Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun odottajat?

03.06.2010 |

Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siitähän se johtuu, että ruumiinlämpö on reippaasti korkeampi kuin ympäristö. Ja raskaushan ymmärtääkseni monesti voi nostaa ruumiinlämpöä, itellä se on lähes kokoajan nyt asteen normaalia korkeampi. Ei kuitenkaan kuumeinen olo, joten olen antanut itseni uskoa, että raskausoire vain on.

Kauheaa muuten puhua RUUMIINlämmössä. Elossa tässä koitetaan kovasti kuitenkin olla, vaikka pahoinvointi välillä heiluttaakin oloa.

Sekin muuten voi tietysti tuota lämmönsäätelyjärjestelmää heiluttaa kun jatkuvasti voi pahoin, vaikken itse kyllä onneksi ole kuin pari kertaa joutunut oksentamaan.

Vierailija
82/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Ensinnäkin onnittelut kaikille teille!

Mä plussasin tänään aamulla clearblue digitalilla :) Oli hieman hämmnetynyt olo kun se "raskaana" pamahti ruutuun. Eka yrityskierto tuotti siis tulosta ja esikoinen on matkalla maailmaan :)

Pautsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettu aika olisi omien laskujeni mukaan 20.2.2011.

Tuntuu vielä kovin epätodelliselta tämä raskaus, toisaalta olen tosi onnellinen, mutta toisaalta kylmän skeptinen, Olo vaihtelee monta kertaa päivän aikana..

En ole juuri mitään muutoksia itse tehnyt liikunnan tai ruokavalion suhteen, no alkoholin olen tietysti jättänyt pois. Yritän olla muutenkin stressaamatta... Mikä tosin on yllättävän vaikeaa ;-)

Mulla ei vieläkään muita oireita ole kun kipeät rinnat. Ovat kyllä tainneet kasvaakin kun tuntuu et liivit ahdistaa :-D

Tänään vaatekaupassa katselin haikeana mammahousuja! Josko sitä uskaltaisi alesta ostaa jo mammafarkut?! Esikoisen odotuksesta on sen verran aikaa, etten oikein muista edes koska se vatsa pompahti esiin... Mun puolesta vois kasvaa vaikka heti ;-)

Vierailija
84/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen kertaan olen nyt testannut plussan ja kun ihan lähimmillekin jo eilen kerroin niin taidan jättää tuon kuumeilupuolen ja siirtyä seuraanne :)

Ikää minulle tulee syksyllä 34, samoin miehelle ja lapsia löytyy ennestään kaksi tyttö 04/2004 & poika 10/2006. Hieman toivon poikaa niin olisi kuopukselle enempi seuraa, mutta silloin olisi tiedossa oletettavasti pahoinvointia :(. Palan halusta päästä ostelemaan vauvajuttuja, kaikki vauvavaatteet kierrätetty ja myös vaunut. Tosin mekkojakin olisi mukava päästä shoppailemaan :) Kaikki käy, toivottavasti muuten kaikki vain menee hyvin!

kkarpalo: mietin itsekin noita mammahousuja - JO! Vanhastaan tiedän että en pysty peittelemään kovin pitkään, vaikka töissä haluaisinkin. Toivottavasti paljastuu vasta elokuun puolenvälin ja ekan ultran jälkeen.

tyyne78: mekin olemme lähdössä Kreikkaan heinäkuussa, tai oikeammin Kreetalle. Ollaankohan samaan aikaan, samassa paikassa?!

Kielletystä ruuista en muista enää muita kuin herkkuni maksalaatikon ja graavin. Nämä tuottavat tuskaa, mutta kyllä tämän jaksaa kun loppujen lopuksi ei ole tämä 40vkoa mikään mahdoton aika... kait?! Kuopus syntyi 2vkoa yli la ja silloin kyllä oli kestämistä. Mahdollisesti sama tilanne on edessä, mutta en viitsi liittyä maaliskuisiin kun la olisi tällä tiedolla 23.2.2010.

Mukavaa viikonlopun (ja muutenkin) odotusta :)

OonaKas 4+0

Vierailija
85/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suurin on mulla toi tupakoinnin lopettaminen ja täytyy myöntää et koville ottaa! Onko täällä muita, jotka painii saman asian kanssa? Hyvin oon kuitenkin pysyny siit erossa. Ekoina päivinä plussan jälkeen poltin muutaman röökin. Mut nyt on menny jo ihan savuttomasti. Ennen meni aski päivässä. No onneks on hyvä syy lopettaa :)

Millään ruokarajoituksilla en oo jaksanu vielä päätäni vaivata, kyl ne sit neuvolasta kuulee.

Mäkin varasin ton varhaisultran yksityiseltä. On se kiva saada jotain konkreettista tietoa, näin kun esikoista odotellaan. Konkretisoituu toi homma sit ehkä hiukan.

Kiitos Zoey listasta!

Vierailija
86/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pitäis varmaan ruveta haaveilemaan niistä mamma-housuista teidän kanssa, kun varsinkin näin iltaisin vatsaa etoo ja velloo vallan kamalasti. Olen yrittänyt olla syömättä mitään vatsaa ärsyttävää (kuten laktoosipitoista), mutta kun toisaalta syöminen pitää pahaa oloa poissa päivisin, niin kuinkahan tässä pitäisi tasapainotella?

Ja kiitos Zoeylle listauksen tekemisestä! Mut vois siirtää sinne ensimmäisten pinoon, ja laskettu aika on nettilaskurien mukaan 12.2. paikkeilla.

Vierailija
87/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vältettävistä ruoka-aineista. Mä oon kans koittanut palautella mieleen, mitä ei saa enää syödä. Viime raskaudessa vältin ainakin sinihomejuustoa, maksaa, light- ja zerojuomia, silliä ym. raakaa kalaa, kahvia max.2 kuppia/vrk ja alkoholi kokonaan pois. Olikohan muita... Vielä ei ole ollut edes mielitekoja kiellyttäjä kohtaan. Viimeks loppuraskaudesta teki ihan hulluna mieli aurajuustoa:)

Olo on kutakuinkin ennallaan. Ehkä jonkinlaista öllötystä havaittavissa, mut ei pahaa ollenkaan. Väsymystä riittää. Ja tuntuu, et mitä enemmän nukkuu, sitä enemmän väsyttää. Mullakin on tissit ihan selkeesti jo kasvanut. Ostin just ennen raskautumista sopivat rintsikat ja nyt meinaa tursua ulos. Ja kipeet on edelleen...

En oo vieläkään varannu neuvolaa tai varhaisultraa. Muistaako joku, millä viikoilla ne sykkeet pitäis varmasti näkyä?

JohannaAl

5+0

Vierailija
88/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammahousuista ja sellaista... joo.

Mä oon ihan varma että mulla on nyt mahan alaosaan ilmaantunut pieni möhky. Aikaistahan tämä on, mutta kai siinä voi jo jotain näkyä jos tietää mitä hakee? :)

Kireitä farkkuja ei tulis enää mieleenikään laittaa päälle. Jotenkin tuntuis että mähän yrittäisin ihan ehdoin tahdoin murjoa pikkuista, jos sellaiset laittaisin. Ja tuntuisi tosi ikävältä, kyl nyt vatsa tarvii ihan omaa rauhaa ja väljyyttä. Onneksi kesällä on helppo käyttää hameita, ja syksyllä saakin sitten jo hyvällä omalla tunnolla siirtyä mammavaatteisiin.

Ompelin muuten eilen pari kestovaippaa, ja mielessä siintää jo monta mallia sekä äitiys- että vauvanvaatteille. Lienee siis pesänrakennusvaihe virallisesti alkanut. :)

Vierailija
89/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teillä pahoinvointi on helpottanut?Mitä olette syöneet pahoinvoinnin ehkäisemiseksi?

MInä voin päiväpäivältä huonommin..reiluun viikkoon en ole syönyt yhtäänb kokonaista ateriaa..olen pysytellyt vain ruisleipä ja hedelmä linajlla.Kaikki lämminruoka ja sen ajattelukin etoo.Eilinen päivä oli kaikkein pahin yövuoron jälkeisen väsymyksen lisänä nuokuin naama vihreänä posliinipytyn reunalla koko päivän ja tänä aamuna vesikään ei pysynyt sisällä.Toivottavasti tämä olotila menee pian ohi..mielenkinnolla odotan tämän iltaisia kaveripiirin grillijuhlia..mahtaa olla kenenkään vaikeaa kuvitella mikä mua vaivaa kun istun nenä kippurassa kun kaikki hajut ovat liian voimakkaita ja naama vihreänä yritän väkisin työntää grillimakkaraa nassuun...

Hyvät viikonloput kaikille...:)

Vierailija
90/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaonni: mulla kanssa tekee tiukkaa ton tupakan kanssa. Tai no, viikon alkupuoli oli ihan helppo juttu, tänään olen joutunut jatkuvasti "syyllistämään" itseäni alkion kehittymisen vaarantamisella. Luin ekan raskauden aikana jostain mitä tupakka tekee sikiölle(kin) ja ne sanat muistan vieläkin. Niiden voimalla tsemppaan ja syön salmiakkia posket pinkeenä. Kun vaan nyt ekat pari viikkoa kestää, niin varmaan helpottaa niksat jne.

Huomenna olisi firman illan istujaiset ihan meillä kotona. Mua varmaan alkaa harmittamaan kun muut syö kaikkea hyvää grilliruokaa, drinksuttelee ja savukoi...Mun vaan käy kateeksi kun itse en edelleenkään voi juuri syödä mitään (samoin kuin Helmirouva) tai jos syön niin ihan pikkusen kerrallaan...Ostin alkoholitonta siideriäkin, että jos hirveä siiderihimo iskee niin voin sellasen sit juoda. On niin mun tuuria, sen kerran kun saan kaikki työntekijät meiltä+muista liikkeistä kasaan ja kemut jonnekin, niin joudun selvin päin kuuntelemaan niitä jorinoita. No, varmasti on hauskaa niinkin, eipä ole pelkoa että itse möläyttelee kännispäissään mitään tyhmää :). Eikä ole krapulassa vaikka nykyinen olotila muistuttaa pettävästi kankkusta.

Helmirouva: Mä koetan pitää pahaa oloa aisoissa syömällä jatkuvasti jotain. -vähäsen leipää, hedelmiä, appelsiinimehua, tummaa suklaata (sokeritonta), salaattia ja ruoalla aina yritän ihan vähän syödä jotain lihaakin. Varovasti vain pikkuhiljaa.

Huomasin että hajuaisti on herkkänä. Meinasi kaupan hedelmäosastolla olla olo melkoista nieleskelyä. Samoin oma jääkaappi on melko epämieluisa kokemus, vaikka se on juuri pesty.

Oijoi, en jotenkin edes ajatellutkaan, että alesta voisi tosiaan bongata mamma-pöksyt! Kiitos vaan vinkistä!! Mä olen antanut kaikki mamma-vaatteet kiertoon, kaapista ei löydy kuin jotain satunnaisia isompia paitoja tarpeeseen. Mutta toisaalta, aikaa on vielä, joten ehkä jostain kirppikseltäkin vois käydä kattelee kanssa.

Voi hoh, pitää alkaa siivoamaan huomisia kemuja varten. Huvitus nolla ja väsyttää, mutta ei se auta.

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
91/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuhisee kotona vasta vajaa neljä kuinen tyttö vauva mutta hups testi näyttikin jo plussaa :) tulokas on perheen viides. Vähän jännittää että miten arki lähtee sitten sujumaan kun kotona on 9, 6, 4 ja 11 kk lapset.

Lasketusta päivästä en osaa sanoa kuin että joko 6.3. tai 23.2 sillä mulla meni menkat sekaisin. yhdet ehti tulla ennen raskautta ja tiputteluvuotoa. viikkoa aiemmin oli verikokeessa ollut nega ja siitä viikon päästä koti testeillä plussa. ( kolmella eri testillä )

Vierailija
92/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omien laskujen mukaan 19.2 laskettu aika. On alkanut hieman pelottamaan, että mitä jos meneekin kesken tai jotain muuta ikävää. Mutta sille kun ei näin aikasessa vaiheessa itse oikeen mitään mahda jos niin käy, niin ei sitä varmaan sitten kannata miettiä liikaa.

Mäkin oon jo vauvakuumeaikana tehnyt kestovaippoja. Nyt voinkin sitten tehdä niitä hyvällä omalla tunnolla, eikä tarvi miettiä että oon ihan seonnut! :D Meille on siis esikoinen tuloillaan ja mulla on ikää 21 v. Ruokavaliosta olen lueskellut ja koitan syödä paljon foolihappoa sisältäviä kasviksia ja hedelmiä.. Foolihappo on ilmeisesti näin alkuraskaudessa erityisen tärkeä.

Mut jännää aikaa kyllä on ensikertalaiselle! :)

Vierailija
93/177 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin tuon listan. :D

Zoey: Mun mielestä ois hyvä idea sellanen pieni kuvaus itsestä tohon perään! :) Tietäs sitten vähän jotain jokaisesta ja oppis muistamaan..

Mun osalta vois olla vaikka näin:

Pautsu /19.2/ Opiskelija Oulusta, -88 ja -86

Vierailija
94/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu niin väsyny, että ei oo tänne ees jaksanu kirjottaa, käyny lukemassa kyllä olen. Mulla on ollu keikkaputki päällä, torstaina Lauri Tähkä, eilen Veikkaus festarit ja tänään taas Lauri, jippii! Ehkä siks on ollukin yliväsyny, ku nukkumaan päässy niin myöhään. Päikkärit kyllä maistunut!

Lomakin alko, se lämmittää mieltä. Niin oonaKas kyseli minnepäin Kreikkaa me mennään, niin Rodoksellehan me, ei malttais odottaa!!

Mä en tän pahoinvoinnin takia oo joutunu oksentamaan, mut oon huomannu, että se pahenee jos on pitkä väli syömisestä eli parin tunnin välein pitäis jotain pientä syödä!

Taitaa mullakin alamaha olla vähän jo turvonnu, laitoin eilen sellaset löysät farkut jalkaan eikä ne ollu enää mahan kohdalta löysät :-D eli ei tulis täälläkään mieleenkään enää tiukkoja farkkuja laittaa jalkaan! Mä odotan kans nyt alennusmyyntejä, päätin jo etten mee sinne pyörii, ku vaatteita on kaapit täynnä, mut nythän multa puuttuu jotain ;-) eli pakko mennä, hih!

Nyt tää lähtee valmistautuu pumppiin ja Laurin keikalle, ihanaa vkoloppua kaikille!

Tyyne rv 6+3

Vierailija
95/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se kysymys olikin...Hatarasti muistan edellisistä raskauksista, että jokin makeutusaine oli kielletty, mutta mikä?

En ole mitenkään hysteerinen, mutta eilen pirkka light mehupulloa aukaistessa pamahti päähän muistikuva!

Eka lapsi syntyi tammikuussa 1994, ja uskotteko, että ainoa ruoka mistä varoiteltiin 1993, oli liiallinen maksan syönti. Ja nyt on kaikki mahdollinen suositeltavien/kiellettyjen listalla.

Ei ollut mitään eri vitamiineja odottaville jne. Ja silloin mäkin olin paljon varmempi 17-vuotias odottaja, kuin nyt 34-vuotiaana.

Onhan se kiva, kun tietoa tulee lisää, ja onhan noita lisäaineitakin tullut paljon lisää sen jälkeen, mutta toisaalta, niitä on varmaan vähennetykin ruoista sen jälkeen kun tietoa on tullut lisää, ja ihmiset tietävät, mitä suuhunsa laittavat.

Hei! Mä kuullostan tosi vanhalta...ihan kun meidän äiti saarnais :D

Vierailija
96/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että väsymys on niin kova, että voisi nukkua koko ajan! Onneksi on viikonloput ja kohta juhannus ja sitten vielä kesälomakin :-) Tänäänkin vasta tunti sitten kömmin sängystä ylös.. Oho! Olenkin jo alkanut miettimään, että joskus kesäloman jälkeen voisi kertoa esimiehelle raskaudesta? Saatan olla nyt vähän asioiden edellä ;-) Pelottaa vaan ajatuskin esimiehelle kertomisesta, vaikka hän onkin mukava. Kuitenkin vasta puoli vuotta sitten mut vakinaistettiin, sitä ennen olin määräaikaisena.. Noh, se on sitten sen ajan murhe.

Miljeera, ne kielletyt makeutusaineet oli syklamaatti ja sakariini, mutta ei niitä kovin monissa elintarvikkeissa käytetä. Lidlin colasta löytyy ja joistain muistakin Lidlin tuotteista, mutta muualta en ole löytänyt..

Zoey, mun laskettu aika tais mennä väärin tohon listaan eli se olis 20.2.2010. Kiitti, jos jaksat korjata :-)

Oonko ainut, jolla tuntuu sellaisia "repäisykipuja" mahassa? Mulla välillä kipuilee aika kovaakin.. Mitään pahoinvointiin viittavaa mulla ei ole eikä ollut kyllä esikoisestakaan. Ruoka siis valitettavasti maistuu vähän liiankin hyvin eli apua!

Mun oli pakko ostaa hm:n alesta "i

Vierailija
97/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, mutta siis tuli ostettu hm:stä sellainen "i

Vierailija
98/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten toivotan vaan mukavaa viikonloppua kaikille helmikuisille :-)

Vierailija
99/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on repäisykipuja välillä.. Ja nälän tunne on kokoajan vaikka kuinka syö! :D Illalla ei meinaa saada nukuttua kun on niin nälkä..

Ite en oo vielä mitään vitamiinivalmisteita syönyt.. Millaista valmistetta kannattaisi syödä? Mä oon vielä vähän ulkona näistä.. Tarvitseeko mitään valmisteita syödä, jos ruokavalio on monipuolinen?

Vierailija
100/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiskohan sitä kans jengiin mukaan. Tein plussan to ja oli vahva plussa :) Ja nytten äsken tein uuskiksi ja olikin haaleampi... Siitä pikkasen olenkin ihmeissäni :( Ja tänään pitäis menkkojen alkaa. Mua alkoi ihan pelottamaan, ettei vaan..........

Tietty asiaan voi vaikuttaa ettei virtsa kovin kauaa ehtinyt olla rakossa, minä hätähousu kun saan jotain mieleeni niin se on menoa ;) Mutta toivotaan että kaikki olis jees..

Osaatteko neuvoa että minkähintaista esim mehiläisessä olisi se varhaisuä?

Niin faktoja hiukan nyt olis pikkukakkonen haaveissa ja ehkä matkassakin ja vuoden ikäinen tytsy on jo meillä.