Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun odottajat?

03.06.2010 |

Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides lapsi meillekin tulossa...Katsotaan nyt sitten päästäänkö kunnialla loppuun asti.

Vierailija
62/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin juuri että olin eilen niin "järkyttynyt" Hautomon edullisesta ultrasta että unohdin onnitella!! Varmasti ihanaa nähdä pikkuinen ja saada varmuus että kaikki on mallillaan!!

Ilmeisesti täällä meillä päin on tosi tarkkaa ton varhaisultran kanssa, kun eivät edes anna aikaa ennenkuin on rv7+0 täynnä. Tämä väite nyt siis kahden eri lääkärikeskuksen perusteella.. No mutta ehkä sitten uskallan mennä tuona päivänä jos ne sydänäänet jo aiemminkin voivat kuulua :D

Hemmuli rv5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä gynekologia varatessa tarvitse sanoa miksi sen ajan haluaa. Ihan normigyneajan varaa, ei ne kysele, saahan sitä gynellä käydä vaivasta kuin vaivasta ;) Esim. nettiajanvarauksessa ei kysellä mitään (eikä kyllä puhelimessakaan). Toki julkisella ovat tarkkoja, itse kävin esikoisesta varhaisultrassa julkisella ja sain ajan 6+5 naistaentautien polille. Syke näkyy 6+0 jos viikot oikein, lähinnä kai siksi toppuuttelevat ajan kanssa ettei tulisi turhia pettymyksiä. Kun näillä viikoilla se voi olla yhdestäkin päivästä kiinni että syke erottuu.

Mä varasin jo ykkösseulan (kuin nii hätähousu...), lähinnä siksi kun heinäkuun lopulla ja tunnetusti kesäsulut vaikuttavat moneen. Sain valita rv 11:lle minkä päivän halusin, aikoja oli hyvin.

ONNITTELUT kaikille uusille helmiplussaajille ja TERVETULOA yhteiselle vauvamatkalle :)))

Vierailija
64/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin nyt sitten heinäkuun ekalle tiistaille neuvola-ajan. Mukava terkka kyseli mikä aika parhaiten sopii, niin sanoin että "mulle käy parhaiten eka aika, kun tää on niin uutta ja ihmeellistä". Terkka suhtautui siihen kovin positiivisesti ja onnitteli peräti kahteen kertaan.

Harmi vaan etten pääse ko. terkalle ekakäynnille, koska osuu sen loman ajalle. Mut jatkokäynnit sit sen luona, vaikutti tosi kivalta.

Mikä tää varhaisultrahomma nyt siis on? Kun Hautomo puhuu jo julkisen puolenkin varhaisultrasta... miten sinne pääsee? Eikös julkisella tarjota vain ne 2 ultraa?

Vierailija
65/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut se kohdunulkoinen mistä syystä pitää käydä uuden raskauden alussa rv 6-7 ultrassa tarkistamassa että raskaus on kohdun sisällä. Eli esim. tästä syystä pääsee julkiselle. Pitää olla lääketieteellinen syy siis.

Vierailija
66/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kolme kertaa viikossa bodypumpissa ja välillä bodycombatissa, vielä ei mitää tuntemuksia ollu, että tekis pahaa, ne vatsalihakset vaan täytyy varmaan jossain vaiheessa lopettaa? Viime raskauksissa mä en niin liikuntaa oo harrastanu, siks niin uutta ja jännittää koska pitää lopettaa tai lajia vaihtaa ainakin.

Joo se varhaisultra ois ihana, niin sit ehkä rauhottuis, mut jos jotenkin pystyis sinne vkolle 10 olemaan, niin säästäis rahaa.. Saa nähdä kuin käy?!

Toi Hautomon kirjoittama Tervetuloa yhteiselle vauvamatkalle oli tosi ihana! Alussa ollaan ja mitä kaikkea on vielä edessä, mutta on tää niin ihanaa!!!!

Vierailija
67/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olikin, Miljeera. onhan meitä kunnon pesueen kansa olevia nyt sitten kaksi :)

Liikunnasta. Mä olen ollut hurjan aktiivinen, juoksemassa, salilla, jumpissa, uimassa. Aion kyllä liikkua koko raskauden niin paljon kun kroppa antaa myöten. Pelkään lihomista ja veltostumista :-/ Ja nyt ainakin energiaa on riittänyt.

Aikaisemmissa odotuksissa on ollut pahoinvointia tosi hurjanakin. ja väsymystä. Nyt ainostaan väsymys aamuisin, sängystä ei meinaa päästä millään. Pahoinvointia ei kyllä ole lainkaan ikävä *ompa kumma*

Hypistelin jo tänään pikkuruisia vaatteita kaupassa. mutta jos sitä vielä hetken hillitsee. Ainakin siihen asti kun kuule sen ihana jytkeen, pikkuisen sydämmen lyönnit.

Vois aatella että "konkarina" eihän tässä enää mitään mutta on se vaan niin jännää vieläkin. ja kun nuorimmaisetkin ovat sen viisi vuotta jo, tuntuu että vauvajutuista on ikuisuus.

Aion huomenna soittaa neuvolaan :)

Vierailija
68/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiskos sitä jo näin "ääneen" paljastaa, että mäkin taidan olla raskaana? Tein eilenaamuna raskaustestin varmuuden vuoksi, sillä mun oli tarkoitus soittaa lapsettomuusklinikalle lisäohjeita, kun kuukautisia ei kuulunut lääkityksistä huolimatta.. Olo oli sanoinkuvaamattoman pöllämystynyt, kun tuttu kontrolliviiva alkoikin piirtyä tavallista alemmas, ja pian testiin tuli toinenkin viiva (eli se oikea kontrolliviiva). Mies ei ensimmäisestä uskonut, joten tänään piti uusia eksperimentti toisella testimerkillä, ja kyllä sekin oli plussa =)

Pelottaa, hymyilyttää, naurattaa ja hirvittää (sekä äklöttää) koko ajan, mitenkähän tästä selvitään.. =) Vaikka tätä on jo pitkän aikaa suunniteltu, noi lapsettomuusklinikkakuviot masensi niin, etten oikeastaan enää uskonutkaan tulevani yllättäen ja luomusti raskaaksi. Toivottavasti onni jatkuu tästä eteenkinpäin!

Sydämelliset onnittelut teille kaikille muille samalla kertaa, toivottavasti päästään kaikki yhdessä kasvattelemaan masuja pitkään ja hartaasti! Täällä moni onkin jo tainnut soittaa neuvola-aikaa, onkohan siihen olemassa joku ohjeistus, milloin se pitäisi varata?

Ronja, 5+4 (tai jotain?)

Vierailija
69/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas! Täällä huidellaan ehken viikoilla 6+3? Perjantaiksi on meillä varhaisultra varattu, joten sitten toivottavasti selvii ne tarkat viikot. Hintaa lystille tulee ilmeisesti noin 60e plus toimistokulut. Pyysin aikaa varatessani suht edullista ultraajaa. :) Helsinki siis kaupunki. Jännittää jo hulluna, että mitä siellä näkyy!! Toisella palstalla kerrottiin lääkärin sanoneen, että jos varhaisultrassa saa sykkeen näkyviin, niin keskenmenon mahdollisuus on sen jälkeen hyvin pieni. Sykettä siis toivotaan sydämiemme pohjasta, toivottavasti viikot riittää!

Vierailija
70/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä niin jännää.

Viikot ovat niin aluillaan, että välillä hirvittää pysyykö toukka mukana. Toisaalta mitään syytä huoleen ei ole, paitsi tää edelleen jatkuva oireettomuus.

Olen ruvennut panostamaan vedenjuontiin ja ihon rasvaukseen. En tiedä kuinka kauan ihon nestetasapainon optimointiin menee, joten ajattelin aloittaa ajoissa ennen kuin venymiselle tulee tarvetta.

Samaten foolihappoa kuluu.

Ruoka-asioissa alkaa nyt jo ahistaa. Joka päivä katselen kaupassa maksapaketteja ja kovasti himottaisi sitä syödä. Sushia söin viimeksi vähän ennen plussatestiä, ja sitäkin tarttisi taas saada (raaka kala ei ole siinä välttämätön, mutta merilevä on, ja väittävät että siinä on liikaa jodia). Suklaata ja salmiakkia kai olisi hyvä välttää, mutta molempia on kyllä vähän tullut kulutettua (ihan maltillisesti kyllä). Vihannekset pesen nykyään huolellisemmin kuin ennen, ja päätin myös luopua omenoiden syömisestä kuorineen.

Mitäs elämänmuutoksia te muut olette tehneet?

Vierailija
71/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan suhteen oon jättäny pois vaan sushin (nyyh) ja alkoholin. Toki otan joskus hörpyn miehen punaviinistä :D Sisäelimiä nyt en muutenkaan syö juurikaan ja feta- yms. juustot ajattelin sallia itelleni. Salaattia yms. vihreetä oon yrittäny lisätä + paprikaa. Todennäkösesti alan syömään rautaa ekasta neuvolakäynnistä lähtien.

Esikoista odottaessa vauhkosin ihan hirveästi ekat 3kk kaikista ruoista mitä en voi syödä, mutta sen jälkeen pikku hiljaa rentouduin ja otin (mielestäni) järjen käteen. Lopussa oli just enää sushi ja alkoholi välttelylistalla. Toi sushikin on mulle enemmän semmonen henkinen juttu, että voi sanoa edes jotain muuttaneensa ruokavaliossa :D No se ehkä vielä, että katon tarkemmin etten syö mitään vanhaa tai pilaantunutta. Normaalisti en niin syynää noita päivämääriä :D

Liikuntaa oon harrastanu kuten ennenkin. Pilateksessa ja uinnissa en oo mitään huomannu. Tosin se pilates just loppu :( Eilen uidessani suorastaan unohdin että oon raskaana! Mutta yhtenä päivänä tässä kun juoksin junaan niin tuntu alavatsassa hirveen epämukavalta.. eli ei ilmeisesti pikajuoksua enää :)

Hemmuli rv6+0

Vierailija
72/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin siis neuvolaan ja aika saatiin 28.6. renkaan ja hieman epämääräisetn vuotojen vuoksi siinä samassa sitten heti lääkäri. Vähän kyllä nyt jänskättää!!

Näkyykö teillä muilla jo mahaa? itse huomaan sellaisen turvonneen vatsan. ehkä joku ulkopuolinen ajattelisi minun lihoneen. Miehen kanssa sovittiin että pidetän tämä nyt salassa jonkun aikaa, ainakin niin kauan että saadaan hoidettua "salavihkiminen" pois alta ja jaloista, vihdoinkin. Mutta jos tähän tahtiin turvottaa kyllä se kohta jo näkyy. Tai sitten viikkoja on enemmän kun se 5 + jotain mitä luulen.

Mies tekee reissuhommia ja plussasta hän sai tietää puhelimitse. pitkiä puheluita tullut ulkomaille kalliiseen hintaan, hihitellään kun pikkulapset. Kun tämä on taas niin jännää :D

Itse en ole vielä miettinyt mitään elämänmuutoksia. Tietysti alkoholi, mutta tuskin saunan jälkeen yhdestä lonkerosta haittaakaan on.

Samaa terveellistä ruokavaliota meinaan jakaa mikä on ollutkin.

harrastuksista ratsastus on se minkä jääminen surettaa. Toistaiseksi meinaan vielä jatkaa... miehen painostus on kyllä niin suuri että tuskin jatkuu kauhean pitkään

Tälläistä tänään tuuliseen Lahteen :)

mixux rv. 5+2 (???)

Vierailija
73/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans ton alkoholin jättäny pois, työkavereiden kanssa kävin ulkona ja join salaa alkoholitonta siideriä, kukaan ei huomannu :-) Mä en ees muista mitä kaikkea pitäis välttää ja viimeks olin yllättyny muutamasta jutusta, ku neuvolasta sen lapun saa, enkä mä nytkään niitä muista ;-D maksalaatikko tais olla yks, mitä syön kerran vuodessa ja sit ku oon raskaana niin mun tekee mieli sitä koko ajan, hih! Vettä juon sen kaks litraa normaalisti ja sitä meinaan jatkaa. Onks fetakin kielletyllä listalla? Joku tais mainita, me ollaan lähdössä heinäkuussa Kreikkaan lomalle, eikä Kreikan loma oo mitää ilman kreikkalaista salaattia, nam!

Eilinen pumppi meni hyvin, mut tänää on selvästi enemmän nippaillu alamahaan, ku normisti, onkohan ne niiden vatsalihasten syytä? Höh, no täytyy seurailla. Mä käyn kanssa juoksemassa aina silloin tällöin ja koiran kanssa kävelylenkeillä. Mä oon kans niiden kilojen kanssa todella hysteerinen, oon laihduttanu tosi paljon reilu kolme vuotta sitten, enkä haluu kiloja takas! Nyt on vaan alkanu hirvittää, ku tekee mieli mäkkäriruokaa mitä en siis vuosiin ole syönyt!

Neuvolaan ajattelin soittaa ens vkolla, jos aikaa sais sit juhannuksen jälkeen tai heinäkuun alkuun?

Tyyne rv 6+0?

Vierailija
74/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin sain jo aikaiseksi varattua neuvola-ajan,juhannuksen jälkeen pitäisi sinne mennä.Onpahan mitä odottaa :)

Pahoinvointi on ehkä mahdollisesti pahentunut viime kerrasta kun tänne kirjoittelin..muutamana aamuna olen herännyt kauheaan lähdenkö oksentamaan - nyt -heti -vai hetken kuluttua? -olotilaan,kyseistä kuvotusta onkin sitten kestänyt aina koko päivän.Onnekseni en ole vielä joutunut oikeasti oksentamaan!Täytynee tunnustaa,että yhden työpäivän olen lorvaillut sairaslomalla kammottavan etovuuden takia.Toivottavasti näitä päiviä ei tulisi lisää..Tällä hetkellä kauhistuttaa ensi öinen yövuoro,varsinkin kun tänä aamuna olen heräillyt puoli neljältä kuvotuksen tunteeseen enkä ole tänään jostain syystä onnistunut yhtään nukkumaan.Ja kaipa ne energiajuomat sun muut kofeiinipitoiset litkut ovat nyt pannassa niin niistäkään ei ole pahemmin apua ensi yön valvonta urakassa.Toivottavasti mummot ja papat soittelevat hälytyskelloja ahkeraan,että pysyn hereillä :)

Itsekin olen huomannut vatsani kasvaneen,tosin se voi johtua myös siitä että olen ottanut hiilihydraatit takaisin ruokavaliooni ruisleivän muodossa.Ennen plussaustani olin hiilarittomalla laihiksella ja päätin,että sen on aika loppua nyt kun maha-asukki ilmoitti olemassa olostaan.

Meinasin syksyllä palata takaisin rakkaan harrastukseni itämaisen tanssin pariin mikäli se ei tunnu epämukavalta...

Kesää ja lomaa odotellessa....

Vierailija
75/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaivaa mua koko ajan. Palelen kaikki iltapäivät ihan hirveästi. Onko muilla samaa? -Kaikki kattoo ihan vinoon pihalla kun aurinko paistaa ja minä taaperran villapaita päällä. Ei tajua, miten voi olla näin??!! Palelu ei muistaakseni jatku mitenkään pitkään, vai onko jollakulla muuta tietoa. Edellisistä raskauksista en ainakaan muista mitään pitkää jaksoa (toisin kuin pahoinvoinnin kaa).

Mulla on jäänyt ihan hirveesti kiloja edellisistä. Ja ihan laiskuuttani en ole saanut niitä karistettua pois, vaikka kuinka aina aion ja aloitan karppi-dietin kerta toisensa jälkeen... Joten elämäntapamuutoksia onkin nyt tulossa sitten (ihanan) pakon edessä paljon. Sokerit pois ja kasviksia tilalle. Tupakkaa polttelin vähäsen, mutta onneksi nyt on maailman paras syy lopettaa kokonaan!

En edes muistanutkaan, että neuvolasta saa jonkun listan mitä ei saa ja saa syödä. En kyllä muista että olisin vältellyt raskauksien aikana kuin raakaa kalaa. Voi myös olla että aika kultaa muistot. Juustoissa en kai säätellyt yhtään, kuitenkin käsittääkseni kaikki suomessa valmistetut juustot on pastoroitu. Onko jollain parempaa tietoa tästä pastorointiasiasta?

Vierailija
76/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli pakko kirjottaa, ku mä sen listan mainitsin eli sellanen lista oli ainakin jaossa vuonna -98, hih... voi olla homma vähän muuttunut, nyt mua ihan naurattaa, ku siitä on oikeesti noin kauan aikaa :-O

Mulla on kans toi etova olo lisääntänyt, vielä ei oo oksentamassa täytynyt käydä, mut tänää on aamusta asti ollu sellanen olo, et ois merisairas!

Vierailija
77/177 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei juuri oireita huomattavissa! Viikko sitten ennen plussauksia oli parina iltana etova olo ja juoksulenkillä meinasi oksettaa. Nyt tuosta etovasta olosta ei ole ollut enää tietoakaan ja sekös mietityttää...

Vatsassa juilii kyllä edelleen molemmilla puolilla välillä harvakseltaan. Ja nyt kun miettii, niin oonhan minä ihan pirun väsynyt. Työpäivän jälkeen on pakko nukkua tunti sikiunta :D Ja jos vielä vähän kaivellaan, niin se maha turposi mulla jo oviksen aikoihin, sen jälkeen vähän hävisi, mutta siihen jäi pienen pieni kumpu, jonka tuijottelusta olen työkaverit pari kertaa yllättänyt (niillä on kaikki tuntosarvet pystyssä ;).

Tosi ihana oli kuulla, että eka meistä oli jo käynyt kuuntelemassa sydänääniä, toivottavasti itse kuulen saman rytmin parin viikon päästä.

aurinkoista viikonjatkoa kaikille !

*muoks* lisäkysymys: pitäisikö laskettuaika-lista tehdä muuten sisumamin toimesta, koska hän on aloittanut ketjun? jos siis haluamme listan ihan ketjun alkuun? vai saako sinne ensimmäiseksi viestin jonkun muun toimesta?

Vierailija
78/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leonna: täälläkin on jatkuvaa palelua ilmassa. mieheltä kyselen vähän väliä, että "onko sullakin kylmä". välillä kyllä sitten tulee päinvastaisia "kuumia aaltoja". eritysesti öisin ja muuten pitkään paikalla ollessa palelee aivan hirveästi.

omaa: mä huomaan että olen aivan tajuttoman väsynyt. iltaisin kahdeksalta nukkumaan, yöllä pari heräämistä ja yritystä nukahtaa ennen kuin pahaolo pääsee kunnolla valloilleen, aamulla herätys kuudelta.. sitten pitäisi jaksaa ajaa tunti autolla töihin, mikä ei kyllä tunnu kauhean turvalliselta kenenkään kannalta... onneksi kohta alkaa kesäloma!

Vierailija
79/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sitä vaikka ryhtyä väsäämään. Jos mä laitan sen tänne keskelle vaan ja se joka aloittaa seuraavan kk-ketjun, kopsii sen sitten ekaan viestiin ja päivittää sitä ko. kuukauden ajan?

Keräilen tuolta viesteistä, mut ne joilta ei löydy vielä täältä ketjusta niin kertokaa toki tietojanne.

*muoks*

Tässä tätä listaa nyt olis. Lajittelin lapsiluvun mukaan. Ajattelin että perään vois vielä laittaa vaikka kauttaviivat ja sen perään joku lauseen selitys per henkilö (riville mahtuva) jossa voitais vaikka kuvata itseämme? Mut ko. lause pitäis jokaisen sit ite runoilla.

Muitakin ehdotuksia saa antaa, mitä vois listalle laittaa.

Esikoiset

mimmu87 / 6.2.

HelmiRouva / ?

Viola84 / ?

perhosia / 13.2.

*ansu* / 2.2.

Vaapukka84 / 20.2.

Zoey / 13.2.

Elana / 12-14.2.

ekaonni79 / 16.2.

ronja ryövärintytär / 12.2.

Pautsu / ?

Kakkoset

Catharin / 1.2.

Hemmuli / 9.2.

puolugga / 10-11.2.

Hautomo / 7.2.

JohannaAL / 18.2.

kkarpalo / 23.2.

leonna / 18.2.

Pingu86 / 1.2.

Kolmannet

ellu1980 / 5.2.

Äippäliini85 / 4.2.

MiDa / 12.2.

tyyne78 / 10.2.

Honey / 6.2.

bebek2011 / 13.2.

Oonakas / 23.2.

Neljännet

ofelia / 6.2.

marja80 / 13.2.

Darya / 12.2.

Viidennet

Miljeera / 7.2.

mixux / 14-18.2.

Monesko - tieto puuttuu

sisumami / 6.2.

dreamer87 / 9.2.

Vierailija
80/177 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin miettimään tota kylmyyttä. Onkohan sulla ruumiinlämpö koholla? Mun nähdäkseni silloin ympäristö tuntuu kylmältä, kun itsellä on kuuma, joten vois johtua ihan siitä.

Mulla itelläni on lähinnä ollut sellainen olo, että rinnat, ja välillä muukin keho, on ihan tulessa. Eli kai näitä lämpöjuttuja sit vaan saa sietää. :)