Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
401/1073 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten mechelininkadulla oli kampaamo jonne sitten opiskelijana eksyin halvan hinnan vuoksi. Huomasin heti istuttuani penkkiin, että onpas liike pimeä ja mietin miten täällä edes näkee hiuksia leikata kun en itse näe itseäni edes peilistä. Leikata ei tarvinnut kuin, otsatukka lyhentää ja takaa tasoittaa hiukset. Arvatenkin hiukset olivat sitten pois lähtiessä epätasaisemmat kuin tullessa ja otsatukkakin jo aivan liian lyhyt, että sitä olisi itse voinut korjata. Koskaan en ole niin hävennyt kaupungilta kotiin hipsiä. Kampaajat olivat ihan itse liikkeensä perustaneet ja ihan itse opetelleet leikkaamaan. Olisko se liike puolivuotta - max.vuoden siinä ollut ja sitten katosi.

Vierailija
402/1073 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne kampaamokäynnit vaan pelottavia. Lukioaikoina menin kampaajalle vaaleanruskean kuontaloni kanssa ja sanoin että haluan niin vaalean värin kuin näihin saa, ilman värinpoistoa. Tarkoitin siis että jos niihin tarttuisi esim. astetta vaaleampi väri. Olisi pitänyt varmaan sanoa se ääneenkin, koska kampaaja ymmärsi väärin ja laittoi päähän tujuimmat vaalennusaineet mitä löytyi, koko tukka oli ihan vitivalkoinen operaation jälkeen. Ujona tyttönä en uskaltanut lopputuloksesta valittaa...

Hiuksia ei saa vaaleammaksi vain värjäämällä, vaan on pakko aina vaalentaa ja ottaa omaa väriä pois. Tummempaa ja punaista saa kyllä ilman vaalennustakin, mutta ei toisinpäin. Toki värinpoiston jälkeen hiukset voi myös värjätä sitten tai raidoittaa tai mitä nyt vaan haluaakaan.

Saapas. Väri ei vaalenna väriä, se on totta. Mutta jos hiukset eivät ole ennestään värjätyt, niitä voi värjätä pari astetta vaaleammaksi värillä, ilman värinpoistoa tai varsinaista vaalennusainetta. Ennestään värjätyssä hiuksessa tämä ei toimi.

Ei voi. Opiskele kemiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1073 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako kinudkiparturi ylipäätänsä puhetta ollenkaan?

Kun mentiin poliisille ja tämän ehkäpä sitten laadukkaammelle kilpailijalle, naikkonen jatkaa häirintäänsä.

????????

Jollain jäänyt korkki auki tai sitten lääkkeet ottamatta. Näitä tulee aina satunnaisesti joihinkin ketjuihin. Itse kuvittelen tuhannen tuiskeessa olevan naisihmisen, joka yrittää purkaa jotain agressiotaan veetuilemalla kirjoitustensa kautta, mutta on onneksi niin humalassa, ettei saa kirjoitettua tunnistettavaksi.

Vierailija
404/1073 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein 15-vuotiaan poikani kiiretilanteessa vanhanaikaiseen kampaamoon, jossa oli eläkeikää lähestyvä nainen kampaajana. Ananastukka oli tuolloin kuuminta muotia, ihan jokaisen pojan päässä, ja sellaista pyysin pojallekin. Kampaaja ei ollut ikinä kuullutkaan ananastukasta : ) Kerroimme, miten pitää leikata ja hän leikkasi, ihan ok lopputulos. Mutta vika oli minun: jo paikasta näki, että asiakaskunta koostuu seitsemänkymppisistä rouvista.

Vierailija
405/1073 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein 15-vuotiaan poikani kiiretilanteessa vanhanaikaiseen kampaamoon, jossa oli eläkeikää lähestyvä nainen kampaajana. Ananastukka oli tuolloin kuuminta muotia, ihan jokaisen pojan päässä, ja sellaista pyysin pojallekin. Kampaaja ei ollut ikinä kuullutkaan ananastukasta : ) Kerroimme, miten pitää leikata ja hän leikkasi, ihan ok lopputulos. Mutta vika oli minun: jo paikasta näki, että asiakaskunta koostuu seitsemänkymppisistä rouvista.

Siis mikä kauhee kokemus tää oli, jos lopputulos oli ihan hyvä?

Vierailija
406/1073 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita aika alle 40 v kampaajalta, jolla on ainakin 5 vuoden kokemus alalta. Sellainen KAUNIS kampaaja, jota ei haittaa tehdä asiakkaastaan kaunista.

Ei vaan sen työkaveri, joka on leikannut kauniin kampaajan kauniit hiukset.

Nimenomaan. Jos itse menen uuteen kampaamoon, missä en ole aiemmin käynyt, katson että kenellä on HUONOITEN leikatut hiukset. Valitsen hänet, sillä nämä työkaverit.

, joilla on hyvin leikatut, ovat todennäköisesti tämän valitsemani kampaajan leikkaamia/käsittelemiä.

Sano nyt vielä että keksit tuon upean viisautesi ihan itse XD. Sitten minä sanon sinua valehtelijaksi.

Vierailija
407/1073 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus 1. Kampaaja roiski väriä otsaan ja lähes silmiini, todeten vain "oho!"

Tapaus 2. Kampaaja teki polkkatukasta poikatukan ja intti että sitähän minä olin pyytänyt, suuttui kun viereisen tuolin vanha mies sanoi " neiti kyllä pyysi polkkatukkaa", miehen hiuksia leikellyt toinen kampaaja ei sanonut mitään, vilkuili vain meitä. On se  nyt, kun vanhuskin muutaman metrin päässä kuulee paremmin kuin kampaaja takanasi...

Ja tapaus 3. Kuparinpunaisesta tuli kirkkaanpunainen, yhdessä oli katsottu värikarttoja ja kampaaja vaikutti ymmärtäneen-

Vierailija
408/1073 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauan sitten mechelininkadulla oli kampaamo jonne sitten opiskelijana eksyin halvan hinnan vuoksi. Huomasin heti istuttuani penkkiin, että onpas liike pimeä ja mietin miten täällä edes näkee hiuksia leikata kun en itse näe itseäni edes peilistä. Leikata ei tarvinnut kuin, otsatukka lyhentää ja takaa tasoittaa hiukset. Arvatenkin hiukset olivat sitten pois lähtiessä epätasaisemmat kuin tullessa ja otsatukkakin jo aivan liian lyhyt, että sitä olisi itse voinut korjata. Koskaan en ole niin hävennyt kaupungilta kotiin hipsiä. Kampaajat olivat ihan itse liikkeensä perustaneet ja ihan itse opetelleet leikkaamaan. Olisko se liike puolivuotta - max.vuoden siinä ollut ja sitten katosi.

Mieheni kävi n. 10 vuotta sitten Töölössä sijainneessa parturi-kampaamossa, ja tuli takaisin Prodigyn Keith Flintin (laittakaa googlen kuvahakuun jos ei ole tuttu nimi). Tila oli kuulemma ollut todella hämärä, ja hiukset oli kynitty päältä lyhyeksi, mutta sivuilla törrötti epämääräisiä tupsuja. Nauratti ja itketti yhtä aikaa, olikohan sama paikka missä oli käynyt?

Vierailija
409/1073 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
410/1073 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tämä ei ole lainkaan kauhein, mutta kieltämättä hämmentävin. Kaksi viikkoa sitten marssin kampaajalle auringossa todella vaaleaksi haalistuneen tukkani kanssa ideana vaalentaa sitä entisestään raidoittamalla, anistonmaiseksi vaaleanruskeaksi/tummaksi blondiksi. Yllättäen pesun jälkeen minua katsoi peilistä huomattavasti aikaisempaa tummempi tyyppi. En heti voinut uskoa silmiäni ja ajattelin, että sävyn muutos kylmempään ja valaistus saavat minut luulemaan omiani. Kotona näin asiat kuitenkin uudessa valossa (kirjaimellisesti ja konkreettisesti) - hiukseni olivat totta tosiaan monta sävyä alkuperäistä TUMMEMMAT. Noh, sain soitettua itselleni korjausajan ja kampaaja laittoi hiukseni uuteen uskoon ilmaiseksi. Lopputulos oli oikein tyydyttävä, mutta tuo alkusekoilu hämmentää vieläkin.

Tässä tarkempaa selostusta ja kuvamateriaalia tästä tukkatappelusta:

https://aatenarikka.blogspot.com/2018/10/onnettomat-kampaamokokemukset…

Vierailija
411/1073 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ja huomasin että viereisessä rapussa toimii  parturi-kampaamo, sain sitten kohtalokkaan idean varata ajan sinne. Paikka oli pieni ja ahdas, kemikaalien ja tupakan haju kirveli silmiä. Omistaja, noin 50v nainen oli paikan ainut työntekijä ja nyökytteli kovasti kun kerroin haluavani kivan polkkatukan. Lopputulos oli sellainen  järkyttävä "kattila päähän"-malli jossa oli pallotupeeraus, huppu päässä luikin kotiin.

Myöhemmin selvisi, että kyseessä oli kaikkien korttelin mummojen vakiokampaamo...

412/1073 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle sattunut, mutta kaverille kylläkin. Oli Imatralla vaalentamassa hiuksiaan jollain kampaajalla ja hiukset ylettyivät silloin rintojen alapuolelle. Se kone, joka laitetaan värjäyksen yhdeydessä siihen pään päälle oli liian kauan siinä (en edes ymmärrä miten se oli mahdollista ja pesun yhteydessä hiuksia lähti kamalasti ja harjauksen aikana loppu tukka tarttuikin siihen harjaan. Lähti sitten kampaajalta hiukset 5 sentin mittaisina. Tästä on nyt muutama vuosi aikaa ja nyt on jo olkapäiden alapuolelle olevat hiukset.

Vierailija
413/1073 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa, ja miksei livenäkin, hämmentää nämä kampaajat jotka eivät edes valokuvan avulla saa leikattua toivottua mallia. Tosihan toki on ettei mikään hiusmalli voi kaikissa päissä ja hiuslaaduissa näyttää millilleen samalta, mutta nyt puhunkin näistä kun viedään kuva polkasta ja tullaan pihalle kaljuksi kynittynä.

Oma esimerkkini löytyy jo vuosien takaa. Pienen hiljaisen kylän ainoa jo eläkeikää lähestyvä kampaaja oli ainoa mahdollisuuteni pään siistimiseen. Silloin oli pinnalla tekno-bändi Scooter, ja olin jo pidemmän aikaa katsellut nokkamiehen erittäin päänmyötäiseksi huoliteltua blondattua siiliä. Olin jo väsynyt pitkiin hiuksiini ja halusin todellakin muutoksen. Etsin pari kuvaa mistä näkyi selkeästi hiusten pituus ja väri. Kuvat mukana taapersin kampaamoon. Mummeli otti kuvat vastaan ja katseli niitä. Nyökytteli, kyllähän tämä onnistuu. Mutta minun pitää sitten olla varma, ei halunnut että nostan metelin kun letti lätsähtää lattiaan.

Kuvat kiinnitettiin peilin reunaan että mummeli voi niistä luntata jos alkaa epäilyttää. Ja alkoi leikkaaminen ja kähertäminen ja ähertäminen. Ihmettelin, ja kysyinkin eikö olisi nopeampi jos vaan koneella ajeltais pää. Mummeli kielteli, tulee kuuleman saksilla parempi, ei sitten sänkikään pistele.

Reilun parin tunnin leikkelyn, blondauksen/värjäyksen ja kähertämisen jälkeen pystyin vaan tuijottamaan peiliin epäuskoisena. Siistin ja täsmällisen valkoisen siilin sijaan mummeli oli jättänyt minulle pitkän kellertävän mikrofonitukan, joka olisi minun sitten kätevä joka aamu takaa tupeerata ja yöksi kun laitan papiljotit pääliosaan niin ei ne pyörteetkään haittaa!

Olin niin typertynyt että maksoin, mutta kertaakaan en enää siihen kampaamoon palannut. Annoin hiusten kasvaa ja häivytin kellertäväksi blondatut latvat pikku hiljaa kotiväreillä ja ihan vaan kaksihaaraisia itse trimmaamalla kunnes muutin parempien palveluiden ääreen.

Vierailija
414/1073 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

Itselläni tietysti 13-vuotiaana pakollinen 80-luvun permanentti tasapitkään tukkaan :-D noh, ei hyvä...

Ja sitten se leikattiin lyhyeksi... ja sitten kasvatettiin kiharaa pois - voi kääk niitä luokkakuvia!

Vierailija
415/1073 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Yleensä mitä korkeampi hinta hiustenleikkuulla tai värjäyksellä, sitä parempi ammattitaito. Vaikka tämäkään ei ole mikään sataprosenttinen takuu. Kampaajan oma ulkomuoto kertoo myös aika paljon lopputuloksesta.''

Olisi siis pitänyt tajuta juosta karkuun Hair Escapen ovesta sisään mennessäni. Kyseisen paikan asiakaspalvelu oli surkeaa ja erittäin epäystävällistä. Lopputulos oli aivan kaamea, eikä siihen voinut olla millään määrin tyytyväinen.

Vierailija
416/1073 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kun permis on tullut takaisin muotiin, ns. mummokampaamot voivat olla ihan hyvä valinta. Ihan oikeasti, kihara tukka on in ja näissä paikoissa se homma yhä osataan. Nuorempien kampaajien pitää opetella koko homma ja jos mitään tietää kemiasta ja siitä mitä tapahtuu kun permis menee pieleen niin ei ainakaan pitkää tukkaa kannata viedä koekaniiniksi..

Vierailija
417/1073 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin pari viikkoa sitten kampaamokäynnistä lähes 200e ja "balayage" tarkoittaa hiuksissani paria raitaa tyvessä (loppuvat kesken noin korvan korkeudelta). Harmittaa. Ja ei, en vain pysty valittamaan ja menemään takaisin, koska en kestä istua kampaajan tuoliin kuuntelemaan tarinoita hänen kissastaan.

Vierailija
418/1073 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin parturi ikinä: Dick Johnson Ruoholahdenk. Hkissä.

"Parturina" nuori pimatsu joka ei edes tervehtinyt. Umpimielinen, mykkä pikku suttura ei puhunut mitään, jupisi vain jotain itselleen. Leikkaus oli huonoin ikinä, kylläpä yllätti.

Tätä se on kuulkaa suomalainen "asiakaspalvelu"!

Ai niin, maksaessani tyyppi ei osannut antaa vaihtorahasta oikein takaisin. Tsiisus mikä puupää. Kiertäkää tää pulju kaukaa.

Vierailija
419/1073 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Tuccabajan kampaaja haisi eiliselle viinalle ja tupakalle. Värjäsi ripset ja leikkasi otsiksen. Oksennusta pidättäessä meni suoraan suihkuun. Ei ikinä enää Tuccabajalle!

Vierailija
420/1073 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin ärsyttää ihan h*lvetisti parin kuukauden takainen kampaamokäynti. Olin vanhempieni luona kyläilemässä toisella paikkakunnalla etelä-Suomessa 400 km päässä ja päätin samalla käydä kampaamossa jota kehuttiin paljon ja joku tutun tuttukin suositteli.

Sain epäilyttävän nopeasti ajan, toiveenani oli ihan vain vaaleat raidat long-bob pituisiin hiuksiini peittämään juurikasvua. Sanoin, että saa laittaa ihan kunnolla raitaa koko päähän kun hiuksetkin on suht paksut, niin että yleisilme kirkastuu. Ajattelin että vaaleiden raitojen tekeminen on kampaajille aika perushommaa mutta mitä vielä.

Kampaaja lätkäisi päähäni alle kymmenen foliolappua (yleensä niitä on laitettu rutosti enemmän) mutta en viitsinyt kesken työn alkaa puuttumaan ja neuvomaan. No, lopputuloksena en erottanut yhtäkään raitaa koko hiuksista, ja ne muutamat raidat mitä hän laittoi oli maantienharmaita, samaa sävyä kun juurikasvuni. Sanoin suoraan, että mielestäni nämä ei hirveästi vaalentuneet, mutta kampaaja totesi, että tämä valo vääristää hirveästi, luonnon valossa on kyllä aivan vaaleat. No eipä ollut ja maksoin tästä lopputuloksesta jota en edes erottanut 180€. Lähdin vielä takaisin kotiin heti seuraavana aamuna, joten korjaaminenkaan ei olisi onnistunut. Kyllä v*tuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän