Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun odottajat?

03.06.2010 |

Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama näläntunne vaivaa jatkuvasti.. :D Välillä on pakko yölläki nousta syömään jotain pientä, banaania, leipää tms. Ja juoda ei uskalla mitään hirveästi enää illasta kun yöllä saa sit wc:ssä ravata.. Pautsulle noista vitamiinivalmisteista, mulle on ainakin sanottu että ei tarvii syödä mitään vitamiinivalm. jos ruokavalio on monipuolinen ja kunnossa. Tietenkin jotku joutuu raskauden aikana ottaa sitä lisärautaa..

Kysyisinkin nyt sellasta et onko teillä ollu alaselkä kipuilua alkuraskaudesta? Itteä hieman huoletuttaa et mitähän tää on ku juilii aika kipeesti... Mulla siis pikku kakkonen tekee tuloaan, la oletettavasti 21.2 (en oo vielä nvla:ssa käynynnä) plussasin viikon alusta kahdella eri testillä.. pelottaa.. Nää juilimiset tuntuu ihan menkkakivuilta, mulla aina ennen menkkojen aikaan hirmu tuskat selässä.. Mut kuitenkaan ei menkoista merkkejä ja noi plussat tehtynnä..

Vierailija
102/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kun aivastaa, yskäisee tai muuten vain nopeaa liikahtaa vihlasee niin p**** kipeää alamahasta sivusta.

Muistan kyllä jo edellisistä raskauksista saman, joten oletan, ettei mitään vakavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mukamas menkkikipuja viidennellä ja kuudennella viikolla.

Odotin menkkoja (raskaus kun oli PIENOINEN yllätys) ja joka ilta nukkumaan mennessä sanoin miehellekin, että tänä yönä alkaa menkat, kun oon niin kipee.

Kun sitten plussasin, niin ajattelin, että vain kuvittelin menkkakivut, mutta ei, ne tulivat taas.

Jossain määrin voi liittyä alkuraskauden vaivoihin.

Vierailija
104/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kyllä hieman epäileväinen, ei siis juuri mitään raskausoireita.. välillä minullakin niitä repäisykipuja, mutta muuten elämä tuntuu kulkevan samaa tahtia kuin aikaisemminkin..

Jollain tasolla en ole ollenkaan asennoitunut, että vauva on tulossa, mutta toisaalta taas teot kertovat jotain aivan muuta.. Olen nimittäin hommannut jo kasapäin mammavaatteita, vauvanvaatteita, pinnasängyn ja sitterin. Vain vaunut puuttuvat. Täällä siis aikalailla ollaan valmiina kasvavaan mahaan ja vauvan syntymään. H-hetkeenhän on enää 34 viikkoa. :)

Lomakin alkaa viikon päästä ja kovasti odotan eka neuvolavierailua. Täytyy ensi viikolla varata aika.

Niin joo.. siitä mahan turvotuksesta. Minulla alkoi melkein heti positiivisen testin jälkeen mahan turvotus ja sitä se on edelleen. Oli muistaakseni edellisessäkin raskaudessa.

Mihin muuten menette synnyttämään? Minä PHKS. Tuonkin tiedon vois lisätä vaikka niihin esittelylistoihin. :)

Mut tämä mamma lähtee jatkamaan päivän askareita.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

MiDa rv 6+0

Vierailija
105/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussattu ja LA on laskurin mukaan 17.2, mutta se nyt voi vielä muuttua.

Esikoinen synty helmikuussa 2010, joten melkein tulee tasan vuosi ikäeroa. APUVA! :)

Esikoisen laskettu LA oli ensin 19.2, mutta muuttui sitten 7.2 ja syntyi käynnistyksellä 3.2.

Joten en ihmettele vaikka tämäkin tulisi helmikuun alkupuolella. Täytyy sanoa, että en ole hirveän järkyttyny (raskaus on haluttu), vaikka voisi luulla. Järki käteen niin kyllä se tästä. Ekana tuli mieleen, että vaunut menee vaihtoon, mutta onneksi kaikki vanhat vaatteet käyvät, kun kerta ovat saman vuodenajan vauvoja.

Onnea kaikille odottajille!

poika 2/2010 ja alivuokralainen 5+3

Vierailija
106/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te äidit, kenellä on lapset ns. lyhyellä ikäerolla ootte saanu arjen rullaamaan uuden tulokkaan tullessa kuvioihin? Meillä esikoinen tosin kerkeää täyttää hyvällä tuurilla 2v (1/2009), mut silti kyselisin jo näin etukäteen ihan käytännön vinkkejä!? ;)

Vierailija
107/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen 3/2009 eli hiukan vajaa pari vuotta ehtii tulla ikäeroa. Välillä tuntuu että kädet (ja hermot :D) ei riitä yhteenkään lapseen ja toiset tuntuu hoitavan siinä sivussa viisikin ;) Eli vinkkejä otetaan vastaan!

Sitten pahoinvoinnista. Mulla on jo ainakin toista viikkoa semmonen etova olo iltapäivisin, joka ei voi johtua syömättömyydestä. Onkohan kellään muulla vastaavaa? Se tulee usein noin tunti lounaan jälkeen ja tuntuu että jos vaan menis oksentamaan niin vauhdilla tulis :DD Vai onko tää nyt sitä perinteistä "selittämätöntä" pahoinvointia?! Toivottavasti ei pahene..

Ja apua, jänskättää jo ens viikon ultra ;)

Hemmuli rv 6+3

Vierailija
108/177 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuvasti sanottu Hemmuli.. välillä tosiaan tuntuu että kaikki voimat menee suhatessa ton pikku taaperon kanssa, ja omat hermot on koetuksella :D Varsinkin kun nyt alkaa "minä itte" nostaa päätään!! :) Mutta oon kyl toisaalta ajatellut et tilanne on eri sitten taas kun h-hetki lähestyy ja että eiköhän se arki (toivon mukaan)luontevasti lähe rullaamaan ja asioilla on tapana järjestyä. Nokat kohti uusia haasteita siis! :)

Tuosta pahoinvoinnista.. useinhan kuulee puhuttavan aamupahoinvoinnista, mut kyllä se pahoinvoinnin aalto voi hyökätä minä kellon aikana tahansa. minulla oli edellisestä raskaudessa aina iltaisin kauhee olo ja niin näyttäis nytkin menevän.. Toisaalta jos pvllä tulee pidempi kuin 2h pätkä ettei syö niin saa varmasti käydä miltei syleilemässä posliinia! Huh.. ihana kamala toivottu pahoinvointi!

Tsemppiä kaikille "asian kanssa kamppaileville!!"

Onko kellään kokemusta ennen aikaisista supistuksista ja niiden johdosta kohdunkaulan lyhenemisestä ja pehmentymisestä? Mulla viime raskaudessa alkoi supisteleen aika aikaisessa vaiheessa ja n. vkolla 28+1 vuodelepo(kotona). Kohdunkaula hävisi niiden supistusten takia miltei olemattomiin.. Mietityttää nyt jo tässä vaiheessa että toistaakohan historia iteään.. toiv. ei :(

Vierailija
109/177 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsukaisille tulee 2v4kk ikäeroa. Ihan vähän vasta olen ehtinyt miettiä, miten kahden kanssa sitten pärjää. Toisaalta...niinku joku aikasemmin totesikin, toiset pärjää vaikka viiden pienen kanssa. Esikoinen on nyt 16h viikossa päiväkodissa, kun ollaan miehen kanssa töissä. Olen miettinyt raaskiiko pojan ottaa kokonaan päiväkodista pois, kun jään äitiyslomalle? Mielelläni pitäisin kotona, toisaalta taas...Päivät menee kuitenkin aika paljon vauvan unirytmin tahdittamana. Tai sitten vois viedä päiväkotiin osa-aikaisena n.11h viikossa. Miten te, joilla ennestään lapsia, aiotte toimia?

Sitten toiseen aiheeseen...SEKSI! Miten teillä on seksielämä jatkunut plussan jälkeen? Esikoisen odotusaikana meillä loppui seksielämä plussaan miehen "aloitteesta". Hän en vaan halunnut seksiä tai pelkäsi vauvalle käyvän jotakin. Koko odotusaikana oli seksiä muistaakseni n.3 kertaa, vaikka itselläni haluja olisi ollut enemmänkin. No nyt tässä toisessa raskaudessa onkin ihan toisinpäin. Seksiä ei ole ollut ovulaation jälkeen ja tällä kertaa vika on minussa. Jotenkin vaan pelkään, ettei kaikki ole kunnossa ja jos seksi esim. saisi aikaan vuotoa tms. oireita, e voisi olla syyttämättä siitä itseäni. Miehellä siis seksihaluja riittää tässä raskaudessa (ainakin tähän mennessä). Inhottava tilanne. Olen ajatellut, et ehkä ensimmäisen ultran jälkeen (ollaan menossa yksityiselle varhaisultraan juhannuksen jälkeen), jos kaikki on hyvin, voisin olla valmis seksiin...Siis ehkä... Mikä ihme mua vaivaa? Meillä kesti pienen ikuisuuden seksielämä elpyä esikoisen odotus- ja vauva-ajan jälkeen ja nyt ollaan ajautumassa samaan tilanteeseen ihan oman hulluuteni vuoksi...

Raskausoireet vähenee koko ajan. Pahoinvoinnista ei tietoakaan, tissit ei ole kovin kipeät enää ja vatsaakin nipistää vain harvoin. Väsymystä kyllä piisaa edelleen...Voi kun kaikki ois hyvin nyt...

JohannaAl

5+3

Vierailija
110/177 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan JohannaAl että kaikki menee hyvin eikä mitään hätää ole.. Itellä hieman samanlaiset tuntemukset, voisiko johtua siitä ( ainakin omalla kohdalla) että esikoisen odotus aikaan sain tietää olevani raskaana vasta vkolla 9!! Eli kaikki alkuraskauden oireet mitä oli niin meni kuukautiskipujen piikkiin ja väsymys työtaakan piikkin. Nyt kun tietää jo näin varhaisessa vaiheessa (4+6) että on raskaana niin sitä kerkiää miettiä kaikenlaista.. tieto lisää tuskaa.

Ja nuista seksihaluista... meillä kans mies on e aktiivisempi puoli ja välillä itseä ei yhtään kiinnosta mut kun kuitenkin lähtee "leikkiin" mukaan niin kyllä se kone siitä lämpiää ;) Mutta on toki päiviä jolloin ehdoton ei... mielialat nyt muutenkii sahaa laidast laitaan. Ihan typeristä asioista tulee vikistyä :D

Vierailija
111/177 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta päivähoito asiasta vielä.. meillä mietitty nyt pojan kohdalla, joka 1v 5kk että pvhoidon aloitus alkaisi olla ajankohtaista. Itse olen hakenut töitä ja siitä riippuu nyt et alkaako pvhoito vai ei.. Oon ajatellu että poitsu kyl pärjää kun on sosiaalinen ja vilkas ja reipas jne.. mut entä äippä sitten? ;) itte oon pv hoito alalla ja mun mielipide on se että puolipv hoito on hyvä juttu jos vaan se on mahdollista! silloin ei tuu pikkusellekaan liian pitkää päivää ja vanhempikin saa olla siellä aikuisten maailmassa välillä. Ja omasta edellisestä työpaikasta muistan että oli lapsia joille tuli sisaruksia mutta hoito (nimenomaan puolipv hoito) jatkui sisaruksen synnyttyäkin! siinä äiti on saanut olla vauvan kanssa hieman kahden ja isompi sisar leikkiä kavereiden kanssa hoitopaikassa ja sitä huomioita tietysti.. Moni haettiin ruokailun jälkeen kotiin päikkäreille ja vanhemmat ketkä näin tekivät niin pitivät toimivana systeeminä. Ottakaahan muutkin kantaa :)

Vierailija
112/177 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn joukkoon vaikka jännittää! Helmiäinen olen, vaikken tarkasta ajasta tiedä, tämän sivun mukaan laskettu aika 14.2. Olen 21vee ja samoin mieheni, ensimmäinen raskaus meneillään. Huonoa oloa pukkaa, kuin darrassa olisi, yöö. Mutta kyllähän tämä darran voittaa :D Miehen mielestä oon hehkeä ja seksikäs, omasta mielestäni en! Elän aika paljon omassa myhäilevässä maailmassani, hihih ihana salaisuutemme ^^

Onnea siis kaikille tuleville mammoille! Pelko pois ja luottavaisin mielin eteenpäin, positiivinen suhtautuminen on parasta mitä nyt voimme pienokaiselle antaa!

Vierailija
113/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettilaskureiden mukaan LA 19.2

Toista lastani odotan, ennestään on jo 5 vuotias poika. :) Ikää mulla itsellä on 27v. Tämän masuasukin isä on poikaystäväni joka on vielä aika järkyttynyt uutisesta. :DD Yllätys raskaus onkin kyllä kyseessä koska söin pillereitä ja raskuidun silti.

Nyt toivotaan että meillä kaikilla pysyy pienet mukana loppuun asti!

Vierailija
114/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut nähdä maanantaitkin ihan eri tavalla. :) Ennen ne oli ikäviä työviikon aloittajia, mutta näin raskaana maanantaikin on yksi päivä lisää kun raskaus jatkuu ja kaikki on hyvin (ja päivät kertyy).

Eli RV 5+5 menossa. Hih. :)

Päivitän ihan kohta listan noilla tiedoilla mitä ihmiset on antaneet viikonlopun aikana.

Mites teillä muilla mielialan vaihtelut? Mulla alkoi eilen illalla joku mystinen angsti, jolle en keksi mitään syytä. Näin koko yön tosi synkkiä unia, ja aamulla on sama angsti, ellei vielä pahempi. Nyt se alkaa jo vähän helpottaa. Mulla on ihan sellainen olo että nää mielialajutut yrittää koulia musta äitiä. En tiedä miksi, mutta siltä vaan tuntuu. Ja oon huomannut et parhaiten noista synkkyysjutuista selviää kun antaa mennä virran mukana eikä yritä liikaa pistää vastaan.

Pahoinvointia ei vieläkään. Kunpa olisikin. Mistä mä nyt sitten tiedän että kaikki on hyvin, kun ei juuri mitään tunnu missään.

Mahaan tosin on jo ilmestynyt pieni möhky. Nyt mieskin jo sanoi, että ei näytä lihomiselta vaan pieneltä vauvamasun alulta. Kellään muulla tämmöisiä?

Vierailija
115/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis uutta tietoa. Toiveiden pohjalta: nick / la / synnäri : kuvaus

Jos haluatte lisätä/tarkentaa tietojanne, niin kätevintä ehkä olisi jos laitatte ton oman rivinne ylläolevassa muodossa viestiin vaikka allekirjoituksen perään (tai muuten viestin loppuun) niin se on sitten helppo kopsia siitä listalle. Toki koitan edelleen poimia tietoja muutenkin viesteistä.

Pearly mainitsi helmiäisen. Mä äänestän että oltais jatkossa Helmiäiset. Mitä sanoo muut?

Esikoiset

mimmu87 / 6.2.

HelmiRouva / ?

Viola84 / ?

perhosia / 13.2.

*ansu* / 2.2.

Vaapukka84 / 20.2.

Zoey / 13.2. : 27v pullantuoksuinen mom-to-be, asuinpaikka Hki, rakennetaan taloa maalle

Elana / 12-14.2.

ekaonni79 / 16.2.

ronja ryövärintytär / 12.2.

Pautsu / 19.2. : Opiskelija Oulusta, -88 ja -86

pearly / 14.2.

dreamer87 / 9.2. / K-HKS : Hämeenlinna

Kakkoset

Catharin / 1.2.

Hemmuli / 9.2.

puolugga / 10-11.2.

Hautomo / 7.2.

JohannaAL / 18.2.

kkarpalo / 20.2.

leonna / 18.2.

Pingu86 / 1.2.

Iines80 / ?

mym-meli / 21.2.

Hestia83 / 17.2.

LoruLiisa / 19.2.

Pumppernikkeli / 2.2. / KOS

Kolmannet

ellu1980 / 5.2.

Äippäliini85 / 4.2.

MiDa / 12.2. / PHKS

tyyne78 / 10.2.

Honey / 6.2.

bebek2011 / 13.2.

Oonakas / 23.2.

Neljännet

ofelia / 6.2.

marja80 / 13.2.

Darya / 12.2.

Viidennet

Miljeera / 7.2.

mixux / 14-18.2.

pirre77 / 23.2. tai 6.3.

Monesko - tieto puuttuu

sisumami / 6.2.

Vierailija
116/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsanen kaikille! Minäkin ilmoittautuisin mukaan helmiäisiin.

Toista odotellaan,esikko (poika) on nyt 2v ja 4kk.helmikuun vauva hänkin :) la on varhaisultran (käytiin viikolla 7+2) mukaan 2.2! Ultrassa näkyi ihmisen alku ja sykkivä sydän,oli se niin ihanaa katsottavaa :)

pahoinvointi on minullakin aika kovaa, esikosta ei ollut kuin vähän kuvotusta iltapäivisin. On rankkaa olla oksu kurkussa kun on tuo energinen pikku-ukko hoidettavana. Toivottavasti helpottais 12 vkon kieppeillä..ultra setä sanoi että raskausoireet voi tulla ja mennä että ei kannata huolia vaikka helpottaiskin.

Ompa täällä jo mukavan paljon helmikuisia :)

Niin joo, olen 30v ja mies 35.

T. Pumppernikkeli 2.2.2011/ toinen/ KOS

Vierailija
117/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoey: Mulla on siis ensimmäinen kans, LA alustavasti 9.2. Synnäri K-HKS, Hämeenlinna.

Leonna: Täällä on myös ollut aika vaikeaa tuo tupakoinnin lopetus, ennen raskautta poltin +30 savuketta päivässä eli paljon, ja olen nyt taistellut itseni kanssa vähentäen roimasti. Pahimpina päivinä menee 5-6 savuketta :( kyllä tää varmaan tästä vielä, tuntuu vaan että miehen painostus vaan lisää mun tupakanhimoani :/

Joku puhui ettei seksi huvita, mulla oviksen jälkeen katos seksihalut aivan täysin ja siitä mies olikin varma että olen raskaana :D Nyt kun 6+5 niin pikkuhiljaa on ehkä hitusen palautunut, mutta ei musta ole aloitteen tekijäksi vieläkään. Ennen raskautta oltiin 1-4 kertaa vuorokaudessa joten haluja on kyllä ollut :D Olihan se hankalaa miehelle kun vähentyi mutta on se sisäistänyt ihan kivasti :) Hellyyttä mun tekee mieli, oon kuin koiranpentu kun iltaisin hivuttaudun kainaloon.

Kuinka paljon teillä on mielialat heitellyt? Mä olen ollut oikea riivinrauta välillä, se on jotenkin ehkä kuluttavinta mun oireista.. Pillahdan itkuun ihan pienestäkin, en meinaa leppyä millään, välillä taas olen naurava ja riehakas ja sit on näitä päiviä niinkuin tänään että täysin ilman mitään syytä kiukuttaa niin penteleesti! Kauheeta kun ei itsekkään tiedä mikä ärsyttää mutta kulmat on kurtussa kokoajan. Mies kävi tossa ruokatunnilla kotona ja käski ilmoittaa koska uskaltaa tulla kotiin :D En mä sitä muihin pura mutta taidan olla aika hiljainen ja etäinen tälleen eikä se varmaan ole toisistakaan kivaa :/

Ärripurri-Dreamer ja Niilo 6+5

Vierailija
118/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tein viikko sitten plussatestin tai oikeestaan kolme, kun en meinannut millään uskoa. Menossa ois omien laskujen mukaan 6 viikko ja esikoinen tulossa. Vatsakipuja on ollut ajoittain. En ole ollut neuvolaan vielä yhteydessä, milloin sinne kannattaisi otaa yhteyttä? Koska vielähän on keskenmenon riski olemassa. Jännittää kovasti nämä muutokset elämässä, vaikka lapsi on suunniteltu ja haluttu.

Vierailija
119/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa varovaisesti voisin tuolta pidempään tuhdanneista siirtyä tänne. Kai se on pakko uskoa että joku tuolla masussa olisi vihdoin lähtenyt alulle ^_^.

Laskettu aika olisi tällä hetkellä 26.2 aikoihin. Oulussa asustellaan, sitä en tiedä että ollaanko täällä vielä sit kun aika tulee.

Oireita: tissit turpeet ja tosi arat, samoin nännit, flunssanen olo, vatsaa nippailee välistä tosi kipeestikin, väsyttää ja palelee. Raejuusto yökötti lounaalla :P.

Adalmis ja möttönen 4+2

Vierailija
120/177 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tu mun ilmoittama 6.3. oli väärä tarkoitin että 6.2. tietenkin. Eli joko 23.2 tai 6.2. la.

Ekan kerran oli tänään paha olo. Ajattelin jo että ei tää ole totta kun ei ole mitään oireita paitsi että menkat puuttuu. Tuli muutaman tunnin yököttävä olo. Eto ja oksetti. Nyt taas ok. Kyllä täytyy uskoa että kyllä ollaan raskaana. tein vielä varmuuden vuoksi yhden testin tänään ja sekin näytti plussaa :) Vähän kummastuttaa kun se testi viiva ei ole ihan niin tumman punainen kuin se kontrolli että toivottavasti ei ole huolta sen takia. Takana yksi tuulimuna jossa raskaustesti näytti koko ajan haamua :( ja raskaus meni keske viikolla 12. se oli raskas kokemus. Täytyy vain iloita joka päivästä että ollaan raskaana. ei liikaa huolia.

Pirre 4+5