Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun odottajat?

03.06.2010 |

Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan toistaiseksi ole mitään erityisiä oireita. Alavatsa tuntuu välillä menkkamaiselta, etenkin vatsalla nukkuessa (lempiasentoni, jossa pysyn niin kauan kuin mahdollista, vaikka tuntuukin ettei varmaan montaa viikkoa enää voi...) ja rinnat on herkkinä, kuten mulla yleensä ennen kuukautisia on. Siitä mies päätteli että plussa voisi tulla ja patisteli testaamaan, vaikka itse olisin voinut vielä viikon päivät odotella.

Esikoista odottaessa taisi muistaakseni kestää melkein kolmannelle kuulle ennen kuin pahoinvointia tuli. Toivottavasti nytkin saa olla hyvinvoiva kesän ajan =)

Tai no joo, väsynyt kyllä olen mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä, kutakuinkin vakituinen olotila! Kesälomaa odotellessa...

Soittelin jo neuvolaan ja varasin aikaa - sain ilokseni valita terveydenhoitajankin! Sain ajan just ennen lomia 1.7.. Ultra pitäisi vielä varata viikolle 10, kaiketi ensi viikolla jo voisi soitella kun on kesä ja kaikki? Meillähän on nyt menossa tasan 5+0.

Vierailija
42/177 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmena peräkkäisenä päivä tullut jo plussa testiin erittäin herkällä testillä. Jotenkin vaan pakko testata joka aamu ja todeta asia taas uudestaan. "Kyllä, kyllä olen "yhä" raskaana". Kohta noi testit onneksi loppuu... Nyt olis siis 4+0 menossa.

Oireita on, rinnat on niin kipeät että liikkuminenkin sattuu ja väsymys on kauheaa! En jaksa enää valvoa, vaikka yleensä olen varsinainen yökukkuja.

Mitäs muuta... Ollaan miehen kanssa n. 25-vuotiaita, pk-seudulla asutaan ja esikoinen on jo yli 5-vuotias eikä toista pitänyt tulla, mutta... Sitten se kuume iski! ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja sateista sunnuntaita Helsingistä!

Olen aivan uusi käyttäjä vauva.fi sivustolla ja muutenkin keskustelu ryhmät eivät ole tuttu asia mulle..

Ollaan mieheni kanssa molemmat 29v. Ennestään meillä on kaksi poikaa 11.2006 ja 09.2008. Laskettuaika omien laskujen mukaan on 13.2.2011. Nyt tulee ikäeroa about esikoiseen 4v2kk ja kupukseen 2v5kk.

Hieman tietoa.. meidän pojat ovat olleet "ylläreitä" ja pikkuinen shokki oli meille molempien tulo. Lopulta siis ihanta yllärit ja ei vaihdettaisi mihinkään. Tämä raskaus on taas täysin suunniteltu. Tärppäsi heti ensimmäisellä yrittämällä ja nyt fiilikset on niin erit ja onnelliset ilman paniikkia ja tressiä.

Mä olisin samoilla linjoilla ton nimen muuttamisen suhteen jne. =)

Olipas kiva löytää tälleinen keskustelu ryhmä ja päästä jakamaan asioita, kun ei tästä vielä viitsi julkisesti kaikille kailottaa, vaikka moni ystävä kylläkin tietää jo asiasta.

bebek 2011 rv. 5+0

Vierailija
44/177 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista sen verran,että olen todella huonostivoiva 24/7 ja väsy on aivan valtava. nämä oireet uusia minulle,koska kahesta edellisestä ei ollut mitään oireita :)

Nyt kaikille paljon tarrasukkia matkaan!!

Äippäliini 6+2

Vierailija
45/177 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Zoey, että plussasit:) Olitte yrittäneet jo jonkin aikaa? Onnea muillekin uusille joukkoomme liittyneille.

Mulla tänään 4+2 tai 4+3. Riippuu mistä laskee. Aika tuntuu kuluvan hitaasti, kun tein plussatestin niin varhaisessa vaiheessa. Aika paljon olen pyöritellyt mielessä kaikkea, mikä uuteen ihmisenalkuun liittyy, mut en ehkä kuitenkaan niin paljon ja koko ajan, kuten esikoisesta aikoinaan.

Oireet on pysynyt ennallaan. Tissit on kipeät ja alavatsaa nipistää välillä, jos tekee äkkinäisen liikkeen. Ja väsymys...se on armotonta!

Olis kiva, jos joku jaksais väsätä meistä sellaisen esittelypinon. Odotetaanko vielä kuitenkin pari viikkoa, että suurin osa Helmikuisista on ehtinyt mukaan? Tai voihan sitä sitten päivitellä. Mä en kyllä ehdi sitä projektia hoitaakseni ottaa, valitettavasti.

Pysytäänkö me kuitenkin täällä vauva-sivustolla kirjoittelemassa, vai tehdäänkö ryhmä yahooseen, facebookiin tms.? Mä liityin esikoisen odotusaikana yahoo-ryhmään, mut en oikeastaan tykännyt käyttää sitä. Facebookiin sais yksityisenkin ryhmän tehtyä...Toisaalta en usko, että täälläkään kukaan huvikseen käy meidän jorinoita urkkimassa. Ottakaa kantaa:)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, voikaa hyvin!

JohannaAl

4+2

Vierailija
46/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, selvittiin viikonlopun yli ja kaikesta päätellen edelleen raskaana. :)

JohannaAL, meillä tärppäsi siis kierrosta nro 6. Sinänsä ehdin jo huolestua ja ilmoittautua klinikkaankin, että mulla oli kierto aivan sekaisin enkä löytänyt ovulaatiota. Mutta onneksi ei tarvinnut tutkimuksiin lähteä. Tulipahan opittua, että ovulaatio voi olla vaikka testit eivät sitä löytäisikään.

Mä kannatan kyllä tällä sivustolla pysyttelyä, kai tämä riittää meidän viestinnällisiin tarpeisiin? Ryhmän nimeä vois tietysti miettiä. "helmet" olis aika ilmeinen, mutta keksitäänkö mitään innovatiivisempaa? :)

Vierailija
47/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko kuumeilun ajan käyny lueskelemassa kirjoituksia täällä vauva.fi sivuilla, mut uskallauduin nyt vasta kirjoittelemaan, kun vihdoin tärppäs. Laskettuaika tän sivuston mukaan 16.2.

Täällä siis mennään viidettä viikkoa eteenpäin, jännittää kovasti, esikoista kun odottelen. On kiva saada vertaistukea. Itellä oireina on pieni vatsan kipuilu ja rintojen arkuus. Etenkin nännit on tosi arat ja kutiavat.

Ekaonni79 4+4

Vierailija
48/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varhaisultra on illalla. Kauhun sekaisin tuntein, kohdunulkoisen läpikäytäni pelko hiipii pintaan... Mutta aamulla kyllä nauratti tämä maidonnousu. Hautomosta tuli Meijeri XD

Vierailija
49/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki, haluaisin ilmottautua mukaan tänne helmikuun odottajiin!

Uskaltauduin kuitenkin kirjoittamaan, vaikka on niin varhaista vielä ja melko hämmentynein tuntein otin uutisen vastaan.

Plussasin eilen ja meni koko ilta sitä äimistellessä. Meillä kun ehkäisystä huolimatta tunnutaan saavan lapsia, joten plussan saaminen oli aika yllätys. Esikoinen (s. -07) on myös tullut täysin puun takaa, että sinällään ei pitäisi olla yhtään hämmästynyt tästä. Mutta olempa olenpa silti, ei oikein tajua vieläkään.

Laskurin mukaan LA ois 18.2, uskon sen heittävän +/-5 vielä. Kierto on ollut ihan sekaisin kierukan takia, joten vähän on päivät hakusessa. En ole soitellut neuvolaankaan vielä, koetan ensin itse ymmärtää asian :). Pitäsi kyllä varmaan tomia, kun en ole ihan varma miten täällä Espoossa neuvolat on kesällä auki kaikkien lakkauttamisten ja yhdistämisten takia.

Mulla on aivan hirveitä pahoinvoinnin aaltoja. Tänään halasin töissä pönttöä ekan kerran... Hirvittää ihan, miten tästä selviää, jos pahoinvointi jatkuu näin rankkana vielä pitkään. Viinirypäleiden ja appelsiinimehun voimilla sinnittelen eteenpäin, toivon että edes hetken pysyisi ruoka sisässä.

Mun oli pakko kertoa töissä jo raskaudesta ihan tuon pahoinvoinnin takia. Meillä on pienet tilat ja tiivis porukka, mielumin kerron suoraan, kuin ryntäilen vessaan ja selittelen sekavia. Pari hyvää ystävää tietää myös, mutta sukulaisille en ole vielä sanonut mitään. Haluan ehkä odottaa hiukan vielä ennenkuin hössötys alkaa :). Esikoispojalle kerrotaan vasta kun vatsa alkaa näkyä. 3,5-vuotias nassikka ei tunnetusti osaa pitää salaisuuksia vaan lähikaupan kassakin tietää jo tahtomattaan kaikenlaista meistä :).

On kyllä huvittunut olo. Koko kevään olen kuunnellut kateellisena kavereiden juttuja paisuvista vatsoista ja miettinyt, että olisihan se kiva jos mekin. Ja nyt se onkin totta, vaikka ei pitänytkään olla!! Mulla on ollut jo todella pitkään vauvakuume, mutta elämä on ollut sellaisessa vaiheessa, ettei asiaa oikein ottanut tosissaan. Nyt tietenkin kun ajattelee, niin lykkääminen on ollut aivan turhaa. Ollaan miehen kanssa kuitenkin iloisia ja vähän kauhun sekaisin tuntein odotellaan. Esikoisen kanssa olin tosi väsy koko raskauden ajan, voin pahoin rv 9-14, kärsin vertavuotavasta nenästä ja suonikohjuista. Nyt kun taas muistaa nuo asiat, niin johan on ruusuinen kuva odotusajasta kaukana. Mutta silti, näistä huolimatta kaikki on aivan sen arvoista, kivut ja säryt ja hormonien heittelyt... :)!

Otan kantaa tuohon ryhmän perustamiseen muualle kuin tänne. Minusta olisi kiva, jos pysytäisiin ihan vain täällä. Selkeintä ja jos joku haluaa mukaan vaikka vasta rv 20 + niin löytää jne. Luulisin, että tämä sivusto palvelee meidän tarpeita ihan hyvin kuitenkin?

Pitänee lähteä hakemaan lasta tarhasta.

Tarrasukkia toivon minäkin ihan kaikille!

Leonna

Vierailija
50/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä olisi ehkä fiksuinta pysyä tällä palstalla, kun täällä tulee muutenkin käytyä joka päivä useampaan otteeseen lueskelemassa muita keskusteluja niin samalla tulee sitten tännekin kirjoiteltua.. :-)

Mua pelottaa kauheasti! Kuulostelen koko ajan, ettei oireet vaan ole häipynyt ja vessassa pelkään, että vuoto on alkanut. Vielä ei uskalla iloitakaan täysillä, vaikka oikeasti tekis mieli kertoa jo kaikille!

Rinnat on tosiaan edelleen todella kipeät, tämän vaivan muistan edellisestäkin raskaudesta. Työpäivät on hiukan epämukavia, kun koko ajan kivistää... Mutta joka oireesta olen kyllä onnellinen ;-)

Mites muilla on uusi viikko alkanut?

Vierailija
51/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä vaan minunkin puolesta. Ja nimiehdotuksia otetaan vastaan. Sitä koontia lasketuista ajoista vois sitten myöhemmin värkkäillä :)

Soitin tänään neuvolaan ja sain sinne ekan ajan kuukauden päähän eli rv 8+4. Soitinpa samalla yksityiselle ja varasin ajan varhaisraskauden ultraan, kun olen niin malttamaton tietämään, onko siellä masussa varmasti joku ;) Tuo aika on kahden viikon päästä eli rv 6+4. Silloin pitäisi ainakin sydänäänien kuulua jo hyvin.

Etova olo on hävinnyt, mutta rinnat on paukahtaneet kipeiksi ja pinkeiksi. Samoin mahassa vähän kipristelee erityisesti iltaisin. Se on semmoista sykkimistä jommalla kummalla puolella mahaa. Ja niin kuin joku kirjoitti: aina jännittää mennä vessaan, että eihän vaan tapahdu se pahin mahdollinen. Hui!

Täällä ei todellakaan ole osattu pitää salaisuutta. Molempien vanhemmat, siskot ja lähimmät ystävät tietää jo + työhuonekaveri. Ovat tukena hyvässä ja pahassa.

Onko muita menossa tuohon alkuraskauden ultraan kuin Hautomo?

rv 4+2

Vierailija
52/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun masuasukki on 3.9 millimetriä pitkä ja sydän sykki vinhaa vauhtia!!!

Pelotti, pelotti, pelotti. Kohdunulkoinen teki aikanaan tuhoa alavatsassa, jäi yksi johdin ja spagettikulhollisen verran kiinnikkeitä. Jos nyt olisi ollut taas ulkoinen, mulla ei olisi ollut enää lainkaan johtimia. Mutta:

mun kohdun sisällä on elämää ja se gynen lause: "onneksi olkoon" oli pysäyttävä. Menkoista 6+0, vastasi 6+1, l.a. 7.2.

Tästä tämä sitten lähti, todellisempana...

On niin ihanaa lukea teidän fiiliksistä, tää "yhteinen salaisuus" on vaan niin hieno juttu. Mä tosiaan voisin huutaa tän jo koko maailmalle, mutta kai sitä pitää malttaa. Mun esikoiselleni me kerrotaan ensin, sit isovanhemmille. Duunissa kerron vasta joskus (no, 2 kk ennen äippäloman alkua on lakisääteinen velvollisuus infota ;P) Onneksi olette TE, joiden kanssa jakaa tää tunne :)

Hautomo (alias Meijeri) 6+0

p.s. mä komppaan täällä pysymistä.

Vierailija
53/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkolopusta selvitty ja neljä herätystä 5 vkon lomaan!! Jes...

Mua kans kiinnostais toi varhaisultra, just sen takia ku ei malttais odottaa ja haluis tietää, että se pienen pieni alkio on varmasti siellä missä pitää. Minkäs hintasta on ollu niillä ketä siellä on käyny? Korvaako kela jotain?

Oireet on täällä pysyny ihan samoina, vatsan kipristelyt on kyllä vähentynyt, onneks! Liikuntaa pystyn harrastaa vanhaan malliin, hyvä... saa nähdä joutuuko sitä vähentämään? Minkäs verran muut harrastaa liikuntaa ja ootteko pystynyt normisti jatkaa?

Täällä munkin puolesta voidaan kirjottelua jatkaa, onneks on tää paikka missä voi jännätä omaa masua ja muiden :-)

Vierailija
54/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitissa lukee: vastaanottokäynti 50,20, toimisomaksu 10,00, sairausvakuutuskorvaus -16,20 YHT. 44,00€

Vierailija
55/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin aikaa varatessani että ultra 113e ja toimistomaksu 12e. Ja erikseen pitää mainita jos ei halua gynetutkimusta 80e. Ultrasta ja gynestä saa Kela-korvauksen, en tiedä paljonko se on. Tämä siis pk-seudulla yksityisessä lääkärikeskuksessa.

Hemmuli rv5+5

Vierailija
56/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös ultra 90e + toimistomaksu 12e = 102e!

aika kallista, mutta sen arvoista :)

Vierailija
57/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä, Etelä-Suomi. Toki asiaan vaikuttanee se, että olen infertiliteettiasioiden vuoksi rampannut hoidoissa samalla asemalla ja gynellä ultrassa jatkuvasti, väh. kerran kuussa. Josko tää olis jo sellaista "kanta-asiakasalennusta" ;) Rahaa on tullut sinne kannettua siis aiemminkin.

Vierailija
58/177 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen työmatkat pyörällä 30min+30min. Muutenkin tulee pyöräiltyä ja käveltyä paljon, kun meidän taloudessa ei autoa ole. Eli hyötyliikuntaa... Pyöräillessä välillä alavatsaa nipistää, mut toisaalta, niin nipistää välillä levossakin. Joten olen ajatellut ainakin kesän yli pyöräillä, jos ei jotain ihmeellistä tapahdu.

Mä stiksasin tänään töissä virtsani ja siinä oli proteiinit eli valkuaisaineet hieman plussalla +/-. Lueskelin, et tämäkin vaiva on kai aika yleinen raskaana olevilla naisilla, mut silti huolestuin... Esikoisesta ei ollut missään vaiheessa raskautta proteiinit plussalla. En nyt kuitenkaan viitsi tästä vielä minnekään soitella. Varaan neuvolan parin viikon päästä ja siellä sitten tehdään kuitenkin sama testi uudelleen. Ärsyttää tää jatkuva vainoharhaisuus, huoli ja itsensä kyttääminen. Olen jo ehtinyt kehittää itselleni munuaisten vajaatoiminnan.. Hohhoijaa! Onko teillä jollakin kokemusta valkuaisaineista virtsassa? Tiedän, että se on yksi raskausmyrkytyksen oire (loppuraskaudessa), mutta entä näin alkuraskaudessa? Valkovuodostakaan ei pitäis olla kyse, koska alapesut tein...

Mäkin suunnittelin meneväni alkuraskauden ultraan yksityiselle ihan oman mielenrauhan ja kärsimättömyyden takia...Viimeks oltiin esikoisesta Pulssissa ja maksettavaa jäi n.130€. Kallista puuhaa...

JohannaAl

Vierailija
59/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussattu. Hieman epätodellinen olo :) La 14-18.2 selvinee lopullisesti sitten ultrassa. Huhtikuun lopulla kesken kaiken heitin ehkäisyrenkaan pois, sen jälkeen outoa vuotoa ja nyt plussa. Nopeasti napsahti :)

Taidan olla ainoa "suurperheellinen" tämä olisi meille viides. Aikaisemmat 8, 7 ja 5 vuotiaat kaksoset.

Päijät-hämeestä, minä 28 mies 34

onnea meille kaikille!!

Vierailija
60/177 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meitä on jo näin paljon.

Onnea ja tervetuloa uusille!

Hautomo, wautsi, ihanaa että sait varmuuden asioihin ja superonnittelut sykkivästä sydämestä. :)

Monilla on tuttuja tuntemuksia... esim. kkarpalon tunne siitä, että tarvitsee käydä vessassa tarkistamassa että on edelleen raskaana.

Itseäni tosin harmittaa lähinnä se, ettei ole mitään kovin selkeitä tuntemuksia. Kuulostaa varmaan kornilta jos sanon että pahoinvointikin kelpaisi, mutta hitsi kun kaikki mun oireet on sellaisia että voisin ihan yhtä hyvin kuvitella ne (vuodon puutetta ja testitulosta lukuun ottamatta).

Tänään ajattelin soittaa neuvolaan, siinä toivossa että saisin jonkun ajan kesälle noista kesäloma-tauoista huolimatta.

Mites te muut voitte?