuivumaan sen ison kuivurin alle. Onhan se eri asia kuin hiustenkuivain... Kävi välillä möyhentämässä mun hiuksia. Ja sitten se sama repiminen mun kuivaan kiharakasaam joka oli möyhentämisestä vielä pahemmin takussa!
Ja aina kampaajat tulee niin kaikkitietävänä pätemään että ei luonnonkiharaa saa harjata märkänä, se katkeilee. Kummasti mun tukka ei ole pätkinä kun sitä esim. vuoden tai kaksi olen kasvatellut ja ihan itse hoitanut, ja sitten yksi kampaajakäynti saa aikaan tuollaisia tuhoja.
Onneksi osaan leikata hiukseni itse.
Menin kampaamoon sillä ajatuksella, että lähtisin sieltä vaaleilla mansikkablondin värisillä hiuksilla ulos.
Noh, lopputulos oli kirkuva oranssi, joka muistutti väriltään porkkanaa.
Minua lähinnä ahdistaa se kun kampaajat aina tenttaavat mitä muotoilutuotteita käytän, ja vastaukseksi ei kelpaa ”en mitään”. Kerran eräs mieskampaaja kysyi enkö käytä tuotteita koska en osaa :D sitten innolla myydään jotain muotoiluvahaa vaikka olen moneen otteeseen sanonut etten tule sitä koskaan käyttämään.
No huh, itsellä vaan hyviä kokemuksia, kannattaa Jyväskylässä mennä opaaliin, paras jyväskylän kampaamoista! Ammattitaitoinen, lempeä, mukava, ihana, ystävällinen kampaaja, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää kun kampaajat ovat niin varovaisia. Kun sanon että saa värjätä voimakkaalla sävyllä niin valitaankin se vaaleampi ja jos raitoja laittaa ne pitää olla mahdollisimman ohuet. Kerran laittoi niin huomaamattomat raidat ettei niitä edes huomannutkaan. Uusiksi meni ja tuli heti paremmat.
Tämä! Jos asiakas pyytää näkyvät raidat, niin ne hänen on saatava. Luulisi olevana asiakaspalvelun sääntö nro 1 - vaan eipä taida olla, sillä lähes kaikki omalle kohdalle sattuneet kampaajat noudattavat sitä omaa näkemystään "näteistä raidoista". Just just. Asiakas maksaa sen 100-200 euroa hiuksista, joista ei edes huomaa että mitään raitoja olisi. Olkoonkin niin, että mitkää palkit tai massiiviset raidoitukset eivät ehkä ole kauhea nätit, mutta luulisi ammattitaitoisen kampaajan löytävän jonkun välimuodon - jota se asiakas on ehkä toivonutkin?
Minullakin on luonnonkihara tukka, jonka vuoksi en voi käydä kampaajalla Suomessa. Keski-Euroopassa se on leikattu aina kivasti. Suomessa kampaajat leikkaavat kuin ohutta ja siloista hiusta ja se ei sovi. Lisäksi aika monet kampaajat tuputtavat hiustenhoitotuotteita, joita en halua ostaa. Leikkaan itse latvat ja värjään harmaat raidat pois. Markettivärit ovat kieltämättä aika kovia sävyjä, mutta valitsen aina sen, mikä on mahdollisimman lähellä omaa luonnollista sävyä niin kontrasti on hyvin pieni.
Joo. Mokasin itse ja käytin markettivärejä. Niiden seurauksena tukka oli kirkuvan keltainen. Menin kampaajalle, joka sanoi että laitetaanko tuhkanvaalea- kyllä kiitos! Lopputulos oli tummanpunainen, joka sitten c vitamiinipesulla himmeni vaaleamman punaiseksi. Kolme tuntia ja parisataa euroo enkä kehdannut mennä mihinkään sillä pehkolla. Värjäsin sitä arkorbiinihapolla jonkun 5 kertaa ja kyllä se puna vähän lähti.
Meidän mummi aina leikkas meidän tyttöjen hiukset niin et näytti kans että kattilaa käytetty apuna leikaten, lisäksi meinasi aina korvaa leikata
Kaikilla muilla tytöillä oli ala asteella kauniit pitkät hiukset mut itsellä ja mun sisaruksilla ihan kattilapää kampaus:( viimeisen kerran annoin leikata 13 vuotiaana hiukset, aattelin et mummi vähän lyhentää, oli ala selkään ulottuvat tuuheat hiukset, kunnes mummi leikkas aivan vinoon niin et korvan alapuolelle ylettyi ja toinen puoli oli olkapäähän asti, jouduin itse lyhentämään, arvatkaa vaan kuinka paljon hävetti mennä kouluun ja kaikki huomautteli:(
Menin uudelle kampaajalle. Kerroin että,haluaisin hiuksiin viileän sävyn. Punapigmenttiä on paljon,onnistuuko se? Kampaaja sanoi, ettei mitään ongelmaa, onnistuu ihan varmasti, ei mitään epäilystä.
Hinta oli jäätävä minulle, 159 e. Kampaamossa näyttikin melkein hyvältä, mutta seuraava pesu ja kaikki viileys oli pois. Jatkoin värishampoolla ja hoitoaineella muutaman pesun, mutta ei auttanut. Kävin kampaajalla ja hän sanoi, että voi voi, harmi. Pyysin, voisiko asiaa korjata. Ei voi!
Järkky kampaaja, ei ottanut vastuuta ja tuollainen hinta?.
mielestäni tallinnassa leikkaavat paremmin ja halvemmalla. ja vaikka eivät osaa suomeakaan niin silti on parempi kuin suomessa. suomalaisilta taitaa puuttua ammattiylpeys, menevät siitä missä aita on matalin.
Hello