Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
381/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on kyllä nää kampaajien "no mä kuitenkin leikkasin tänne tämmösiä" -heitot lopuksi, kun leikkauksen aluksi on puoli tuntia yhdessä keskusteltu, että ei mitään tupsuja, revittyjä kaitaleita, kaljuja läiskiä, porraskerrostuksia eikä miiitään muuta kuin tasamitta  käyttäen välineenä pelkästään suoria saksia. Seuraavan kerran, jos enää ikinä uskallan mennä kampaajalle, menen oman hinnastoni kanssa, jossa on hinnat eriasteisille pilaamisille.

"Revin sittenkin veitsellä hamputtuvia kaitaleita -120e"

"Ihan ajattelin kokeilla miten suoraan malliin sopisi ja vastoin sovittua leikkasin randomaaliseen paikkaan lyhyitä tupsuja -380e"

"Vastoin sovittua kerrostin tälläsen kivan Tina-Turner-peruukki-look-a-liken - 250e"

jne..

Lisämaksut kastelluista vaatteista ja pitkin naamaa leviävistä ripsareista.

Vierailija
382/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kokemusta löytyy, sori jos olen kirjoittanut samat jo joskus aiemmin tähän ketjuun:

1. Minulla oli pitkät, värjäämättömät luonnonkiharat hiukset pitkälle ristiselkään saakka. Halusin vaihtelua ja irroittautua perheeni vaalimasta "prinsessatukasta", joten halusin sellaisen hipstertukan: päältä vähän pidempi ja kauniisti kihartuva, mutta sivuilta ja takaa todella lyhyt. Kampaaja ei meinannut millään uskaltaa/haluta leikata tukkaani niin lyhyeksi omien traumojensa takia, joten jokaisen 10cm leikkuksen jälkeen yritti lopettaa ja selittää, että tämähän on hyvä pituus. Sain lopulta pitkällisen vänkäämisen jälkeen mitä halusinkin ja lopputuloskin oli tosi hieno, mutta ärsytti koko ajan maanitella ja patistaa kampaajaa leikkaamaan se lyhyt tukka. Sillä mallilla meninkin 3-4 vuotta.

2. Kasvatusprojektini päätepisteenä piti olla tämä kampaamokäynti, jossa tarkoitus oli vain tasata latvat ja keventää paksua tukkaani. Lopputuloksena kamaapaja oli keventämisen sijaan päättänyt leikata kiharaa tukkaani "ihan vähän vaan kerroksittain" märkänä, joka toki oli kuivana noin10cm ero latvaan ja aivan hirveän näköinen kerta kaikkiaan. Katsoin suu ammollaan kahtena portaana pönöttävää tukkaani ja en keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin leikata tukka takaisin lyhyeksi reilusti leukalinjan yläpuolelle, mihin kampaajan leikkaama kerrostus nousi. Minulla on vielä leveät leuat ja kasvoni näyttivät karseilta ja todella epäimartelevalta siinä leikkauksessa. Sain pieleen menneestä leikkauksesta kaikki rahat takaisin ja nyt vasta yli vuoden ja yhden korjausleikkauksen jälkeen lopputulos on suunnilleen samaa luokkaa kuin ennen epäonnistunutta leikkausta. Tähän vielä 10cm, niin olen tyytyväinen. Ottaa päähän, kun kampaajan moka saattaa näkyä vuosiksi eteenpäin.

Bonus: ehkä paras tukka tuli yllätys yllätys ulkomailla Wienissä. Siellä erikseen oli värjäämiseen ja leikkaamiseen perehtyneet kampaajat ja olin todella tyytyväinen. Annoin vapaat kädet hiusten värin kanssa, toiveena oli jollain tapaa punertava tukka ja sain oikeasti upeasti kiiltävän kullanoranssin tukan, joka istui omaan persoonaan, ihonväriin ja tyyliini kuin nenä päähän. Lisäksi tukka oli tosi upea, muutkin kampaajat tulivat vielä ennen lähtöäni katsomaan työn jälkeä. Kampaajalla itsellään oli todella päheä tukka ja tyyli, joten hänen kohdallaan päti tuo oman panostuksen heijastuminen myös asiakastöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli puoleen selkään asti ulottuvat hiukset todella pitkään. Itseasiassa aivan liian pitkään kun yritin päästä niistä eroon puolen vuoden ajan. Kävin neljällä kampaajalla.

Ekalla pyysin väriä ja reilua lyhennystä. Ymmärrän että punainen on väri joka on hankala saada pysymään, mutta hälytyskellojen olisi pitänyt soida siinä vaiheessa kun pesun aikana laitettiin kolmesti punainen sävyte. Ekassa pesussa kotona hiukset muuttuivat oranssinläikikkääksi ja väri huuhtoutui viemäriin. Värjäsin sitten itse ja väri jopa kesti monta pesua. Sitten se leikkaus. Pyysin että hiuksia lyhennetään reilusti, haluan lyhyen polkkatukan koska pitkän hoitaminen on niin vaivalloista takkuuntuvien hiusten kanssa. Pituutta lähti muutama sentti ettei muutos olisi niin dramaattinen. Pyysin leikkaamaan lisää mutta kuulemma aika ei riitä.

Toisella kerralla, toisella kampaajalla lähti myös se max 5 cm. Ettei ole niin suuri muutos. Mutta kun halusin sen suuren muutoksen! Sitten kolmannelle. Taas sama laulu vaikka kerroin että olen käynyt jo kahdessa paikassa eikä missään leikata tarpeeksi, hiuksistani ei saa liian lyhyttä ilman että pään ajelee siiliksi. Taas liian vähän. Lopulta päädyin neljännelle kampaajalle sen jälkeen kun olin itse leikannut mahdollisimman rumasti paljon pituutta pois. Kampaaja ensin ehdotti että korjataan niin että mahdollisimman vähän pituutta lähtee. Sanoin jälleen että nimenomaan haluan paljon pituutta pois ja olen itse leikannut hiukset koska kukaan ei ole leikannut tarpeeksi. Vihdoin sain sen kaipaamani lyhyen tukan mutta voi luoja kun siihen meni rahaa ja aikaa. Onko todella niin vaikeaa toteuttaa mitä asiakas pyytää? Aina leikataan ihan liikaa tai ihan liian vähän.

Vierailija
384/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhukokemus on joka kerta, kun leikkuun jälkeen ottaa käteen föönin ja pyöröharjan..MIKSI??!! Vaikka sanon, et haluan hiukset suoristettavan tai vaikka latvat käännettävän "ulos"päin niin silti kaivaa sen saatanan pyöröharjan ja taivuttaa hiukset pyöreästi sisäänpäin naamaa kohti! Kuka sellasta kampausta ees haluaa, kuvitteleeko kampaajat, et vielä 2017 kaikkien toiveissa on J.Anistonin 90-luvun pyöreät hiukset?

Siihen vielä koko pään tupeeraus, niin ovesta lähtee pyöreäposkinen, punakanvaalea täti-ihminen kymmenen vuotta vanhentuneena.

Vierailija
385/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihelv kirjoitti:

Parhaita on kyllä nää kampaajien "no mä kuitenkin leikkasin tänne tämmösiä" -heitot lopuksi, kun leikkauksen aluksi on puoli tuntia yhdessä keskusteltu, että ei mitään tupsuja, revittyjä kaitaleita, kaljuja läiskiä, porraskerrostuksia eikä miiitään muuta kuin tasamitta  käyttäen välineenä pelkästään suoria saksia. Seuraavan kerran, jos enää ikinä uskallan mennä kampaajalle, menen oman hinnastoni kanssa, jossa on hinnat eriasteisille pilaamisille.

"Revin sittenkin veitsellä hamputtuvia kaitaleita -120e"

"Ihan ajattelin kokeilla miten suoraan malliin sopisi ja vastoin sovittua leikkasin randomaaliseen paikkaan lyhyitä tupsuja -380e"

"Vastoin sovittua kerrostin tälläsen kivan Tina-Turner-peruukki-look-a-liken - 250e"

jne..

Lisämaksut kastelluista vaatteista ja pitkin naamaa leviävistä ripsareista.

Tuo lista olisi kyllä hyvä olla mukana kampaajalla.

Vierailija
386/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhein kokemus oli sellainen, että olin leikkaamassa tukkaani huomattavasti lyhyemmäksi, noin puolet pois 50 senttisestä tukasta. Minulla oli kaksi kuvaa mukanani, itsestäni jokunen vuosi aiemmin otettuna. Halusin samanlaisen, yksinkertaisen leikkauksen. Näytin ne välinpitämättömän oloiselle kampaajalle ja hän vilkaisi kuvia ehkä maks 2. sekuntia. Sen jälkeen ei lainkaan. 

Kampaaja oli nuori, ehkä pari vuotta työssä ollut. Ei puhunut juuri mitään, painoi vaan menemään. Olipa vielä reilusti ylipainoinenkin, niin että jatkuvasti valtavat vatsamakkarat loukkasivat ruumiillista suvereniteettiani. Milloin kyynärpää oli läskien keskellä, milloin rinnat olkapäilläni. Yh.

Lopputulos ei ollut kallis, muttei toisaalta myöskään se, mitä kuvissa oli. Enpä taida taas mennä seuraavaan viiteen vuoteen..

Vierailija
387/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ottamaan kampaajalle tyvikohotuksen puolipitkiin hiuksiin. Kampaaja kysyi, että voiko heidän harjoittelijansa rullata ne ja laittaa aineet, että harjoittelija on jo loppusuoralla opinnoissaan. Annoin ja vituiksi meni. Ämmä poltti hiukseni totaalisesti. En sitä heti siinä peilin edessä huomannut, vaikka vähän epäilinkin ja vähän kyselinkin, mutta eihän tämän kampaajaomistajan mielestäni niissä mitään vikaa ollut - eipä tietenkään. Tuloksena täysin palaneet hiukset. Niitä saikin sitten hoidella monta kuukautta ennenkuin olivat jotenkin tervehtyneet.

12-vuotias meni kampaajalle ja olin kuulolla, kun sanoi, että haluaa polkkatukan, joka ulottuu juuri hartioille. Niin varmaan ulottuikin. Polkkatukka oli sitten juuri ja juuri korvien alapuolella. Karsee kokemus teini-iän kynnyksellä olevalle.

30-vuotias sukulaiseni meni mieskampaajalle ja sanoi, että haluaa värin hiuksiin, sellaisen vaaleanruskean, mutta ei missään nimessä punaista, oikein korosti tätä asiaa. Ja mikä oli lopputulos - punapäänähän se tuli sieltä kampaajalta pois. 

Joskus tuntuu, että nämä "kampaajamestarit" eivät ymmärrä suomenkieltä, eivät ymmärrä kuulemaansa tai yksinkertaisesti eivät edes keskity kuuntelemaan asiakastaan.

Vierailija
388/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän kampaajamestarit tykkäisivät, jos ottaisin jatkossa kaverin videokuvaamaan käynnin alusta loppuun? :) Lopuksi voisi sitten kelata kuvaa taaksepäin ihan alkuun ja yhdessä porukalla miettiä vastasiko lopputulos sitä mitä pyydettiin.

Vierailija
389/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin aiheena voi olla kampaaja, joka ei hallitse uusia tekniikoita tai malleja eikä panosta lainkaan koulutukseensa.

Kävin muutaman kerran kampaamossa, jossa:

- kampaaja ei käynyt koulutuksissa, koska ne olivat "liian kalliita". Ei käynyt kyllä ilmaisissakaan.

- teki raitoja, jotka eivät erottuneet pohjaväristä juuri lainkaan. Valitti sitten kuinka väri oli ollut liian vähän aikaa päässä, tai kuinka olisi pitänyt ensin vaalentaa, jotta väri näkyy.

- Ei koskaan saanut leikatuksi mallia, minkä asiakas lehdestä tms. näytti. Aina löytyi joku syy, miksi tukasta ei voi saada juuri kuvan mukaista. Joskus sanoi, että tietää mitä asiakas tarkoittaa ja leikkaa sellaisen. Lopputulos oli aivan muuta, joskus ihan päinvastainen.

Ammattitaidossa oli niin paljon puutteita, että vaihdoin kampaamoa.

Tämä kampaaja olikin käynyt jonkun pikakoulutuksen ja sen huomasi.

Vierailija
390/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin surkeisiin kampaajiin ja kynijöihin. Ostin kampaajan leikkausoppaat ja päätin itse opetella kerrosleikkauksen. Leikkaan oman tukan itse. Saan kehuja eka kertaa tukastani. Leikkaan hiljalleen ja haluan tietyn mallin. En suosittele kuitenkaan, sillä kesti monta vuotta ennen kuin opin nykyisen leikkauksen. Kampaajan en anna leikata.

Vierailija
391/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse leikattuna ei ole koskaan ihan perfect. Mutta turhan usein eli aina on kampaajan jälkeen kamala, niin olkoon näin. Parempi näin. 2 hyvää kampaajaa on tukkani leikannut.

Vierailija
392/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet mallit näyttävät olevan haastavia, jos ei halua mitään ihan liukuhihnatyylistä kampausta.

Vierailija
393/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla harvoin, sillä hiusmallini on yksinkertainen ja viihdyn pitkähiuksisena. Niinä kertoina kun olen käynyt, olen tavallisesti ollut tyytyväinen lopputulokseen. Viime kerralla (tämä oli ulkomailla) ajattelin vaihteen vuoksi kokeilla "hiusstailistia", joka veloitti enemmän kuin peruskampaaja samassa yrityksessä (kampaamo oli hinnoitellut erityyppiset kampaajat koulutuksen ja kokemuksen mukaan). Odotin jotain uutta ja mielenkiintoista, mutta leikkauksesta tuli kuitenkin mitäänsanomaton ja usea tavallinen kampaaja olisi voinut ainakin viimeistellä kauniimmin. Älkää siis antako kaikenmaailman titteli-hiusstailistien huijata itseänne.

Vierailija
394/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita aika alle 40 v kampaajalta, jolla on ainakin 5 vuoden kokemus alalta. Sellainen KAUNIS kampaaja, jota ei haittaa tehdä asiakkaastaan kaunista.

Ei vaan sen työkaveri, joka on leikannut kauniin kampaajan kauniit hiukset.

Nimenomaan. Jos itse menen uuteen kampaamoon, missä en ole aiemmin käynyt, katson että kenellä on HUONOITEN leikatut hiukset. Valitsen hänet, sillä nämä työkaverit.

, joilla on hyvin leikatut, ovat todennäköisesti tämän valitsemani kampaajan leikkaamia/käsittelemiä.

Vierailija
395/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kampaajalla käydessäni osoitin etuhiuksiani ja valehtelematta painotin viiteen kertaan, ettei niitä saa leikata, koska oli kova halu kasvattaa otsis pois. Kampaaja vakuutti ymmärtäneensä ja leikkasi ensin ihan normaalisti kuivia latvojani, kunnes huomioni herpaantui hetkeksi ja havahduin lopulta siihen, että kampaaja napsii otsistani. Suutuin tietenkin kampaajalle, mutta tämä puolusteli asiaa sillä, että "minusta ne näyttää paremmalta näin". Kyllä se itketti ja kiukutti kun otsiksesta eroon pääseminen viivästyi taas kerran. Ja meikäläiselle kun otsatukka oli oikeasti aivan karmea ilmestys :D

Toinen juttu on nämä kampaajat, jotka väkisin rupeavat leikkaamaan kerroksittain. Minulla on suorat, ohuehkot hiukset ja kerrostaminen on oikeasti yhtä tyhjän kanssa, näyttää jopa vain lättänämmältä. Silti kampaajat aina väittivät, että "tällä saa tuuheutta tukkaan!" ja leikkasivat vastoin tahtoani.

Ei kaduta enää yhtään, etten ole käynyt kampaajalla kolmeen ja puoleen vuoteen.

Vierailija
396/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kampaamoon leikkauttamaan tukkaa. En ollut aikasemmin käynyt siellä, mutta liikkeen ulkopuolella oli näkynyt ihan kivoja mainoskylttejä tyyliin "ilmaiset terapiapalvelut". Vaikutti kivalta paikalta.

No, tuoliin siellä istumaan ja kampaaja harjaa mun hiukset ja siitä vaan suoraan leikkelemään. Hän ei siis mitenkään jaotellut hiuksia pienempiin osiin vaan alko suoraan kynimään. Lopputulos oli se, että tukka oli toiselta puolelta n. 2cm lyhyempi ku toiselta. Saman tien sitte toiseen kampaamoon varaamaan aikaa ja korjaamaan lopputulos. Yks kerta sitten kävelin kauheuksien kampaamon ohi ja huomasin siinä sen edessä mainoskyltin jossa sanottiin "se mikä ammattitaidossa hävitään, huumorilla paikataan".

Vierailija
397/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon naisii kirjoitti:

Kampaaja koulussa opetetaan taka-aasikilecteipin köyttöä että sakset pydy kädessä, mutta sitä ei opeteta kuink vollotus lopetetaan kun pikku sydän on sekoillessa päässyt menemään rikki. Harmittaahan se. Narunko jatkoksi?

Sitten tulee huutamaan kilpailijaliikkeen edustalle kun asiakkaat löytävät paljon parempaa.

412-414 opetetaanko teillä yleissivistäviä aineita? Äidinkieltä ja ATK:ta esim.

Vierailija
398/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako kinudkiparturi ylipäätänsä puhetta ollenkaan?

Kun mentiin poliisille ja tämän ehkäpä sitten laadukkaammelle kilpailijalle, naikkonen jatkaa häirintäänsä.

????????

Vierailija
399/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pikkupoika kun menin ammattikouluun oppilaiden hiusten leikkuseen. 

Pyysin siilitukan niin kyseinen parturi ajoi minulle pottatukan. Menin veljeni luokse joka oli myös hiusten leikkuussa ja kävin itkemään. Opettaja tuli paikalle ja kerroin asian. Opettaja määräsi minulle uuden oppilaan leikkaamaan minulle siilitukan. Ikävä kyllä se oli viereisen väärin leikanneen oppilaan viereinen tuoli joka alkoi heti kertomaan kuinka itse toimin väärin vaan minun olisi itse pitänyt suoraan ilmoittaa väärin leikkaamisesta. Joo, noh 7 vuotias ei välttämättä uskalla arvostella puolta vanhempien ihmisten työstä suoraan varsinkin kun on itse saanut vanhemmilta veljiltensä selkään ilman syytä.

Vierailija
400/1073 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne kampaamokäynnit vaan pelottavia. Lukioaikoina menin kampaajalle vaaleanruskean kuontaloni kanssa ja sanoin että haluan niin vaalean värin kuin näihin saa, ilman värinpoistoa. Tarkoitin siis että jos niihin tarttuisi esim. astetta vaaleampi väri. Olisi pitänyt varmaan sanoa se ääneenkin, koska kampaaja ymmärsi väärin ja laittoi päähän tujuimmat vaalennusaineet mitä löytyi, koko tukka oli ihan vitivalkoinen operaation jälkeen. Ujona tyttönä en uskaltanut lopputuloksesta valittaa...

Hiuksia ei saa vaaleammaksi vain värjäämällä, vaan on pakko aina vaalentaa ja ottaa omaa väriä pois. Tummempaa ja punaista saa kyllä ilman vaalennustakin, mutta ei toisinpäin. Toki värinpoiston jälkeen hiukset voi myös värjätä sitten tai raidoittaa tai mitä nyt vaan haluaakaan.

Saapas. Väri ei vaalenna väriä, se on totta. Mutta jos hiukset eivät ole ennestään värjätyt, niitä voi värjätä pari astetta vaaleammaksi värillä, ilman värinpoistoa tai varsinaista vaalennusainetta. Ennestään värjätyssä hiuksessa tämä ei toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme